Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Kommer du vaccinera dig?
Ja 11 23.40%
Nej 27 57.45%
Vet ej 9 19.15%
Antal röster: 47. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-25, 18:48   #271
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Man kan trots vaccin fortfarande bli sjuk samt fortfarande smitta andra. Vaccinet håller i sig relativt kort tid. Vad är då poängen för merparten att vaccinera sig då de inte är i någon riskgrupp?

Hur ska ett vaccinpass hjälpa till om den vaccinerade fortfarande kan vara sjuk samt smitta andra i länder den reser till? Agda på 85 år som ej är vaccinerad dör oavsett om Anna på 25 är är vaccinerad eller inte då hon vill ut och resa och smitta ner folk.

Enda vi gör är ju att hjälpa vården som i sin tur är så dåligt bemannad och skött så det finns inte. Vilket i sin tur innebär att vi hjälper de styrande som kan fortsätta spara pengar på en helt oduglig vård samt äldreomsorg.

Istället för att tvinga vård och äldreomsorgen att anställa, utbilda personal, skaffa ett uns av rutiner så massvaccinerar vi alla så skiten kan fortlöpa likt alltid med alla brister som finns, trots den höga skatt vi betalar.
Vad fan ska man ha bilbälte för? Man kan ju ändå dö i trafiken.
Samma med kondom. Man kan ju ändå dö i trafiken eller bli gravid.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 21:55   #272
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Vad fan ska man ha bilbälte för? Man kan ju ändå dö i trafiken.
Samma med kondom. Man kan ju ändå dö i trafiken eller bli gravid.
Fast det är ju helt andra saker. Vad jag syftade på är att problemet med dödstalen är hur vården sköts och inte viruset i sig. Räddar vi hela situationen genom att förlita oss på vaccin kommer snart alla ha glömt att sjukvården behöver rustas upp och vi är tillbaka på ruta ett till nästa virus.

Vad du syftar på är är att utsätta sig för en onödig risk utan mål att någonting ska bli bättre. Vad blir bättre av att krocka eller bli ofrivilligt gravid?
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-01-25 klockan 21:57.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 19:13   #273
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Fast det är ju helt andra saker. Vad jag syftade på är att problemet med dödstalen är hur vården sköts och inte viruset i sig. Räddar vi hela situationen genom att förlita oss på vaccin kommer snart alla ha glömt att sjukvården behöver rustas upp och vi är tillbaka på ruta ett till nästa virus.

Vad du syftar på är är att utsätta sig för en onödig risk utan mål att någonting ska bli bättre. Vad blir bättre av att krocka eller bli ofrivilligt gravid?
Jag håller med dig i sak om att sjukvården är eftersatt (eller felprioriterad?).
Att den ska drivas runt på att folk offrar sin egen hälsa är vedervärdigt.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 20:19   #274
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://twitter.com/AgnesWold/status...44763773489153

Det var en trevlig och gemytlig tolkning...
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 23:51   #275
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
https://www.lakemedelsverket.se/4901...2021-01-27.pdf
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 00:00   #276
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
fick vaccinet i fredags den 22/1. Värk och ömhet i axeln ett par dagar. Kände mig lite frusen första halva dygnet typ samt lite huvudvärk. Kan dock vara från att jag jobbat natt innan som också ger mig huvudvärk ibland.

Så far so good. Ni som inte tar vaccinet, kan inte ni skriva på ett papper att ni inte ska ta emot IVA-vård tack. Tycker rädslan tar överhand nu för tiden
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 00:13   #277
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
fick vaccinet i fredags den 22/1. Värk och ömhet i axeln ett par dagar. Kände mig lite frusen första halva dygnet typ samt lite huvudvärk. Kan dock vara från att jag jobbat natt innan som också ger mig huvudvärk ibland.

