Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är det rimligt att som icke-asexuell leva som asexuell?
Nej. Suck it up och fortsätt Tinderswajpa. 13 31.71%
Ja, lider du så jävligt av det tycker jag det verkar lika bra att lägga ner. 15 36.59%
Fan vet jag, jag är en internetbyggare. 13 31.71%
Antal röster: 41. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-12, 20:06   #46
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Alltså rent generellt lär det ju vara svårt att inte hamna i säng med folk om du är ute och någorlunda aktiv, senast lyckades jag råka i bädd med en kvinna som hjälpte mig med vildsvinskorv på en deli liksom.
Det låter trevligt. Drog ni några ordvitsar efteråt?
d1anny2 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-12, 22:10   #47
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Är det inte typ nätdejting och ankor som är dina intressen? Varför sluta?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 05:24   #48
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Det låter trevligt. Drog ni några ordvitsar efteråt?
Inte alls. Det kanske skulle varit på sin plats men jag är förbannat värdelös på ordvitsar
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 08:17   #49
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
En kompis som står mig nära, träffade sin första kärlek vid 45års ålder.

Han är sjuk(invalid efter en bilolycka) och har dålig ekonomi,dvs ett svart får, så honorna såg inte honom som ett kap.

Men så dök han på en Donna, som var också ett svart får.

Så nu 10år senare är de fortfarande i hop.

Dvs är man ett udda får, ska man försöka leta upp ett udda får som accepterar varandra som man är. Han har inte förändrats alls, utan det funkar ändå.

Senast redigerad av Starke75an den 2019-05-13 klockan 08:18.
Starke75an är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 08:54   #50
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Snackar vi om det som händer när man gifter sig?
Både det som händer före och efter man gifter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sasquatch Visa inlägg
Ja, go for it! Det stämmer nog att alla besitter någon sorts grundläggande förmåga till mindfulness som är mer eller mindre utvecklad till följd av vad man gör i livet, intressant nog har har det visat sig att ens uppväxtmiljö har en stark effekt på hur väl man utvecklar denna förmåga. De som haft en trygg uppväxtmiljö får det lättare att känna igen och acceptera sitt inre känsloliv senare i livet. Alla kan dock utveckla denna förmåga oavsett grundförutsättningar, och jag skulle säga att ju sämre du är på detta desto mer har du att vinna på att lära dig.

Vipassana-retreat är rätt extrema det stämmer, fördelen är att det är svårt att göra det halvhjärtat. Antingen flyr du i desperation från lägret efter ett par dar, eller så har du efter avslutad träning fått en gedigen grund i en kraftfull meditationsteknik som kommer att sitta i i längden. En annan fördel med Vipassana som skiljer den markant från många andra vanliga tekniker är att den är fokuserad på att lära sig uppmärksamma kroppsförnimmelser (känslor) snarare än tankar. Känslor är mer primära än tankar och lägger grunden för våra tankemönster, så jag tror man kan nå djupare insikt om hur ens undermedvetna fungerar och i vissa fall saboterar för en med denna teknik.
Ska kanske dra på en sån nån gång då!

Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Alltså rent generellt lär det ju vara svårt att inte hamna i säng med folk om du är ute och någorlunda aktiv, senast lyckades jag råka i bädd med en kvinna som hjälpte mig med vildsvinskorv på en deli liksom.
Du har en poäng. Även jag råkar väl ut för sånt en gång om året eller så (var fjärde år är kvinnan i fråga dessutom attraktiv). Det är egentligen ingen poäng att säga nej till såna möten. Bara jag kan hålla mig från en massa falska förhoppningar, som att hon vill träffas en gång till eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Är det inte typ nätdejting och ankor som är dina intressen? Varför sluta?
Jag har genom tråden förklarat närmre varför. Kortfattat så kostar det mer än det smakar. (Inte ekonomiskt.) (Eller jo, ekonomiskt också. En dejt i Stockholm går på typ 2000 spänn.)
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
En kompis som står mig nära, träffade sin första kärlek vid 45års ålder.

Han är sjuk(invalid efter en bilolycka) och har dålig ekonomi,dvs ett svart får, så honorna såg inte honom som ett kap.

Men så dök han på en Donna, som var också ett svart får.

Så nu 10år senare är de fortfarande i hop.

Dvs är man ett udda får, ska man försöka leta upp ett udda får som accepterar varandra som man är. Han har inte förändrats alls, utan det funkar ändå.
Se på fan. Trots att han inte haft någon träning i förhållanden så har det hållit i 10 år, alltså? Ja, man kanske aldrig ska säga nej.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 09:32   #51
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Är det inte typ nätdejting och ankor som är dina intressen? Varför sluta?
Att ha nätdejting som intresse och hobby är kanske inte så smart. För om man lyckas så dumpar man hobbyn och intresset. Det är nog bättre att se det som ett redskap för att få något bättre och inte ett intresse i sig
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 10:30   #52
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Att ha nätdejting som intresse och hobby är kanske inte så smart. För om man lyckas så dumpar man hobbyn och intresset. Det är nog bättre att se det som ett redskap för att få något bättre och inte ett intresse i sig
Okej du
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 10:35   #53
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Inte alls. Det kanske skulle varit på sin plats men jag är förbannat värdelös på ordvitsar
Var det i Sverige? På franska hade iaf jag kännt mig intellektuellt utmanad.
d1anny2 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 11:25   #54
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag är kass på att ge bra tips, men vad bra råd du har fått i tråden som sagt!

