Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-26, 08:07   #1
Stan Carley
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 180
Vad Innehåller mat från 7/11? (Lista sökes).

Försöker googla fram en lista med innehållsförteckning över maten som 7/11 tillagar i butiken men lyckas inte

Vet ni om det finns någon dold lista typ ett hemligt dokument där man faktiskt kan jämföra olika smörgåsar och bullar mot varandra för att veta vad dom innehåller?

Äter ofta exempelvis en grov fralla samt en liten toast till "tjockis-frukost" skulle vara bra att veta lite mer exakt vad dom innehåller och inte bara försöka uppskatta innehållet.

Jag har givetvis frågat frågat personalen i butiken men dom kan bara svara utifrån allergier och inte vad det gäller fett eller protein osv.

MVH
Stan
Stan Carley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 11:48   #2
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Stan Carley Visa inlägg
Försöker googla fram en lista med innehållsförteckning över maten som 7/11 tillagar i butiken men lyckas inte

Vet ni om det finns någon dold lista typ ett hemligt dokument där man faktiskt kan jämföra olika smörgåsar och bullar mot varandra för att veta vad dom innehåller?

Äter ofta exempelvis en grov fralla samt en liten toast till "tjockis-frukost" skulle vara bra att veta lite mer exakt vad dom innehåller och inte bara försöka uppskatta innehållet.

Jag har givetvis frågat frågat personalen i butiken men dom kan bara svara utifrån allergier och inte vad det gäller fett eller protein osv.

MVH
Stan
Är väl bara att ta något standard mått på vanligt bröd och pålägg som de innehåller och sen lägga på 200 kcal fett, för fett är det allt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-27, 08:01   #3
Stan Carley
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Är väl bara att ta något standard mått på vanligt bröd och pålägg som de innehåller och sen lägga på 200 kcal fett, för fett är det allt.
Det är så jag försöker göra men det är väldigt irriterande för nån som mig som vill logga exakt allt jag äter när vissa saker inte har några streckkoder eller innehållsförteckningar
Stan Carley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-27, 11:53   #4
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Stan Carley Visa inlägg
Det är så jag försöker göra men det är väldigt irriterande för nån som mig som vill logga exakt allt jag äter när vissa saker inte har några streckkoder eller innehållsförteckningar
Varför mejlar du inte och frågar 7-Eleven bara?
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-27, 12:14   #5
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Stan Carley Visa inlägg
Det är så jag försöker göra men det är väldigt irriterande för nån som mig som vill logga exakt allt jag äter när vissa saker inte har några streckkoder eller innehållsförteckningar
Jag har en enkel tumregel.

Under perioder där exakthet runt kalorier och macrofördelning är viktigare för mig än bekvämlighet så äter jag bara sånt jag har data på. Finns det inte lättillgängligt så skippar jag det, oavsett hur bekvämt eller gott det skulle vara.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-27, 13:19   #6
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Kanadensiska 7/11-sidan har i alla fall fullständiga listor. Jag vet inte om svenska butiker serverar samma sak dock.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-11, 08:58   #7
Donkens
Registered User
 
Donkenss avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 498
De är skyldiga att redovisa näringsdeklarationer på det som serveras, oavsett vad de säger.
Donkens är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)