Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-01-11, 18:05   #13396
Guu
Registered User
 
Guus avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Puckade jävla hundägare.
Av någon anledning så påpekade jag lite fint att man faktiskt har ansvar som hundägare till en tjej vars 6 månader gamla tik blivit tjuvparad och hon börjar direkt whina om hur elak jag är som hoppar på henne som frågar om råd av mer erfarna (råd som hon för övrigt inte verkar gilla).
Och sedan hur hon inte kunde förutspå att en 9 månaders kåt hanhund skulle kunna ta sig igenom 2 grindar och öppna en olåst dörr "för han har respekt för grindar enligt ägaren".
Jag hoppas de gett tiken en abortspruta? Annars kan du upplysa henne om att hon bryter mot djurskyddslagen. Glöm inte att anmäla. Stackars hund.
Guu är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-11, 18:14   #13397
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
När jag var och tränade idag så kom det en kille i 20 års åldern och började köra böj bredvid mig. Doften av svett blandat med urin spred sig som en blöt filt över rummet.

Är det för mycket att begära att folk ska duscha och tvätta kläderna ibland ?
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-11, 20:04   #13398
GaindalfTheWhey
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 57
Satans tentapluggande.
GaindalfTheWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-11, 20:22   #13399
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av GaindalfTheWhey Visa inlägg
Satans tentapluggande.
Ja, fifan.

Mysigt nick förresten. Me like
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-11, 20:29   #13400
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av GaindalfTheWhey Visa inlägg
Satans tentapluggande.
+301!

Jag skrev Industriell Ekonomi i fredags, och på grund av LTHs klumpiga nya tentamensupplägg så går den igen på tisdag. Tyvärr kändes det bara "okej" i fredags och jag är inte säker på att jag klarade den, så nu står jag inför dilemmat att jag borde plugga någon dag till och skriva den igen. Det finns dock inte en enda cell i hela min kropp som vill plocka upp den tråkiga jävla skitboken igen bara för att sätta sig i den där satans tentasalen och lida i ytterliggare 5 timmar. Fyfaaaan vad tråkigt...
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-11, 22:20   #13401
Tyrwing
Registered User
 
Tyrwings avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: HPC Växjö
Inlägg: 1 909
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
+301!

Jag skrev Industriell Ekonomi i fredags, och på grund av LTHs klumpiga nya tentamensupplägg så går den igen på tisdag. Tyvärr kändes det bara "okej" i fredags och jag är inte säker på att jag klarade den, så nu står jag inför dilemmat att jag borde plugga någon dag till och skriva den igen. Det finns dock inte en enda cell i hela min kropp som vill plocka upp den tråkiga jävla skitboken igen bara för att sätta sig i den där satans tentasalen och lida i ytterliggare 5 timmar. Fyfaaaan vad tråkigt...
Skrev den tentan förra terminen, bleh. Så jäkla trist. Hoppas att det gått bra för dig dock, skulle satsa på att skriva den igen om det kändes halvtaskigt, hellre ha det överstökat nu än senare.

Sitter och pluggar till min byggteknik om 2 dagar, fy fan vad mycket det är att täcka på teoridelen ibland känns det som.
__________________
Total: [ 635 ] Knäböj: [ 235 ] Bänkpress: [ 140 ] Marklyft: [ 260 ] @ 112,1
Tyrwings Journal
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-11, 23:26   #13402
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Citat:
Ursprungligen postat av Guu Visa inlägg
Jag hoppas de gett tiken en abortspruta? Annars kan du upplysa henne om att hon bryter mot djurskyddslagen. Glöm inte att anmäla. Stackars hund.
Ja du jag hoppas verkligen den får en, tidigast imorgon skulle den få det i sådana fall.
Tjejen ville helst vänta med en eventuell abortspruta..slutade med att hon tog bort hela tråden om det på facebook sedan.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-12, 00:49   #13403
GaindalfTheWhey
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 57
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
+301!

Jag skrev Industriell Ekonomi i fredags, och på grund av LTHs klumpiga nya tentamensupplägg så går den igen på tisdag. Tyvärr kändes det bara "okej" i fredags och jag är inte säker på att jag klarade den, så nu står jag inför dilemmat att jag borde plugga någon dag till och skriva den igen. Det finns dock inte en enda cell i hela min kropp som vill plocka upp den tråkiga jävla skitboken igen bara för att sätta sig i den där satans tentasalen och lida i ytterliggare 5 timmar. Fyfaaaan vad tråkigt...
http://i.imgur.com/I8Jjy.png

