Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-27, 11:11   #67366
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Det här med att kvinnor söker en man som vet vad dom vill.
Det tror jag helt enkelt handlar om att de behöver en fast punkt i sitt liv. Någon som vet i vilken riktning han är på väg. Karriärsmässigt, giftermål, vill han ha barn, vill han bo i hus, intressen? Typ såna saker.
Är svaret njaaee jag vet inte riktigt så kanske hon känner att det inte passar med vad hon söker.
Mest troligt kommer hon från ett tidigare långt förhållande eller flera kortare och vill kickstarta det nya med att hoppa över några steg i lära känna processen.

Jag skulle känna precis likadant.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:18   #67367
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
LOTR är ett dåligt sätt att lajva för kvinnor. Det verkar vara för mycket klänning och för lite hud. Det är nog bättre med någon annan typ av fantasy där kvinnor har höftskynke och en minimal rustning som enbart ger ett viss skydd för bysten.
Jovars, det är rätt påklätt. Vid ett tillfälle råkade det dock falla sig så att ett gäng orcher promenerade förbi stranden när jag badade topless. Blev senare kidnappad av dessa och satt i en fängelsehåla i några timmar innan jag lyckades fly. Kan väl möjligen tolkas som ett raggningsförsök från orchernas sida.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:27   #67368
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
- Att personen gör ett sånt där victory-tecken med handryggen mot kameran. Jag vet inte vad det betyder, men det ser jävligt töntigt ut.
Samma som att visa långfingret om man är från England. Kommer från att fransmännen skar av just dessa två fingrar på alla engelska långbågskyttar som de tog tillfånga.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:30   #67369
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det här med att kvinnor söker en man som vet vad dom vill.
Det tror jag helt enkelt handlar om att de behöver en fast punkt i sitt liv. Någon som vet i vilken riktning han är på väg. Karriärsmässigt, giftermål, vill han ha barn, vill han bo i hus, intressen? Typ såna saker.
Är svaret njaaee jag vet inte riktigt så kanske hon känner att det inte passar med vad hon söker.
Mest troligt kommer hon från ett tidigare långt förhållande eller flera kortare och vill kickstarta det nya med att hoppa över några steg i lära känna processen.

Jag skulle känna precis likadant.
Det är olika koder beroende på vad personen efterfrågar.

Vet vad han/hon vill = Slutat med krogen och vill stadga sig.
Är driven = Tjäna mycket pengar
Är ambitiös = Kunna försörja mig
Har ett ordnat liv = Snylta (lösöre, egendom, resor etc)

Aldrig sett så många män bli utnyttjade som på nätet.
Korvryttaren är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:39   #67370
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det här med att kvinnor söker en man som vet vad dom vill.
Det tror jag helt enkelt handlar om att de behöver en fast punkt i sitt liv. Någon som vet i vilken riktning han är på väg. Karriärsmässigt, giftermål, vill han ha barn, vill han bo i hus, intressen? Typ såna saker.
Är svaret njaaee jag vet inte riktigt så kanske hon känner att det inte passar med vad hon söker.
Mest troligt kommer hon från ett tidigare långt förhållande eller flera kortare och vill kickstarta det nya med att hoppa över några steg i lära känna processen.

Jag skulle känna precis likadant.
+1.
Jag tror det är förhållandevis vanligt. Jag vet inte vad jag grundar min misstanke på, men jag misstänker att det är vanligare med veliga män än veliga kvinnor. Dvs att kvinnor har ofta mer tydliga mål med barn, familjeliv etc, medan män inte alltid har den typen av mål och ambitioner klara för sig.

Det är bara en känsla jag har, men jag tror den baseras på att jag ofta pratar med kvinnor som säger att de datear män som inte kan svara på frågan om vad de vill med sitt liv härnäst.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:44   #67371
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hah, apropå nörderi så såg jag precis en ungmö på en datingsite som har en profilbild i riddarutrustning (a'la lajv-utstyrsel) och som i sin presentationstext skriver att hon inte är typiskt tjejig utan gärna skitar ner sig och spelar krigsspel.

10/10, would bang
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:49   #67372
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttaren Visa inlägg
Det är olika koder beroende på vad personen efterfrågar.

Vet vad han/hon vill = Slutat med krogen och vill stadga sig.
Är driven = Tjäna mycket pengar
Är ambitiös = Kunna försörja mig
Har ett ordnat liv = Snylta (lösöre, egendom, resor etc)

Aldrig sett så många män bli utnyttjade som på nätet.
Det där är koder på någon som söker en man som inte är en knegare, dvs arbetare. Hon söker någon som gjort en riktig karriär helt enkelt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:52   #67373
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
+1.
Jag tror det är förhållandevis vanligt. Jag vet inte vad jag grundar min misstanke på, men jag misstänker att det är vanligare med veliga män än veliga kvinnor. Dvs att kvinnor har ofta mer tydliga mål med barn, familjeliv etc, medan män inte alltid har den typen av mål och ambitioner klara för sig.

Det är bara en känsla jag har, men jag tror den baseras på att jag ofta pratar med kvinnor som säger att de datear män som inte kan svara på frågan om vad de vill med sitt liv härnäst.
Veliga eller öppna för förslag. Det är klart att det blir bekvämare att svepa höger-vänster på färdiga lösningar snarare än att behöva utarbeta något tillsammans.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:55   #67374
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Veliga eller öppna för förslag. Det är klart att det blir bekvämare att svepa höger-vänster på färdiga lösningar snarare än att behöva utarbeta något tillsammans.
Vad jag menar är att frågar man en kvinna om när hon vill ha barn så får man lättare ett "innan jag fyller 35, men efter att jag rest till bahamas 2 år"-svar, medan när man frågar en man så får man "öööh, vet inte" oftare till svar.

