Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-16, 11:44   #16
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar59737 Visa inlägg
Hej, jag är en 14,5 årig kille som är ungefär 180 cm och väger ca 70 kg, jag har nyligen börjat ta min träning på allvar. Mitt mål är väl som alla andras ungefär, bli vältränad, stora armar, sexpack o.s.v.

Mitt problem är att jag har lite hull på magen (är absolut inte överviktig eller så) som jag väldigt gärna vill få bort. Men jag vill ju bygga muskler med. Jag har läst lite på nätet och kommit fram till att det fullt möjligt att bränna fett och bygga muskler samtidigt, men det verkar vara svårt. Jag har svårt att komma fram till hur jag ska äta och träna. Har ni några förslag på hur jag ska lägga upp kosten och träningen för att få bra resultat?
Sluta nojja, Träna och käka morsans mat. Det där hullet är nog inte något jätte allvarligt.

Sluta drick sockersötad läsk/dricka och eventuellt mindre skit(godis osv) på helgerna kanske är en enkel start bara.

Hade en del kompisar med lite "mage" när vi började gyma också, Vi var då 14 år. Men efter 1 år och vi började 9an var alla rätt biffiga faktiskt, Och "hullet" hade försvunnit lite per automatik, Man blev väll lite mer medveten och sket i dedär godiset på helgen och tog en proteinshake istället typ.

En sak jag rekomenderar dig, Fortsätt träna! Ångrar djupt att jag slutade några år, Vid 15 års åldern ungefär.
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)