Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-17, 18:23   #67216
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad är bra ställe för första dejt? Typ ta en öl på nån bar med käk? Är bio bra/dåligt?
Jag gillar att gå och äta (gärna nåt som kräver lite plock, tex sushi) och/eller promenad. Bio låter som ett ruggigt dåligt förslag.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 18:30   #67217
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad är bra ställe för första dejt? Typ ta en öl på nån bar med käk? Är bio bra/dåligt?
Promenad och fika! Blir mindre stelt om man gör något aktivt, och så slipper man stirra varandra i ögonen konstant det första man gör. Och skulle samtalsämnena ta slut går man förr eller senare förbi något att prata om Känns det pannkaka kan man bara skippa fikan. Bio är helt värdelöst om man vill lära känna någon, och blir nog jäkligt awkard om man inte klickar.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 18:40   #67218
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad är bra ställe för första dejt? Typ ta en öl på nån bar med käk? Är bio bra/dåligt?
Bara oerfarna dejtare som ser ner på biodejts .

Det är perfekt! Man träffas en kort stund innan, både är skitnervösa, man hinner snacka lite, sen under filmen vänjer man sig att vara nära den andra personen utan att vara jävligt nervös och efteråt går man och tar en öl och har ett givet samtalsämne att börja med: filmen. Klickar det fortsätter man snacka om allt möjligt skit och det första steget att bli bekväma i närheten av den andra är löst.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 19:02   #67219
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Hmm hon verkar inte svara, det var det antar jag. Så fort jag lät henne ta initiativ till text så dog det ut haha, hon var så sjukt på också. Aja blir att gå ut imorn och göra om göra rätt.
smerk är uppkopplad nu  
Gammal 2017-11-17, 19:04   #67220
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag vill bara informera om att du uttryckte din observation klart och tydligt och att jag förstod hur du menade. Sluta bråka med trollet nu
Kan du peka ut var jag trollade? Han sa emot sig själv flera gånger, och när jag påpekar det är jag trollet?

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tack!
Jorden har aldrig varit platt även om miljontals människor trott det, och din sak blir inte mindre inkorrekt för att en massa idioter (i betydelsen lågintelligenta personer; menar inget illa) +1:ar dina inlägg.

Just sayin'.

Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Västerländska tjejer blir kallade horor för att de är inte kontrollerade som i andra länder utan kan bestämma över sig själva och ligga med vem de vill när de vill,är min uppfattning av det hela.
En hora är förövrigt någon som lever på att hyra ut sin kropp för sexuella tjänster.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hora=prostituerad. En lössläppt= slampa, slinka eller slyna. (Där slyna är mest nedvärderande)
Ja, det är den moderna varianten, men hora har under betydligt längre tid betytt något annat, och gör det fortfarande, och jag känner mig rätt tveksam till att prostituerade tycker om att bli kallade för "hora"; det är en benämning andra gett dem. Är en manlig prostituerad en horbock? En horkarl?

I vardagligt tal betyder "hora" oftast något helt annat än "prostituerad", även om folk i allmänhet helt riktigt (säkert) tror att definitionen av hora är solklar och entydig, likt "*****" (för att ta ett annat könsord som fungerar som nedsättande svordom). Eftersom ordet är så pass nedsättande använder man hellre "prostituerad" om man pratar om sådana.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 19:12   #67221
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hmm hon verkar inte svara, det var det antar jag. Så fort jag lät henne ta initiativ till text så dog det ut haha, hon var så sjukt på också. Aja blir att gå ut imorn och göra om göra rätt.
Låter som 99% av alla kvinnor. Det gäller att hitta det lilla fåtal kvalitativa kvinnor som kan ta initiativ (och inte har morbid övervikt och/eller 3 barn).
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 19:22   #67222
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Låter som 99% av alla kvinnor. Det gäller att hitta det lilla fåtal kvalitativa kvinnor som kan ta initiativ (och inte har morbid övervikt och/eller 3 barn).
Ja det är väl ett numbers game antar jag, bara att ligga i ordentligt tills man hittar nån?
smerk är uppkopplad nu  
Gammal 2017-11-17, 19:25   #67223
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hora i ordets definition är synonymt med att sälja sexuella tjänster, men lätt att det används som kränkande/nedsättande ord eller svordom 90% av fallen då ordet uttalas. Det har sitt ursprung i att sälja sex har setts som att man är billig, ett "fnask" osv, så hora i sin riktiga definition har varit (och är) nedlåtande på samma sätt som att bög har setts som nedlåtande även om HBQT-rörelsen och samhället försöker lyfta bögens status överlag.

