Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-02-01, 17:13   #11
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Träningsvecka 3, vilodag 2!
20130201, Antagningsprövning GMU

Dagen har bestått av antagningsprövningar hos rekryteringsmyndigheten inför den Grundläggande Militära Utbildningen som jag sökt till, samt inhandel av kvarg. 16 paket står nu i kylen och kyler ner sig, och jag själv nöjer mig med att faktiskt vara preliminärt antagen på just GMU.

Testerna bestod som jag skrev igår till stor del av hälso-, psykiska och säkerhetsrelaterade kontroller men det var även två fysiska arbetsprov. Det ena bestod av ett sorts marklyft (där lyftet mättes i rörelseenergi och inte i ren vikt), och det andra var cykling.

På cykeln cyklade jag tills jag vart godkänd (kändes bra mycket tuffare i låren än vad jag hade förväntat mig), och i lyftet så var jag för stark för vad som kunde indikeras med hjälp av deras mätinstrument. Ett normalt lyft ligger kring 5, man blir godkänd på 4, och skalan slutar på 9 (men mätningen visade 11,04 innan error), så kunde känna mig rätt nöjd med det. En bra boost för självförtroendet helt enkelt.

Kosthållningen idag har varit ryckig. Frukosten klockan 06.00 bestod av proteingröt och en banan, ett glas apelsinjuice och en stor kopp kaffe. Klockan 1125 fick vi käka lunch på en restaurang i området. Det var en buffévariant så käkade lite kebabkött, liiite pommes, lite ostgratinerad blomkål och fyllde på med en hel del grönsaker (broccoli, ärtor samt sallad). Härnäst väntar middag bestående av Korv och Pommes Frites, (farsans fredagsspecialitet) och sedan bär det av mot Hovet för hockey.

På återseende gott folk,
och ha en trevlig kväll!
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)