Haha, ja, det är något annat som gör mig förbannad, flytten av tentor för lp2 från december till januari! Är det så jävla farligt att teknologer läser lite snabbare än övriga på universitetet? Det är ju inte som att civilingenjör inte redan är en elitutbildning, måste vi verkligen följa Fridolins mantra om att ingen får vara bättre än någon annan?
GaindalfTheWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-12, 00:51   #13404
GaindalfTheWhey
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 57
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Mysigt nick förresten. Me like
Tack, men nu är du dock tyvärr i fel tråd. Här är vi förbannade.
GaindalfTheWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-12, 04:08   #13405
Anatis87
Nattsuddare
 
Anatis87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 791
Jag är just nu inte förbannad men smått besviken på mig själv. En kompis tycker att jag borde komma till henne i Australien, resa lite och jobba lite med henne där. Jag känner mig bunden att stanna hemma, dels för att det är omorganisering på jobbet, dels för att pengarna jag har sparat är för bostadsinköp. Men det som skrämmer mig mest är att ge upp det jag har här hemma. Har haft denna problematik även i Sverige, då har det handlat om att ex flytta några mil. Varför stoppar jag mig själv så?
__________________
That is just one way to go, thats a hard way, and it's painful, but still so wonderful.
Anatis87 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-12, 05:46   #13406
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Äckliga jävlar som ställer ut stinkande soppåsar i trapphuset över natten. Vad är det för fel på folk?!
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-12, 10:09   #13407
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Min chef, jobbet, lönen.
Vi behöver mer personal vilket min chef struntar i, vi som är anställda får inte vara hemma sjuka medan hon själv är det till och från utöver dom dagarna hon är ledig ibland.
Jag var hemma sjuk 3 dagar förra året, en dag för att jag var magsjuk, chefen tvingade mig vara hemma en dag till pga det. Den tredje dagen var när jag var förkyld och hade feber..jobbade 2 veckor med den förkylningen. Jobbade när jag hade halsfluss och gick på antibiotika, bara varit ledig 3 veckor på över 1,5 års jobbande för att jag inte har råd att vara ledig mer med den pissiga jävla lönen jag får.
För att inte tala om alla dom dagarna då jag har gått promenad efter promenad med trasig fot, knappast konstigt att min vänsterfot var dålig större delen av året då den aldrig fick vila knappt.
Ja hon är såklart hemma sjuk idag om någon undrade..och jag kunde inte somna om efter min 1,5 timmes sömn så jag är ovanligt less.
Snälla skjut mig.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-12, 10:53   #13408
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Citat:
Ursprungligen postat av GaindalfTheWhey Visa inlägg
http://i.imgur.com/I8Jjy.png

Haha, ja, det är något annat som gör mig förbannad, flytten av tentor för lp2 från december till januari! Är det så jävla farligt att teknologer läser lite snabbare än övriga på universitetet? Det är ju inte som att civilingenjör inte redan är en elitutbildning, måste vi verkligen följa Fridolins mantra om att ingen får vara bättre än någon annan?
Det där har inget med Fridolin att göra eller ens den nuvarande regeringen. Det är ett gammalt problem som har att göra med CSN:s fördelning av studiemedel efter terminernas längd. Vissa universitet har struntat i att CSN ogillar att man avslutar alla kurser innan terminen officiellt är slut, i ditt fall har man väl fått på nöten. Sen så är inte civilingenjör en elitutbildning. Släpp sargen och din tilltro att det är jantelagen som vill dig illa.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2015-01-12 klockan 10:56.
LoveMachine är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-12, 23:49   #13409
forestgrove
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 29
Hörde en låt på radion på väg hem från gymmet förut som gör mig förbannad. Att någon skapar nåt så sjukt och dessutom får det uppspelat i radio.

forestgrove är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 00:06   #13410
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Min chef, jobbet, lönen.
Vi behöver mer personal vilket min chef struntar i, vi som är anställda får inte vara hemma sjuka medan hon själv är det till och från utöver dom dagarna hon är ledig ibland.
Jag var hemma sjuk 3 dagar förra året, en dag för att jag var magsjuk, chefen tvingade mig vara hemma en dag till pga det. Den tredje dagen var när jag var förkyld och hade feber..jobbade 2 veckor med den förkylningen. Jobbade när jag hade halsfluss och gick på antibiotika, bara varit ledig 3 veckor på över 1,5 års jobbande för att jag inte har råd att vara ledig mer med den pissiga jävla lönen jag får.
För att inte tala om alla dom dagarna då jag har gått promenad efter promenad med trasig fot, knappast konstigt att min vänsterfot var dålig större delen av året då den aldrig fick vila knappt.
Ja hon är såklart hemma sjuk idag om någon undrade..och jag kunde inte somna om efter min 1,5 timmes sömn så jag är ovanligt less.
Snälla skjut mig.
du har säkert en anledning till varför inte, men varför inte söka nytt jobb om det är så dåligt där? eller förhandla om lön och förmåner åtminstone?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)