Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-24, 02:16   #1
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Hur lever du idag och hur skulle du vilja leva?

Om du saknade ekonomiska och andra hinder, hur skulle du välja att lägga upp ditt liv? Nu syftar jag inte nödvändigtvis på om du vann tusen miljarder pengar, om nu inte det råkar vara främsta dröm, utan om du tar bort allt som möjligtvis håller dig tillbaka.

Hur hade du levt och hur lever du idag?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 08:35   #2
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Det är ju svårt att svara på hur man hade levt men jag hade nog levt samma som nu, mer av allt bara kanske.

Om inte pengar var ett måste hade jag ju givetvis aldrig mera ställt klockan.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-10-24 klockan 08:36.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 09:18   #3
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Jag hade levt väldigt annorlunda. Jag orkar inte beskriva i detalj men i korta drag:
Ägt en lägenhet på varje kontinent och därtill en extra i Kalifornien, Nya Zeeland, Schweiz, och drygt 4 länder till. Addera ett lämpligt fordon till varje lägenhet. Inga lyxlägenheter utan något jag anser passande.
Mitt liv kommande fem år hade gått ut på att ständigt resa, antingen ensam i tält eller i grupp med andra, till så många platser som möjligt. Företrädelsevis för att besöka natur. Mina bostäder hde fungerat som små baser här och var.
Jag hade inte jobbat överhuvdtaget utan satsat på att skriva under min ensamma tid. Hur det går bestämmer tiden efter de fem åren. Bra, så fortsätter jag på samma bana. Dåligt, så fortsätter jag på ett kanske destruktivare sätt eller ger upp resandet helt och blir antingen polis eller ingenjör. Nä skit i det. Jag hade rest tills jag dog. Det finns alltid något nytt runt nästa hörn och jag vill veta vad det är.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 09:29   #4
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag hade levt väldigt annorlunda. Jag orkar inte beskriva i detalj men i korta drag:
Ägt en lägenhet på varje kontinent och därtill en extra i Kalifornien, Nya Zeeland, Schweiz, och drygt 4 länder till. Addera ett lämpligt fordon till varje lägenhet. Inga lyxlägenheter utan något jag anser passande.
Mitt liv kommande fem år hade gått ut på att ständigt resa, antingen ensam i tält eller i grupp med andra, till så många platser som möjligt. Företrädelsevis för att besöka natur. Mina bostäder hde fungerat som små baser här och var.
Jag hade inte jobbat överhuvdtaget utan satsat på att skriva under min ensamma tid. Hur det går bestämmer tiden efter de fem åren. Bra, så fortsätter jag på samma bana. Dåligt, så fortsätter jag på ett kanske destruktivare sätt eller ger upp resandet helt och blir antingen polis eller ingenjör. Nä skit i det. Jag hade rest tills jag dog. Det finns alltid något nytt runt nästa hörn och jag vill veta vad det är.
Jag tolkade inte tråden som vad man ville göra om man var ekonomiskt oberoende men då kanske jag hade fel.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 12:36   #5
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag hade velat vara militärskupp-diktator i ett litet centralamerikanskt land som inte finns idag. Vi kan kalla det Syd-Panama eller så. Inte officiellt diktator utan Il Presidente med val vart fjärde år där jag får 110% av rösterna. 110%? Så populär är jag! Korrupt som fan, massiv Hacienda med pool och höga taggtrådsstaket. Backad av USA.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 13:10   #6
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Drömliv:

Jag är programledare för The Late Show, istället för Jimmy Fallon, och jag hyllas världen över som komiskt geni och enastående kommunikatör. Jag bor i ett slott – jag insåg att slott var mitt drömboende en gång när jag sov över i ett på ett bröllop – med tillhörande gård, och har allsköns djur, och folk som sköter allt jag inte har tid eller lust att sköta själv. Jag är gift med världens intressantaste kvinna. Vi har inga barn. Jag besöker mina föräldrar hemma i Sverige en gång i månaden eller så.

Nuvarande liv:

Jag bor hos mina föräldrar och jobbar deltid som städare. Fritiden ägnar jag åt att greja med djur, hänga med föräldrarna, hänga med nån polare som kommer förbi, träffa någon nätdejt i Skåne någon gång i månaden, och internet. Räknar med att leva så här tills båda föräldrarna inte finns längre, varefter garantipension och arv räcker för att jag ska kunna skaffa en liten hyresrätt att leva i.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 19:41   #7
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Hade jag inte haft några ekonomiska hinder så hade jag lämnat Sverige för varmare klimat på två röda, förmodligen Australien, sen hade jag aldrig mer arbetat för någon annan, utan bara sysselsatt mig med sådant som jag vill göra när jag känner för det, som att arbeta volontärt med djur i nöd, resa runt, fixa ett helikopter- och dykarcertifikat, ja, listan kan göras lång.

