Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-26, 22:17   #67351
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Förresten, finns det en dejtingsite för träningsintresserade som är gratis och inte skit?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 23:12   #67352
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Har tyvärr inget bra forum för det IRL, i de miljöer jag vistas är det mest män och/eller upptagna personer.
Okej, du framstår som väldigt aktiv dvs sportig osv
Tror det borde vara bättre för dig att i sådan miljö träffa bra tjej ist för att chansa på nätet där många är oärliga
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 23:29   #67353
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förresten, finns det en dejtingsite för träningsintresserade som är gratis och inte skit?
Nix.

Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Okej, du framstår som väldigt aktiv dvs sportig osv
Tror det borde vara bättre för dig att i sådan miljö träffa bra tjej ist för att chansa på nätet där många är oärliga
Brukar vara måttligt populärt att försöka springa ikapp ensamma damer i löparspåret och på gymet är det mest män i preppform. Får börja med crossfit eller ta "pass" på ett av gymen i stan i sådana fall
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 23:56   #67354
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förresten, finns det en dejtingsite för träningsintresserade som är gratis och inte skit?
Instagram men den är fylld av narcisism och trasiga människor tyvärr.
Korvryttaren är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 01:48   #67355
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Nu handlade inte diskussionen om huruvida kvinnligt nörderi är bra eller dåligt utan inläggen var kommentarer på möbelns "fördom" om att kvinnor fejkar sitt nörderi för att bli mer attraktiva.
Går inte att fejka riktig geek/nerd, väldigt lätt att förstå om någon bara nickar med i en diskussion. Observera....hardcore nörderi/geekyness.

Geek:



Nerd:
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 09:44   #67356
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag gissar att det är lite med glimten i ögat för det är ju ganska självklart att alla tjejer eller ens de flesta fejkar sitt nörderi. Sedan kan man välja vilka sida man framhäver av sig själv och av vilken anledning. Det är nog även vanligare att tjejer pekar på sitt nörderi som en betydande del av sin person snarare än bara en effekt av ens intressen, detta ser jag ganska ofta på t.ex. hp och tinder och jag kan inte tänka mig att killarna skriver om det på samma sätt.
Missade du ett inte nu? Annars fattar jag inte.

Om vi tar lajvande som exempel så var det verkligen inget jag framhävde när jag höll på med det i övre tonåren, varken i dejtingsammanhang eller annars. Snarare tvärt om. Huruvida man identifierar sig med sitt nördintresse eller ej tror jag snarare har att göra med vilka kretsar man rör sig inom sas, än vilket kön man har. Någon som går all in i en subkultur och vill vara en del av den identitetsmässigt kommer såklart att framhäva det mer, än om man befinner sig i ett sammanhang där nördidentiteten snarare är ett stigma. Jag ville t.ex. passa in i den creddiga elitinnerstadsskola jag gick på, då funkade det definitivt inte att vara LOTR-nörd och åka på lajv och medeltidsveckan på somrarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2017-11-27 klockan 09:50.
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 09:52   #67357
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Missade du ett inte nu? Annars fattar jag inte.

Om vi tar lajvande som exempel så var det verkligen inget jag framhävde när jag höll på med det i övre tonåren, varken i dejtingsammanhang eller annars. Snarare tvärt om. Huruvida man identifierar sig med sitt nördintresse eller ej tror jag snarare har att göra med vilka kretsar man rör sig inom sas, än vilket kön man har. Någon som går all in i en subkultur och vill vara en del av den identitetsmässigt kommer såklart att framhäva det mer, än om man befinner sig i ett sammanhang där nördidentiteten snarare är ett stigma. Jag ville t.ex. passa in i den creddiga elitinnerstadsskola jag gick på, då funkade det definitivt inte att vara LOTR-nörd och åka på lajv och medeltidsveckan på somrarna.
Saknar mycket riktigt ett inte och det handlar inte om vad just du gör eller att det alltid skulle passa/vara fördelaktigt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 09:55   #67358
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Vad har ni för dealbreakers på dejtingsidor? Jag har några:

- Att personen gör ett sånt där victory-tecken med handryggen mot kameran. Jag vet inte vad det betyder, men det ser jävligt töntigt ut.

