Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-28, 19:31   #65971
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja det är en tävling men det är olika tävlingar beroende på kön. Om jag tittar på mig så duger jag inte som jag är och därför blir lösningen att jag måste ändra på mig själv för att "vinna".

Tittar man på flash så känner hon inte behovet att ändra på sig själv för att vinna utan hon försöker hitta den som gillar henne som hon är (antagligen för att hon undermedvetet känns att möjligheten finns).

Jag kan inte vara den jag är och bli omtyckt, jag måste förändra mig. Det behöver inte hon.
Fast för Flash del innebär det att hon går miste om en hel del killar, vilket hon är okej med. Hon är ute efter kvalitet snarare än kvantitet.

Man kan vara den man är och öka sin attraktionskraft ändå. Det finns alltid saker hos sig själv man kan jobba med, vare sig det är in eller utsidan eller bägge delar. Man behöver inte bli en annan människa bara därför. Men ju fler personer du attraherar desto mer finns att välja ibland, du förflyttar dig själv på skalan uppåt så att säga.
Du ska inte jämföra hur det är mellan tjejer och killar, utan hur det är mellan killar, eftersom de är dem du konkurrerar mot. Vad kan du göra för att bli bättre än andra killar?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:34   #65972
PutteGG
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag säger inte att såna inte finns eller att siffrorna jag gav stämmer. Jag motsäger mig bara att downplaya det så hårt att det är "their loss". Det är ett reellt problem som existerar som kille.
Håller med, men jag misstänker(känner ju inte dig) att vi har helt olika tankesätt kring det. Alltså, jag är också i grunden helt oattraktiv eller värdelös som du uttrycker det. Har dock ändå lyckats bra och det är helt tack vare min inställning.

Det har dock inte kommit gratis för mig, det är faktiskt något jag sökt vård för(depression) och efter mycket om och men med KBT, mediciner och annat mår jag trots allt utmärkt och lyckas som sagt bra. Lägrat många 10-poängare mm. Rekommendar dig att göra detsamma ☺

Senast redigerad av PutteGG den 2017-06-28 klockan 19:36.
PutteGG är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:36   #65973
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Fast för Flash del innebär det att hon går miste om en hel del killar, vilket hon är okej med. Hon är ute efter kvalitet snarare än kvantitet.

Man kan vara den man är och öka sin attraktionskraft ändå. Det finns alltid saker hos sig själv man kan jobba med, vare sig det är in eller utsidan eller bägge delar. Man behöver inte bli en annan människa bara därför. Men ju fler personer du attraherar desto mer finns att välja ibland, du förflyttar dig själv på skalan uppåt så att säga.
Du ska inte jämföra hur det är mellan tjejer och killar, utan hur det är mellan killar, eftersom de är dem du konkurrerar mot. Vad kan du göra för att bli bättre än andra killar?
Ja hon är ok med att minska antalet eftersom hon har tillräckligt många till att börja med, då är det naturligt att börja sortera och höja kraven. Hon kan vara bekväms i sig själv och sitt självvärde eftersom hon får uppskattning för den hon är. Jag kan inte gärna kondensera ner från 0 till 0.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:38   #65974
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av PutteGG Visa inlägg
Håller med, men jag misstänker(känner ju inte dig) att vi har helt olika tankesätt kring det. Alltså, jag är också i grunden helt oattraktiv eller värdelös som du uttrycker det. Har dock ändå lyckats bra och det är helt tack vare min inställning.

Det har dock inte kommit gratis för mig, det är faktiskt något jag sökt vård för(depression) och efter mycket om och men med KBT, mediciner och annat mår jag trots allt utmärkt och lyckas som sagt bra. Lägrat många 10-poängare mm. Rekommendar dig att göra detsamma ☺
Ok så ge mig en profiltext för tinder eller annan dejtingsite som är "inställning" så lovar jag att använda den och rapportera hur den funkar.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:42   #65975
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av PutteGG Visa inlägg
Är du tjej? Många av de fattar nämligen inte. Men som tur är finns det de som gör det och de är guld värda. Får man en sån på kroken ska man hålla jävligt hårt i henne för de är väldigt ovanliga.
Nej, försök med nån annan.

Förklara för mig varför det på något sätt skulle vara förståeligt att en någon går bananas för att vederbörande blir bortvald p.g.a specifik detalj inte passade vad denna person hade i tankarna?