Jag uppfattar flertalet kvinnor att de dateat män som plötsligt kommit på att de inte vill ha barn alls från att ha varit veliga initialt osv, ungefär som att kvinnor är bättre på att se framtida mål med sina relationer, medan män är mest nöjda med att få sällskap för stunden.

Mycket grovt generaliserat, men jag kan förstå kvinnor som uppskattar män som kan vara lika tydliga med "jag vill inte ha barn alls" eller "jag vill ha barn inom fem år, är redo för att bo i hus och satsa på familjen före yrket"-svar.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 12:02   #67375
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad jag menar är att frågar man en kvinna om när hon vill ha barn så får man lättare ett "innan jag fyller 35, men efter att jag rest till bahamas 2 år"-svar, medan när man frågar en man så får man "öööh, vet inte" oftare till svar.

Jag uppfattar flertalet kvinnor att de dateat män som plötsligt kommit på att de inte vill ha barn alls från att ha varit veliga initialt osv, ungefär som att kvinnor är bättre på att se framtida mål med sina relationer, medan män är mest nöjda med att få sällskap för stunden.

Mycket grovt generaliserat, men jag kan förstå kvinnor som uppskattar män som kan vara lika tydliga med "jag vill inte ha barn alls" eller "jag vill ha barn inom fem år, är redo för att bo i hus och satsa på familjen före yrket"-svar.
Ja och först kollar du hennes profil och ser vad hon säger om barn. Vill hon inte ha så kör du på ditt första alternativ annars på det andra. Och varför tror du män "mest är nöjda med att få sällskap för stunden"? Det faller aldrig ner något mynt angående att hon säger precis hur hon vill ha det och killen får anpassa sig efter det och killen är mer velig/anpassningsbar.

ALLA skulle egentligen vilja ha saker på ett precis optimalt sätt för just sig själv och skulle nog om man tog sig lite tid kunna sätta ord på det. Dock verkar den biologiska driften och kanske det sociala trycket för sällskap vara ganska stark och då tar det sig uttryck i att man inte känner det värt att prioritera att få precis vad man vill med risk att vara forever alone.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 12:04   #67376
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad jag menar är att frågar man en kvinna om när hon vill ha barn så får man lättare ett "innan jag fyller 35, men efter att jag rest till bahamas 2 år"-svar, medan när man frågar en man så får man "öööh, vet inte" oftare till svar.

Jag uppfattar flertalet kvinnor att de dateat män som plötsligt kommit på att de inte vill ha barn alls från att ha varit veliga initialt osv, ungefär som att kvinnor är bättre på att se framtida mål med sina relationer, medan män är mest nöjda med att få sällskap för stunden.

Mycket grovt generaliserat, men jag kan förstå kvinnor som uppskattar män som kan vara lika tydliga med "jag vill inte ha barn alls" eller "jag vill ha barn inom fem år, är redo för att bo i hus och satsa på familjen före yrket"-svar.
Det där är ju extremt vanligt i många förhållanden. Kvinnan är den som styr skutan framåt, dvs deras gemensamma liv, familj. Mannen är bara nöjd över att ha en kvinna som tar besluten och han åker bara med.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 12:06   #67377
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det där är ju extremt vanligt i många förhållanden. Kvinnan är den som styr skutan framåt, dvs deras gemensamma liv, familj. Mannen är bara nöjd över att ha en kvinna som tar besluten och han åker bara med.
Det är ett sätt att tolka det eller så tolkar man det som att han känner att om hon inte får som hon vill så är han ensam.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 12:09   #67378
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är ett sätt att tolka det eller så tolkar man det som att han känner att om hon inte får som hon vill så är han ensam.
Eller så tolkar man det som att du inte vet vad det handlar om.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 12:11   #67379
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Eller så tolkar man det som att du inte vet vad det handlar om.
Absolut för hon har färre alternativ om hon nu vill htita ny.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 13:26   #67380
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad jag menar är att frågar man en kvinna om när hon vill ha barn så får man lättare ett "innan jag fyller 35, men efter att jag rest till bahamas 2 år"-svar, medan när man frågar en man så får man "öööh, vet inte" oftare till svar.

Jag uppfattar flertalet kvinnor att de dateat män som plötsligt kommit på att de inte vill ha barn alls från att ha varit veliga initialt osv, ungefär som att kvinnor är bättre på att se framtida mål med sina relationer, medan män är mest nöjda med att få sällskap för stunden.

Mycket grovt generaliserat, men jag kan förstå kvinnor som uppskattar män som kan vara lika tydliga med "jag vill inte ha barn alls" eller "jag vill ha barn inom fem år, är redo för att bo i hus och satsa på familjen före yrket"-svar.
Men i just barnfrågan är det väl ganska självklart att det är en stor skillnad? Även om manlig fertilitet också minskar efter 40 så är det ju för kvinnor en mycket mer knivskarp gräns. Vet man som kvinna med sig att man vill försöka skaffa barn så kan man helt enkelt inte hålla på och vela i all evighet. Däremot kan man ju numera insemineras som ensamstående i Sverige, så en partner är inte längre nödvändigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)