Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-18, 14:13   #19396
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
I detta fall verkar din sista mening kunna appliceras rätt väl.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 14:18   #19397
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Tyvärr är det så att världen domineras av svin och kör över andra, och de som står upp för sig själv. Resten smörjer snällt in sig där bak och lutar sig framåt.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 14:47   #19398
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Allt för vanligt med moraliskt förkastliga människor som drar nytta av en överdrivet snäll och tolerant omgivning.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 15:33   #19399
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Idag ; exakt precis allt
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 15:35   #19400
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
nu är jag gammal och har mer förståelse föra andra människor. Du hade fått svaret : no problems !

Bara för att sätet går att fälla betyder det inte per automatik att det måste fällas, det beror på situationen så klart. Jag ger mig alltid i sådana situationer...jag tycker alltid "synd" om andra...

Kan jag flytta mig för någon annan gör jag det med glädje.
Jag är själv ganska artig. Hade någon fält ner sätet så att det blev obekvämt för mig hade jag funnit mig i det och muttrat tyst. Hade någon dessutom frågat innan hade jag aldrig sagt nej. Det är bara när folk börjar tjafsa och mopsa sig som det lätt rinner över. Jag hamnar ofta i diskussioner och allmänt jidder men det är aldrig mot någon som har artighet som utgångspunkt. Det är alltid mot idioter som har för vana att köra över folk och göra vad fan de vill och då finns det en ganska stor del inom mig som inte har någonting alls emot att sätta dem på plats.

Det handlar om så mycket mer än ett ryggstöd eller vad det nu kan vara.

Edit: Idag är jag förbannad på att det är andra dagen på min semester och då hör en kollega av sig och frågar om jag kan ta hennes pass i morgon. Nepp, går inte svarar jag samtidigt som jag tänker i för mig själv att "men du kan absolut få äta min skit om du vill, du får hämta den själv dock". Vi lägger på och jag släpper det tills det kommer ett sms någon minut senare av samma brud som frågar om jag kan ta torsdagen istället.

När mina kollegor drar på semester önskar jag de en skön ledighet, säger åt de att inte tänka på jobbet en minut och absolut inte svara på några sms från oss andra.

Senast redigerad av Blomkål den 2017-07-18 klockan 15:39.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 15:40   #19401
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Fy fan vad jag hatar UPS.
Ett av de sämsta företagen någonsin.

Fick för övrigt ett SMS från DHL nyss. Det kan väl sammanfattas med "Hej, ditt paket kommer en dag tidigare. Vill du ha personlig leverans eller att vi lämnar det hos vårar ombud, 200m ifrån där du bor?".

Senast med UPS gällde att kuriren kommer under dagen, mellan 08:00-19:00. Han ringer i bästa fall när han står utanför dörren. Finns annars ett utlämningsställe i hela Stockholmsområdet. I Jakobsberg.

Kuriren kom inte alls under dagen. Trots att det meddelats att paketet befinner sig på bil för leverans, var det egentligen försenat i Köln.

Jag har börjat skriva till företag som använder UPS, att jag gärna blir kund hos dem - om de byter fraktföretag.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 15:46   #19402
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Jag är själv ganska artig. Hade någon fält ner sätet så att det blev obekvämt för mig hade jag funnit mig i det och muttrat tyst. Hade någon dessutom frågat innan hade jag aldrig sagt nej. Det är bara när folk börjar tjafsa och mopsa sig som det lätt rinner över. Jag hamnar ofta i diskussioner och allmänt jidder men det är aldrig mot någon som har artighet som utgångspunkt. Det är alltid mot idioter som har för vana att köra över folk och göra vad fan de vill och då finns det en ganska stor del inom mig som inte har någonting alls emot att sätta dem på plats.

Det handlar om så mycket mer än ett ryggstöd eller vad det nu kan vara.

Edit: Idag är jag förbannad på att det är andra dagen på min semester och då hör en kollega av sig och frågar om jag kan ta hennes pass i morgon. Nepp, går inte svarar jag samtidigt som jag tänker i för mig själv att "men du kan absolut få äta min skit om du vill, du får hämta den själv dock". Vi lägger på och jag släpper det tills det kommer ett sms någon minut senare av samma brud som frågar om jag kan ta torsdagen istället.

När mina kollegor drar på semester önskar jag de en skön ledighet, säger åt de att inte tänka på jobbet en minut och absolut inte svara på några sms från oss andra.


det svåra är bara ibland att försöka se om de spelar idioter eller är födda idioter...men det går alltmer utför. Folk kan snart inte tänka längre, skulle de mot förmodan göra det handlar det bara om dem själva.

du klarade dig till andra dagen ifl, bara det är en bedrift i sig, aja dagen är inte slut ännu, du ska se att det händer säkert något innan du ska somna
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 16:10   #19403
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Att det tydligen finns folk som tycker att man inte ska falla ner satet pga 'respekt' for de dar bakom gor mig lite forbannad. Eller att man alls skulle fa for sig att fraga.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 18:30   #19404
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Av princip hade jag startat bråk med bakomvarande personer. Idioter ska inte få diktera vad jag får göra eller inte bara för att de tycker saker. Ja, jag är en bitter person.
Jag har väl flugit typ en miljon gånger och endast en gång har jag varit med om ett bråk på ett flygplan. Jävlar i helvete vad det var tryck i flygvärdinnan. Det tog henne 3 sekunder att få två stora och fullvuxna män att sätta sig ner och hålla käften hela resan. Jag njöt. Vilken kvinna!

