Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-04-10, 17:50   #1
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
tråden om dating, relationer mm

Det poppar upp trådar konstant i allmäntdelen här som relaterar kring problem eller frågor som rör relationer, förhållande, dating, problem med att hitta sin drömpartner och annat och det finns också en hel del förvirrade singlar här på kolo. Räddaren i nöden är dock just kolo, som alltid ställer upp och reder ut allting för alla!

Här är DEN tråden om dating, relationer och allt mystik som det nu innebär. ... bring it on!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 17:52   #2
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Jag var på en dejt med en karl en gång,startade en tråd om det
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 17:53   #3
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag börjar självklart med en delvis retorisk fråga, postad kanske på rätt ställe då man kan utgå från att på detta forum så bör merpartern vara träningsintresserade och risken är överhängande stor att det finns en hel del ytlighet och kroppsfixering här.

Hur viktigt är det egentligen att ens partners kropp matchar dagens skönhetsideal? Grabbar som Brad Pitt och damer som Angelina Jolie? Du som tränar hårt och har ett aktivt träningsliv och antagligen jobbar också för att fysiken ska vara attraktiv (somliga tränar mer för det ytliga, andra mindre) - hur känns det att träffa en partner som kanske inte har en fysik som motsvarar dagens ideal? Som kanske bara hobbymotionerar, är lite mullig/krallig/överviktig?

Spelar det någon roll? Eller blir vi träningsintresserade individer hjärntvättade deluxe av fitnessfestivaler och annat där man ser alla dessa vältränade kroppar?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 17:54   #4
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Jag var på en dejt med en karl en gång,startade en tråd om det
Den ser jag som en självklar sticky.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 17:55   #5
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
skuggan: man tänker givetvis på det, men bryr sig inte märkvärdigt om det. Åtminstone inte jag.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 17:57   #6
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Relationer är överskattade. Mitt harem håller med. True story.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 17:58   #7
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
skuggan: man tänker givetvis på det, men bryr sig inte märkvärdigt om det. Åtminstone inte jag.
Har du en partner som är lite mullig, som kanske inte tränar så mkt eller så?
Eller har någon annan av er det?

Om precis alla andra förutsättningar och egenskaper stämmer hos en person och man känner attraktion och klickar - men personen i fråga har kanske inte kroppen man normalt sett dreglar över - hur viktigt är det? Det går ju o söka drömkroppen och bara hitta ärthjärnor som kontrast =/
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 17:58   #8
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Det enda som är ett no-no utseendemässigt är övervikt. Nu pratar jag inte om att så fort det är mjukt så är det ett fetto, utan en påtaglig tjockhet. Annars inte.

Men jag är väl inte rätt person att tala, då jag har haft samma flickvän sen jag var 16, som dessutom är snygg.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:01   #9
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Svårt att svara på generellt...olika från situation till situation.

Ingen är perfekt Shadow!!!


Förutom Kwon då!!
Pudzianovski är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:05   #10
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det enda som är ett no-no utseendemässigt är övervikt. Nu pratar jag inte om att så fort det är mjukt så är det ett fetto, utan en påtaglig tjockhet. Annars inte.

Men jag är väl inte rätt person att tala, då jag har haft samma flickvän sen jag var 16, som dessutom är snygg.
Var drar du gränsen då? Om röven blir lite för bred på tjejen? Om hon har mage? Eller när är det "too much"?

Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Svårt att svara på generellt...olika från situation till situation.

Ingen är perfekt Shadow!!!


Förutom Kwon då!!
lol, kwon är alltid perfekt 8)

Nej, exakt, ingen är perfekt... jag har väl mer eller mindre en lista på egenskaper och värderingar som jag vill att min drömpartner ska ha. Vissa av dessa är så högprioriterade så de kan jag inte tumma på, medan andra saker inte är lika viktiga. Man dör inte i en relation om de saknas så att säga.

