Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-08, 09:35   #16
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Hoppas det ger sig. Som någon form av brev på posten så har jag haft småkänningar efter korphockeyn, fast i den andra ljumsken.

Lite reflekterande för egen del är ju att det kanske är Gracilis eller Adductur Longus som oftast känns mest slitna/mest träningsvärk för mig efter längre lopp eller liknande (förutom vader och fötter). Så något gör att dessa jobbar övertid för mig gissningsvis.
Fan vad tråkigt att höra... Hoppas att det går över så snart som möjligt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 09:07   #17
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Jag har haft liknande. Jag ignorerade det tills det växte till rejält o Gick till sjukgymnast som ej kunde ge exakt diagnos, utan ordinerade bredspektrum ljumskrehab. Borta från löpningen rätt länge. Tydligen svårdiagnosticerat kring ljumsken.
" Du bör vila under en period. Efter detta styrketräna mag- och ryggmusklerna kontinuerligt samt rörlighetsträning."

http://idrottsskadeguiden.se/idrotts...h-hoftpartiet/

Jag har kommit till insikt över att det finns en stor risk att problemen kommer tillbaka, skulle därför vilja göra lite förebyggande träning. Om man går på den citerade texten så skulle det finnas en poäng i att träna magen(något jag inte har gjort på många år) samt utföra rörlighetsträning. Har du koll på vilken typ av rörlighetsträning som åsyftas?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 09:09   #18
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Hittade en länkad video med höftböjar-stretching, kanske är den som är rörlighetsträningen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 13:46   #19
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
" Du bör vila under en period. Efter detta styrketräna mag- och ryggmusklerna kontinuerligt samt rörlighetsträning."

http://idrottsskadeguiden.se/idrotts...h-hoftpartiet/

Jag har kommit till insikt över att det finns en stor risk att problemen kommer tillbaka, skulle därför vilja göra lite förebyggande träning. Om man går på den citerade texten så skulle det finnas en poäng i att träna magen(något jag inte har gjort på många år) samt utföra rörlighetsträning. Har du koll på vilken typ av rörlighetsträning som åsyftas?
Generell för området, min fysio tyckte det bara var höftböjaren som var tight för mig.
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)