- Att personen inte kan skriva en hel korrekt mening.

- Att personen inte har en avslöjande helkroppsbild. Det betyder utan undantag att personen är dödligt fet, och jag vill inte att hon ska dö mitt under en dejt.

- Att personen har ett sånt där Snapchatfilter som ger henne en gullig djurnos.

- Att personen söker en "riktig man" eller någon "som vet vad han vill".

- Funderar även på att ha som dealbreaker att personen gillar att dansa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 10:13   #67359
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Saknar mycket riktigt ett inte och det handlar inte om vad just du gör eller att det alltid skulle passa/vara fördelaktigt.
Jag bemötte argumentet att det skulle vara vanligare att tjejer pekar på sitt nörderi i dejtingsammanhang, med ett exempel som gällde mig själv. Jag tror helt enkelt att scenariot där man anpassar sig efter situation är generaliserbart för båda könen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 10:19   #67360
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Missade du ett inte nu? Annars fattar jag inte.

Om vi tar lajvande som exempel så var det verkligen inget jag framhävde när jag höll på med det i övre tonåren, varken i dejtingsammanhang eller annars. Snarare tvärt om. Huruvida man identifierar sig med sitt nördintresse eller ej tror jag snarare har att göra med vilka kretsar man rör sig inom sas, än vilket kön man har. Någon som går all in i en subkultur och vill vara en del av den identitetsmässigt kommer såklart att framhäva det mer, än om man befinner sig i ett sammanhang där nördidentiteten snarare är ett stigma. Jag ville t.ex. passa in i den creddiga elitinnerstadsskola jag gick på, då funkade det definitivt inte att vara LOTR-nörd och åka på lajv och medeltidsveckan på somrarna.
LOTR är ett dåligt sätt att lajva för kvinnor. Det verkar vara för mycket klänning och för lite hud. Det är nog bättre med någon annan typ av fantasy där kvinnor har höftskynke och en minimal rustning som enbart ger ett viss skydd för bysten.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 10:21   #67361
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag bemötte argumentet att det skulle vara vanligare att tjejer pekar på sitt nörderi i dejtingsammanhang, med ett exempel som gällde mig själv. Jag tror helt enkelt att scenariot där man anpassar sig efter situation är generaliserbart för båda könen.
Det är hur vanligt det är att jag ser det i en presentationstext som jag syftar på. Det funkar uppenbarligen tillräckligt bra för att man inte ska känna att man behöver ändra texten.

Kollar du på vad killarna här diskuterar och diskuterar generellt så blir det "hur ska man skriva/öppningsmail", "vilka bilder är bra", "vad är en bra presentation". Man försöker hitta något som fungerar eller fungerar bättre. Du får i princip aldrig dessa spekulationer om "hur ska jag anpassa presentationen/bilderna" från tjejernas sida, om något bara för att få mindre mail av fel sort.

Du som är lite vetenskapligt och logiskt lagd kanske kan komma fram till lite anledningar till varför tjejerna känner att det går bra att skriva precis som man känner för alternativt inget alls och ha vilka bilder man nu än känner för samtidigt som killarna känner ett ständigt behov av att finkalibrera och anpassa innehållet man presenterar.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 10:31   #67362
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad har ni för dealbreakers på dejtingsidor? Jag har några:

- Att personen gör ett sånt där victory-tecken med handryggen mot kameran. Jag vet inte vad det betyder, men det ser jävligt töntigt ut.

- Att personen inte kan skriva en hel korrekt mening.

- Att personen inte har en avslöjande helkroppsbild. Det betyder utan undantag att personen är dödligt fet, och jag vill inte att hon ska dö mitt under en dejt.

- Att personen har ett sånt där Snapchatfilter som ger henne en gullig djurnos.

- Att personen söker en "riktig man" eller någon "som vet vad han vill".

