Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-28, 18:06   #67471
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Men tror du inte att om man har fel timing så undergrävar man chansen/möjligheterna? Istället för att framstå som en hyvens snubbe som framstår man som en gam, eller så kanske personen fortfarande sitter och snyter vårfloden i näsdukar och tycker att alla ska fara åt helvete - så när man kontaktar denne så får man till svar att man ska fara och flyga.
Jag tror det inte. Om du visar intresse utan att vara alldeles för på och kasta dig över henne, behöver ju inte bjuda ut henne det första du gör. Även om hon just nu inte klarar av att dejta någon så kommer hon tänka på dig när den tanken väl slår in, om hon ser dig som en intressant kille vill säga. Då kanske hon hör av sig till dig istället.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:12   #67472
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Gör en grej av det, då. "Jag vet att det här är helt emot den sociala regeln att man bör vänta ett tag innan man tar kontakt med någon som nyligen blivit singel, men jag är så rädd att någon annan hinner före, och du är så fantastisk så det är outhärdligt att hålla sig, så jag tänkte fråga om du vill komma hem till mig på räkor och vin på lördag klockan 19."
Det är offensivt, men klurar på oddsen. Vi leker med lite matte här;
1) Han/Hon (som den nu berör) har accepterat beslutet och börjat blicka framåt
2) Han/Hon har inte hunnit tänka så mycket och är inte riktigt i balans
3) Han/Hon börjar och slutar varje dag med en depressiv fas och saknaden efter exet är stor
4) Han/Hon har inte ens accepterat faktumet, utan lever i förnekelse och hoppas på att allt ska vara ogjort dagen efter
5) Han/Hon har inte ens fattat budskapet utan tror man är ett par ändå och bara har en paus på ett par dagar

Frågan är av ovan scenarion, hur pass väl ditt förslag kan pricka oddsmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Bär den här t-shirten när du tar kontakt så kommer hon aldrig att glömma dig.
hahahaha, morbid humor när den är som bäst
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:13   #67473
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag tror det inte. Om du visar intresse utan att vara alldeles för på och kasta dig över henne, behöver ju inte bjuda ut henne det första du gör. Även om hon just nu inte klarar av att dejta någon så kommer hon tänka på dig när den tanken väl slår in, om hon ser dig som en intressant kille vill säga. Då kanske hon hör av sig till dig istället.
Jo, så var tanken, när vi diskuterade det hela så var det glasklart att approachen borde vara att visa att en dörr står öppen. Det är upp till den som är dumpad att ta det valet/chansen. Väldigt laidback, men ändå så var det glasklart att ett kontaktförsök ändå subtilt påvisar "hey jag är intresserad av dig".
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:15   #67474
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det är offensivt, men klurar på oddsen. Vi leker med lite matte här;
1) Han/Hon (som den nu berör) har accepterat beslutet och börjat blicka framåt
2) Han/Hon har inte hunnit tänka så mycket och är inte riktigt i balans
3) Han/Hon börjar och slutar varje dag med en depressiv fas och saknaden efter exet är stor
4) Han/Hon har inte ens accepterat faktumet, utan lever i förnekelse och hoppas på att allt ska vara ogjort dagen efter
5) Han/Hon har inte ens fattat budskapet utan tror man är ett par ändå och bara har en paus på ett par dagar

Frågan är av ovan scenarion, hur pass väl ditt förslag kan pricka oddsmässigt.
Ganska väl? Det är inte så att dina alternativ har 20 % sannolikhet vardera.

Tänk på hur många som fortsätter vara ihop fastän förhållandet är kasst, och inte gör slut förrän de verkligen är säkra på att de inte vill vara ihop längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:16   #67475
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Hur går det till i andra länder,var ett program "bäbisfabriken" från philippinerna som ju har väldigt mycket folk och de flesta är fattiga men knappast ensamma och har inga problem med att skaffa barn.Varför är det sån skillnad tro.
Tror det att det inte finns fria aborter spelar in också
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:16   #67476
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ganska väl? Det är inte så att dina alternativ har 20 % sannolikhet vardera.

