Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Kommer Diomedea exulans klara att måla sin fotorealistiska tavla?
Ja, han är ett konstnärligt geni och kan vara väldigt flitig när han vill. 21 42.00%
Nej, trots en övermänsklig ansträngning är uppgiften honom övermäktig. 1 2.00%
Nej, han har inte viljan, han klarar ju inte ens att ta i när han tränar! 8 16.00%
Han kommer själv bli nöjd, men jag kommer inte tycka tavlan duger. 0 0%
Han kommer själv bli missnöjd, men jag kommer tycka tavlan duger. 6 12.00%
Jag tycker det är integritetskränkande att lägga upp foton av syrran och killen. 2 4.00%
Det värsta i universum är när Dio pratar om sig själv, så jag vägrar delta i tråden. 2 4.00%
Jag tycker att han ska måla en albatross. 10 20.00%
Antal röster: 50. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-19, 21:14   #181
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Kommer bli grymt! En sådan med Hulken och spindelmannen hade man verkligen velat haft i hans ålder.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 21:15   #182
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Jag tycker att hans posering är svag. Tänk lite som byggning (obs inget skämt!). Han ser helt enkelt inte ut som en självsäker pokemontränare utan osäker, vilsen och rädd ut. Att du sedan vridit till underkroppen förstärker bara intrycket.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jag ser det inte. Han står bredbent och rakryggad, med fast blick.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 21:26   #183
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag ser det inte. Han står bredbent och rakryggad, med fast blick.
Ok, du fattade inte riktigt vad jag menade så jag gör ett nytt försök. Benen och stansen är bra, men överkroppen är bortvinklad så att det ger ett väldigt smalt intryck, särskilt i relation till underkroppen. Visserligen är det ju den vinkeln man hamnar i när man gör en kaströrelse så jag vet inte om det skulle bli onaturligt på något annat sätt, men jag tänker mer att det ska vara en kraftposering mer än faktiskt kast.



Det jag tänkte på med byggningsreferenserna var när Arnold i Pumping Iron undervisar någon i posering och säger något i stil med "small guys shy away, they try to hide when they pose. Be confident, like this". Du borde fatta referensen iaf
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 10:13   #184
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Okej, har fått reda på nu att brorsonen har sitt kalas innan sin födelsedag, närmare bestämt redan nu på söndag, ungefär vid lunch. Det ger mig exakt fem dygn att måla på. Målar jag tolv timmar om dagen kan jag klara det. Men det ser mörkt ut, flera timmar av en av dagarna kommer gå till en terapisession på psyket (jävla terapi, den kommer alltid när jag har annat viktigt att göra).

Får se om jag pallar måla klart, den får bli en julklapp annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Ok, du fattade inte riktigt vad jag menade så jag gör ett nytt försök. Benen och stansen är bra, men överkroppen är bortvinklad så att det ger ett väldigt smalt intryck, särskilt i relation till underkroppen. Visserligen är det ju den vinkeln man hamnar i när man gör en kaströrelse så jag vet inte om det skulle bli onaturligt på något annat sätt, men jag tänker mer att det ska vara en kraftposering mer än faktiskt kast.



Det jag tänkte på med byggningsreferenserna var när Arnold i Pumping Iron undervisar någon i posering och säger något i stil med "small guys shy away, they try to hide when they pose. Be confident, like this". Du borde fatta referensen iaf
Okej, jag förstår ditt argument, men jag håller nog inte med. Jag tycker inte det ser ut som att man gömmer sig när man vrider överkroppen åt sidan. Snarare ser det ut som att han sträcker sig åt fienden, han håller ju fram pek-handen mot tittaren. Och dessutom ska det se ut som att han är redo att kasta pokebollen.

Jag tycker det hade sett lite stelt ut om hela kroppen var riktad framåt.

