Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-17, 00:55   #9511
whalle
Registered User
 
whalles avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 253
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Men lite tur dor det aldrig.

Vad ar det folk "gar pa" menar du?
Nu vet jag inte om det är det han menar men det förekommer ju produkter med dåliga proteinkällor och ofullständiga aminosyreprofiler som de ändå säljer som "med extra protein!!!111oneone". Det får man väl ändå säga att folk "går på"?
whalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 01:05   #9512
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av whalle Visa inlägg
Nu vet jag inte om det är det han menar men det förekommer ju produkter med dåliga proteinkällor och ofullständiga aminosyreprofiler som de ändå säljer som "med extra protein!!!111oneone". Det får man väl ändå säga att folk "går på"?
Bortsett fran kollagen da, vad gor det att en produkt inte har 'komplett' aminosyraprofil? Om man nu inte har tankt leva pa tva livsmedel gar det mesta alldeles utmarkt att komplettera med nagot annat for att gora den fullstandig, vare sig man ar medveten om att man behover gora det eller inte.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 07:13   #9513
OneManArmy
Registered User
 
OneManArmys avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Hudiksvall
Inlägg: 920
Ja va fan är ju kanon att de producerar mer proteinrika grejer

Roligare än förr i tiden när enda man kunde få tag i var en sorts kvarg från lidl som låg 10 mil bort.
__________________
Death and decay
OneManArmy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 11:48   #9514
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av OneManArmy Visa inlägg
Ja va fan är ju kanon att de producerar mer proteinrika grejer

Roligare än förr i tiden när enda man kunde få tag i var en sorts kvarg från lidl som låg 10 mil bort.
Är det här en produkt som du anser bör finnas på marknaden? Kostar i vanliga fall 20-25 kr för 330ml och du får i dig cirka 10 gram protein per flaska (2-3 kronor per gram protein)

Nude Protein Water Jordgubb & Granatäpple

Dryck utan kolsyra och med smak av jordgubb och granatäpple. Innehåller sötningsmedel.
Nettovolym: 330 ml.

Ingredienser: vatten, proteinblandning 3,5 % (vassleproteinisolat från mjölk, kollagen), naturliga aromer (jordgubb, granatäpple), sötningsmedel (sukralos), fläderbärkoncentrat, svart vinbärkoncentrat, surhetsreglerande medel (natriumcitrat, fosforsyra).
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 12:47   #9515
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten Visa inlägg
Är det här en produkt som du anser bör finnas på marknaden? Kostar i vanliga fall 20-25 kr för 330ml och du får i dig cirka 10 gram protein per flaska (2-3 kronor per gram protein)



Nude Protein Water Jordgubb & Granatäpple



Dryck utan kolsyra och med smak av jordgubb och granatäpple. Innehåller sötningsmedel.

Nettovolym: 330 ml.



Ingredienser: vatten, proteinblandning 3,5 % (vassleproteinisolat från mjölk, kollagen), naturliga aromer (jordgubb, granatäpple), sötningsmedel (sukralos), fläderbärkoncentrat, svart vinbärkoncentrat, surhetsreglerande medel (natriumcitrat, fosforsyra).
Mja, varför inte? Tycker man det är för dyrt eller en dålig produkt köper man den inte, svårare än så behöver det inte vara.

Jag har svårt att se det negativa i att det finns ett brett utbud av produkter, oavsett om optionanisterna tycker den är bra/prisvärd eller inte.


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 20:12   #9516
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Det jag menar är texten protein på typ allt numera... så kan det skilja så lite mot andra varor, och sen innehåller många produkter kass skit... (men texten proteinrik, gör att svenssons köper utan att blunda)...

Vill jag tex ha en påse chips en dag köper jag en påse vanliga chips, och ser över helheten på dagen och köper inte proteinchips bara för att det är protein...

Man får väl dippa i kvarg om man nojjar isf
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 20:13   #9517
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u Visa inlägg
Det jag menar är texten protein på typ allt numera... så kan det skilja så lite mot andra varor, och sen innehåller många produkter kass skit... (men texten proteinrik, gör att svenssons köper utan att blunda)...

Vill jag tex ha en påse chips en dag köper jag en påse vanliga chips, och ser över helheten på dagen och köper inte proteinchips bara för att det är protein...

Man får väl dippa i kvarg om man nojjar isf
Du nu kommer protein keso oxå så ta det lugnt t
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 20:36   #9518
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Du nu kommer protein keso oxå så ta det lugnt t
=D... Man tjänar säkerligen pengar på att köpa en vanlig och röra i lite naturellt vassle i längden =P...

