Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-21, 19:40   #1
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Handskar med lindor.

Jag igen med ytterligare en fråga gällande minskande av smärta.
Jag körde bänkpresd igår och återigen haft väldigt ont i händerna efter för hur jag än lägger stången så blir det press mot de små lederna inne i handen. Och har funderat på handskar men använder jag handskar blir det svårare att använda mina handledslindor för att skydda mina handleder. Och jag har sett handskar med lindor inbyggda men är lite skeptisk till dem och känner inte för att köpa ett par utifall de inte funkar då de tenderar att vara rätt dyra.

Så någon med erfarenhet av dem? Och handskhatare behöver inte skriva ^^
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 10:05   #2
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Jag igen med ytterligare en fråga gällande minskande av smärta.

Jag körde bänkpresd igår och återigen haft väldigt ont i händerna efter för hur jag än lägger stången så blir det press mot de små lederna inne i handen. Och har funderat på handskar men använder jag handskar blir det svårare att använda mina handledslindor för att skydda mina handleder. Och jag har sett handskar med lindor inbyggda men är lite skeptisk till dem och känner inte för att köpa ett par utifall de inte funkar då de tenderar att vara rätt dyra.



Så någon med erfarenhet av dem? Och handskhatare behöver inte skriva ^^
Tyvärr har jag erfarenhet. Av problemen. Fått känsliga händer och fötter med ökad ålder. Ibland kör jag med avklippta stycken rörisolering på stången, där jag sätter händerna. Tycker det funkar okej. Annars är det att parkera stången över tummuskeln som gäller.
Hade helst använt mig av handskar med inbyggd vaddering men finner inga.
Mvh
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 15:50   #3
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Tyvärr har jag erfarenhet. Av problemen. Fått känsliga händer och fötter med ökad ålder. Ibland kör jag med avklippta stycken rörisolering på stången, där jag sätter händerna. Tycker det funkar okej. Annars är det att parkera stången över tummuskeln som gäller.
Hade helst använt mig av handskar med inbyggd vaddering men finner inga.
Mvh
Så de där med inbyggda handledslindor var inget som funkade?
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 16:09   #4
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Så de där med inbyggda handledslindor var inget som funkade?
Det kan jag inte säga. Men tycker inte det låter så topp. Jag kör vanliga lindor och denna handske utanpå:


https://www.bauhaus.se/arbetshandske...ndex-strl-8-11

Dock är den i tunnaste laget då mina händer är ömma.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-23, 08:56   #5
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Dessa har jag, funkar utmärkt, inte dyra heller.

https://rdxsports.eu/deepoq-weight-l...Z0pXVV9EX0J3RQ..
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 21:51   #6
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Någon som vet hur Better Bodies sådana handlar är? Jag har lite rabatt hos dem nämligen. ^^ Just nu kör jag med Gasp lindor ur Branch Warren-sortimentet som är längre och kraftigare. Men har ju inget som skyddar handflatan elelr så från trycket från stången.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 10:42   #7
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Någon som vet hur Better Bodies sådana handlar är? Jag har lite rabatt hos dem nämligen. ^^ Just nu kör jag med Gasp lindor ur Branch Warren-sortimentet som är längre och kraftigare. Men har ju inget som skyddar handflatan elelr så från trycket från stången.
Behöver du det?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 11:02   #8
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Behöver du det?
Jo tyvärr har det hänt rätt ofta att jag har fått ont i händerna just för att stången trycker på en del punkter i handflatan oavsett hur jag sätter den då jag även har problem med de små lederna inne i handen.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 11:05   #9
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Jo tyvärr har det hänt rätt ofta att jag har fått ont i händerna just för att stången trycker på en del punkter i handflatan oavsett hur jag sätter den då jag även har problem med de små lederna inne i handen.
Är det i bänkpress och kanske militärpress vi pratar då? Påverkar din sjukdom det?

Såvida du inte ökat dina vikter väldigt snabbt skulle jag ha svårt att se att det ger dig så mycket problem, såvida din sjukdom inte påverkar det då.

