Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-07-16, 15:04   #61
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Axlar/Mage
Utfall 3*8 41kg
Brett latsdrag 3*8 40kg, 42,5kg, 45 kg
Framåtlutande omvänd flies 3*8 4kg, 5kg, 5kg
Militärpress 12, 8, 7 22kg, 25kg, 25kg
Bänkpress 3*8 32,5kg
Dips 5, 8, 5
Bicepshantelcurl, snedbänk 3*8 9kg
Crunch på bänk 3*8 30kg
Sneda crunch fårn latsdragen 3*8 20kg, 25kg, 25kg
Axel och mage pass? Med utfall, bänkpress och breda latsdrag? Hur går det ihop haha

Annars såg det ju mys ut med fina vikter. Passa axlarna i dipsen. Värm upp ordentligt och se upp med dem, annars är det lätt att de rycker.
Körde tunga dips jag med idag...känns!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 20:13   #62
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Axel och mage pass? Med utfall, bänkpress och breda latsdrag? Hur går det ihop haha

Annars såg det ju mys ut med fina vikter. Passa axlarna i dipsen. Värm upp ordentligt och se upp med dem, annars är det lätt att de rycker.
Körde tunga dips jag med idag...känns!
Om du har läst mina inlägg tidigare så har jag döpt dem till ben/rygg pass samt axel/mag pass eftersom jag koncentrerar mig lite mer på dess muskelgrupper, men de är ju fortfarande helkroppspass. =)
Måste nog vila axlarna lite efter denna period, ska köra lite mer baksida axlar, får se hur de funkar!
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-17, 19:17   #63
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Bra kämpat , dock så förstår jag inte att du orkar lägga så många övningar på ett helkroppspass. Jag hade max kört 5-6st feta övningar.

Du e tuff du

/Mr
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-18, 18:17   #64
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Ben/Rygg-passet

Ben/Rygg
Knäböj 3*8 50kg
Raka marklyft 3*8 70kg
Marklyft 3*8 70kg
Smal rodd 3*8 35kg
Stående crunch 3*8 20kg, 25kg, 25kg
Stående sidocrunch 3*8 15kg, 20kg, 20kg

Har börjat jobba natt igen, vilket märks på träningen Kände mig ganska orkeslös efter de tre första övningarna. Gick ganska segt på marklyften men hade dock bättre tekink, men kände mig snurrig och ur balans. När jag kom till rodden kände jag att det är inte lönt att försöka sig på helkropp idag så de får bli resten av kroppen på söndag. Jäkligt tungt med de tre övningarna i början. Vet inte om det är på väg till överträning redan(?) eller om det bara är för att jag jobba min första natt i natt och var tvungen att gå upp mitt i "natten", 12.30, för att ingen annan kunde gå med hunden, äta eftersom man var ganska hungrig sen lägga sig igen och sova till 16.00. Blir liksom inte riktigt optimalt. Dessutom blir det att man tränar direkt efter frukost på morgonen för att hinna träna överhuvudtaget för att sedan börja jobba kl.21 igen.

Okej, jag håller med, det är en jädrans massa ursäkter här. Mesigt men tyvärr sant. Usch, trist det är när det går så här
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-18, 18:20   #65
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_T Visa inlägg
Bra kämpat , dock så förstår jag inte att du orkar lägga så många övningar på ett helkroppspass. Jag hade max kört 5-6st feta övningar.

Du e tuff du

/Mr
Ja, det är kanske för mycket.. :S Sista passet på söndag, sen vet jag inte riktigt vad som händer.. Får fundera på de..
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-18, 18:36   #66
yaska
Registered User
 
yaskas avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Halmstad
Inlägg: 233
Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Ben/Rygg
Knäböj 3*8 50kg
Raka marklyft 3*8 70kg
Marklyft 3*8 70kg
Smal rodd 3*8 35kg
Stående crunch 3*8 20kg, 25kg, 25kg
Stående sidocrunch 3*8 15kg, 20kg, 20kg

Har börjat jobba natt igen, vilket märks på träningen Kände mig ganska orkeslös efter de tre första övningarna. Gick ganska segt på marklyften men hade dock bättre tekink, men kände mig snurrig och ur balans. När jag kom till rodden kände jag att det är inte lönt att försöka sig på helkropp idag så de får bli resten av kroppen på söndag. Jäkligt tungt med de tre övningarna i början. Vet inte om det är på väg till överträning redan(?) eller om det bara är för att jag jobba min första natt i natt och var tvungen att gå upp mitt i "natten", 12.30, för att ingen annan kunde gå med hunden, äta eftersom man var ganska hungrig sen lägga sig igen och sova till 16.00. Blir liksom inte riktigt optimalt. Dessutom blir det att man tränar direkt efter frukost på morgonen för att hinna träna överhuvudtaget för att sedan börja jobba kl.21 igen.