Protein lösgodis kommer nog snart också...
Iden bakom extra protein är inte svår, den går ju göra på allt men man får inte heller glömma resten av ingredienserna i varorna.
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 21:16   #9519
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Du nu kommer protein keso oxå så ta det lugnt t
Som tur är ligger protein keson i samma prisklass som deras mini keso och inte några jävla ockerpriser som AXA, Risenta, Frebaco, m.m. tar ut för sina proteinberikade produkter...
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 21:22   #9520
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u Visa inlägg
Oh herrejisses när dör proteintrenden egentligen?
Folk går ju på allt numera haha..... kvarg med proteinflingor & hmm glöm inte dricka extra proteinrik mjölk till avsluta med vassleshake och proteinbar...

omg lixom...

Stod o höll i en proteinmjölk idag för att jag seriöst tycker det är gott men jag ställde tillbaks den och köpte sockerfri Monster istället bara för att det är så jävla larvigt med att allt ska innehålla och handla om protein.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 21:23   #9521
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Som tur är ligger protein keson i samma prisklass som deras mini keso och inte några jävla ockerpriser som AXA, Risenta, Frebaco, m.m. tar ut för sina proteinberikade produkter...
Det är ju bra det i alla fall
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 21:43   #9522
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Stod o höll i en proteinmjölk idag för att jag seriöst tycker det är gott men jag ställde tillbaks den och köpte sockerfri Monster istället bara för att det är så jävla larvigt med att allt ska innehålla och handla om protein.
ajajaj, panikångestattack?
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 22:05   #9523
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
köpte sockerfri Monster istället bara för att det är så jävla larvigt med att allt ska innehålla och handla om protein.

Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 02:10   #9524
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u Visa inlägg
Det jag menar är texten protein på typ allt numera... så kan det skilja så lite mot andra varor, och sen innehåller många produkter kass skit... (men texten proteinrik, gör att svenssons köper utan att blunda)...

Vill jag tex ha en påse chips en dag köper jag en påse vanliga chips, och ser över helheten på dagen och köper inte proteinchips bara för att det är protein...
Jag ser fortfarande inget problem. Ibland ar det liten skillnad pa proteinmangden, ibland ar det stor, det ar upp till konsumenten sjalv att ta stallning till om den ar vard att kopa eller inte. Nagot som daremot ar bra och roligt ar att valmojligheterna finns. Jag antar att du uppskattar det faktum att det finns massvis med olika chips och flingor att valja pa? Vad spelar det for roll om tva av pasarna rakar ha texten protein pa? Du kan glatt ga vidare till dina sourcream & onion och lamna proteinchipsen i fred, du maste inte kopa dom, precis som att ingen annan heller ar tvingad.

Helhet schmelhet. Jag kanske har atit pasta med smor hela dagen och nu vill ha protein. Varfor inte fran en trevlig pase proteinchips?
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 08:45   #9525
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Jag ser fortfarande inget problem. Ibland ar det liten skillnad pa proteinmangden, ibland ar det stor, det ar upp till konsumenten sjalv att ta stallning till om den ar vard att kopa eller inte. Nagot som daremot ar bra och roligt ar att valmojligheterna finns. Jag antar att du uppskattar det faktum att det finns massvis med olika chips och flingor att valja pa? Vad spelar det for roll om tva av pasarna rakar ha texten protein pa? Du kan glatt ga vidare till dina sourcream & onion och lamna proteinchipsen i fred, du maste inte kopa dom, precis som att ingen annan heller ar tvingad.

Helhet schmelhet. Jag kanske har atit pasta med smor hela dagen och nu vill ha protein. Varfor inte fran en trevlig pase proteinchips?
Exakt det jag menar, att proteinprodukter kan fylla sin funktion om man ändå är sugen på något men proteinintaget är kasst över en 24 timmarsperiod.

Men nu snackar jag om att (jag vet) det finns många personer som äter precis allt som är xtra xtra protein då de har proteinnoja och tror de måste få i sig all, ganska vanligt tror jag att folk ligger över det dubbla mot vad de behöver varje dag.

& många står säkerligen i butiken och sneglar på en glass, men köper en smaksatt kvarg ist & tänker det är ju massa proteiner och nyttigt) men i själva verket inte ätit något socker den dagen samt fått i sig stor mängd protein.. (jag känner flertalet sådana individer)
Men samtidigt kan en smaksatt kvarg vara en god sak också när det behövs, men det betyder inte att den behöver bli mycket nyttigare över en helhet av kosten.
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg

Senast redigerad av Wzup2u den 2016-02-21 klockan 08:46.
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)