Det har blivit vanligare att folk säger åt andra som missbrukar "jävla bög" än om samma person säger "jävla hora" om någon.

Jag personligen säger alltför ofta tyvärr "jävla K*K" och "jävla f*tta" när jag blir arg, oftast då inte om någon, utan använder de orden bara för att uttrycka ilska/besvikelse. Detta trots att jag älskar f*tta och diggar min K*k, så hur ord används är ju inte alltid så logiskt.
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2017-11-17 klockan 19:26.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 19:27   #67224
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ja det är väl ett numbers game antar jag, bara att ligga i ordentligt tills man hittar nån?
Eller så vänjer man sig vid att alltid vara den som tar initiativet.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 19:30   #67225
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Eller så vänjer man sig vid att alltid vara den som tar initiativet.
Jo det är jag, var ett meddelande jag råkade skicka utan motfråga vilket fick henne till att sluta skriva
smerk är uppkopplad nu  
Gammal 2017-11-17, 19:33   #67226
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Låter som 99% av alla kvinnor. Det gäller att hitta det lilla fåtal kvalitativa kvinnor som kan ta initiativ (och inte har morbid övervikt och/eller 3 barn).
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ja det är väl ett numbers game antar jag, bara att ligga i ordentligt tills man hittar nån?
... med det fetade som krav så blir det svårt.

Kvalitativa kvinnor behöver aldrig någonsin ta initiativ. Man konkurrerar liksom med tretton stridspiloter med 25 cm och ett ärvt familjeföretag, som är hur på som helst, och ärligt talat: varför skulle hon då välja er? Hur bra ni än är finns det lika bra killar i drösvis som faktiskt tar allt initiativ.


Jag hade en himmelsk tur en gång i tiden, och utan den turen hade jag med största sannolikhet varit oskuld än idag, och jag är än idag förundrad över hur det gick till, eller: varför, snarare. Men det verkar inte som att den turen kommer återupprepa sig någon gång.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 19:45   #67227
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Som jag lärt mig det har ordet hora sin betydelse i att man bedrev "hor" som är utomäktenskapligt sex. Så i ordets gamla "rätta" bemärkelse som jag lärt mig det är jag en riktig hora för jag har enbart haft sex utanför äktenskap, tyvärr.
Först senare blev hora synonymt med att sälja sex. Jag tycker det är en bättre idé att kalla sexsäljare för prostituerade iaf både semantiskt och ffa mindre respektlöst eftersom hora har en negativ klang.

Fin offtopic i datingtråden

Ang. biodejt tycker jag inte det är en bra idé alls om man inte gör som Anvihl och ses i något annat sammanhang direkt efter där man kan ha filmen som startpunkt. Jag har varit sämst på biodejts och inte tänkt så långt, det blir awkward om man ser filmen och säger hej
Men har man tanke bakom så låter det ju istället riktigt trevligt.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2017-11-17 klockan 19:49.
BelowAverage är uppkopplad nu  
Gammal 2017-11-17, 19:55   #67228
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
... med det fetade som krav så blir det svårt.

Kvalitativa kvinnor behöver aldrig någonsin ta initiativ. Man konkurrerar liksom med tretton stridspiloter med 25 cm och ett ärvt familjeföretag, som är hur på som helst, och ärligt talat: varför skulle hon då välja er? Hur bra ni än är finns det lika bra killar i drösvis som faktiskt tar allt initiativ.
Det gäller att hitta de som är hanterbart skadade/rubbade.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 22:54   #67229
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Jorden har aldrig varit platt även om miljontals människor trott det, och din sak blir inte mindre inkorrekt för att en massa idioter (i betydelsen lågintelligenta personer; menar inget illa) +1:ar dina inlägg.
Min sak är fortfarande korrekt. Det är en diskrepans att paraplybegreppet "hora" innefattar två saker som är nästan motsatta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-17, 22:58   #67230
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Om man spenderat natten med nån en helg och sedan skrivit ett par dagar efter det, är det att boka dejt så snart som möjligt som gäller? Har rätt packat schema just nu men är det läge att fixa nått till helgen kanske för att det inte ska dö ut?
Jag hade i varje fall skrivit på en gång och försökt göra det tydligt att jag vill träffas igen men att schemat är packat just nu.
Det är lätt att det blir missförstånd så jag hade gärna varit lite på först för att visa att jag vill ses igen. Annars kan det lätt bli: ”Jättetrevligt senast och ses gärna igen men jag är såå upptagen”.
Yes är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)