Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-16, 12:45   #151
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Greasy Spoon, maffig frukost/brunch. Pancakes, rosti osv. Riktigt gott om du letar efter frukost att bli mätt på. Minus för dåligt pocherat ägg på deras ägg benedict, annars bra.
Är det buffé eller beställer man enskilda rätter?
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 19:06   #152
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Max, köpte mjukglass för 12 kr. gott
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 08:23   #153
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Fick bli brunch på Arizona i stället. Klart pristvärt och förvånansvärt nog gott om plats. Kanske berodde på regnvädret iofs.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 10:18   #154
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 190
Citat:
Ursprungligen postat av ante Visa inlägg
Volt - Stockholm
Litet ställe på östermalm, ganska mörk och kal inredning, men bra mat och trevlig service. Åt en 6-rätters avsmakning med lite små instick däremellan, temat kan väl kallas för nordiskt med rena smaker och inte allt för exotiska råvaror. Vill minnas att det inte var så blodigt dyrt heller. [...]
Fantastiskt trevlig restaurang. Instämmer till fullo!
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 11:21   #155
Holmeros
Plomeros
 
Holmeross avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Ängelholm
Inlägg: 330
Surf Shack i Malmö. Burgarhak.
Gott kött, stekt en smula för länge dock. Åt på lunchen och då verkar de bara mass-steka utan någon vidare kärlek. Bra koncept. Man väljer tillbehör själv, ett ganska stort urval utan extra kostnad men såsom ost, bacon etc kostar extra.
Ser fram emot nästa besök som får bli kvällstid. Burgare äts bäst med bärs.
Holmeros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 11:42   #156
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Mad Mex, Sydney.

1kg burrito. Fick en lucha libre-mask för att jag klarade det. Rekommenderas.


__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:05   #157
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
M.E.A.T i Lund - 4/10
Var några år sen jag åt på MEAT senast och jag vill minnas att jag var väldigt undervälvigad då också. Hade egentligen planerat att äta på Stäket, som hade både lägre priser och bättre mat, men dom har tyvärr slagit igen portarna.

Besöket började ganska bra, trevlig service och en ganska schysst caprese till förrätt. Därefter gick det utför. Beställde gödkalvsentrecoten till huvudrätt och den var under all kritik, torrt och smaklöst kött med fullständigt intetsägande tillbehör, totalt oinspirerat. Personalen var inte förbi vårt bord en enda gång under huvudrätten för att fråga hur vi hade det så jag kunde inte ens be om salt och peppar. Det var nog sista matbiten på MEAT för min del.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:09   #158
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
M.E.A.T i Lund - 4/10
Var några år sen jag åt på MEAT senast och jag vill minnas att jag var väldigt undervälvigad då också. Hade egentligen planerat att äta på Stäket, som hade både lägre priser och bättre mat, men dom har tyvärr slagit igen portarna.

Besöket började ganska bra, trevlig service och en ganska schysst caprese till förrätt. Därefter gick det utför. Beställde gödkalvsentrecoten till huvudrätt och den var under all kritik, torrt och smaklöst kött med fullständigt intetsägande tillbehör, totalt oinspirerat. Personalen var inte förbi vårt bord en enda gång under huvudrätten för att fråga hur vi hade det så jag kunde inte ens be om salt och peppar. Det var nog sista matbiten på MEAT för min del.
Wat? Väldigt tråkig att höra. Alltid trott att de gått bra. Vet du varför?
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:17   #159
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Woodstockholm, i Stockholm på Södermalm.

Ingen direkt meny utan de varierar. 6 förrätter, 2 huvudrätter samt lemonad gick på 1098 SEK. Fullsmockat ställe, bordsbokning rekommenderas.

Förrätterna var riktigt härliga, spännande smaker där man blandar olika saker som man inte är så van vid - soya, ägg och ingefära. Majonäss, surströmming, rostad lök. Huvudrätt var tupp, kokta/Stekta grönsaker i härlig vispad smörsås-olja-grejjs. Servicen var trevlig, inte direkt störande (jag hatar när folk stör) men dök upp någon gång och frågade om allt var bra. Fyllde på med vätska utan att man behövde vifta.

Supergott, rekommenderas. Kommer gå tillbaka dit.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:21   #160
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av kaer Visa inlägg
Är det buffé eller beställer man enskilda rätter?
Sent svar, men det är enskilda rätter.