Ville dock säga att jag röstade på ”suck it up”, såklart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 12:04   #55
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag är kass på att ge bra tips, men vad bra råd du har fått i tråden som sagt!

Ville dock säga att jag röstade på ”suck it up”, såklart.
Det är bara för att du vill sprida mina gener! (Det har du sagt förut iaf!)

Vi kan väl säga såhär: Den dag du skaffar förhållande, då skaffar jag Tinder igen (måste ju sätta lite press på dig också).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 18:10   #56
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg


Se på fan. Trots att han inte haft någon träning i förhållanden så har det hållit i 10 år, alltså? Ja, man kanske aldrig ska säga nej.
Ungefär så menar jag. Det finns får till alla. Men som sagt letar man i fel hage så är de inte där. Min kompis träffade donnan på en gruppresa.

Så känner man att man är lite offside i samhället så är det på nån annan spelplan man ska leta. Lovar att det finns likasinnade till alla. Man måste bara ändra söksystemet.

Senast redigerad av Starke75an den 2019-05-13 klockan 18:14.
Starke75an är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-13, 21:52   #57
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Jag tror efter att läst lite att ankorna och nätdejtingen kan ha stigit dig lite åt huvudet. Det har inte fungerat så skär ned på ankor och nätdejting och ge plats för någonting annat.

Det absolut farligaste är när till och med forummedlemmar känner sig bekväma med hur de tycker att du är och skall således vara utan att själva vara intresserade av dig. Men ok om de är interesserade av dig skall jag vara tyst men då hade du inte startat tråden.

Något måste hända, någonting nytt.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-14, 00:34   #58
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 725
Läst igenom trådstarden men förstår inte riktigt vad du söker? Vad letar du ens efter, förhållande, KK, ligg? Jag menar du ser ju bra ut, är smal och har ett sinne för humor förstår inte riktigt vart det är det brister för dig. Sämst tinder profil? Dålig på första dejten, vågar du inte bjuda hemma henne på andra?


Ja menar hur lång tid kan det ta att skaffa en tjej/ligg/kk via tinder så länge du inte är katastrofalt jävla ful, bor i en mellanstor stad och inte har jätte snedvridna krav på tjejerna du träffar?




Men svaret är nej, du har verkligen alla förutsättningar i världen att hitta det du söker och tycker det hade varit fegt att ge upp.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-14, 07:05   #59
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Jag tror efter att läst lite att ankorna och nätdejtingen kan ha stigit dig lite åt huvudet. Det har inte fungerat så skär ned på ankor och nätdejting och ge plats för någonting annat.

Det absolut farligaste är när till och med forummedlemmar känner sig bekväma med hur de tycker att du är och skall således vara utan att själva vara intresserade av dig. Men ok om de är interesserade av dig skall jag vara tyst men då hade du inte startat tråden.

Något måste hända, någonting nytt.
Jag har prövat nåt nytt 500 gånger. Det hjäper inte. Flyttar jag någon annanstans är jag fortfarande samma person. Om du var seriös angående ankorna så kan jag meddela att jag gjorde mig av med fjäderfäna i höstas och inte skaffade nya förrän i torsdags. Jag hade ingen flickvän i vinter ändå.

Det är mycket snack överallt hela tiden om att man utvecklas som person. Jag verkar vara väldigt ovanlig såtillvida att jag är likadan hela tiden. Har då inte märkt någon utveckling sedan tonåren åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Läst igenom trådstarden men förstår inte riktigt vad du söker? Vad letar du ens efter, förhållande, KK, ligg? Jag menar du ser ju bra ut, är smal och har ett sinne för humor förstår inte riktigt vart det är det brister för dig. Sämst tinder profil? Dålig på första dejten, vågar du inte bjuda hemma henne på andra?


Ja menar hur lång tid kan det ta att skaffa en tjej/ligg/kk via tinder så länge du inte är katastrofalt jävla ful, bor i en mellanstor stad och inte har jätte snedvridna krav på tjejerna du träffar?




Men svaret är nej, du har verkligen alla förutsättningar i världen att hitta det du söker och tycker det hade varit fegt att ge upp.
Jag tycker att jag förklarar det bra i mina svar till Lafayette och wintersnowdrift.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2019-05-14, 07:05   #60
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Läst igenom trådstarden men förstår inte riktigt vad du söker? Vad letar du ens efter, förhållande, KK, ligg? Jag menar du ser ju bra ut, är smal och har ett sinne för humor förstår inte riktigt vart det är det brister för dig. Sämst tinder profil? Dålig på första dejten, vågar du inte bjuda hemma henne på andra?


Ja menar hur lång tid kan det ta att skaffa en tjej/ligg/kk via tinder så länge du inte är katastrofalt jävla ful, bor i en mellanstor stad och inte har jätte snedvridna krav på tjejerna du träffar?




Men svaret är nej, du har verkligen alla förutsättningar i världen att hitta det du söker och tycker det hade varit fegt att ge upp.
Problemet är att när han väl får det han söker så stöter han bort det, eftersom bara speciella och ursäkta uttrycket, femme fatale- brudar duger för Dio även om han intalar sig något annat.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)