Okej, jag håller med, det är en jädrans massa ursäkter här. Mesigt men tyvärr sant. Usch, trist det är när det går så här

Äsch då, inte ursäkter, bara omständigheter.
Och med de omständigheterna/förutsättningarna är det svårt att göra en bra prestation. Du ska se att när du börjar sova ordentligt och på rätt tider igen, så kommer det gå uppåt med träningen igen! Du får sluta jobba snart, saknar ju våra löprundor ju!

Kramisar
yaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-19, 07:56   #67
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Knäböj 3*8 50kg
Raka marklyft 3*8 70kg
Marklyft 3*8 70kg

Där snackar vi tungt pass. Skulle aldrig i mina hetaste feberdrömmar våga köra dessa tre övningar i följd
Strongt att du klarar av det Fanny. Men förstår att det blir sjukt segt, det plus dålig mat och sömn med jobb på natten.

Håller för det första med tomas. Jag skulle palla max 4-6 stora övningar per pass. Just därför jag aldrig köra stora muskelgrupper som bröst och rygg tillsammans, eller rygg och ben

Även gumman har rätt där. En sak är ju att gnälla, en annan att redovisa en omständigheter och förutsättningar.
Bara att bita ihop girl. Att försöka att köra sitt bästa är klart mycket bättre än att inte köra alls
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-19, 16:55   #68
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Knäböj 3*8 50kg
Raka marklyft 3*8 70kg
Marklyft 3*8 70kg

Där snackar vi tungt pass. Skulle aldrig i mina hetaste feberdrömmar våga köra dessa tre övningar i följd
Strongt att du klarar av det Fanny. Men förstår att det blir sjukt segt, det plus dålig mat och sömn med jobb på natten.

Håller för det första med tomas. Jag skulle palla max 4-6 stora övningar per pass. Just därför jag aldrig köra stora muskelgrupper som bröst och rygg tillsammans, eller rygg och ben

Även gumman har rätt där. En sak är ju att gnälla, en annan att redovisa en omständigheter och förutsättningar.
Bara att bita ihop girl. Att försöka att köra sitt bästa är klart mycket bättre än att inte köra alls
Är van att köra tufft, därför att det svårt att sänka sig och köra lättare.. men det måste man ju lära sig de med.. Tack för peppningen!
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-19, 16:56   #69
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Citat:
Ursprungligen postat av yaska Visa inlägg
Äsch då, inte ursäkter, bara omständigheter.
Och med de omständigheterna/förutsättningarna är det svårt att göra en bra prestation. Du ska se att när du börjar sova ordentligt och på rätt tider igen, så kommer det gå uppåt med träningen igen! Du får sluta jobba snart, saknar ju våra löprundor ju!

Kramisar
Saknar oxå våra löprunder! Hur går det med löpningen egentligen??? Tur att jag har er som peppar mig hela tiden!!
Stoor Kram=)
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-20, 18:23   #70
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Helkroppspass

Helkroppspasset idag:
Utfall 3*8 40kg
Brett latsdrag 3*8 35kg, 40kg, 40kg
Militärpress 3*8 ~23,5kg
Framåtlutad omvänd flies 3*8 5kg
Bänkpress 3*8 32,5kg
Bicepspress hantlar, snedbänk 3*8 8kg
Dips 8, 7, 5

Kände mig idag, precis som förra gången väldigt seg i kroppen och orkeslös. Därför har jag beslutat att ta lite ledigt från träningen nästa vecka, köra lite löpning och styrka med endast kroppen som belastning. Det har nog blivit lite för tungt dessa två veckorna. Kanske det hade varit okej om jag inte jobbat natt..
Kortade ner dagens pass genom att ta bort mage för att jag kände inte alls för träning idag, inte ens när jag var där nere, var bara trött och hängig och fruktansvärt sleten efteråt. Dessutom har jag haft en huvudvärk och illamående under de tidigare timmarna på jobbet, vet inte om det beror på att jag fortfarande inte vant mig vid att jobba natt eller om det är pga träningen.

Egentligen hade jag inte tänkt "Vila" Förrän om 3 veckor, men eftersom kroppen säger ifrån får jag helt enkelt ta och lyssna på den!
Så löpning it is next week!
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-20, 20:01   #71
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Egentligen hade jag inte tänkt "Vila" Förrän om 3 veckor, men eftersom kroppen säger ifrån får jag helt enkelt ta och lyssna på den!
Så löpning it is next week!
Yes, håller med, om man inte känner sig ok så får man tagga ner

/Mr
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 20:28   #72
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Du kör ju som sagt sjukt tunga pass med många och stora övningar.
Kanske skulle get mer att ta bort ett gäng och satsa mer på de stora så som mark, böj, militärpress, dips och chins.
Du abetar så gott som med alla kroppens muskler i dessa övningar.