Tänk på hur många som fortsätter vara ihop fastän förhållandet är kasst, och inte gör slut förrän de verkligen är säkra på att de inte vill vara ihop längre.
absolut, men i det här fallet så ville den ene skaffa barn/bilda familj och den andre drog sig ur. Jag tänker mig att det påverkar lite vad man har för drömmar och hur hårt man tar en dumpning också.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:22   #67477
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Hyckla inte?

Man vill upprätthålla sin egen självbild som en bra och god person som agerar moraliskt korrekt och även såklart uppfattas som en sådan. Hyckleri är en högst viktigt faktor i dejting och relationssammanhang och om det står mellan att inse att man håller på med "dåliga" saker själv av egoistiska skäl och att tro på sig själv som en "bra" person.

Ja då är det inte så otippat att man hellre hycklar lite än att applicera självreflektion och konsekvenserna av det.
Hur länge in i dejtandet ev relationen ska man fortsätta hyckla då, känns väldigt ansträngande
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:22   #67478
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Apropå en helt annan sak, min exsambo ramlade in på messenger ikväll då hon stött på en person via jobbet som hade kallat mig "snygg-peter", lol.. ingen aning om vem det var eller vad för synfel den personen har, men hur som haver så skaplig överraskning att få kontakt med ett ex 10 år sedan man bodde ihop. Och med en skön känsla, var tvungen att hälsa till hennes bror och familj som var helt fantastiska. Vore riktigt skoj att träffa henne och dela skvaller en dag. Det är en skön fas när man liksom är förbi allt känslomässigt men samtidigt inte har något otalt med ett ex, utan verkligen kan ses som vuxna.

På det temat så hade jag en flickvän när jag var väldigt ung och hennes mamma+pappa som hade skilt sig, firade jul ihop - med varsin ny partner. Sug på den! De samlades allihopa med alla barn och allt och firade jul ihop, där mamman hade med sig sin nya kille och pappan sin nya tjej. Utan komplikationer. Alltså, det behöver inte bli mer byxnödigt än vad man gör det till.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:24   #67479
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Tycker Dios förslag i just det här fallet är riktigt dåligt. En fullvuxen människa med alla hästar i stallet skulle tacka nej till ett sånt förslag av massvis med anledningar.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:29   #67480
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

På det temat så hade jag en flickvän när jag var väldigt ung och hennes mamma+pappa som hade skilt sig, firade jul ihop - med varsin ny partner. Sug på den! De samlades allihopa med alla barn och allt och firade jul ihop, där mamman hade med sig sin nya kille och pappan sin nya tjej. Utan komplikationer. Alltså, det behöver inte bli mer byxnödigt än vad man gör det till.
Sådär har min familj alltid firat jul, aldrig varit krystat. Man måste vara bra jävla långsint om man efter åratal isär inte låter sina gemensamma barn fira jul med båda sina föräldrar.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:31   #67481
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
absolut, men i det här fallet så ville den ene skaffa barn/bilda familj och den andre drog sig ur. Jag tänker mig att det påverkar lite vad man har för drömmar och hur hårt man tar en dumpning också.
Vilken är hon då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:35   #67482
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Sådär har min familj alltid firat jul, aldrig varit krystat. Man måste vara bra jävla långsint om man efter åratal isär inte låter sina gemensamma barn fira jul med båda sina föräldrar.
På riktigt? Att de har setts med sina respektive alltså? Jag tycker det låter fantastiskt, men tror inte det är så vanligt. Tror svartsjuka, konflikter och allt annat än pragmatiskt tänk står i vägen.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:36   #67483
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vilken är hon då?
Vi vet tyvärr inte det. Ingen aning. Enda vetskapen är att hon är dumpad och "tog det hårt" + "ville bilda familj".
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:44   #67484
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Sådär har min familj alltid firat jul, aldrig varit krystat. Man måste vara bra jävla långsint om man efter åratal isär inte låter sina gemensamma barn fira jul med båda sina föräldrar.
Mina skilda föräldrar firar också separat, så får vi barn välja vem vi vill fira med.
Tror som skuggan säger att det är ganska ovanligt som ni gör.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 18:51   #67485
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vi vet tyvärr inte det. Ingen aning. Enda vetskapen är att hon är dumpad och "tog det hårt" + "ville bilda familj".
Vadå "vet inte"? Som du beskriver det är hon den som inte drog sig undan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)