Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-08-14, 11:12   #91
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
+1

Mer detaljer!
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 13:00   #92
Supercharger
Registered User
 
Superchargers avatar
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 1 163
Meet i Gbg.

Riktigt bra kött och goda tillbehör och såser. Vi var ett lite större sällskap och alla var väldigt nöjda med maten. Kanske aningen skralt utbud på vin.
Supercharger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 13:20   #93
olle lindblad
Disco Inferno
 
olle lindblads avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Solna
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Oaxen Slip & krog.
Gärna en recension tack.
olle lindblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 13:33   #94
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av olle lindblad Visa inlägg
Gärna en recension tack.
Behövs inte, det är ju Oaxen!
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 08:25   #95
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Bastard - Malmö

Det är snart tionde gången jag äter här så det är nog ingen överraskning att det här är den, i min mening, bästa restaurangen södra Sverige har att erbjuda. Bastard gör "Europeisk husmanskost" enligt eget utsago och det är en bra definition tycker jag. Enkla råvaror men av ypperligt hög kvalité och behandlade med mycket kärlek och omsorg. Vi åt en för tillfället i ära specialkomponerad 10-rättersmeny med allt från hembakad pizza till saltad torsk och fläsksvål, i princip alla rätter var 10-poängare och de tillhörande valen av viner höll som vanligt väldigt hög standard.
Det var inte det bästa besöket jag någonsin haft på Bastad i form av service, kreativitet i menyuppsättning med mera, men det var ändå genomgående hög klass. Jag rekommenderar Bastard varmt, se till att boka bord i tid bara, det blir snabbt fullt.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 09:22   #96
Yip_man
Registered User
 
Yip_mans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Dalby
Inlägg: 1 019
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Kollade lite på de olika sky-restaurangerna nu när jag var i Bangkok några veckor sedan, men slutade med att vi tog en båt-restaurang istället och gled fram genom stan. Väldigt trevligt, men maten var sådär. Riktigt bra mat där du åt alltså? Ska testa vid mitt nästa BKK besök isåfall..
Maten var top notch, bättre än på Scirocco. Sen syftade jag på att nog ingen här varit på Suda, en i hemsk restaurang som ligger på sukhumvit vid soi 10(?). Klart värd ett besök då maten är utsökt. Dock inte lika glamlröst som en sky bar. O andra sidan kostar en rätt typ 60-150 thb.
__________________
Who am I

Yip Man's Träninsdagbok
Yip_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 15:54   #97
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Sushi by Kyoto (Sankt Eriksgatan/Vanadisplan). Stället ser rätt tråkigt ut, jag gick mest in för att fira att jag precis skrivit avtal om ett nytt jobb. Betalade 105:- för en 9-bitars och en cola och blev glatt överraskad. Allting höll en mycket hög nivå rent smakmässigt (makirullarna var troligen de godaste jag ätit) men ffa presentationen var fruktansvärt smakfull. Helt klart den snyggaste sushi jag har ätit Mycket gott men framförallt prisvärt.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 16:03   #98
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
eternallord: Ungefärliga priser? Ska definitivt skrivas ned inför nästa besök i Malmö. Du skulle tagit lite bilder också vafan.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 16:11   #99
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Sushi by Kyoto (Sankt Eriksgatan/Vanadisplan). Stället ser rätt tråkigt ut, jag gick mest in för att fira att jag precis skrivit avtal om ett nytt jobb. Betalade 105:- för en 9-bitars och en cola och blev glatt överraskad. Allting höll en mycket hög nivå rent smakmässigt (makirullarna var troligen de godaste jag ätit) men ffa presentationen var fruktansvärt smakfull. Helt klart den snyggaste sushi jag har ätit Mycket gott men framförallt prisvärt.
Tack äpplet, äter grym sushi här 3 dagar i veckan, så kommer få grymma cravings när jag flyttar till Sverige om tre veckor. Får nog bli stammis där, lite klent med 9 bitar dock
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 16:14   #100
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
eternallord: Ungefärliga priser? Ska definitivt skrivas ned inför nästa besök i Malmö. Du skulle tagit lite bilder också vafan.
Det här besöket blev 1900 inkl dricks (2 pers) och då var jag för mätt efter desserterna, så priserna är fullt rimliga. Går givetvis att komma undan billigare om man är lite mer konservativ med mängden rätter/vin också.