Har du bett någon kunnig kolla på hur stången ligger och hur du greppar den?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 11:16   #10
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Är det i bänkpress och kanske militärpress vi pratar då? Påverkar din sjukdom det?

Såvida du inte ökat dina vikter väldigt snabbt skulle jag ha svårt att se att det ger dig så mycket problem, såvida din sjukdom inte påverkar det då.

Har du bett någon kunnig kolla på hur stången ligger och hur du greppar den?
Min reumatism busar i de flesta av mina leder. Från stortån till käklederna.

Det har inte spelat någon roll då jag har provat alla tänkbara där man fortfarande har handleden rak och tummen på andra sidan stången. Och jag är en slow advancer just för att lederna ska hinna med. Ligger nu på 60 kg (väger 45kg)
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2020-01-16 klockan 11:19.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 12:02   #11
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Min reumatism busar i de flesta av mina leder. Från stortån till käklederna.

Det har inte spelat någon roll då jag har provat alla tänkbara där man fortfarande har handleden rak och tummen på andra sidan stången. Och jag är en slow advancer just för att lederna ska hinna med. Ligger nu på 60 kg (väger 45kg)
Jag skulle pröva med enkelt skumgummi som du kan skära/klippa till i passande storlek och finns i olika tjocklek. Hjälper även med greppet.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 20:48   #12
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag skulle pröva med enkelt skumgummi som du kan skära/klippa till i passande storlek och finns i olika tjocklek. Hjälper även med greppet.
Jag köpte häromdagen tunna platta knäskydd i en yrkesbutik. Bästa jag funnit så långt att skona ömma handflator med. Förutom att byta grepp vid bänk, där stången nu ligger närmre tummen. Och tummen på samma sida som övriga fingrar.

Kan man göra något åt reumatism? I drar ifall jag fått det. Fötter och händer värker.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 21:10   #13
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Jag köpte häromdagen tunna platta knäskydd i en yrkesbutik. Bästa jag funnit så långt att skona ömma handflator med. Förutom att byta grepp vid bänk, där stången nu ligger närmre tummen. Och tummen på samma sida som övriga fingrar.

Kan man göra något åt reumatism? I drar ifall jag fått det. Fötter och händer värker.
Det blir nog lite tjockt då stången (standard 20kg Eleiko) är precis lagom för mina händer. Att ha tummen på samma sida vågar jag inte för det kommer sluta med en öm bröstkorg. Utan vill ha tummen som säkrar att stången ligger kvar. Men vet vad du menar för knäskydd då jag har sådana i mina arbetsbyxor på jobbet.

Det är träningen och kosten främst. Jag är mellan läkemedel nu då jag antingen fått ordentliga biverkningar eller så ingen verkan. Och de nyaste är för immunsuppresiva då jag har några skruvar i käken efter en misshandel. För det är ju mitt eget immunförsvar som angriper mina leder.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2020-01-16 klockan 21:13.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 21:15   #14
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Det blir nog lite tjockt då stången (standard 20kg Eleiko) är precis lagom för mina händer. Att ha tummen på samma sida vågar jag inte för det kommer sluta med en öm bröstkorg. Utan vill ha tummen som säkrar att stången ligger kvar. Men vet vad du menar för knäskydd då jag har sådana i mina arbetsbyxor på jobbet.
Har du provat med tummen? Är inte så farligt. Stången lägger sig lite i handflatan ändå.

Knäskydden mäter 9mm i tjocklek. Bygger på en del i omkrets. Dock de tunnaste jag hittat.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 21:28   #15
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Har du provat med tummen? Är inte så farligt. Stången lägger sig lite i handflatan ändå.

Knäskydden mäter 9mm i tjocklek. Bygger på en del i omkrets. Dock de tunnaste jag hittat.
Jag vågr inte jjust för att jag är rädd att den ska rulla ur handen. För med värken som jag kan ha annars med så kan jag tappa lite greppstyrka och finmoorik. Så vill gärna låsa fast stången med ett riktigt rundgrepp.
Det blir ju ca två centimeter rund om och det blir för tjockt. Det är därför jag tittar på just handskar för då lir det en liten avlastning men inte en allt för stor ökning av det omfång jag ska greppa.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)