Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur förhålla sig till narkotika?
Hårdare straff på både bruk och försäljning 387 24.35%
Hårdare straff för försäljning 108 6.80%
Samma lagar och "moral" som nu 98 6.17%
Legalisera lättare droger typ marijuana 567 35.68%
Legalisera flera lättare droger 147 9.25%
Legalisera all privat användning av narkotika 215 13.53%
Tycker att sisu är rätt pantad 67 4.22%
Antal röster: 1589. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-12, 16:21   #3691
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
"A United Nations commission voted on Wednesday to remove cannabis for medicinal purposes from a category of the world’s most dangerous drugs, a highly anticipated and long-delayed decision that could clear the way for an expansion of marijuana research and medical use."

https://www.nytimes.com/2020/12/02/w...ug-policy.html
Jag förstår verkligen inte hur Marijuana kunde hamna på den listan från första början, jag menar, det finns väll inget direkt fysiskt skadligt i det? Det är väll därför det inte finns något dokumenterat överdosfall? Världen är bra skev när det kommer till narkotikalagar, höjden av idioti är dock att sätta människor i fängelse för drogbruk.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 18:13   #3692
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag förstår verkligen inte hur Marijuana kunde hamna på den listan från första början, jag menar, det finns väll inget direkt fysiskt skadligt i det? Det är väll därför det inte finns något dokumenterat överdosfall? Världen är bra skev när det kommer till narkotikalagar, höjden av idioti är dock att sätta människor i fängelse för drogbruk.
Lyssna inte på cannabislobbyn/cannabistmissbrukare.

Betydande ökad risk för psykos-.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 18:14   #3693
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Daglig mikrodosering av psilocybin och LSD är väldigt poppis bland programmerar-bunchen i Silicon Valley
Lixom sexuella övergrepp bland Hollywood eliten.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 20:21   #3694
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Lyssna inte på cannabislobbyn/cannabistmissbrukare.

Betydande ökad risk för psykos-.
Jag vet att det kan orsaka en psykos, men jag tror knappast att det är någon stor risk hos en psykiskt stabil människa. Hur ser det ut i Kalifornien, Oregon och Kanada? Har det blivit en explosion i drogutlösta psykoser? Sen beror ju mycket på hur det intas, vilken strain det är och ration mellan CBD och THC.

Jag har själv testat några gånger, de första två så tog jag på tok för mycket, och då var det indica strains som var höga i THC (>20%) och låga i CBD, vilket var rent av förjävligt (panikattack, paranoid, overklighetskänslor osv). Men sen har jag även testat ett par strains med låg THC (<10%) och hög CBD-halt, och det var som dag och natt, då blev jag istället väldigt avslappnad, harmonisk och glad, jag upplevde även mindre smärtor från min rygg. Så jag antar att det kan jämföras lite med risken för alkoholförgiftning när man dricker folköl vs starksprit.

Senast redigerad av Kev88 den 2021-01-12 klockan 20:23.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 20:40   #3695
RökteUppMinKatt
Registered User
 
RökteUppMinKatts avatar
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 307
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag vet att det kan orsaka en psykos, men jag tror knappast att det är någon stor risk hos en psykiskt stabil människa. Hur ser det ut i Kalifornien, Oregon och Kanada? Har det blivit en explosion i drogutlösta psykoser? Sen beror ju mycket på hur det intas, vilken strain det är och ration mellan CBD och THC.

Jag har själv testat några gånger, de första två så tog jag på tok för mycket, och då var det indica strains som var höga i THC (>20%) och låga i CBD, vilket var rent av förjävligt (panikattack, paranoid, overklighetskänslor osv). Men sen har jag även testat ett par strains med låg THC (<10%) och hög CBD-halt, och det var som dag och natt, då blev jag istället väldigt avslappnad, harmonisk och glad, jag upplevde även mindre smärtor från min rygg. Så jag antar att det kan jämföras lite med risken för alkoholförgiftning när man dricker folköl vs starksprit.
Plasttiger är troll. Risken är inte betydande. Den är minimal såvida du inte har anlag för det.

Med det sagt fick jag psykos första gången jag testade, vilket ledde till att jag rökte upp min katt

Senast redigerad av RökteUppMinKatt den 2021-01-12 klockan 20:42.
RökteUppMinKatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 00:05   #3696
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag vet att det kan orsaka en psykos, men jag tror knappast att det är någon stor risk hos en psykiskt stabil människa. Hur ser det ut i Kalifornien, Oregon och Kanada? Har det blivit en explosion i drogutlösta psykoser? Sen beror ju mycket på hur det intas, vilken strain det är och ration mellan CBD och THC.

