Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition
Visa resultat för omröstning: Tränar du inte lite för utseende ändå?
Du har rätt. Jag lever i en livslögn. Jag skäms. 27 28.72%
Jag började träna för utseende, sen blev jag styrkelyftsskadad. 29 30.85%
Jag började träna för utseende, sen insåg jag att jag är obotligt ful. 11 11.70%
Jag tränar för hälsa och välmående. 19 20.21%
Jag tränar för styrka för jag inte pallar att deffa, vilket är ett krav för att bli snygg. 16 17.02%
Vad fan snackar du om? Klart man tränar för styrka. 6 6.38%
Jag tränar för styrka, men det är för att bli bättre i en sport. 9 9.57%
Jag tränar inte alls. 6 6.38%
Flervalsomröstning. Antal röster: 94. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-18, 19:13   #61
Matrexxo
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 135
Jag tränar främst för att bli stark. Men är samtidigt mån om mitt utseende.

Dock kan man se på min träning vad som är mitt primära mål, nämligen maxstyrka. Jag gillar tanken av att vara stark i kroppen. Hade mitt främsta mål varit att bli biffig, flexa stora muskler osv hade jag även lagt upp träningen annorlunda. Men jag hade även haft desto svårare att inspirera mig själv till att träna så hårt som jag gör.

Sålänge jag blir stark får jag liksom bli så biffig och muskulös som jag blir, jag kommer givetvis bli glad när det syns i spegeln.
Matrexxo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-18, 19:45   #62
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Andra cidern, 30% kvar!

Jag anser att majoriteten av killar och män lever en "livslögn" om de säger att de "tränar BARA för hälsa, styrka eller uthållighet".

Det finns ALLTID en "utseendesfaktor" i ekvationen...

Majoriteten av alla hälsoprodukter som säljer bäst inom viktnedgång för kvinnor och muskelbyggnad för män är produkter som säger saker som, "med denna produkt så kommer män äntligen att kolla åt ditt håll" och "med denna produkt så kommer du att få fler blickar från sexiga kvinnor som annars aldrig hade gett dig en syl i vädret".

Jag tränar främst för att bränna ansiktsfett så självfallet är det en "utseendesfaktor" i det hela. Hälsa, styrka och uthållighet från cardio är en trevlig bonus och är mest vad jag fokuserar på och ser utseende som bonus, för det är inte bra att känna att man gör det bara för att få det man är sexuellt lagd för...
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-18, 19:51   #63
Matrexxo
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 135
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Andra cidern, 30% kvar!

Jag anser att majoriteten av killar och män lever en "livslögn" om de säger att de "tränar BARA för hälsa, styrka eller uthållighet".

Det finns ALLTID en "utseendesfaktor" i ekvationen...

Majoriteten av alla hälsoprodukter som säljer bäst inom viktnedgång för kvinnor och muskelbyggnad för män är produkter som säger saker som, "med denna produkt så kommer män äntligen att kolla åt ditt håll" och "med denna produkt så kommer du att få fler blickar från sexiga kvinnor som annars aldrig hade gett dig en syl i vädret".

Jag tränar främst för att bränna ansiktsfett så självfallet är det en "utseendesfaktor" i det hela. Hälsa, styrka och uthållighet från cardio är en trevlig bonus och är mest vad jag fokuserar på och ser utseende som bonus, för det är inte bra att känna att man gör det bara för att få det man är sexuellt lagd för...
"Bränna ansiktsfett", wtf? Du menar alltså ditt mål är att gå ner i vikt överlag, för du kan liksom inte punktbränna, fast det visste du kanske.
Matrexxo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-18, 19:54   #64
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Matrexxo Visa inlägg
"Bränna ansiktsfett", wtf? Du menar alltså ditt mål är att gå ner i vikt överlag, för du kan liksom inte punktbränna, fast det visste du kanske.
Han menar såklart att kroppsfettet inte spelar någon roll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-18, 21:23   #65
Tristan1
Registered User
 
Tristan1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: SnapCity
Inlägg: 323
Man tränar ju för både och?
Tristan1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-18, 22:28   #66
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Började träna för att få kopulera mera, slutade som en 133kg styrkelyftare. Numera är jag bara en smalfet toffelhjälte
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 00:56   #67
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Ni som seriöst både testat träna för maximal massa och för ren styrka. Är det verkligen så stor skillnad med samma antal träningspass i veckan?
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 02:19   #68
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Ni som seriöst både testat träna för maximal massa och för ren styrka. Är det verkligen så stor skillnad med samma antal träningspass i veckan?
Ju mer massa man har ju starkare kan man bli.

