Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-23, 16:37   #67321
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Dejtingtips, inled aldrig en konversation med en kvinna du inte känner med ämnet suga ***.
Jag försökte mest rimma på stockholm, inte skriva något gångbart
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 10:16   #67322
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag försökte mest rimma på stockholm, inte skriva något gångbart
Okej då.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 10:33   #67323
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Terminatorcitat, limmerickar med eller utan dolmesugande kan nog alla fungera frågan är ju hur snäv din målgrupp blir.

Om det är viktigt för dig, som det borde vara, att hon känner igen citat från Arnie's android så är det väl en utmärkt metod för att hitta frumaterial. Troligen sämre för att få så många napp som möjligt dock.......
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 17:21   #67324
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tack för tre klockrena exempel på hur nörderi (fejkat eller äkta) gör en redan attraktiv kvinna mer attraktiv! Även om kanske lajv är overkill


__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 18:51   #67325
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tack för tre klockrena exempel på hur nörderi (fejkat eller äkta) gör en redan attraktiv kvinna mer attraktiv! Även om kanske lajv är overkill
Det är nog bara en slump att alla dessa tre tjejer är i förhållande och att Dio och andra sitter och försöker lista ut om limerickar eller filmcitat fungerar bäst som öppningsmail.

Tror helt klart det skulle funka bra för Dio att skriva att han är Dio the Pussy Slayer halv gnom/ent med ett +20 kärlekssvärd.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 18:58   #67326
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är nog bara en slump att alla dessa tre tjejer är i förhållande och att Dio och andra sitter och försöker lista ut om limerickar eller filmcitat fungerar bäst som öppningsmail.

Tror helt klart det skulle funka bra för Dio att skriva att han är Dio the Pussy Slayer halv gnom/ent med ett +20 kärlekssvärd.
Jag fattar inte var du försöker komma.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 19:07   #67327
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag fattar inte var du försöker komma.
Poängen från början är att geekiness hos tjejer är attraktivt eller som sämst neutralt. WSD et al försöker sedan prompt hävda att man minsann är äkta geek, vad nu det är, vilket säkerligen kan stämma.

Det är dock precis som andra personer skrev om t.ex. streamers att slänger man på lite geeky på en person så ökar det hennes värde som dröm och att han spelar/streamar för att hon verkligen gillar det. Det gör henne ännu mer åtråvärd i killarnas ögon vilket leder till fler donationer.

Rent generellt så är inte geekiness något som är problematiskt som tjej och behöver inte vara det som kille heller men det är nog mer + för en tjej än som kille.

Vart jag försökte komma är att det är inte så otippat att tre tjejer kan vara precis som de känner och vill utan att det direkt skapar några problem hos det andra könet.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 19:43   #67328
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Poängen från början är att geekiness hos tjejer är attraktivt eller som sämst neutralt. WSD et al försöker sedan prompt hävda att man minsann är äkta geek, vad nu det är, vilket säkerligen kan stämma.

Det är dock precis som andra personer skrev om t.ex. streamers att slänger man på lite geeky på en person så ökar det hennes värde som dröm och att han spelar/streamar för att hon verkligen gillar det. Det gör henne ännu mer åtråvärd i killarnas ögon vilket leder till fler donationer.

Rent generellt så är inte geekiness något som är problematiskt som tjej och behöver inte vara det som kille heller men det är nog mer + för en tjej än som kille.

Vart jag försökte komma är att det är inte så otippat att tre tjejer kan vara precis som de känner och vill utan att det direkt skapar några problem hos det andra könet.
Juat det... Din gamla agenda igen...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-24, 19:48   #67329
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Juat det... Din gamla agenda igen...
Agenda? Whatever.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 09:56   #67330
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Är det någon som vet en bra datingsite i Norge?

Ä i praktiken klar med sydsverige på HP, match, tinder mfl, så finns inga som är online längre. Behöver vidga perspektivet
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 10:19   #67331
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Poängen från början är att geekiness hos tjejer är attraktivt eller som sämst neutralt. WSD et al försöker sedan prompt hävda att man minsann är äkta geek, vad nu det är, vilket säkerligen kan stämma.
Nu handlade inte diskussionen om huruvida kvinnligt nörderi är bra eller dåligt utan inläggen var kommentarer på möbelns "fördom" om att kvinnor fejkar sitt nörderi för att bli mer attraktiva:

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Min högst personliga fördom är att kvinnliga nördar fejkar sitt nörderi för att nörderiet gör dem attraktivare. En helt vanlig halvsnygg sju av tio kvinna blir ju en perfekt tia om hon hävdar att hon gillar walking dead mer än real housewives of orange county.
Som medelmåttig kvinna hade jag aldrig orkat sy medeltidskläder, skriva en 10-sidig bakgrundsstory till min karaktär, samt åka ut i skogen och slåss mot mygg och myror tre dygn i sträck även om det hade gjort mig till 10/10. Nörderi - både för kvinnor och män - klassar inte jag som något man gör för att få ligga, utan för att man har ett genuint intresse.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 10:49   #67332
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Är det någon som vet en bra datingsite i Norge?

Ä i praktiken klar med sydsverige på HP, match, tinder mfl, så finns inga som är online längre. Behöver vidga perspektivet
Du vet att du måste klara av att stå på skidor för att dejta en norska? Både på längden och utför.

Har inga tips till dig, men förra sommaren när jag letade dök det upp en del intressanta tjejer kring Jämtland och Härjedalen, med friluftsintressen då alltså.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 10:54   #67333
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Apropå nörderi så vet jag inte om alla män tycker det är attraktivt hos kvinnor. Klassiska fuckboys som tycker det är roligast att vara allanballan på krogen varje helg tror jag knappast uppskattar en tjej som vill vara hemma och spela left4dead eller dra på lajv.

Däremot hos nördar som mig själv så är det attraktivt att se lite nörderi hos tjejen också.

I mångt och mycket handlar det ju om intresseområden och det är på tok för få kvinnor/tjejer där ute som har intressen mer än att "hänga med vänner, gå ut och dricka drinkar" osv. Om man sedan är filmnörd, boknörd, spelnörd eller vad som kvittar, bara nörderiet inte är skor/shopping/paraplydrinkar.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 10:57   #67334
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Du vet att du måste klara av att stå på skidor för att dejta en norska? Både på längden och utför.

Har inga tips till dig, men förra sommaren när jag letade dök det upp en del intressanta tjejer kring Jämtland och Härjedalen, med friluftsintressen då alltså.
Jag blir lite småmysig i brallan av att bara höra meningen "gå på tur" med lite klämkäck norska sådär, ahh! . Längdskidor, lätt! Utförsåkning, hmm, är nog 20 år sedan jag stod på en snowboard sist, men krävs det så nog ska det gå att köra ner en skidskola i barnbacken (igen).
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-26, 13:32   #67335
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Är det någon som vet en bra datingsite i Norge?

Ä i praktiken klar med sydsverige på HP, match, tinder mfl, så finns inga som är online längre. Behöver vidga perspektivet
Sukker. Eller åk till Norge och dra på Tinder
Angel är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)