Sedan kommer den ytliga biten. Jag vill attraheras av min partner och såklart tycka hon är söt/snygg/vacker/sexig osv i mina ögon. Då kommer träningsdelen in. Efter ett antal år av att glo på bilder här, på fitnesstillställningar och annat så blir man så jäkla intutad i att en snygg fysik är verkligen en slimmad tjej med lite rumpa o boobs. Just den slimmade formen, som med lite muskulatur utstrålar "vältränad, sund/hälsosam, tränad människa, aktivt liv" osv.

Hur blir det då om man träffar en partner som är lite krallig? Försöker man ändra på denne efter ett tag? Hinta om lite dieter, pracka på träningsmetodik osv? Eller kan man "leva med" att ens partner skiter blankt i sin kropp så länge hon väger under 100kg och bara hobbymotionerar o bryr sig inte speciellt mkt om ifall det magen sväller ut mm?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:05   #11
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hur viktigt är det egentligen att ens partners kropp matchar dagens skönhetsideal? Grabbar som Brad Pitt och damer som Angelina Jolie? Du som tränar hårt och har ett aktivt träningsliv och antagligen jobbar också för att fysiken ska vara attraktiv (somliga tränar mer för det ytliga, andra mindre) - hur känns det att träffa en partner som kanske inte har en fysik som motsvarar dagens ideal? Som kanske bara hobbymotionerar, är lite mullig/krallig/överviktig?
Vilka är "dagens ideal"? Angelina Jolie tycker jag inte har särskilt attraktiv kropp; snyggt ansikte och fina boobs, men väldigt tunna armar och ben.

Jag har annars rätt stor variation på vad jag finner attraktivt, och personlighet kan väga upp många utséendemässiga brister.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:07   #12
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Vilka är "dagens ideal"? Angelina Jolie tycker jag inte har särskilt attraktiv kropp; snyggt ansikte och fina boobs, men väldigt tunna armar och ben.

Jag har annars rätt stor variation på vad jag finner attraktivt, och personlighet kan väga upp många utséendemässiga brister.
Dagens ideal ska man inte efterfråga här på kolo bland folk som bedömer muskulatur. Dagens ideal är ju det som småtjejerna halvt hamnar på sjukhus för att uppnå - dvs smalhet enbart. Det är ju det som generellt räknas som ideal, dvs Angelina Jolie mfl.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:10   #13
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Har du en partner som är lite mullig, som kanske inte tränar så mkt eller så?
"ja", för något visst värde på partner och mullig, men de är oftast tränade ändå. Jag föredrar kvinnliga former framför tunna tjejer, alla dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Om precis alla andra förutsättningar och egenskaper stämmer hos en person och man känner attraktion och klickar - men personen i fråga har kanske inte kroppen man normalt sett dreglar över - hur viktigt är det? Det går ju o söka drömkroppen och bara hitta ärthjärnor som kontrast =/
Jag går efter en ganska enkel mall om vi går tillbaka i tiden: höga svagt markerade kindben, avsmalnande ögon, rund ansiktsform, 160-165 och korrekt midja-höft-kvot. Sedan är det troligt att hon har kort cendréfärgat hår och är fräknig.

Det är tröskelvärdet, även om det inte är helt hugget i sten. Därefter kommer personligheten som helt avgör.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:10   #14
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Fast det är ju å andra sidan småtjejernas ideal, vilka de hämtat från lite äldre tjejer. Inte många män som tycker det är attraktivt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:10   #15
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Var drar du gränsen då? Om röven blir lite för bred på tjejen? Om hon har mage? Eller när är det "too much"?
Svårt att säga. Det beror ju helt på personen också. En person som är lite mullig men ändå är en väldigt positiv tjej, som klär sig snyggt och ändå tar hand om sig själv är ofantligt mycket snyggare än de som är lika tjocka men är betydligt mer white-trash i sitt sätt att klä sig och bete sig.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)