Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-17, 23:16   #16
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Om du googlar "greasing the groove" står lite om sånt här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-18, 05:22   #17
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska Visa inlägg
Det måste ju se någorlunda snyggt ut också enl. sambon.

Det finns ingen sådan chinsstång som är anpassad för tunnare väggar?
Jag tycker det låter som om 75:ans lösning borde kunna bli tillräckligt snygg i alla fall. Måla plankan vit eller klä den med tapet eller nåt...

Annars borde du kunna använda en sådan här:



Dessa kan man ju välja om man vill skruva fast fästen i dörrkarmen eller om man nöjer sig med att expandera ut stången (som en duschstång). Jag skulle dock valt en variant utan skummgummihandtag. Tror man ledsnar snabbt på dessa.

Jag har använt en sådan då jag vägde 80-85kg i alla fall, och den rörde sig inte en millimeter, så jag tror inte det är några problem på hundra pannor heller. Man behöver bara tänka på att man man gör pullups från ena sidan och chins från andra sidan, dvs så att den skruvas ut och sitter ännu tajtare då man hänger i den (och inte skruvad inåt och lossnar).

Greppet blir ju aningens begränsat av dörrens vidd. När jag tänker efter gick det knappt ens att göra pullups (handflatorna vända bortåt) eftersom armbågarna gärna ville ta i dörrkarmen. Men det beror ju lite på greddvidd och vilken teknik man använder... Dessutom måste man såklar ha knäna böjda, eftersom stången hamnar rätt långt ned. Inte för att jag tycker det gör så mycket, men det kan ju vara värt att poängtera.

Senast redigerad av svenbanan den 2017-11-18 klockan 05:25.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)