Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-06, 17:35   #16
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Det kan bli mellan 8-10 koppar kaffe en arbetsdag + 400mg före träning så max kanske jag legat på 1200-1400mg. Idag fick jag hjärtklappning på gymmet, 400mg + 2 små koppar kaffe precis innan.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:01   #17
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
6xKV i mg. Varje pass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:05   #18
MaxHeninge
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 27
Cirka 200-400mg före varje pass, inget under resterande av dagen.

Kör i cykler, börjar på 200mg går långsamt upp till 400mg under cirka 3 månader sedan 5-7 dagar helt utan koffein.
MaxHeninge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:17   #19
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Jag kom på att om man tuggar och sväljer färska teblad så får man i sig mycket koffein. Hur mycket vet jag inte, men jag jobbade som telefonförsäljare och jag satt och skakade. Skulle gissa att jag var väl över grammet bara av tebladen.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:23   #20
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Får man inte stor tolerans till slut på såna höga doser?
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 19:24   #21
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
2200 mg totalt under ett dygn..
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 20:33   #22
BigHunter
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 74
Koffein från läsk är en dålig källa. Är väl väl känt att läsk hämnar t-värden, framförallt aspartamen i de sockerfria, och kola nöten i coca cola.

Så kör koffein enbart från kaffe. Behöver inte koffein från annat håll, finns bättre val av andra stimulanter om man säger så.

Senast redigerad av BigHunter den 2019-01-06 klockan 20:36.
BigHunter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 22:50   #23
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Bolus ligger det väl på 500mg tror jag. Det känns som att jag tänder av efter 2-3 timmar om jag tar över 400mg så jag går sällan över. Har jag oflyt händer det redan vid 300-350mg men det är sällan.

Sett över 24 timmar ligger det väl kring 5 kaffekoppar + pwo så typ 700mg kanske.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.

Senast redigerad av Määng den 2019-01-06 klockan 22:51.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 23:10   #24
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 196
600-800mg från tabletter på morgonen + energidryck samt eventuellt en energidryck på eftermiddagen. Om några veckor blir det en avvänjningsperiod tills jag är fri från det.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 23:28   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Förstår inte hur ni får i er så mycket från kaffe? Enligt mitt googlande har kaffe bara 40 mg koffein per 100 g och snabbkaffe 26 mg per 100 g.

100 g är ju en hel påse snabbkaffe... Så eftersom jag enbart fått i mig koffein från kaffe, inte piller, så är mitt rekord kanske 10 mg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 00:52   #26
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Vad exakt är det man dör från när man intar en toxisk mängd koffein? Hjärtattack?
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 06:57   #27
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 196
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1 Visa inlägg
Vad exakt är det man dör från när man intar en toxisk mängd koffein? Hjärtattack?
Från läkemedelsverket (Giftinformationscentralen).

Citat:
Symtom/fynd
CNS: Oro, agitation, kramper.
Kardiovaskulära: Sinustakykardi, supraventrikulära- och
ventrikulära arytmier, hypo-/hypertension, vasodilatation.
Muskuloskeletala: Tremor, fascikulationer, rabdomyolys.
Gastrointestinala: Kräkningar, hematemes.
Laboratoriefynd: Hypokalemi, laktatstegring, hyperglykemi.
Citat:
Fallbeskrivning
En medelålders person fördes till medicinakuten på ett mindre sjukhus efter att ha fallit och slagit huvudet i golvet. Patienten hade
påträffats av sin sambo i ett tillstånd av ångestladdad agitation, hade haft upprepade kräkningar och strax efteråt kollapsat. Det stod
klart att patienten tagit en överdos av tabletter i suicidsyfte och ambulanspersonal medförde tomma förpackningar av ibuprofen, en
epilepsimedicin samt ett ”utländskt bantningspiller”.
Patienten var initialt omväxlande uppjagad och somnolent med en puls på 170 och ett blodtryck på 90/50 mm Hg. En akut datortomografi av
hjärnan visade inget avvikande. Vid återkomsten till medicinakuten tillstötte ventrikelflimmer och patienten förlorade medvetandet. Spontan
cirkulation återkom omedelbart efter defibrillering, men återfall till ventrikelflimmer inträffade upprepade gånger trots behandling med amiodaron. Patienten transporterades med helikopter till ett större sjukhus med tillgång till mer avancerad intensivvård och placerades i respirator.
Man hade vid denna tidpunkt inte klart för sig vilket förgiftningsmedel som låg bakom patientens allvarliga tillstånd. Ytterligare fem
episoder av ventrikelflimmer som svarade på defibrillering uppkom under den första timmen efter ankomsten till det större sjukhuset.
Laboratorieanalyser hade påvisat en uttalad hypokalemi (lägsta värde 1,5mmol/l), en laktacidos (högsta värde 18 mmol/l) samt en
hyperglykemi (högsta värde 20 mmol/l).
Man hade satt in en kaliuminfusion på det mottagande sjukhuset för att behandla hypokalemin och startade på det större sjukhuset kontinuerlig dialys för att behandla den ihållande metaboliska acidosen. Sjukdomsförloppet, i kombination med analystriaden hypokalemi,
laktacidos och hyperglykemi, ledde nu till misstanke om koffeinförgiftning och en internetsökning på bantningspreparatet visade också att
koffein angavs som huvudingrediens. Denna information skulle kunna ha varit av stor vikt tidigare i förloppet då behandling med betablockerare kan motverka hjärtpåverkan vid koffeinförgiftning (se Faktaruta 1). I det aktuella fallet behövdes emellertid ingen ytterligare antiarytmisk behandling och patientens symtom klingade gradvis av under det följande dryga dygnet. Patienten medgav ”nävvis” intag av
bantningsmedlet i suicidsyfte.
En s-koffeinkoncentration på 890 µmol/l påvisades i blodprov taget cirka 7 timmar efter tablettintaget. Detta kan jämföras med koffeinkoncentrationer på 770–1 100 µmol/l som har uppmätts hos människor som avlidit av koffeinförgiftning och koncentrationer på cirka
15 µmol/l som fås vid koffeinintag motsvarande en kopp kaffe (cirka 100 mg) (7).
Bantningspreparatet analyserades med NMR-spektroskopi på Läkemedelsverkets laboratorium och befanns innehålla 300mg koffein/kapsel.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 07:44   #28
Så fet
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 72
Låg runt 1500mg dagligen för ett tag sedan. Vet inte vad jag intagit som mest under 24h, men säker 2500mg iallafall. Nu kör jag koffeinfritt
Så fet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 09:02   #29
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förstår inte hur ni får i er så mycket från kaffe? Enligt mitt googlande har kaffe bara 40 mg koffein per 100 g och snabbkaffe 26 mg per 100 g.

100 g är ju en hel påse snabbkaffe... Så eftersom jag enbart fått i mig koffein från kaffe, inte piller, så är mitt rekord kanske 10 mg.
Dom siffrorna kan nog stämma om det avser kaffe som dryck och inte kaffebönornas vikt. D.v.s. cirka 100 mg koffein i en kaffemugg (200-250 g relativt svagt bryggd kaffedryck).
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 09:16   #30
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
600 mg före ett pass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)