Att ta bilder på restaurang är lite för mycket turist för min stil :P
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz

Senast redigerad av eternallord den 2014-08-19 klockan 16:22.
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 16:22   #101
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Tack äpplet, äter grym sushi här 3 dagar i veckan, så kommer få grymma cravings när jag flyttar till Sverige om tre veckor. Får nog bli stammis där, lite klent med 9 bitar dock
Plånboken skrek högre än magen Om du vill ha lite variation så är Sushi-Ya på skånegatan också att rekommendera. Väldigt traditionell prägel på mat och stämning, när personalen räcker tillbaka kortet efter betalning får man oftast en bugning och jag har vid ett flertal tillfällen sett kockens lärling få sig en handflata i bakhuvudet av den iakttagande huvudkocken när misstag begås. Charmigt Om du mot förmodan skulle orka ta dig ut till Nynäshamn så har thaien på Estö också fruktansvärt god sushi med mycket trevlig personal. Minus för smaklös inredning, känns som ett sunkhak i Bangkok.

Sushi Akki brukade vara sthlms högvattenmärke för sushi men har tappat lite på senare tid, kan ändå vara värt att kolla in!
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 18:42   #102
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Pllik, belägen precis vid kanalen i Amsterdam Nord, ett gammalt båtvarvsområde. Består helt och hållet av ombyggda containrar men de har fått till inredning och stämning väldigt bra. Ligger helt rätt i norra hamnen omgivet av sönderklottrade industrilokaler. Maten gick på kanske 80sek per person men var tveklöst den bästa lunch jag någonsin har betalat för. Åt en välbalanserad vegetarisk smörgås, men fick smaka på en svampquiche och en hamburgare som var fruktansvärt goda de med. Trevlig personal, billiga priser, väldigt vackert, lättåtkomligt läge och fruktansvärt god mat.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 20:23   #103
Kryss
Fortfarande ofyndig
 
Krysss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 504
Lilla Ego i Stockholm

5/5 - hnngh så bra mat, grönsakerna i fokus.

1500 spänn för två personer, trerätters med dryck. Jäkligt prisvärt för så pass hög kvalitet.


Falafelbaren i Stockholm

4/5 - välsmakande falafel, hipstertätt. Slår inte de malmöitiska falafelställena, men har inte hittat någon bättre här.

Senast redigerad av Kryss den 2014-09-28 klockan 20:26.
Kryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 22:10   #104
ante
Tränar inga zoner!
 
antes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 569
Citat:
Ursprungligen postat av Kryss Visa inlägg
Lilla Ego i Stockholm

5/5 - hnngh så bra mat, grönsakerna i fokus.

1500 spänn för två personer, trerätters med dryck. Jäkligt prisvärt för så pass hög kvalitet.
Lilla Ego ligger på min To-Do-lista, vad kan du jämföra med i Stockholm?

Är det någon som varit på Frantzén? Och kan jämföra med annat i det högre skiktet?
__________________
ante är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 08:36   #105
Kryss
Fortfarande ofyndig
 
Krysss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 504
Citat:
Ursprungligen postat av ante Visa inlägg
Lilla Ego ligger på min To-Do-lista, vad kan du jämföra med i Stockholm?

Är det någon som varit på Frantzén? Och kan jämföra med annat i det högre skiktet?
Har tyvärr inget direkt att jämföra med i Stockholm då de flesta bättre restauranger jag ätit på varit utomlands.
Kryss är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)