Citat:
Ursprungligen postat av Holmeros Visa inlägg
Surf Shack i Malmö. Burgarhak.
Gott kött, stekt en smula för länge dock. Åt på lunchen och då verkar de bara mass-steka utan någon vidare kärlek. Bra koncept. Man väljer tillbehör själv, ett ganska stort urval utan extra kostnad men såsom ost, bacon etc kostar extra.
Ser fram emot nästa besök som får bli kvällstid. Burgare äts bäst med bärs.
Surf Shack är riktigt prisvärt. Casual är bättre men kostar också mer. Men på Surf Shack ska du säga till att du vill ha medium så bör du få det. De kör ju lite smashburgerstyle och då blir det lätt överstekt när de står och langar många burgare. Men som sagt, gå dit på kvällen eller när det inte är så mycket folk, be om att de steker köttet lite kortare tid så blir du nog riktigt nöjd.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:25   #161
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Daniel Berlin i Skåne Tranås - 10/10

Jag besökte Daniel Berlin för första gången 2012 eller 2013 och även fast det var otroligt hög nivå redan då så är skillnaden nu minst sagt dramatisk. Totalt blev det 23 serveringar och i princip varenda en stod ut som ett minnesvärt tillskott till helhetsupplevelsen. Lägg därtill att lokalombyggnaderna med mera har förbättrat presentation och helhetsintrycket ännu mer så har vi här en exceptionellt fulländad matupplevelse. 3250/person får man betala om man tar matpaket, vinpaket och övernattning på Gamlegård och det är värt varenda krona. Inte orimligt att förvänta sig 2 Michelin-stjärnor inför nästa års guide. Otroligt bra helt enkelt, rekommenderas varmt.
Riktigt sugen på att testa, en kollega har tjatat lite om vi ska dit och äta. Vilken typ av mat är det, lokala råvaror osv?


Någon som ätit hos Marcus Samuelsson på Skybar?
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:34   #162
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Wat? Väldigt tråkig att höra. Alltid trott att de gått bra. Vet du varför?
En rutinkontroll visade att ägaren var dömd för ett brott som gjorde att dom tog hans serveringstillstånd. Ett försök att byta ägaren räckte inte för att få tillbaks det så dom slog igen. Ska bli (har blivit?) något italienskt hak nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Riktigt sugen på att testa, en kollega har tjatat lite om vi ska dit och äta. Vilken typ av mat är det, lokala råvaror osv?
Svårt att säga vilken typ av mat med tanke på att det var så många serveringar, men det är väldigt lokalt överlag. Vakteln och vakteläggen exempelvis föds upp på en gård nära restaurangen, många råvaror odlas direkt i trädgården där bak, chokladen är från en fabrik som öppnat i Tranås osv. Väldigt lokalt
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz

Senast redigerad av eternallord den 2015-05-22 klockan 08:36.
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:39   #163
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Får försöka komma dit innan en till stjärna trillar dit då, kanske inte har råd sen
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 10:08   #164
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Jag var på fotografiska och åt igår. Riktigt bra, menyn är verkligen tilltalande, man får verkligen lust att beställa allt.
Portionerna är ju ganska små, jag åt fyra 'rätter' och blev väl lagom mätt.
Modern och rolig matlagning, man ska nog vara lite extra matintresserad för att gå igång helt på det =)
Jag kan tycka att det fanns något litet att anmärka på de flesta rätterna.
Vitlöken, lite för trådig, svartroten var kanske lite intetsägande (men grillsmaken var fantastisk), efterrätten kunde haft lite mer sötma, men det var smådetaljer.

Riktigt kul att Paul Svensson själv var ute och serverade och småpratade med gästerna.

Riktigt bra service tycker jag det var med.
En liten grej som kan tyckas som en petitiess, men har man medlemskort på fotografiska så får man 10% rabatt. Jag la fram mitt kort och medlemskort ihop när vi betalade. Det missade han som tog betalt och sen upptäckte han och det gick inte att korrigera. Ingen stor grej, men rätt störigt.

Hursomhelst, väl värt att gå dit.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 10:19   #165
Chrbo
Amatör
 
Chrbos avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 294
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Nook - Söder Sthlm
Denna var för ett par månader sen nu, men fantastiskt ställe. En väldigt enkel meny, med två tre-rätters att välja på. Vid sidan av har man en kort lista med Nibbles/sliders att beställa om man är hungrig. Föreslår att man kollar menyerna innan man går dit, då de byts ganska ofta. Vi tyckte alla maten var fantastiskt god och väldigt annorlunda mot vad man normalt äter. En av de tre rätterna va lite svagare, men som helhet kanon-mat och en rolig servitör som tog hand om oss - 9/10.
Jag blev inspirerad av The_RobRoy och besökte tillsammans med sambon Nook för ett tag sedan. Vi testade varsin meny och blev mäkta imponerade av alla smakkombinationer, fem av sex rätter var kanon. Vi lämnade restaurangen med väl stimulerad smaklökar men som vanligt med smått kurrande magar. 8/10
__________________
Tittut!
Chrbo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)