Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-26, 23:10   #16
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Ja, jag har fått den uppfattningen att du har väldigt lätt att börja och sluta. Vad är det värsta när du är utan? Är det depression?
Ja, väldigt lätt.

Sist så fick jag massor oro och ångest ca 1,5 år efter att jag slutade. Det verkade försvinna delvis när jag började igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 07:51   #17
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Jag började idag med SSRI-behandling. Jag kan återkomma om några veckor och se om jag känt av samma skadebenägenhet!
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 08:06   #18
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Varför är du ledsen Scratch =(
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 08:51   #19
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är du säker på att det inte är ångesten som kommer tillbaka då? Tycker du ska testa och kämpa igen, onödigt att äta om du inte behöver dem.
Det vet jag inte, men förutom en ökad ångest och frekvens av panikattacker (värre än innan jag började med SSRI) så upplever jag mycket overklighetskänslor och en försämrad sömn, och då har jag inte ens kommit ner till de nivåerna som tydligen ska vara de värsta, utan från 20 mg till 15 med en 10% dosminskning i månaden.
Så hur jag ska fixa från 10-0 som tydligen ska vara de tuffaste vet jag inte, sen är min uppfattning att det är relativt normalt för de som har ätit det länge att må uselt månader till år efter stoppet. Så det är en lång resa med väldigt mycket lidande, men om det skulle visa sig att SSRI gör muskler, senor osv ömtåligare så hade det inte varit så mycket att fundera över, då hade jag bitit ihop!

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har visserligen inte upplevt några bieffekter eller utsättningssymptom, men jag håller med om att de skriver ut SSRI väldigt lättvindigt. Har för mig att den som skrev ut det senast åt mig gjorde det efter några få minuters samtal.
Vad skönt! Oja! I mitt fall så var jag nyligen fyllda 18 år och läkaren rekommenderade det under mitt första besök, inget prat om alternativa behandlingar, som terapi, utan direkt på tabletten.

Senast redigerad av Kev88 den 2021-01-27 klockan 08:59.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)