Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-06, 18:27   #11146
Kärring
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 13
ring och sjukanmäll dig till jobbet så får du behålla din semesterdagar
Kärring är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-07, 08:06   #11147
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Filmtitlar översatta till nationella språk

Jag hatar när filmtitlar översätts till nationella språk så man inte vet vilka filmer det är frågan om. Förstår att filmer ges en internationell titel för att man ska veta att "Akmareul Boatda" är "I Saw the Devil" medan "Wo Hu Cang Long" är "Crouching Tiger, Hidden Dragon".

För att riktigt "rub it in" har nu IMDB börjat visa alla filmtitlar på FINSKA för mig.
Vet hur man får det ändrat i browsern så web sidorna inte följer lokalinformation. Men jag har samma problem i min telefon och i den browsern finns inga såna inställningar att stänga av. Jag bor i Finland men mitt modersmål är svenska. Jag vill för helvete se att filmen heter "Lock Stock and Two Smoking Barrels", inte "Puuta, Heinää ja Muutama Vesiperä". GAAAHH!
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-10, 23:34   #11148
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Jag hatar när filmtitlar översätts till nationella språk så man inte vet vilka filmer det är frågan om. Förstår att filmer ges en internationell titel för att man ska veta att "Akmareul Boatda" är "I Saw the Devil" medan "Wo Hu Cang Long" är "Crouching Tiger, Hidden Dragon".

För att riktigt "rub it in" har nu IMDB börjat visa alla filmtitlar på FINSKA för mig.
Vet hur man får det ändrat i browsern så web sidorna inte följer lokalinformation. Men jag har samma problem i min telefon och i den browsern finns inga såna inställningar att stänga av. Jag bor i Finland men mitt modersmål är svenska. Jag vill för helvete se att filmen heter "Lock Stock and Two Smoking Barrels", inte "Puuta, Heinää ja Muutama Vesiperä". GAAAHH!
Är du inloggad på IMDb? Går att välja om det ska vara originalspråk, engelska, landet man befinner sig i osv.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-11, 11:03   #11149
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Är du inloggad på IMDb? Går att välja om det ska vara originalspråk, engelska, landet man befinner sig i osv.
Nej är inte registrerad. Tack för tipset. Måste nog fixa ett konto innan ja blir knäpp.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-11, 15:21   #11150
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Att vad jag ska äta till middag känns som ett gigantiskt beslut. Det är så jävla jobbigt att veta att man inte kan se hur man ser ut och avgöra ifall man behöver droppa ett par kilon eller inte.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-11, 15:42   #11151
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Och den här jävla tröttheten och hungern som jag dras med och som ingen vet varför. Känns som om jag aldrig kommer kunna jobba.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-12, 19:09   #11152
knuckles
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 474
Demonstranter och hippies som gång på gång ska fördröja det oundvikliga. Om de inte demonstrerar emot gruvbrytningen så är det försvarsmaktens övningar. Blir förbannad.
knuckles är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-12, 19:34   #11153
Isgren
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 6
Dom hade brutit upp massa skåp på gymmet och tagit folks saker, dock ej mina. Det spelar dock ingen roll vems grejer som är snodda , Blir så jävla förbannad på att folk inte kan skilja på ditt och mitt! så jävla simpelt men ändå så svårt för vissa!
skulle man komma upp i omklädningsrummet och se dom bryta upp mitt skåp så ja då hade det ..... sånt här gör mig skogstokig!

tack för mig
Isgren är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-12, 19:43   #11154
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Att min telefon blev stulen och programmet Böda camping gör mig förbannad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-13, 16:29   #11155
Tyrwing
Registered User
 
Tyrwings avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: HPC Växjö
Inlägg: 1 909
Iron man. Fan vad jag hatar skiten. Blir totalt isolerad, vet inte ens hur jag ska ta mig hem från jobbet imorgon, då de märkt upp att de bara ska ta upp en viss bit till min alternativa väg hem men som alla år tidigare har de fortsatt ett par km extra utan att märka ut det. Likaså ska jag köra bilen under en cykelbro som jag har väldigt svårt att tro att jag kan komma under.
Åt helvete med er.
Jobbar man? Fuck you ungefär.
HUR FAN SKA JAG ENS KUNNA TA BUSSEN IN TILL STAN OM ALLA VÄGAR IN I MIN FÖRORT ÄR BLOCKERADE?
__________________
Total: [ 635 ] Knäböj: [ 235 ] Bänkpress: [ 140 ] Marklyft: [ 260 ] @ 112,1
Tyrwings Journal
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-13, 16:37   #11156
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Jag är sjuk på min semester.
Sjukanmäl dig! På så sätt slipper du förlora semesterdagar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-13, 17:11   #11157
Alfers
Pump up the jam.
 
