Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-18, 16:18   #66721
timpaz
Registered User
 
timpazs avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Fast varför ska du bry dig om hur det framstår? Hur påverkar det ditt liv om hon tycker du framstår som en mongotönt?

Det kan mycket väl ses som en svaghet men det är hennes problem isåfall. Om du är öppen med det har du i varje fall fördelen av att hon vet vad som försiggår i ditt huvud, typ så hon inte tror att du är på väg att få en stroke eller något. Har hon sedan lite innanför pannbenet lär hon se att det krävs mer kulor att blotta sig än att spela macho.
Ja, jag kan inte säga annat än att du har rätt.
timpaz är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-18, 16:25   #66722
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av timpaz Visa inlägg
Intressant. Det brukar vara svårt att ha den inställningen när man träffar någon som verkligen är fin!
Du märker väl ganska snabbt hur dejten går? När det väl börjar luta åt att inget kommer hända, så kan du försöka slappna av helt och leka lite rent verbalt. Testa nått och se reaktionen, så har du i alla fall lärt dig nått nytt.

Det där med skillnaden mellan "fin tjej" och "otroligt fin tjej" sitter mest i ditt eget huvud. Det är nått du med tiden fattar och då brukar det fungera bättre att prata.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-18, 17:20   #66723
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Det är en bra idé att göra så oavsett. Rent krasst är du där för din egen skull, inte hennes. Försök agera på det vis som ger dig mest värde i stunden. Om det klickar och hon är med i matchen blir det episk vinst, men klickar det inte så har i varje fall du haft roligt. I vilket fall har du fått ut något positivt av det - om det så bara blir en rolig historia för polarna om hur allt bara blev fel.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 15:34   #66724
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Hur stor chans tror ni att en relation där 2 personer varit tillsammans 2månader, ena personen flyttar iväg 8 timmar flygresa och dom har träffats en gång senaste 4 månaderna har att överleva? (de har alltså varit tillsammans 6 månder totalt).

Har hänt lite mellan mig och tjejen i det förhållandet och hon är såklart lite osäker på allt just nu men hon borde väl inse att det inte kan fungera i längden? Eller det är vad jag tror iaf...
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 16:05   #66725
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av timpaz Visa inlägg
Ja, jag kan inte säga annat än att du har rätt.
Om du är öppen med att du tycker att hon är för snygg för dig så ger du henne ett alldeles för högt värde som inte gynnar någon av er eller er framtida relation. Utseendekomplimanger har aldrig legat till grund för någon relation av värde mellan man och kvinna; särskilt inte när mannen i början placerar kvinnan på en pedelstal ...

Om komplimangen är lika delar uppskattande, rolig och kaxig så är den bättre utformad. OBS att jag hittade på den formeln själv nyss men konsensus hos de som kan sin sak är att du inte attraherar en kvinna genom att ge henne komplimanger för hennes utseende och det kan ha motsatt effekt.

För din egen skull: spara "Du är så ofattbart vacker" tills det är klart och tydligt att hon är attraherad av dig. För om hon ser så bra ut som du säger så får hon liknande kommentarer åtminstone 365 dagar om året och du vill inte vara en i mängden som är undergivna smörare.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 17:21   #66726
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Håller med. Får ofta utseendekomplimanger och om något så påverkar det min inställning negativt.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 17:30   #66727
timpaz
Registered User
 
timpazs avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Om du är öppen med att du tycker att hon är för snygg för dig så ger du henne ett alldeles för högt värde som inte gynnar någon av er eller er framtida relation. Utseendekomplimanger har aldrig legat till grund för någon relation av värde mellan man och kvinna; särskilt inte när mannen i början placerar kvinnan på en pedelstal ...

Om komplimangen är lika delar uppskattande, rolig och kaxig så är den bättre utformad. OBS att jag hittade på den formeln själv nyss men konsensus hos de som kan sin sak är att du inte attraherar en kvinna genom att ge henne komplimanger för hennes utseende och det kan ha motsatt effekt.