Och berätta gärna vilka andra fysiska egenskaper förutom längd som är inte ok / ok att välja bort någon för?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:42   #65976
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PutteGG Visa inlägg
Håller med, men jag misstänker(känner ju inte dig) att vi har helt olika tankesätt kring det. Alltså, jag är också i grunden helt oattraktiv eller värdelös som du uttrycker det. Har dock ändå lyckats bra och det är helt tack vare min inställning.

Det har dock inte kommit gratis för mig, det är faktiskt något jag sökt vård för(depression) och efter mycket om och men med KBT, mediciner och annat mår jag trots allt utmärkt och lyckas som sagt bra. Lägrat många 10-poängare mm. Rekommendar dig att göra detsamma ☺
Är fett nyfiken på KBT-terapi. Gick du hos en privat psykolog?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:44   #65977
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Fast, dio är också lite av en creep.
Man kommer ingen vart om man inte vågar riskera att ses som ett creep.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:45   #65978
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Apropå kbt etc så säger min läkare att det inte finns resurser eller platser för mig, jag är inte problematisk nog.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:49   #65979
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Apropå kbt etc så säger min läkare att det inte finns resurser eller platser för mig, jag är inte problematisk nog.
Fast det är inom offentlig vård, gissar jag?
Ska kanske använda mitt CSN till något vettig och pröjsa för en hjärnskrynklare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:49   #65980
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fast det är inom offentlig vård, gissar jag?
Ska kanske använda mitt CSN till något vettig och pröjsa för en hjärnskrynklare.
Ja inom offentlig vård, jag har inte haft någon inkomst på alldeles för länge för att ha råd med något privat.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:56   #65981
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja inom offentlig vård, jag har inte haft någon inkomst på alldeles för länge för att ha råd med något privat.
Har du testat detta?

https://www.1177.se/Stockholm/Tema/E...KBT-via-natet/
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:57   #65982
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Ja det hjälpte ej.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 20:05   #65983
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja det hjälpte ej.
Ok, synd. Du gick igenom programmet helt?

Nu är nog kanske vanliga besök bättre men jag tror inte det är någon enorm skillnad så du inte får upp hoppet för mycket. Det kanske är 40-45 minuter långa samtal en gång i veckan med lite övningar som du skall göra hemma under en 10-veckors period (ungefär).

Det finns inga andra metoder du är nyfiken på som alternativ? Annars kanske ett alternativ är att helt enkelt gå till läkaren och säga att det är mycket värre nu om du verkligen känner att du behöver det.

Är du väldigt deprimerad så tror jag inte Tinder som kille är en höjdare heller. Det kan nog vara tufft för psyket.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 20:16   #65984
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Ok, synd. Du gick igenom programmet helt?

Nu är nog kanske vanliga besök bättre men jag tror inte det är någon enorm skillnad så du inte får upp hoppet för mycket. Det kanske är 40-45 minuter långa samtal en gång i veckan med lite övningar som du skall göra hemma under en 10-veckors period (ungefär).

Det finns inga andra metoder du är nyfiken på som alternativ? Annars kanske ett alternativ är att helt enkelt gå till läkaren och säga att det är mycket värre nu om du verkligen känner att du behöver det.

Är du väldigt deprimerad så tror jag inte Tinder som kille är en höjdare heller. Det kan nog vara tufft för psyket.
Nja jag får inte upp hoppet, det har jag redan gett upp för längesen, jag går mest genom stegen med vården etc för att det är vad man ska göra.

Nej tinder som deppig kille är ingen höjdare, varför tror du att tinder som deppig tjej skulle fungera bättre? Precis. Det jag påpekat för folk här sedan länge. Du får positiv feedback och ett värde som gör att livet känns lättare generellt. Jag blir hellre smörad och raggad på och blir dumpad efter ett schysst ONS än att den enda personen man pratar med på 3 veckor är lidlkassören.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 20:21   #65985
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nja jag får inte upp hoppet, det har jag redan gett upp för längesen, jag går mest genom stegen med vården etc för att det är vad man ska göra.

Nej tinder som deppig kille är ingen höjdare, varför tror du att tinder som deppig tjej skulle fungera bättre? Precis. Det jag påpekat för folk här sedan länge. Du får positiv feedback och ett värde som gör att livet känns lättare generellt. Jag blir hellre smörad och raggad på och blir dumpad efter ett schysst ONS än att den enda personen man pratar med på 3 veckor är lidlkassören.
Återigen. Vad gör du åt saken? Att gnälla på kolo räknas inte in. Det är en seriös fråga och ingen anklagelse.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)