Senast redigerad av Kev88 den 2020-10-24 klockan 19:49.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 21:13   #8
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Hård fysisk träning.
Strikt, asketisk kost.
Voluntärarbete.

En eld som bränner bort orättvisan.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 21:19   #9
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Bo i USA. Studera. Träna regelbundet. Bo granne med Uffe, Nattljus och Dio. Vara gift.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 21:26   #10
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag hade levt väldigt annorlunda. Jag orkar inte beskriva i detalj men i korta drag:
Ägt en lägenhet på varje kontinent och därtill en extra i Kalifornien, Nya Zeeland, Schweiz, och drygt 4 länder till. Addera ett lämpligt fordon till varje lägenhet. Inga lyxlägenheter utan något jag anser passande.
Mitt liv kommande fem år hade gått ut på att ständigt resa, antingen ensam i tält eller i grupp med andra, till så många platser som möjligt. Företrädelsevis för att besöka natur. Mina bostäder hde fungerat som små baser här och var.
Jag hade inte jobbat överhuvdtaget utan satsat på att skriva under min ensamma tid. Hur det går bestämmer tiden efter de fem åren. Bra, så fortsätter jag på samma bana. Dåligt, så fortsätter jag på ett kanske destruktivare sätt eller ger upp resandet helt och blir antingen polis eller ingenjör. Nä skit i det. Jag hade rest tills jag dog. Det finns alltid något nytt runt nästa hörn och jag vill veta vad det är.
Resor...

Män söker avskildhet i vildmarken, vid stranden eller i bergen - en dröm som du alltför älskat själv. Men sådana fantasier är helt ovärdiga för en filosof, eftersom du när som helst väljer att du kan gå i pension inom dig själv. Ingenstans kan människan hitta en tystare eller mer orubblig reträtt än i sin egen själ; framför allt den som innehar resurser i sig själv, som han bara behöver överväga för att säkerställa omedelbar lätthet - den lätthet som bara är ett annat ord för en välordnad anda. Använd dig då ofta av denna pension och förny dig så kontinuerligt.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 22:44   #11
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag: bor i lägenhet i Östersund. Sambo, 2 hundar och mycket friluftsliv.

Drömmen: Litet torp någonstans fjällnära med bördig odlingsmark. Självförsörjande på el och delvis mat för att hålla nere månadskostnaderna. Jobba lite med guidning till fjälls samt enstaka snickarprojekt. 15-20 huskys i kennel. Klätterklippa i närheten med möjlighet till isklättring vintertid. En lada inbyggd till hemmaklättergym är självklart. Sjötomt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 23:09   #12
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Jag gjort mig av med lägenheten, dumpat sånt jag vill behålla i ett magasin och skaffat lämplig bil. Bilen fyller jag med fotoutrustning, dator m.m. samt bra-att-ha-grejer för vildmarken. Sen hade jag snurrat en penna och gett mig iväg åt det håll den pekar.

Hade gärna levt på resande fot och dokumenterat allt intressant med foto, film och målningar.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 23:50   #13
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
En separat dröm är att köpa en båt och diverse nödvändigheter (som tex en kanon) och sedan bli Pirat i Skageraķ. Kapa båtar, göra strandhugg, gräva ner skatter på små skärgårdsöar, skjuta kanon på hus och båtar osv.

Kanon och kulspruta på båten, jolly roger i topp. Badelts "Hes a pirate" ur enorma högtalare när man gör något spännande.

Kanske är en rätt farlig karriär det där dock. Jag vlev inspirerad till detta av ett avsnitt av Family Guy.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 00:03   #14
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag hade ockuperat några hundra hektar mark och deklarerat en självständig stat. Gärna någonstans i Bergslagen eller Dalarna där det finns många sjöar och man kan leva på mycket av vad naturen har att erbjuda. Skulle organisera ett litet samhälle, gärna med män erfarna av väpnade konflikter, till exempel flyktingar från Mellanöstern eller Somalia, som kan hjälpa till att försvara vårt lilla samhälle när tyrannerna knackar på dörren. Kanske sätta upp mycket solceller, så man får billig, hållbar el som sedan kan användas när jag sätter upp Skandinaviens fetaste kryptominingfarm, vilket i sin tur ger vår stat goda möjligheter till frihandel med omvärlden.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 10:10   #15
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Bo i USA. Studera. Träna regelbundet. Bo granne med Uffe, Nattljus och Dio. Vara gift.
Vad är det som lockar med att bo i USA?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)