Så far so good. Ni som inte tar vaccinet, kan inte ni skriva på ett papper att ni inte ska ta emot IVA-vård tack. Tycker rädslan tar överhand nu för tiden
Jag betalar ju för vården så varför skulle jag fylla i ett sådant papper?

Om du krockar med bilen när du kört för fort så vifta förbi ambulansen när den kommer är du snäll + tusen andra lika idiotiska exempel.

Varför ska jag som skattebetalare behöva lida för att de styrande har lagt pengar på annat trams än tillräckligt med IVA-platser? Hade det varit möjligt hade jag gärna avstått skatten helt och istället betalat för mig genom privata försäkringar istället.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 08:49   #278
fabiansthlm
Registered User
 
fabiansthlms avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Jag betalar ju för vården så varför skulle jag fylla i ett sådant papper?

Om du krockar med bilen när du kört för fort så vifta förbi ambulansen när den kommer är du snäll + tusen andra lika idiotiska exempel.

Varför ska jag som skattebetalare behöva lida för att de styrande har lagt pengar på annat trams än tillräckligt med IVA-platser? Hade det varit möjligt hade jag gärna avstått skatten helt och istället betalat för mig genom privata försäkringar istället.
Instämmer!
fabiansthlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 10:33   #279
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Ni som inte tar vaccinet, kan inte ni skriva på ett papper att ni inte ska ta emot IVA-vård tack.
¨

Gärna! Ingår det att alla de miljoner jag betalat in i skatt genom åren som sedan gått till produkter och tjänster, främst till för mig okända människor, jag inte beställt återbetalas?
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 10:57   #280
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
¨

Gärna! Ingår det att alla de miljoner jag betalat in i skatt genom åren som sedan gått till produkter och tjänster, främst till för mig okända människor, jag inte beställt återbetalas?
Japp, du får tre afghaner att disponera efter eget tycke.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 13:28   #281
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Tycker rädslan tar överhand nu för tiden
Det är de som låter den göra det som anmäler sig frivilligt för injektion.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 14:55   #282
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
fick vaccinet i fredags den 22/1. Värk och ömhet i axeln ett par dagar. Kände mig lite frusen första halva dygnet typ samt lite huvudvärk. Kan dock vara från att jag jobbat natt innan som också ger mig huvudvärk ibland.

Så far so good. Ni som inte tar vaccinet, kan inte ni skriva på ett papper att ni inte ska ta emot IVA-vård tack. Tycker rädslan tar överhand nu för tiden
Nej, jag betalar för IVA vård i min skattsedel, behöver jag den ska jag ha den.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 15:22   #283
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Så far so good. Ni som inte tar vaccinet, kan inte ni skriva på ett papper att ni inte ska ta emot IVA-vård tack. Tycker rädslan tar överhand nu för tiden
Först filmer dansade sjuksköterskor medan patienter dör. Sedan kommentarer som dessa på sociala medier. Fy fan!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 18:09   #284
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Först filmer dansade sjuksköterskor medan patienter dör. Sedan kommentarer som dessa på sociala medier. Fy fan!
Likt många på mitt jobb som lägger upp bilder på sig i skydd och posar loss under arbetstid. En aning opassande när patienterna bakom dörrarna på bilderna avlider samtidigt. Underbart för anhöriga att se.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-30, 00:12   #285
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Likt många på mitt jobb som lägger upp bilder på sig i skydd och posar loss under arbetstid. En aning opassande när patienterna bakom dörrarna på bilderna avlider samtidigt. Underbart för anhöriga att se.
Tycker man inte ska dra för stora växlar på sånt så länge de inte bryter mot några regler. Folk behöver få "trivas" på sina jobba, om det enda man ska fokusera på att folk dör, dör dör, DÖR blandat med lite död och döden så blir det nog inget vidare klimat att jobba i. Men är ju balans, och vissa jobb kräver mer diskretion i hur man beter sig. -Jag har inte sett några filmer ni eventuellt hänvisar till så kan inte avgöra om de varit över gränsen.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)