Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-08, 11:07   #5326
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hepp.

Jag har nu blivit avstängd från skolgymmet då de anser att jag tränar "för" mycket (eftersom att jag inte håller "motionärsstandard"). Och vill nu ha läkarintyg på att jag inte lider av ortorexi eller liknande.

De tycker också att jag äter nyttigt. Vilket tydligen är dåligt. Med det sagt så har de inga grunder på hur min träning eller kost ser ut/är programmerad, eller tar hänsyn till att jag typ käkat 2,5kg godis inom loppet av två dygn och/eller att jag äter mycket och bra mat. De ser inte ens hur min fritid ser ut här på folkhögskolan.

Har sagt att jag gärna är öppen och förklarar mina tränings (främst) och "koststrukturer" för att de inte ska behöva oroa sig, eftersom jag tycker det är väldigt kul och intressant. Men tydligen så är det inget de vill ta hänsyn till.

Ifrågasatte även deras beslut och skällde på deras anklagelser. Försökte få dem att förstå min nivå inom det här, de satt mest och skämdes när jag förklarade begrepp och teorier inom träning och kostprogrammering som de inte har någon aning om.

Kul att få det uppslängt i fejset igen. Är så himla frustrerad just nu. Snacka om att inte stötta atleter med satsning.

Skulle det varit annorlunda om jag skulle sett mer muskulös ut och inte haft en förstörd kropp efter flera år av självsvält? Antagligen.

Kommer jag strejka? Japp.

Så fort man sticker ut lite så blir man direkt satt i ett hörn. Jag har aldrig anklagat någon här för deras "fel" eller deras "vanor" eller "rutiner". Är trött på att alltid bli omkringknuffad och aldrig få pepp eller stöd i min träning från "vanligt folk". Vill bara tillbaka till ön och crossfitboxen nu och umgås med folk som har samma ambitioner som mig.

Usch, vilken usel start på veckan.
__________________________________________________ _

All min noggranna planering om rehab och träning helt åt helvete.

Jag som precis hade påbörjat mitt projekt "Chicago shape" och min x-fit karriär. Var så sinnesjukt taggad.

Helvete.
Fy fan, det där låter ju riktigt runkigt. Beklagar. Finns det ingen "högre instans" du kan "överklaga" till?
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 11:34   #5327
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Fy fan, det där låter ju riktigt runkigt. Beklagar. Finns det ingen "högre instans" du kan "överklaga" till?


Så fucking runkigt.

Nej, det var rektorn och idrottsläraren som tog beslutet tillsammans (på idrottslärarens order) typ.

De har inte ens tillräckliga grunder till att stänga av mig.

Det var inte detta jag kämpat för i 5 år för att sedan få uppslängt i ansiktet igen.

Så jävla kränkt. Fuck den här skolan. I don’t need this shit


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 11:55   #5328
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Riktigt tråkigt att höra... Är det folk som själva inte tränar alternativt utövar den mängd träning som en vanlig "motionär" utövar så tenderar de ju att tycka att även den minsta mängd träning som krävs för någon form av satsning är för mycket. Nu raljerar jag lite men min fördom är att dessa inte har upptäckt träning "på riktigt" och således inte förstått att de kan bli hyfsade alternativt helt otroliga(sett till en Svensson) om de faktiskt börjar att träna på riktigt. Nu hjälper inte din bakgrund dig men jag tror väldigt många har mötts av skeptiska blickar när de berättat att de tränar mer än fyra gånger i veckan.

Jag har någon sällsynt gång fått någon halvt oroad fråga om jag inte tränar för mycket. Då tänker man "har du någon aning om vad jag de facto gör? " då t.ex. merparten av mina löprundor inte är jättemycket mer ansträngande än en pw för någon annan.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 18:38   #5329
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Men vafan, det där är ju närmast absurt. Man får väl ha respekt för deras "oro", men om de inte ens vill låta dig argumentera för din sak är det bara larvigt.

Är det en kommunal, statlig eller privat skola?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 21:45   #5330
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Kontakta närmsta tidning och försök att skapa lite rubriker av det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 14:38   #5331
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Don H Visa inlägg
Kontakta närmsta tidning och försök att skapa lite rubriker av det.
Kul



Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Men vafan, det där är ju närmast absurt. Man får väl ha respekt för deras "oro", men om de inte ens vill låta dig argumentera för din sak är det bara larvigt.

Är det en kommunal, statlig eller privat skola?

Det första man gör är väl åtminstone att fråga, jag är öppen för att förklara liksom, det är helt orimliga krav, för att få ett intyg krävs en undersökning, det kan ta hur lång tid som helst, särskilt från Gotland

För det första har de ingen aning vad som innebär med att ha ortorexi. Jag gör det, min mor gör det, och vi har båda förklarat två bra och välformulerade bilder av det hela, ändå envisas dem.