Hårda pass i kombination med lite sömn och jobb kan ju vara en orsak till ditt allmäntillstånd. Testa 1 vecka vila och sen påt igen. Blir resultatet detsamma så lägg om träningen.
Bra att du tar en vecka off, kör lätt lätt bara för att få aktiv återhämtning. Man vinner inget på att slita ner kroppen i onödan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 21:24   #73
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
"Motion"

Ikväll var jag och Emil ute och sprang 5 km med diverse aktiviteter. Tänk att jag lyckades få med Emil oxå Okej, jag tvingade faktiskt honom. Och han lät ungefär så här:
Vi sprang iaf först uppvärmningsrunda 2 km ca: 7 min. tills vi kom till den värsta backen på slingan Där löpte vi 5 rundor var uppåt med älsklingen på ryggen. Sprang vidare 0,5 km sen blev det brandmannagreppet med den andra på axlarna en liten bit, ca: 50-100 m? Noll koll. Sprang vidare till 3 kms skylten där jag började ha honom på ryggen i nästan 0,5 km ( -50m kanske?) sen bytte vi. Sen sprang vi sista lite mer än 1 km med en bra ökning på slutet. När vi kom fram döck vi ner på marken och gjorde: 20 armhävningar, 10 drop-fot på var fot och 10 masken i följd, alltså super set X 3. Sen gick vi hemåt igen! Fick dessutom hjälp med stretchingen av Emil, skönt!
Kul och relativt lätt/medel pass, lite små seg efter att ha jobbat hela dagen och vilat från löpning i 1 vecka, men Emil var värre. Dags att börja asa ut honom på lite mongoträning märker jag..

Vet dessutom 2 till, om inte 3 som ska följa med mig ut och grisa i skogen en vacker dag i augusti innan skolorna börjar, någon som känner sig träffad??
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 21:40   #74
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Pulsklockan visade..

Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Ikväll var jag och Emil ute och sprang 5 km med diverse aktiviteter. Tänk att jag lyckades få med Emil oxå Okej, jag tvingade faktiskt honom. Och han lät ungefär så här:
Vi sprang iaf först uppvärmningsrunda 2 km ca: 7 min. tills vi kom till den värsta backen på slingan Där löpte vi 5 rundor var uppåt med älsklingen på ryggen. Sprang vidare 0,5 km sen blev det brandmannagreppet med den andra på axlarna en liten bit, ca: 50-100 m? Noll koll. Sprang vidare till 3 kms skylten där jag började ha honom på ryggen i nästan 0,5 km ( -50m kanske?) sen bytte vi. Sen sprang vi sista lite mer än 1 km med en bra ökning på slutet. När vi kom fram döck vi ner på marken och gjorde: 20 armhävningar, 10 drop-fot på var fot och 10 masken i följd, alltså super set X 3. Sen gick vi hemåt igen! Fick dessutom hjälp med stretchingen av Emil, skönt!
Kul och relativt lätt/medel pass, lite små seg efter att ha jobbat hela dagen och vilat från löpning i 1 vecka, men Emil var värre. Dags att börja asa ut honom på lite mongoträning märker jag..

Vet dessutom 2 till, om inte 3 som ska följa med mig ut och grisa i skogen en vacker dag i augusti innan skolorna börjar, någon som känner sig träffad??

Glömde skriva vad pulsklockan visade på onsdagens pass:
Varade 54 min. Puls Medel:157/78% Max: 177/88%
Gjorde av med 566 kalorier varav 40% var fett.
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 21:45   #75
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Dagens pass ala fotboll

Tränar syrran nu i sommar för att få henne snabbare, smidigare och därmed bättre på fotboll. Var med under passet som jag själv designat då, var kul :P Är dock ganska usel på fotboll, men de var svettigt och jobbigt.
Passet tog 1h 4 min, Puls Medel: 127/63% Max: 169/84%
Gjorde av med 465 kalorier varav 55% var fett.

Det hinns nog inte med fler pass denna veckan, jobbar 8-21 imon och 8-19 på söndag. Det har blivit 2 iaf. Nästa vecka är jag mycket ledig, jobbar än så länge bara 3 dagar, men vem vet, har man otur kanske dem ringer in en och då är det svårt att tacka nej eftersom man är i så stort behov av pengar..

Vad ska tränas näst vecka nudå??
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)