Så det du efterfrågar är mestadels personligt men bör inte skilja sig så mycket rörande antal träningspass. Själv gillar jag less is more. Mer input när man väl tränar så man får mer återhämtning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 10:56   #69
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Ni som seriöst både testat träna för maximal massa och för ren styrka. Är det verkligen så stor skillnad med samma antal träningspass i veckan?
Jag tycker att styrkelyftare brukar se klenare ut än dude-bro-gymmare (ej menat som en förolämpning mot någon).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 11:01   #70
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Ni som seriöst både testat träna för maximal massa och för ren styrka. Är det verkligen så stor skillnad med samma antal träningspass i veckan?
Beror på vad som menas med ren styrka? En kroppsbyggare tränar väl en massa olika övningar för att kunna köra högre volym, och blir därför medelmåttigt stark i en massa olika vinklar. En styrkelyftare t.ex. kör ju mycket färre övningar och blir bättre på dem, men är antagligen svagare i de resterande övningarna som kroppsbyggaren kör. Eftersom styrka är vinkelspecifik så kan man ju fråga sig om styrkelyftaren verkligen är starkare? Vad är styrka?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 11:21   #71
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Dubbelpost
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 11:57   #72
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Andra cidern, 30% kvar!

Jag anser att majoriteten av killar och män lever en "livslögn" om de säger att de "tränar BARA för hälsa, styrka eller uthållighet".

Det finns ALLTID en "utseendesfaktor" i ekvationen...

Majoriteten av alla hälsoprodukter som säljer bäst inom viktnedgång för kvinnor och muskelbyggnad för män är produkter som säger saker som, "med denna produkt så kommer män äntligen att kolla åt ditt håll" och "med denna produkt så kommer du att få fler blickar från sexiga kvinnor som annars aldrig hade gett dig en syl i vädret".

Jag tränar främst för att bränna ansiktsfett så självfallet är det en "utseendesfaktor" i det hela. Hälsa, styrka och uthållighet från cardio är en trevlig bonus och är mest vad jag fokuserar på och ser utseende som bonus, för det är inte bra att känna att man gör det bara för att få det man är sexuellt lagd för...
Känner inget behov av att nån ska se på mig med sexig blick. Har större behov att kunna bära 2 st 2tum9 på 5 meter utan att krokna. Så styrka är 1, hälsa 2 och nått utseende bryr jag mig om väldigt lite.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 15:21   #73
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Känner inget behov av att nån ska se på mig med sexig blick. Har större behov att kunna bära 2 st 2tum9 på 5 meter utan att krokna. Så styrka är 1, hälsa 2 och nått utseende bryr jag mig om väldigt lite.
När har du behov av att bära två stycken 2x9 på 5 meter? Det måste vara väldigt sällan? Kan du inte ta en åt gången istället när det väl är dags så behöver du bara lägga hälften så mycket tid på gymmet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 15:34   #74
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
När har du behov av att bära två stycken 2x9 på 5 meter? Det måste vara väldigt sällan? Kan du inte ta en åt gången istället när det väl är dags så behöver du bara lägga hälften så mycket tid på gymmet
Eller hjälpa en kollega bära...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 23:43   #75
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Beror på vad som menas med ren styrka? En kroppsbyggare tränar väl en massa olika övningar för att kunna köra högre volym, och blir därför medelmåttigt stark i en massa olika vinklar. En styrkelyftare t.ex. kör ju mycket färre övningar och blir bättre på dem, men är antagligen svagare i de resterande övningarna som kroppsbyggaren kör. Eftersom styrka är vinkelspecifik så kan man ju fråga sig om styrkelyftaren verkligen är starkare? Vad är styrka?
Jag var lite otydlig i mitt inlägg, med skillnad menade jag massa. Är det stor skillnad på hur mycket massa dessa olika typer av träning ger?
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)