För din egen skull: spara "Du är så ofattbart vacker" tills det är klart och tydligt att hon är attraherad av dig. För om hon ser så bra ut som du säger så får hon liknande kommentarer åtminstone 365 dagar om året och du vill inte vara en i mängden som är undergivna smörare.
Utmärkt. Jag skulle aldrig få för mig att bete mig lika efterblivet som kollos största cuck! Jag kommer att ge komplimanger till 100% i fortsättningen.
timpaz är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 17:39   #66728
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av timpaz Visa inlägg
Utmärkt. Jag skulle aldrig få för mig att bete mig lika efterblivet som kollos största cuck! Jag kommer att ge komplimanger till 100% i fortsättningen.
Hahhaaa, okej. Skyll dig själv. Ignorera den samlade kunskapen hos de som försörjer sig på att kunna attrahera kvinnor, för att du är en lättkränkt liten bitch.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 17:41   #66729
timpaz
Registered User
 
timpazs avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 20
Jag är inte lättkränk jag föraktar bara dig!
timpaz är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 17:52   #66730
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av timpaz Visa inlägg
Jag är inte lättkränk jag föraktar bara dig!
Ja, och det gör du för att du känner dig kränkt eller på annat sätt tagit illa upp av något jag skrivit. Hur fan klarar man av vardagen om man går och blir arg över folk på internetforum?

När det har gått till den nivån att man värderar information utifrån ens känslor för budbäraren så är det verkligen riktigt illa. Jag lider med dig, och vet förvisso inte om du tidigare har varit mentalt frisk och kry, men det är uppenbart att du i detta nu inte längre har kontroll över dina känslor - du kan liksom inte ens stava till en enkel mening utan att göra språkliga fel - och det finns anledning att frukta för ditt mentala välbefinnande. Jag är dock moraliskt högstående och sparkar aldrig nedåt så jag lovar att vara varsam med dig i framtiden och om jag märker att du börjar känna dig kränkt eller full av irrationellt förakt så kommer jag att ta hänsyn till det.

Senast redigerad av Frågenarkomanen den 2017-10-19 klockan 17:54.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 18:01   #66731
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Frågan om komplimanger eller inte komplimanger utgår ifrån samma grundproblem, vilket är att fästa alldeles för stor vikt vid själva utgången av interaktionen.

Vad är skillnaden mellan att vara inställsam, smörig och falsk eller att spela badboy, om båda bara sker i syfte att få henne i säng? Det är bara olika sidor av samma mynt.

Vill du ge komplimanger så ge komplimanger, och vill du inte så skit i det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 18:29   #66732
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Kvinnor som är "för" snygga är nog i högsta grad väldigt medvetna om detta, och får ofta komplimanger, så jag tror inte att en komplimang är det som hjälper eller stjälper.

Håll dig i från de grövsta som tex: "Du är så snygg att det rann ut lite försats i min kalsong" så är det nog lugnt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 18:37   #66733
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag är inte så jävla säker på att skitsnygga kvinnor får utseendekomplimanger jämt och ständigt. Jag tror många hindras från att ge dem komplimanger av rädsla, jantelag, eller att man tror de är trötta på att höra att de är snygga jämt.

Sen ska man komma ihåg att många skitsnygga kvinnor lider av en mild psykisk störning som kallas "tycka att man själv är ful trots att man någon gång gått förbi en reflekterande yta".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 19:01   #66734
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Frågan om komplimanger eller inte komplimanger utgår ifrån samma grundproblem, vilket är att fästa alldeles för stor vikt vid själva utgången av interaktionen.

Vad är skillnaden mellan att vara inställsam, smörig och falsk eller att spela badboy, om båda bara sker i syfte att få henne i säng? Det är bara olika sidor av samma mynt.

Vill du ge komplimanger så ge komplimanger, och vill du inte så skit i det.
Poängen är att ingen smörar sig in i en kvinnas säng eller hjärta. Man behöver inte spela bad boy.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-10-19, 19:16   #66735
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Poängen är att ingen smörar sig in i en kvinnas säng eller hjärta. Man behöver inte spela bad boy.
Är det därför fula rika snubbar inte köper presenter och inte överröser snygga kvinnor med generositet? Din poäng är fel. Smöra om man smörar ordentligt är en väldigt bra strategi till både säng och hjärta.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)