Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-26, 06:14   #16951
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Det är en god idé. Normalt märker man ingen prestandaförlust alls på dagens routrar.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 07:08   #16952
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Min router har inbyggt Dos skydd men det är inte aktiverat som default. Skall man aktivera funktionen och vad kan man tänkas förlora på det i prestanda?
Vad är det för router?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 12:09   #16953
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Vad är det för router?
Asus RT-AC66U
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 19:33   #16954
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Asus RT-AC66U
Du kan slå på det. Men om du märker problem med telefoner, paddor eller andra familjemedlemmar gnäller. Kom ihåg att du slagit på DoS skyddet i routern och stäng av det då.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 21:53   #16955
Waimea
Registered User
 
Waimeas avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 242
I-pac2 och retropie. Hur går jag player 2 att fungera i retropie 4,3?
Waimea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 11:43   #16956
Waimea
Registered User
 
Waimeas avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 242
Diabildscanner. Någon som har erfarenhet av att scanna många dia bilder?
Waimea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 14:52   #16957
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Ge. Tänkte kolla och fråga här till er som är mer insatta i datorer o komponenter mm. Min bror ska köpa ny dator och spelar en del. Han vill kunna spela: lol, overwatch, cs och wow men att kunna lira något mer krävande spel skaddar inte, annars kollar o streamar han film. 12-13000 kr budget har han. Men undrar om 3gb på gpu räcker? Eller är det 6gb som gäller?
Annars blir det en uppgradering med ett starkare o bättre grafikkort längre fram plus en extra ssd. Men hur ser detta ut ? http://www.inet.se/kundvagn/bild/11290566/
Mvh
Hoppas ok att länka bild på det jag plockat ihop!
Något mer som behövs berättad? Råd/tips?
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 15:16   #16958
SalkinA
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
Ge. Tänkte kolla och fråga här till er som är mer insatta i datorer o komponenter mm. Min bror ska köpa ny dator och spelar en del. Han vill kunna spela: lol, overwatch, cs och wow men att kunna lira något mer krävande spel skaddar inte, annars kollar o streamar han film. 12-13000 kr budget har han. Men undrar om 3gb på gpu räcker? Eller är det 6gb som gäller?
Annars blir det en uppgradering med ett starkare o bättre grafikkort längre fram plus en extra ssd. Men hur ser detta ut ? http://www.inet.se/kundvagn/bild/11290566/
Mvh
Hoppas ok att länka bild på det jag plockat ihop!
Något mer som behövs berättad? Råd/tips?
Ser bra ut, möjligtvis kan ni köpa en 500GB SSD istället, många av dagens spel tar ju rätt mycket plats.

Grafikkortet finns på Dustin för 2349 kr just nu.

Kanske välja ett modulärt nätagg också så slipper ni en del sladdar/kablar.

Senast redigerad av SalkinA den 2018-01-28 klockan 15:18.
SalkinA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 16:12   #16959
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Citat:
Ursprungligen postat av SalkinA Visa inlägg
Ser bra ut, möjligtvis kan ni köpa en 500GB SSD istället, många av dagens spel tar ju rätt mycket plats.

Grafikkortet finns på Dustin för 2349 kr just nu.

Kanske välja ett modulärt nätagg också så slipper ni en del sladdar/kablar.

Ok. Tack. Kollar på det!
Men en större ssd disk och skippa den mekaniska helt?
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 16:20   #16960
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
Ok. Tack. Kollar på det!
Men en större ssd disk och skippa den mekaniska helt?
Du kommer aldrig ångra en burk fri från mekaniska diskar.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 17:55   #16961
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Du kommer aldrig ångra en burk fri från mekaniska diskar.
ok inte? varför? Klara man sig på en 500gb ssd?
Har isåfall detta i tanke på datorn?
http://www.inet.se/kundvagn/bild/11291188/
Hur ser det ut gentemot nr1 som jag hade förut?
Modulärt nätdel.
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 18:09   #16962
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Thumbs up Spam

Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
ok inte? varför? Klara man sig på en 500gb ssd?
Har isåfall detta i tanke på datorn?
http://www.inet.se/kundvagn/bild/11291188/
Hur ser det ut gentemot nr1 som jag hade förut?
Modulärt nätdel.
Vill du inte hjälpa han att bygga ihop dumburken så finns det alltid diverse, olika prisvärda builds på Elgiganten;
13K exempel: https://www.elgiganten.se/product/da...r-dator-gaming
16K exempel: https://www.elgiganten.se/product/da...r-dator-gaming


@azzar: Jag quote'ar mitt tidigare inlägg här i tråden, kanske skrev något i textstycket som är av eder intresse idk, gl hf! x3

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Intel sponsrar Asus med ~50USD cashback-kampanjer såhär några månader innan ZEN 2 lanseras, så att folk redan skall ha uppgraderat till en Intel plattform precis innan. Alternativt, men föga troligt, så vill Asus tömma lagret innan dess? Kanske en kombi(eller Touring som det heter på riktiga bilar )

https://promotion.asus.com/en/nordic...l_cpu_cashback


Det finns imo 2 st olika vettiga val via köp ifrån proshop:
1. 8600K + Asus Prime Z370-P("keff" Realtek nätverkskort + keff alc887 ljudkort): 3899 kr eller ~3653 kr efter cashbacken.
2. 8700K + ROG STRIX Z370-H GAMING ("kvalitet" Intel nätverkskort + "kvalitet" SupremeFX S1220A ljudkort med hörlursförstärkare): 5599 kr eller ~5107 kr efter cashbacken.

Har man redan ett bra ljudkort(adekvata Win10 drivrutiner + hörlursförstärkare om man använder sådana) & ändå vill ha 8700K så går det givetvis att köpa produkterna var för sig(8700K för 3799 kr & Z370-P för 1390 kr), om jag inte minns fel så måste båda produkterna köpas i samma order dock.

Då de prisvärda hörlursförstärkar Asus Xonar DGX & DG har buggiga drivrutiner i Win10 hade jag kört på paket 2 som mest back4buck. Om jag vore någon annan alltså, kör personligen hörlurarna till ett externt mixerbord kopplat via usb.
Mvh r3mpuh ��
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 16:13   #16963
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 457
Kan någon vis person hjälpa mig förstå skillnaden på en process och en tjänst i Windows?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 16:28   #16964
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Kan någon vis person hjälpa mig förstå skillnaden på en process och en tjänst i Windows?
Both applications and services have processes associated with them.

An application is a program which you interact with on the desktop. This is what you spend almost all of your time using on the computer. Internet explorer, microsoft word, iTunes, skype - they are all applications.

A process is an instance of a particular executable (.exe program file) running. A given application may have several processes running simultaneously. For example, some modern browsers such as google chrome run several processes at once, with each tab actually being a separate instance/process of the same executable. In some cases, complicated applications may have multiple processes; for example, Visual Studio runs a separate process when it compiles code from when it displays the IDE. However, most often, a given application is running from a single process; for example, no matter how many microsoft word windows you have open, only a single instance of winword.exe is running.

A service is a process which runs in the background and does not interact with the desktop. In Windows, services almost always run as an instance of the svchost.exe process, the windows service host process; however there are sometimes exceptions to this.

Sometimes, processes may run in the background without interacting with the desktop, but without being installed as a service. Many device drivers with enhanced features do this. For example, a touchpad driver will usually have a process which runs when a user logs in and handles the special features of the touchpad, but isn't a service and doesn't show any windows to the user.

Sometimes an application may depend on a certain service. Printing from any program requires that the print spooler service be active. Installation packages (.msi installers) require that the windows installer service be running. Antivirus programs usually employ a service so they can continue running even when the user is not logged in.

Processes usually exit when an application is closed, however this is not always the case. Some programs, particularly download and backup programs, may continue to run in the background without displaying any windows. Antivirus is also an example of this - in addition to using a service, many antivirus applications run a process silently in the background which only displays an application to the user when action is required.

https://superuser.com/questions/2096...s-and-services
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 16:23   #16965
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har köpt en ny skrivare, en Canon Lide 220. Jag har laddat ner programvaran. Jag har kopplat i den. Jag har startat om datorn. Jag har låst upp den på knappen på baksidan. Det händer inget när jag trycker på "scan". Vad fan ska jag göra?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)