Jag minns den där scenen i Pumping Iron, men om jag minns rätt handlade Arnolds råd om att man inte skulle sjunka ihop.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 19:13   #185
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Gjorde all blyerts (och bläck) idag.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 19:26   #186
RökteUppMinKatt
Registered User
 
RökteUppMinKatts avatar
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 307
Kommer nog bli fett nice. Ser lovande ut.
RökteUppMinKatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 19:29   #187
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tusen tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 19:35   #188
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Har lagt ner att försöka måla klart målningen till kalaset/födelsedagen. Köpte nya färger, men de täckte för dåligt. Ska köpa nya, bättre imorgon. Siktar på att ge bort den i julklapp istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 19:09   #189
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Häromdagen när jag tittade på referensbilden så tyckte jag att Glacion var lite för högt upp, så jag sänkte honom, så här:



Vet inte om ni ser någon skillnad.

Jag visade dessutom projektet för brorsonen, har lagt ner att försöka hålla det hemligt. Tror han får ut mer av att följa det under resans gång. Han gillade det skarpt, men ville att jag skulle byta ut pokebollen mot en ultraball, så det ska jag göra:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 22:19   #190
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Glaceon är nerflyttad. Det var sjukt svårt. Fick rita om i flera timmar.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 22:56   #191
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Appropå diskussionen om grabbens pose är dynamisk eller inte så håller jag med om att den är lite odynamisk. Men inte av den anledningen som Xtreme angav (bröstet bortvinklat).

Ifall han ska kasta den där bollen framåt så är hans höfter i helt fel position. Han håller bollen i vänster hand, och då ska höger höft vara framför vänstra höften. Anledningen är att man får kraft i kastet genom att först ta ett steg framåt med vänsterfoten (dvs man roterar höften från den positionen där högerhöften är först till den positionen där vänstra höften är längst fram). Sedan gör man samma sak med axlarna (dvs från början har man vänstra axeln bakåt, men man roterar detta så att den vänstra axeln kommer framåt). Sedan sker samma sak med armen (armbågen förflyttas från en position långt bak till en position där den pekar framåt). Och sist kommer handen framåt (från en position bakom armbågen). Alla dessa rotationer är det som i slutändan adderas ihop till den kraft som skickar iväg bollen framåt.

Ifall han redan har vänstra höften långt framåt så kommer han inte kunna kasta bollen särskilt långt. Det är typ en del i koordinationen som missas då. Det kommer typ bli ett "tjejkast".

Grabbens position är lite för "platt" för att vara riktigt bra. Hans högra fot skulle vara mera rakt mot kameran, vilket skulle göra att hans vänstra höft kommer mer bakom den högra. Nu är vänstra höften nästan parallell med den högra.

Han står lite för stabilt kan man nästan säga. Inledningsfasen då man ska kasta en boll är mer "vinglig" eftersom man är på väg framåt.

Anledningen att jag tjötar om att kasta bollen, är just att hans överkropp är perfekt positionerad för just detta. Så det ser ju verkligen ut som att det är det han tänker göra. Dvs överkroppen signalerar en sak, och underkroppen en annan.

Jag skulle dock inte ritat om det av den anledningen. Tvivlar på att detta är nåt han själv kommer lägga märke till om han inte först ägnar en jävla massa timmar åt att instruera nybörjare i bollsport i hur de ska positionera sig.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 23:28   #192
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nä, varken han eller föräldrarna har klagat än, så jag kör nog på!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 11:50   #193
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Dåså, som jag skrev i min klagar-över-livet-tråden nyss så målade jag äntligen lite igår. Det var inget avancerat, bara lite svart bakgrund till blixtarna, men det ser redan rätt coolt ut.



Som ni ser så täcker den svarta färgen enastående. Jag valde den dyraste färgen butiken hade, vilket var totalt rätt beslut.

Återigen var det riktigt behagligt att måla. Det kändes ungefär som jag föreställer mig att en bebis känner när den suger på en napp. Att koncentrera sig på en viss fysisk aktivitet en lång stund är rogivande.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 12:16   #194
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 618
Hade glömt bort att du var så duktig på att måla och teckna.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-11, 17:02   #195
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Har målat all svart bakgrund.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)