Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-26, 04:39   #48241
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 10:41   #48242
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Dan har ju haft 2 hjärtattacker typ innan han ens var 30, han är född 1980 har jag för mig.
Hans liv är alldeles för "på" konstant känns det som. Han fyller det med ytlighet deluxe och känns ju som att det kommer sluta illa om det fortsätter i den här takten. Har för mig han även involverade sig i weed branschen när den blev legaliserad.

Utåt sett så ser ju livet flashigt och roligt ut vid en första anblick men hade själv aldrig vela ha ett sådant liv.
Ja det har verkligen spårat ur, ett bra exempel på vad som händer när man kan och får göra precis som man vill.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 13:04   #48243
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
https://www.popularmechanics.com/sci...a-single-atom/
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 13:13   #48244
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
^

Fantastiskt!
xan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 13:34   #48245
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Tveksamt om det är en atom då de är för små att se.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 13:39   #48246
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Tveksamt om det är en atom då de är för små att se.
This particular apparatus uses strontium because of its size: Strontium has 38 protons, and the diameter of a strontium atom is a few millionths of a millimeter. Normally this would still be much too small to see, but this setup employs a clever trick to make the atom much brighter.

The strontium atom in the photo is hit by a high-powered laser, which causes the electrons orbiting the strontium atom to become more energized. Occasionally, these energized electrons will give off light. With enough energized electrons giving off enough light, it’s possible for an ordinary camera to image the atom.

Still, that doesn’t mean you’ll be able to see the atom with your naked eye. This image is a long exposure shot, which means even with all that laser light, it’s still too faint to pick up without equipment. But given how incredibly tiny atoms are, looking at this photo is probably the closest you’re going to get.

Senast redigerad av Akerhage den 2018-09-26 klockan 13:42.
Akerhage är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 15:45   #48247
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197


Hobbes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 16:53   #48248
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Finns det nån logisk förklaring till varför denna blev en sån brottarhit på åttiotalet?

svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-26, 20:39   #48249
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Finns det nån logisk förklaring till varför denna blev en sån brottarhit på åttiotalet?
Det är ju Anders Jacobsson och Sören Olsson som ligger bakom bandet. De hade ju ungefär samma tid stor framgång med böckerna om "Sune". Samma "Sune" som sedan blev TV-serie och film med Andreas Hoffer, Peter Haber och Carina Lidbom. Framgång föder framgång, typ...

PixelMiner är uppkopplad nu  
Gammal 2018-09-26, 22:04   #48250
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Det är ju Anders Jacobsson och Sören Olsson som ligger bakom bandet. De hade ju ungefär samma tid stor framgång med böckerna om "Sune". Samma "Sune" som sedan blev TV-serie och film med Andreas Hoffer, Peter Haber och Carina Lidbom. Framgång föder framgång, typ...

Jo, men om inte jag minns fel så kom den där "hej, hej" låten innan Sune och Bert och allt vad det var blev så poppis.

Hade det varit tvärtom hade man ju kunnat förstå det (till viss del). Men jag kanske minns fel, och att de redan var "kändisar" när denna låten släpptes.


EDIT: Blev tvungen att googla lite, och såg att "Sagan om Sune" kom ut 1984 och att "hej, hej ..." kom 1987. Så då får vi hoppas att den blev poppis för att folk redan kände igen Anders och Sören, och inte för att man tyckte den var så bra...

Senast redigerad av svenbanan den 2018-09-26 klockan 22:08.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-27, 06:49   #48251
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-27, 07:57   #48252
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ja det har verkligen spårat ur, ett bra exempel på vad som händer när man kan och får göra precis som man vill.
Varför är rik?
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-27, 10:52   #48253
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Varför är rik?
Va?

Om du undrar varför han är rik så är det för att han har kört mycket vadslagning och spelat poker, nu idag är han väl sponsrad upp över öronen och investerat i massa bolag.

Senast redigerad av Bärsärk den 2018-09-27 klockan 10:53.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-27, 11:12   #48254
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Va?

Om du undrar varför han är rik så är det för att han har kört mycket vadslagning och spelat poker, nu idag är han väl sponsrad upp över öronen och investerat i massa bolag.
Tack! Ett "han" hade fallit bort OK, så någon slags kompetens ligger ändå bakom hans rikedom.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad  
Gammal 2018-09-27, 12:54   #48255
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tack! Ett "han" hade fallit bort OK, så någon slags kompetens ligger ändå bakom hans rikedom.
Kan diskuteras. Många tror att han bara investerat pengar han ärvt från sin pappa. I en intervju sade han en gång att han ärvt massvis med pengar men "gav tillbaka det, för jag ville inte ha det." Jo tjena.
xan är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)