Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-30, 14:27   #17101
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Har en 27-tums Acer Predator med G-Sync. Skulle hellre dö än att gå tillbaka till en skärm med bara 60 fps. Det är värt pengarna alltså.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 10:14   #17102
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Det kanske är den väg man måste gå ändå... Dock - jag har insett att mitt gamla 970 kort inte kommer hålla måttet med en ny skärm på högre upplösning, så det blir att skaffa nytt gpu innan skärmen!
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 11:26   #17103
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Jag tänkte uppgradera monitorn nu (har en https://www.inet.se/produkt/2203353/...w2450hm-va-led). Min nuvarande har jobbat på bra många år nu så det är dags för den att få vila permanent nu. Dock så är jag velig angående vad man ska slå till på. Eftersom jag game:ar en del Battlefield och WoW så vore det kanske vettigt med VSynk, dock får man ju betala en hel del mer för den då. Frågan är om det är värt det.

Då jag gillar att testa på många olika saker i livet vill jag inte lägga hela sparkassan på en monitor. Vilket jag kan tänka mig många instämmer i.

Detta leder mig till att udra om det finns en "sweetspot" för monitors i dagens marknad? Ex TV så verkar den ligga kring 15k - då får man en Oled (i sämsta laget, men still) eller en LED som är av helgod kvalitet för vardagstittande (alltså för alla som inte är intresserade av det bästbästa, men vill ha bra bild).
Kan man göra en liknande jämförelse kring datorskärmar?

Vad sitter ni andra koliter som game:ar på?

PS: glömde lägga till upplösningen. Man vill (väl) ha minst 1440p nu i dagens teknikålder? Eller måste man ha ett GTX1080 för att driva det?
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Det kanske är den väg man måste gå ändå... Dock - jag har insett att mitt gamla 970 kort inte kommer hålla måttet med en ny skärm på högre upplösning, så det blir att skaffa nytt gpu innan skärmen!
Jag köpte en asus 34" ROG skärm och drev den med ett 970 kort, kunde lira bf1 och liknande med runt 50 fps, vet ju inte vilka krav du har men jag tyckte att det fungerande. Hade den i ett år eller liknande innan jag köpte 1080 TI, och det är ju en enorm skillnad! Men mycket pengar (totalt 20k) för den uppgraderingen.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:01   #17104
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Sitter på en 24" och skulle inte vilja ha en större för just spelandet, tycker det blir för stort på så nära avstånd. Ser inget behov av 1440p iaf inte med ett 1070 kort. Kör ändå ner grafikinställningarna för att komma över 100 fps i snitt.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 18:31   #17105
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Jag har en rätt dålig GPU (r9 380x) men en helt ny dator. Sitter och väntar på 2080ti ska släppas så får man se vad man köper när priserna ritas om lite.

Köpte denna skärm förra veckn
ASUS ROG Swift PG279Q / 27" / IPS / 1440p / HDMI,DP / 4ms / 165hz / VESA / Justerbar / G-Sync

Extremt nöjd, spelar dock inte med gsync. Kör 144hz och sänker grafiken så jag kan ligga på stabila 144 fps. Just nu spelar jag Quake Champions på 1280x720 och det känns inte som några problem alls på en 1440 skärm att spela på sådan upplösning.

Andra spel som inte fps är kritiskt på kör jag i native upplösning och har runt 70-120 fps vilket jag klarar mig utmärkt på tills nya gpuerna kommer.

Tanken var att köpa ny skärm samtidigt som ny gpu men orkade inte vänta och det var en bra kampanj på webhallen att köpa innan 31 augusti så har man rätt att lämna tillbaka öppnad provade vara under 60 dagar. Så slog till i förtid för att kunna testa skärmen utan behöva tjafsa med asus eller webhallen om det var 1-2 pixlar döda osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 07:09   #17106
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Jag köpte en asus 34" ROG skärm och drev den med ett 970 kort, kunde lira bf1 och liknande med runt 50 fps, vet ju inte vilka krav du har men jag tyckte att det fungerande. Hade den i ett år eller liknande innan jag köpte 1080 TI, och det är ju en enorm skillnad! Men mycket pengar (totalt 20k) för den uppgraderingen.