Alferss avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Halmstad
Inlägg: 802
Vi har ett kombinerat marklyftspodium och knäböjsställning på gymmet (om det är för att dom är för snåla för att köpa in en till stång eller bara inte tänkte efter vettefan).
Igår skulle jag köra knäböj.
Då är där en kille som ligger och kör maghjul med stången.
Jaja, tänker jag och värmer upp med lite benspark.
Då lägger han stången åt sidan och kör chins (där hänger en stång uppe på böjställningen) supersettat med spiderman pushups på markpodiet.
Efter ungefär fyra set när jag ska gå fram och fråga lite snyggt om han inte kan använda chinsställningen som står en meter bort istället så kommer några som nog har frågat om dom kan ta den efter honom fram och han går iväg
Dom är såna som också tar den till att göra chins, trots att hans tjej får kliva upp på en vinglig klaffstol för att nå upp.
Jag ville inte ens se vad dom skulle göra där så jag gick hem i regnet och var så nära man kan vara att gå in på ett annat gym och köpa ett årskort.
__________________
Instagram
Alfers är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-13, 17:23   #11158
Figurenha
Vanilla
 
Figurenhas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Kalmar/Karlskrona
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrwing Visa inlägg
Iron man. Fan vad jag hatar skiten. Blir totalt isolerad, vet inte ens hur jag ska ta mig hem från jobbet imorgon, då de märkt upp att de bara ska ta upp en viss bit till min alternativa väg hem men som alla år tidigare har de fortsatt ett par km extra utan att märka ut det. Likaså ska jag köra bilen under en cykelbro som jag har väldigt svårt att tro att jag kan komma under.
Åt helvete med er.
Jobbar man? Fuck you ungefär.
HUR FAN SKA JAG ENS KUNNA TA BUSSEN IN TILL STAN OM ALLA VÄGAR IN I MIN FÖRORT ÄR BLOCKERADE?
På bladet man fick hem så står det ju hur dom ändrat busslinjerna! Vilken busslinje gäller de?
Figurenha är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-13, 17:31   #11159
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrwing Visa inlägg
Iron man. Fan vad jag hatar skiten. Blir totalt isolerad, vet inte ens hur jag ska ta mig hem från jobbet imorgon, då de märkt upp att de bara ska ta upp en viss bit till min alternativa väg hem men som alla år tidigare har de fortsatt ett par km extra utan att märka ut det. Likaså ska jag köra bilen under en cykelbro som jag har väldigt svårt att tro att jag kan komma under.
Åt helvete med er.
Jobbar man? Fuck you ungefär.
HUR FAN SKA JAG ENS KUNNA TA BUSSEN IN TILL STAN OM ALLA VÄGAR IN I MIN FÖRORT ÄR BLOCKERADE?
Fuark är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-13, 18:15   #11160
Tyrwing
Registered User
 
Tyrwings avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: HPC Växjö
Inlägg: 1 909
Citat:
Ursprungligen postat av Figurenha Visa inlägg
På bladet man fick hem så står det ju hur dom ändrat busslinjerna! Vilken busslinje gäller de?
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
Still mad. Finns inget jag avskyr lika mycket som KLT och deras inkompetens. Sen hjälper det inte att ha Sveriges mest oflexibla arbetsgivare. Ser helt enkelt inte fram mot en 12h dag bara för att en bunt hipsters ska få cykla runt lite.
Ja. Jag är grining.

Om bilen inte funkar är det 401 som gäller.
__________________
Total: [ 635 ] Knäböj: [ 235 ] Bänkpress: [ 140 ] Marklyft: [ 260 ] @ 112,1
Tyrwings Journal
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)