Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-26, 09:49   #27316
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Tålde inte första RDR, kändes helt substanslöst. Rida runt och plocka blommor och uppleva samma saker hela tiden. På vilket sätt är detta annorlunda? Med risk för att låta som en idiot. Är så trött på open world spel med en massa utfyllnad, det visuella är häftigt i en halvtimme men sen då? Vad ger det att gå från punkt a till be och hämta en grej för hundrade gången. Jo men man kan spela poker och åka tåg också! Och klippa skägget! Jo men...

Återigen jag låter som en idiot, det är nog mig det är fel på : )
Sen kanske jag ska testa spelet innan jag sågar det också...
Du är en sån där som klagar på att man inte kan gå in i alla byggnader i GTA. Vilket spel är bra med din logik? Vilket spel är inte att göra samma sak, minecraft?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 10:29   #27317
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Du är en sån där som klagar på att man inte kan gå in i alla byggnader i GTA. Vilket spel är bra med din logik? Vilket spel är inte att göra samma sak, minecraft?
Jag syftade ju mer på vad meningen är att ha en gigantisk värld, när den erbjuder så lite interaktion och så mycket repetition. Bättre att ha en mindre värld eller helt linjärt, fast med innehåll. Men ska testa först, kanske har helt fel uppfattning.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 10:39   #27318
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Jag syftade ju mer på vad meningen är att ha en gigantisk värld, när den erbjuder så lite interaktion och så mycket repetition. Bättre att ha en mindre värld eller helt linjärt, fast med innehåll. Men ska testa först, kanske har helt fel uppfattning.
Håller med dig. Skyrim ville jag utforska varenda liten del av kartan och det fanns sjukt mycket att göra och blev aldrig tråkigt, GTA V dog så fort huvudstoryn och de rätt trista sidouppdragen var avklarade. Sedan var ju Los Santos väldigt stämningsfullt så man kunde ju bara roama runt och så men rätt fattigt överlag. Men detta ska tydligen ha mycket mer innehåll så hoppas på det bästa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 10:41   #27319
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Jag syftade ju mer på vad meningen är att ha en gigantisk värld, när den erbjuder så lite interaktion och så mycket repetition. Bättre att ha en mindre värld eller helt linjärt, fast med innehåll. Men ska testa först, kanske har helt fel uppfattning.
Vad mer kräver du än random interactions, side quests, jaga, fånga hästar, växlande miljöer och klimat mm? Måste det vara en helt ny stad var tionde meter för att du ska känna att det inte är "helt substanslöst"? Det här spelet kommer troligtvis vara ett av dom med mest content och störst värld, men det är "lite interaktion och så mycket repetition" enligt dig? Så vilket spel är bra?


Senast redigerad av ChuckTesta den 2018-10-26 klockan 10:48.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 10:54   #27320
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Nån som spelar än då? Omdöme?

Jag har inte känt så här inför ett spel på hur länge som helst. När jag läste lite recensioner igår fick jag samma feeling i kroppen som när jag drog igång Fable 2 för första gången mär jag var 15 och njöt mig igenom det vintriga introt (fableserien är ett stort guilty pleasure för mig). Sist jag var taggad på ett spel alls var nog The Last Guardian och innan dess Witcher 3, men den här längtan är så mycket.... större!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 11:28   #27321
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Nu har mitt exemplar anlänt till utlämningsställe. Jag skall bara bodybuilda klart först.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 11:50   #27322
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Hype-tåget tuffar vidare. Vilket spel blir nästa spel som hyllas till skyarna eller ända upp i rymden. RDR2 hysterin har ju varit i klass med Fallout 4. Blir besvikelsen lika stor, mest troligt ja.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 11:52   #27323
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag ser ingen anledning att tro att jag skall bli besviken.

Det har överlag varit ett mycket bra 2018.

Monster Hunter World, Far Cry 5, God of War, Spider-Man och Assassin's Creed Odyssey är alla spel jag haft väldigt många timmars nöje med. Och det är bara AAA-releaserna. 2019 ser minst lika bra ut, om inte bättre.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 12:03   #27324
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag ser ingen anledning att tro att jag skall bli besviken.

Det har överlag varit ett mycket bra 2018.

Monster Hunter World, Far Cry 5, God of War, Spider-Man och Assassin's Creed Odyssey är alla spel jag haft väldigt många timmars nöje med. Och det är bara AAA-releaserna. 2019 ser minst lika bra ut, om inte bättre.
Ja det beror ju i för sig på hur "lättroad" man är. Motsvarar spelet alltid hypen och ens förväntningar blir det ju ingen diskrepans för den personen. Medan en mer kräsen person blir cynisk, besviken och riskerar att börja nät-hata mot speltillverkare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 12:06   #27325
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Nej, det beror på att spelen varit 5/5.

Blir man till exempel besviken på God of War gillar man inte genren och förväntade sig något annat. Annars är det nära perfektion.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 12:09   #27326
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
GTA 3: 10/10
Vice City 10/10
San Andreas 9/10
Table Tennis 9/10
GTA IV 10/10
Bully 9/10
Red Dead Redemption 10/10
GTA V 9/10

Klart hypen är stor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 12:13   #27327
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Ett Bully 2 vore inte fel.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 12:28   #27328
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Jag märker att ni redan har tömt Kool-Aid muggen. Då är det för sent.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 13:33   #27329
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Fan RDR var magiskt, RDR2 borde vara ett spel jag är sönderhypad över, också med tanke på hur magiskt GTAV är, men njaaaa, känner ingen större press, kanske plockar upp något billigt ex framöver.

Däremot nya Smash, där snackar vi hype!
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 13:46   #27330
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vad mer kräver du än random interactions, side quests, jaga, fånga hästar, växlande miljöer och klimat mm? Måste det vara en helt ny stad var tionde meter för att du ska känna att det inte är "helt substanslöst"? Det här spelet kommer troligtvis vara ett av dom med mest content och störst värld, men det är "lite interaktion och så mycket repetition" enligt dig? Så vilket spel är bra?

Kräver spelglädje. Det du nämner ger mig ingenting efter ett par timmar. Tusen av samma sak med små modifikationer ser jag ingen mening med.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)