Jag har själv testat några gånger, de första två så tog jag på tok för mycket, och då var det indica strains som var höga i THC (>20%) och låga i CBD, vilket var rent av förjävligt (panikattack, paranoid, overklighetskänslor osv). Men sen har jag även testat ett par strains med låg THC (<10%) och hög CBD-halt, och det var som dag och natt, då blev jag istället väldigt avslappnad, harmonisk och glad, jag upplevde även mindre smärtor från min rygg. Så jag antar att det kan jämföras lite med risken för alkoholförgiftning när man dricker folköl vs starksprit.
Du summerar det rätt bra, fullständiga bevis saknas kanske... Skulle man legalisera det i i ett nu förbjudet land någonstans i världen skulle jag inte låta man fippla med dem separata utan sälja sprayen eller dropparna då, färdigmixad och sidoeffekter såsom psykoser är då antagligen borta.

Hur ser det ut frågar du, det ser ut som så att det är mest pensionärer som handlar det, samma som skulle köpa ett bättre vin, ej Gato Negro folk. De frågar vart butiken ligger eftersom de inte är så snabba och hittar nya byggnader på ålderns höst. Vissa butiker går faktiskt back. Personligen tror jag att vape vanlig vanlig tobak är ett större problem. Det verkar som att man har fått för sig att det är 'rent' och ofarligt eller nåt.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 04:52   #3697
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Det ser också vidare ut som så att,
Då vi som skall åka å köpa blomjord så vi kan sätta våra grönsaker så lokalt som möjligt, så är dessa säckar advertiserade som marijuana jord, mestadels. Det är det som säljs. Det är ju tillåtet så då planterar man det som allting annat. Så nu går vi igenom corona-våg nr 2 med våra vad vi nu väljer att gro plantor. Själv har jag satt mestadels tomater, de växer bäst men mycket annat grönt, inga THC grejer då jag inte behöver det.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 19:27   #3698
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"MEXICO CITY - Mexico’s health ministry on Tuesday published rules to regulate the use of medicinal cannabis, a major step in a broader reform to create the world’s largest legal cannabis market in the Latin American country.

The new regulation was signed off by President Andrés Manuel López Obrador, and will now allow pharmaceutical companies to begin doing medical research on cannabis products.

The cannabis reform taking place includes the recreational use of marijuana, and will create what would be the world’s biggest national cannabis market in terms of population."

https://www.nbcnews.com/news/latino/...rgest-n1254081
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-14, 06:15   #3699
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
...Har det blivit en explosion i drogutlösta psykoser?...
Mer om detta,
I Karibien på de öar där man kan förväntas hitta det bästa rökvarorna kan man bli lurad. De blandar eller blandade i andra droger så kunderna skulle bli mer beroende och det gjorde dem också ofta galna och spattiga, inte alls så lugna som man skull förvänta sig av Cannabis. Nu blir det ju tillåtet mer och mer så jag tror att detta problem kommer att misnka.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 20:34   #3700
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://www.thedailybeast.com/the-si...gal-pot-market

"CULIACAN, Mexico—It’s considered the most powerful criminal organization in the Americas, if not the world. But now the brutal Sinaloa cartel is preparing to go legit—and make millions of dollars through front organizations in Mexico’s new legal pot industry.

Cartel operatives told The Daily Beast they hope to transit from the illegal market to the multi-million-dollar legal weed market as soon as Mexico passes reform to legalize marijuana for adult use. Proponents of the drug reforms had hoped legalizing sale of the narcotics would take the profits out of the hands of killers and criminals, but members of the Sinaloa cartel are already working on infiltrating the legal market."


Ungefär som jag skulle gissa det går, fortfarande bättre med legalisering men att tro att kartellerna skulle tappa makt/förlora på det är nog lite naivt
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 02:15   #3701
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
I Sverige borde man göra detta. Våldet verkar handla rätt mycket om Cannabis där? Annars använder svenskar till skillnad mot de flesta andra länder mycket uppers och design-drugs. De kriminella som skjuter på varandra, misstänker jag, finns inte i de kretsarna?
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 14:12   #3702
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Så klart man bör göra detta, men man vill ju inte skicka fel signaler till ungdomar.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 16:29   #3703
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Läkartidningen hade en artikel på temat nyligen. Kanske kan vara relevant info för de som är intresserade.

Artikeln
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 17:06   #3704
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Så klart man bör göra detta, men man vill ju inte skicka fel signaler till ungdomar.
Nu skickar man till ungdomen signalerna att regimen är tvär-dumma i huvudet och inte bör lyssnas på. Inte mig emot.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 18:38   #3705
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Mexiko jobbar vidare mot legalisering:

"Mexico is inching closer to becoming the world's largest legal cannabis market as lawmakers prepare to debate a proposal to legalize recreational marijuana.

The Chamber of Deputies, Congress' lower house similar to the U.S. House of Representatives, will take up the issue early next week, Martha Tagle Martínez, a member of the chamber's health committee, said in a series of tweets."

https://www.nbcnews.com/news/world/m...arket-n1259519
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)