Känns jävligt att behöva berätta ens mest personliga skit för två människor man inte har någon tillit till alls.

Vet ej, folkhögskola, gissar På art den är kommunal eftersom den representerar en del av östra Göinges kommun

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Riktigt tråkigt att höra... Är det folk som själva inte tränar alternativt utövar den mängd träning som en vanlig "motionär" utövar så tenderar de ju att tycka att även den minsta mängd träning som krävs för någon form av satsning är för mycket. Nu raljerar jag lite men min fördom är att dessa inte har upptäckt träning "på riktigt" och således inte förstått att de kan bli hyfsade alternativt helt otroliga(sett till en Svensson) om de faktiskt börjar att träna på riktigt. Nu hjälper inte din bakgrund dig men jag tror väldigt många har mötts av skeptiska blickar när de berättat att de tränar mer än fyra gånger i veckan.



Jag har någon sällsynt gång fått någon halvt oroad fråga om jag inte tränar för mycket. Då tänker man "har du någon aning om vad jag de facto gör? " då t.ex. merparten av mina löprundor inte är jättemycket mer ansträngande än en pw för någon annan.


Exakt. Ingen respekt för satsande atleter. Riktigt frustrerande. Detta tar av min produktiva tid och ger mig bara dåliga vibes från lärarna här.

De kan inte utgå från motionärsträning. Dessutom ifall jag kontaktar en läkare, vad fan ska jag säga? ”Hej, min rektor oroars sig att jag har ortorexi och baserar det på okunskap, kan du säga till honom att det är lugnt?”

Så fucking larvigt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 14:42   #5332
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Gympaläraren har t.om. påpekat att jag luktar mycket ”svett” när jag tränar och att det tydligen är för att jag har energibrist av någonting (typ kolhydrater). Har visat loggan från Myfittnesspal som visar stadiga kcal intag på 4K med 5-600g carbs.

Dessutom svettas jag mer när jag går på tamoxifen.

Vad fan?! helt absurt haha

Vet inte om jag ska vara kränkt eller hedrad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 14:59   #5333
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Allt sker av en anledning och allt har en mening. Istället för att ifrågasätta om du ska känna dig kränkt eller hedrad och vem du ska skylla på så kanske du kan fråga dig själv hur du kan ta ansvar för situationen och göra det bästa av det?
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 15:36   #5334
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Allt sker av en anledning och allt har en mening. Istället för att ifrågasätta om du ska känna dig kränkt eller hedrad och vem du ska skylla på så kanske du kan fråga dig själv hur du kan ta ansvar för situationen och göra det bästa av det?

Mja. Detta baserar sig endast på okunskap och 0 erfarenheter.

Sen kan man ju välja och lägga energi på det meningsfulla i inläggen och skilja på ironin.

Jag gör det jag kan och försöker övertyga med både läkare och föräldrar att läget är under kontroll. Rektorn
Är väldigt seg i sina bedömningar.

och försöker hålla igång på bästa sätt själv.

Känner inget behov av att bli behandlat såhär dock, så löser det sig inte snarast så är det ciao.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 15:47   #5335
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Nåja, så länge du inte beter dig som ett offer och skyller från dig eller förlitar dig på ursäkter och bortförklaringar. Det är allt för vanligt i dagens samhälle, så länge du inte är sådan utan tar ansvar för allt och ser din del i det som händer dig. Oavsett vad som händer.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 15:52   #5336
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Hade ytterligare två möten idag där min mor och jag mhj. Av mina journaler visade att jag är frisk och inte har några hintar på störningar.

Alla läkarintyg jag haft nu 2018 med blodtester etc hos både endokrinolog, ortoped, reumatolog och barnpsyk har ju visat på att jag inte har några bekymmer och att inga negativa vinbar har setts m.tp. Mina utredningar.

Rektorn satt tyst i typ 10 min och sade till sist ”jag behöver tänka”.

Så jävla löjligt Hahaha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 15:55   #5337
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Nåja, så länge du inte beter dig som ett offer och skyller från dig eller förlitar dig på ursäkter och bortförklaringar. Det är allt för vanligt i dagens samhälle, så länge du inte är sådan utan tar ansvar för allt och ser din del i det som händer dig. Oavsett vad som händer.

Vad får dig att tro det? Min ironi?

Nejdå, jag lovar att detta är något jag faktiskt kan ta ansvar för. Det är en väldigt hård anklagelse (imo) och får mig att känna en enorm otrygghet.

Kommer antagligen bara bli en erfarenhet rikare.

Även om det är timewasting AF.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 09:18   #5338
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Får träna igen.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 09:32   #5339
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Får träna igen.
Någon förklaring/ursäkt?
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 10:37   #5340
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Någon förklaring/ursäkt?
Svårt att formulera förklaringar/ursäkter när man saknar tänder och har brutet käkben antar jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)