Jag rekommenderar att inte ens höja rösten på ett flygplan. Personalen har noll acceptans för tjafs.
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 19:27   #19405
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg


det svåra är bara ibland att försöka se om de spelar idioter eller är födda idioter...men det går alltmer utför. Folk kan snart inte tänka längre, skulle de mot förmodan göra det handlar det bara om dem själva.

du klarade dig till andra dagen ifl, bara det är en bedrift i sig, aja dagen är inte slut ännu, du ska se att det händer säkert något innan du ska somna
Ja, helt rätt. Jag spelar också idiot ibland för jag har märkt hur mycket folk kommer undan med. När man blir ertappad tittar man bara förvånat, ler lite och säger "hoppsan".

Du hade rätt Samma tjej frågade om jag möjligtvis kunde ta fredagen men då var finliret över från min sida.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-19, 10:04   #19406
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Jag funderade lite på morgonpromenaden...förlåtandet kommer nog från mycket hojkörning. PÅ mc får man mer eller mindre tänka åt andra, se faror och något innan det händer. Ni som kör mc förstår nog. Samma med när jag går på övergångsställe , väntar gärna tills alla bilar är borta innan jag går över, synd att de ska behöva stanna för min skull ( miljötänk ) det är enkelt att anpassa sig efter trafiken.

Medan en del (idioter) bara går rakt ut, ser du inte mig typ. Jo jag ser men vad händer om jag inte ser....1 ton skrot manglar dig jäms med vägen. Är det värt att ta chansen ? no way !

Jag förstår inte fotgängare som blir påkörda. Det ska mycket till innan man blir "prickat" av en bil. Det måste göra ont att bli påkörd...så varför ta en chans..
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-19, 11:04   #19407
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Jag funderade lite på morgonpromenaden...förlåtandet kommer nog från mycket hojkörning. PÅ mc får man mer eller mindre tänka åt andra, se faror och något innan det händer. Ni som kör mc förstår nog. Samma med när jag går på övergångsställe , väntar gärna tills alla bilar är borta innan jag går över, synd att de ska behöva stanna för min skull ( miljötänk ) det är enkelt att anpassa sig efter trafiken.

Medan en del (idioter) bara går rakt ut, ser du inte mig typ. Jo jag ser men vad händer om jag inte ser....1 ton skrot manglar dig jäms med vägen. Är det värt att ta chansen ? no way !

Jag förstår inte fotgängare som blir påkörda. Det ska mycket till innan man blir "prickat" av en bil. Det måste göra ont att bli påkörd...så varför ta en chans..
Titta ner i telefonen och bara gå ut på övergångsstället är ju standard nu för tiden och snart är det lika vanligt att titta ner i telefonen i bilen och göra samma sak. \o/ Länge leve dagens uppkopplade samhälle!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-19, 11:24   #19408
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Att det tydligen finns folk som tycker att man inte ska falla ner satet pga 'respekt' for de dar bakom gor mig lite forbannad. Eller att man alls skulle fa for sig att fraga.
Jag brukar knäa folk i ryggen på flygplan redan innan de fäller bak sätet. Frivilligt att pressa ryggen ännu mer mot mitt, cuz it stays in place. :')


Min Nogger glass är för kall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-19, 15:40   #19409
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Besökte en strand nära en medelstor stad igår och det var fullständigt vidrigt med alla främlingar som ogenerat stirrar på all exponerad kvinnohud. Muslimgubbar, med hela maskerade familjen i släptåg, sitter på sina stolar verkligen och tokstirrar. "Ensamkommande" patrullerar av stranden och ser inget konstigt i att ställa sig inom en meter från ensamma tjejer, peka och tjattra. Såg flera tjejer som inom några minuter från det att de kom ner på stranden försvann igen. Brorsan, av den lite vresigare sorten, hann med att jaga bort både en gubbe med följe och ett hazargäng som trodde det var okej att sätta sig på huk runt ett par tjejer brevid oss. Svenska delen av solbadarna visslade och gjorde tummen upp och tjejerna flyttade närmare oss.
Idag blev det att köra några mil till en strand med 100% svenskar (nåja, lite tyska har jag hört). Precis som på den gamla goda tiden, de som vill badar topless och inte den minsta tillstymmelse till trakasserier.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-19, 16:19   #19410
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Jag funderade lite på morgonpromenaden...förlåtandet kommer nog från mycket hojkörning. PÅ mc får man mer eller mindre tänka åt andra, se faror och något innan det händer. Ni som kör mc förstår nog. Samma med när jag går på övergångsställe , väntar gärna tills alla bilar är borta innan jag går över, synd att de ska behöva stanna för min skull ( miljötänk ) det är enkelt att anpassa sig efter trafiken.

Medan en del (idioter) bara går rakt ut, ser du inte mig typ. Jo jag ser men vad händer om jag inte ser....1 ton skrot manglar dig jäms med vägen. Är det värt att ta chansen ? no way !

Jag förstår inte fotgängare som blir påkörda. Det ska mycket till innan man blir "prickat" av en bil. Det måste göra ont att bli påkörd...så varför ta en chans..
Jag gör och tänker samma sak som dig, men när jag ser dessa människor så tänker jag även "evolutionen är fortfarande igång". Måste ju ändå vara en del av dessa idioter som tas bort från genpoolen, och de med bättre dubbelsyn/försiktighet överlever...

Samma sak med folk som sitter och SMS:ar i bilen, hatar när folk gör det, mycket effektivare att ringa isf... T.ex. så SMS:ar jag inte personer som jag vet är ute och kör, utan måste jag nå dom så ringer jag (för jag vet att det sabbar mycket mindre med deras koncentration)...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)