- Funderar även på att ha som dealbreaker att personen gillar att dansa.
Hur tänkte du med den sista? Måste personen gilla att dansa eller väljer du bort personer som gillar att dansa? Varför i så fall?
Stuffer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 10:46   #67363
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Om jag dejtade så skulle "Om du gillar att leka moment-22-svartsjukelekar går du fetbort"

Ett moment-22 svartsjukelek är när kvinnan tvingar in dig i situationer där om du agerar på det är du patetisk och svartsjuk och om du inte agerar på det är du patetisk cuck. Oavsett är du patetisk och hon kan kritisera dig.

Ett exempel på det här är tex. om ni gemensamt är på fest och hon "bara pratar med honom" (dvs flirtar med en annan kille mitt framför ögonen på dig, eller "låter sig" bli flirtad med). Hon informerar dig gärna i efterhand om om att om du sagt ifrån eller agerat på det är du patetisk och svartsjuk, har du inte gjort det är du patetisk och svag som bara sett på. Du kan alltså inte "vinna". Sånt beteende går bort.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:00   #67364
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer Visa inlägg
Hur tänkte du med den sista? Måste personen gilla att dansa eller väljer du bort personer som gillar att dansa? Varför i så fall?
Jag väljet bort personer som gillar att dansa. Jag hatar själv att dansa nämligen, och om tjejen gillar att dansa så är risken överhängande att jag emellanåt kommer hamna i en situation där hon vill dansa medan jag är i samma rum, och då tvingas jag sitta och vänta på att hon ska dansa färdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Om jag dejtade så skulle "Om du gillar att leka moment-22-svartsjukelekar går du fetbort"

Ett moment-22 svartsjukelek är när kvinnan tvingar in dig i situationer där om du agerar på det är du patetisk och svartsjuk och om du inte agerar på det är du patetisk cuck. Oavsett är du patetisk och hon kan kritisera dig.

Ett exempel på det här är tex. om ni gemensamt är på fest och hon "bara pratar med honom" (dvs flirtar med en annan kille mitt framför ögonen på dig, eller "låter sig" bli flirtad med). Hon informerar dig gärna i efterhand om om att om du sagt ifrån eller agerat på det är du patetisk och svartsjuk, har du inte gjort det är du patetisk och svag som bara sett på. Du kan alltså inte "vinna". Sånt beteende går bort.
Samma här, men det märker man i ett semare skede.

Överhuvudtaget tror jag det är en dealbreaker att hon stödjer någon könsroll överhuvudtaget. Typ "en riktig man ska...".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 11:08   #67365
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad har ni för dealbreakers på dejtingsidor?
  • - Plussett på någon av dina, bland annat att helkroppsbild saknas och om svenska språket är "full ständigt miss handlat"
  • - Presentationstext saknas
  • - Bara bilder med drink i handen
  • - Bara bilder med ankkäft/ankröv (vill jag se ankor går jag på zoo)
  • - Snapchatfilter med öron/nos
  • - "Vill du veta något så fråga"-presentationer
  • - Presentationstexter som anspelar på att personen har "rätt värderingsgrund", typ "röstar du höger eller på SD så hör inte av dig"
  • - Presentaionstexter med "gillar vin, skägg, spelningar" (det är samma kategori som punkten ovan, fast de döljer sin värdegrund i "vin, skägg, spelningar".
  • - Bilder som anspelar på politik, t.ex. poseringar med #refugeeswelcometshirts
  • - Bild med Fjällräven Kånken-ryggsäck
  • - Bilder som visar mer bröst än ansikte (och som oftast har första meningen på presentationen "söker endast seriöst").
  • - Bilder på nio resmål, men inga bilder på sig själv
  • - Presentationer som börjar med "jag tror inte på det här" eller "jag vet inte vad jag gör här"
  • - Presentationer med "jag kan inte laga mat, så ser gärna att du kan det" (jag får tvångstankar och vill skriva och fråga om hon ropar färdig när jag ska torka henne i röven också)
  • - Presentationstexter som bara är krav på hur mannen ska vara och noll beskrivning om sig själv, ungefär som "det räcker med att jag är så jävla snygg så då vill du ha mig".
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)