Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-16, 09:17   #20536
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Bilförsäkring är ju väldigt individuellt, ort, boende, ålder, skadehistorik.... Jag betalar 6000kr/år för min Bmw 525 2004a, helförsäkring i TryggHansa. Jag bor iofs i minder ort(60T pers), garage och 41år.
Reservdelar är oftast billigare jämfört med japs och Volvo. Service är stor skilland. Jag brukar garva åt farsan när han berättar vad Volvo tar för hans S80 och S60, går sönder gör dom också då & då.
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 13:38   #20537
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Nu har jag ingen koll på just dessa men finns det ingen "uppdaterad" variant på kamkedjespännare som löser större delen av det problemet?
Om jag inte missminner mig har BMW uppdaterat spännaren åtta gånger. Så vilken av dem?
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 16:41   #20538
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Verkar bli en 530dx, msport etc. Kluven över färgval. Hade jag inte haft en lång grusväg till min tomt så hade jag valt vit bil med svarta fälgar. Är rätt trött på svarta bilar också. Funderar lite på silver bara för att, men det är lite synd att välja silver när det är msport.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 18:04   #20539
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Om jag inte missminner mig har BMW uppdaterat spännaren åtta gånger. Så vilken av dem?
Ok då lämnar jag den tankebanan,trodde det fanns några bra ingentingjörer kvar här i världen som kunde lösa problem när de visar sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 18:54   #20540
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Lite kul, har inte ansat skägget något efter vistelsen på Everest och sedan hjälpte jag Poxeman här på forumet med att lasta marksten innan, så jag kom till BMW smutsig och med sjukt ovårdat skägg. Lodis-looken. Jag gick nog runt och provsatt bilar och hade mig i 7-8 minuter iaf innan jag var på väg ut och en mekaniker stoppade mig och undrade om jag ville ha hjälp. Offerter sa jag och 30s senare hade jag positionerats i en stol hos en säljare med kostym, 30k-klocka mm
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 07:01   #20541
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Har fastnat lite för 118D. Hittade en -16 i Skåne för 145k som gått 9000 mil. 1100 i skatt och 660kr i månaden om den står på frugan. 750kr på mig för helförsäkring och extraförasäkring för djurkrock mm.

Det känns väldigt lovande. Måste provköra
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 10:25   #20542
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Har nog bestämt mig för Bluestone Metallic som färg iaf.
Var lite sugen på svarta fälgar och svarta njurar, men funderar på dessa fälgar istället nu.
Beige eller vit läderklädsel.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 11:07   #20543
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Vitt läder? Hur håller det sig över tid?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 12:43   #20544
Thornblom
Försent nu då.. =(
 
Thornbloms avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skogen
Inlägg: 1 324
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Verkar bli en 530dx, msport etc. Kluven över färgval. Hade jag inte haft en lång grusväg till min tomt så hade jag valt vit bil med svarta fälgar. Är rätt trött på svarta bilar också. Funderar lite på silver bara för att, men det är lite synd att välja silver när det är msport.
Delfingrå, om den fortfarande finns. Sjukt snygg med m-paket.
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 15:36   #20545
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Vitt läder? Hur håller det sig över tid?
En del har sagt att nya blåa jeans osv kan färga av sig, medan andra menar på att det står sig bra ändå så länge man inte har ungar som käkar korv med bröd i bilen osv. För min del är jag nog mer orolig över att söla kaffe eller så.

Samtidigt är jag så galet trött på svart skinn, bilen ser städat ut 1v innan damm osv uppenbarar sig igen och det känns bara inte fräscht länge nog med svart inredning.

Jag ska dock bara ha bilen i två år, så låta bli att spilla helt enkelt. Enda alternativet jag ser i färgval annars är den congacfärgade klädseln, men jag tycker den är lite väl brun. Synd att det inte fanns vinröd.

Citat:
Ursprungligen postat av Thornblom Visa inlägg
Delfingrå, om den fortfarande finns. Sjukt snygg med m-paket.
Nej det är ont om färger att välja mellan till 5-serien. Flera svarta/mörka, men egentligen bara en grå färg och det är denna. Väljer egentligen mellan denna och mediterranean blue, men jag har en rätt lång grusväg till mitt hus och blå bil är detsamma som svart bil = konstant dammig av grusvägen. Så den gråa blir nog snyggare i längden.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 15:39   #20546
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Congaken ser ut så här. Tycker den skär sig lite mot det gråblåa;

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 16:48   #20547
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Skuggan, har du jämfört med w213 eller det är inte kosher?
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 16:50   #20548
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Jag har BMWs ’Venetobeige’ klädsel och tycker inte den har fått så mycket avtryck på sig från jeans, visst lite missfärgning men det går lätt att ta bort. Du ska ju dessutom ha en tjänstebil så vem bryr sig?

Ljus klädsel tycker jag ger ett lyxigare intryck och livar faktiskt upp bilköpet lite, speciellt om man aldrig haft ljus klädsel förut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 17:56   #20549
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Skuggan, har du jämfört med w213 eller det är inte kosher?
Har bara avtal med bmw, ford och volvo, där de två sistnämnda bilmärkena ger mig allergiska reaktioner

Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Jag har BMWs ’Venetobeige’ klädsel och tycker inte den har fått så mycket avtryck på sig från jeans, visst lite missfärgning men det går lätt att ta bort. Du ska ju dessutom ha en tjänstebil så vem bryr sig?

Ljus klädsel tycker jag ger ett lyxigare intryck och livar faktiskt upp bilköpet lite, speciellt om man aldrig haft ljus klädsel förut.
Var borta på bmw nyss och snackade lite med dem om det. Nya 5-serien har en liten annan struktur i klädseln, så på säljarsnack så är den relativt lätt att göra ren iaf.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 17:59   #20550
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Har dock kört fast lite i bilvalet nu. De har infört massa C02-regler, wtf, så jag får inte beställa en bil som överstiger 140 g/km. Speccen på 530'n landade på 144 (!). Enda sättet att få igenom den verkar vara att gå på 17"-fälgar, wtf.

Började istället räkna på en 530e. Laddhybrid och hoppla, här går det att spara tusenlappar om året i sänkt förmånsvärde. Det kändes plötsligt som det självklara valet tills jag fick vetskapen om att de är inte certifierade för dragkrok. Typ nästan inga laddhybrider oavsett bilmärke verkar vara OK för dragkrok. Wtf?!

Edit: jag åker dessutom på Bonus Malus-grejjen. Tack så mycket miljöpartiet.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)