Tack för svaret! Just att veta hur mycket kräm som behövs är väldigt nyttigt. Som svar på din fråga så har jag legat och tuggat på sub 50 fps i BF1 när det är mycket som händer på skärmen. Förhoppningen är därför att slippa det i nästa uppgradering. Jag hoppas självfallet på att nuvarande GPUer sjunker i pris när nästa Nvidia generation kommer ut.


Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Jag har en rätt dålig GPU (r9 380x) men en helt ny dator. Sitter och väntar på 2080ti ska släppas så får man se vad man köper när priserna ritas om lite.

Köpte denna skärm förra veckn
ASUS ROG Swift PG279Q / 27" / IPS / 1440p / HDMI,DP / 4ms / 165hz / VESA / Justerbar / G-Sync

Extremt nöjd, spelar dock inte med gsync. Kör 144hz och sänker grafiken så jag kan ligga på stabila 144 fps. Just nu spelar jag Quake Champions på 1280x720 och det känns inte som några problem alls på en 1440 skärm att spela på sådan upplösning.

Andra spel som inte fps är kritiskt på kör jag i native upplösning och har runt 70-120 fps vilket jag klarar mig utmärkt på tills nya gpuerna kommer.

Tanken var att köpa ny skärm samtidigt som ny gpu men orkade inte vänta och det var en bra kampanj på webhallen att köpa innan 31 augusti så har man rätt att lämna tillbaka öppnad provade vara under 60 dagar. Så slog till i förtid för att kunna testa skärmen utan behöva tjafsa med asus eller webhallen om det var 1-2 pixlar döda osv.
Det är precis en sådan som jag sitter och funderar på! Varför lirar du inte med Gsync på? Kul att det funkar på lägre nivåer, då kanske det blir ett köp innan burken hänger med.
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 07:56   #17107
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Varför lirar du inte med Gsync på?
Det skulle göra varken till eller från. Han har ett grafikkort från AMD, men Gsync fungerar bara med Nvidia.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:18   #17108
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det skulle göra varken till eller från. Han har ett grafikkort från AMD, men Gsync fungerar bara med Nvidia.
Dumt av mig, läste inte ordentligt!
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:53   #17109
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Även när jag köper nya RTX serien eller ett 1080ti så kommer jag inte slå på gsync i spel där man "tävlar". Quake Champions, PUBG, ARMA och andra spel som bygger på döda varandra i multiplayer så kommer jag aldrig köra gsync. Det lägger till input lag.

Alla spel som är singleplayer/kampanj kommer jag däremot köra gsync på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 11:16   #17110
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Hur väl står sig en 6700K med 16 GB RAM i spel om den skulle paras ihop med, säg ett RTX 2070?

Funderar på att sälja stationära burken men kanske borde börja gamea istället ��
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 13:00   #17111
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Hur väl står sig en 6700K med 16 GB RAM i spel om den skulle paras ihop med, säg ett RTX 2070?

Funderar på att sälja stationära burken men kanske borde börja gamea istället ��
Inget vet väl 2070-prestandan än, men du kan se en uppskattning av bottlenecking för Gtx 1080 från Toms hardwares forum här https://docs.google.com/spreadsheets...z3g/edit#gid=0

Beror förstås på upplösning och hz du siktar på
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 07:53   #17112
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Vad kör ni med för lösenordsprogram?
Har kört med keypass innan men klurar på om det finns något annat. Gärna något som är säkert nog att logga pinkoder till betalkort etc också krypterat.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 08:05   #17113
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Jag använder ingen, men av vad jag sett är Keeper den säkraste.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 08:11   #17114
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad kör ni med för lösenordsprogram?
Har kört med keypass innan men klurar på om det finns något annat. Gärna något som är säkert nog att logga pinkoder till betalkort etc också krypterat.
Kolla in denna tråden Skuggan, är ett aktuellt ämne just nu på SweClockers.
https://www.sweclockers.com/forum/tr...ass-som-galler
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 08:49   #17115
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Kolla in denna tråden Skuggan, är ett aktuellt ämne just nu på SweClockers.
https://www.sweclockers.com/forum/tr...ass-som-galler
Sedärja, färskt tema.
Skulle tro att jag har 200 konton skapade på alla möjliga siter runtom just nu. Helt omöjligt att hålla koll på manuellt, åtminstone för mig som är vardagssenil.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)