Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-01-24, 22:40   #11881
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Vad hände med min val-tråd?!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-24, 22:44   #11882
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Vad hände med min val-tråd?!
Jag letade också efter den, för att posta klippet i.

Antar att det som vanligt spårade ur ganska snabbt..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-24, 22:46   #11883
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Jag letade också efter den, för att posta klippet i.

Antar att det som vanligt spårade ur ganska snabbt..
Aaah! Jag visste att jag inte skulle gått och lagt mig. Nån aning om hur många sidor den blev? Faan rentav!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-25, 03:34   #11884
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dryga jävla människor.

OM NI SKA SPELA BLACK JACK, SNÄLLA VAR INTE BÅDE UPPKÄFTIGA, DÖVA OCH MATEMATISKA ANALFABETER. VÄLJ ÅTMINSTONE EN OCH SKIPPA RESTEN.

__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-25, 05:49   #11885
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Pulserande huvudvärk
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2014-01-25, 09:42   #11886
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Pulserande huvudvärk
Mmmm... Vecka 3 in i dieten och jag fick ta vilovecka p.g.a. riktig brakförkylning. Första gången jag tvingas ta paus i en diet faktiskt. Ganska bra på sätt och vis att det kom så här tidigt, om det nu var tvunget. Snorar inte fullt så mycket nu och jag har ingen feber, men en bihåla på vänster sida har korkat igen. Spränger i huvudet så fort jag haft det nere och reser mig. Tänkte iaf dra iväg och köra ett helkroppspass nu för att inte degenerera fullständigt. Krya på dig brah.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-26, 23:43   #11887
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
Folk som är dumma i huvudet, och påstår sig ha nån koll på saker och ting när dom inte har det, Jag har ju en liten valp som visar sig väldigt skarp och påverkas negativt av stress, en av tjejens kompisar kommer över och skall vara hundkunning och är fullt införstådd vad som gäller... Tror ni inte personen börjar göra allt helt fel, jag påpekar så tydligt jag kan utan att typ säga är du helt jävla dum i huvudet, lyssna på vad jag säger och ge fan i det. Människan sitter och håller med och gör fel... Vilket resulterade i att jag var tvungen att lägga ner en liten valp... Är riktigt förbannad nu och jag vet att jag kommer vara tvungen att göra sånt för att få pli på honom men då skall det vara för att det krävs och inte för att folk är dumma i huvudet.

Han är "liten", huvudet fullt med sågspån minne som en guldfisk och lyssnar inte alls, men är endå mer lyhörd än en vuxen människa... Japp denna person kommer inte få komma på ett lååååångt tag. Och då så kommer prio på att uppfostra vara riktat emot denna istället...
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 00:01   #11888
HookersUnited
Fetare än Jesus
 
HookersUniteds avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 7 110
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Folk som är dumma i huvudet, och påstår sig ha nån koll på saker och ting när dom inte har det, Jag har ju en liten valp som visar sig väldigt skarp och påverkas negativt av stress, en av tjejens kompisar kommer över och skall vara hundkunning och är fullt införstådd vad som gäller... Tror ni inte personen börjar göra allt helt fel, jag påpekar så tydligt jag kan utan att typ säga är du helt jävla dum i huvudet, lyssna på vad jag säger och ge fan i det. Människan sitter och håller med och gör fel... Vilket resulterade i att jag var tvungen att lägga ner en liten valp... Är riktigt förbannad nu och jag vet att jag kommer vara tvungen att göra sånt för att få pli på honom men då skall det vara för att det krävs och inte för att folk är dumma i huvudet.

Han är "liten", huvudet fullt med sågspån minne som en guldfisk och lyssnar inte alls, men är endå mer lyhörd än en vuxen människa... Japp denna person kommer inte få komma på ett lååååångt tag. Och då så kommer prio på att uppfostra vara riktat emot denna istället...

Välkommen till livet som hundägare.
HookersUnited är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 00:33   #11889
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
Jag/vi hade en förvuxen blandis fram till november, ett obstinat as i ungdomen som plockade sina skalper ute i förorten pga att idioter inte kunde hålla sina pitbulls/amstaff penisförlängare i koppel så dom skulle på honom och ja det har inte varit han som fick lida för det, avskyr dom där människorna också... Han var en relativt skarp blandning "pitbull" (troligen utblandad) schäfer rottis som slutade upp på 65kg, och han var inte gudbästa hund efter han fick blodadtand ifall vi säger så, men han var väldigt soft jämte denna, ifall man jämnför dom som valpar så är den här starkare, kraftigare bett, mer dominant, så jag kommer ha en handfull gamla blev jordenskelgris till slut, det skall denna med bli men det kommer kräva mer av mig...

Förra fick vi kastrera vid 4års ålder pga hans temprament försämrades med idioterna det och en flytt så blev han i mina ögon mer eller mindre den perfekta hunden, efter min preferenser lugn stabil kunde lite på han till 110% när det gällde mig och ja det var dominanta aggresiva hanar han hade lite problem med på slutet.

Denna kommer nog bli tvungen att bli en henhund vid 2 år(aka fullvuxen) har jag ställt mig in på mentalt redan nu, är ju aldrig lätt att ta ifrån hunden han mandom, men resultaten på min tidigare så, plus minskade problem med åkommor så
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"

Senast redigerad av Oxe den 2014-01-27 klockan 00:39.
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 00:56   #11890
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Jag/vi hade en förvuxen blandis fram till november, ett obstinat as i ungdomen som plockade sina skalper ute i förorten pga att idioter inte kunde hålla sina pitbulls/amstaff penisförlängare i koppel så dom skulle på honom och ja det har inte varit han som fick lida för det, avskyr dom där människorna också... Han var en relativt skarp blandning "pitbull" (troligen utblandad) schäfer rottis som slutade upp på 65kg, och han var inte gudbästa hund efter han fick blodadtand ifall vi säger så, men han var väldigt soft jämte denna, ifall man jämnför dom som valpar så är den här starkare, kraftigare bett, mer dominant, så jag kommer ha en handfull gamla blev jordenskelgris till slut, det skall denna med bli men det kommer kräva mer av mig...

Förra fick vi kastrera vid 4års ålder pga hans temprament försämrades med idioterna det och en flytt så blev han i mina ögon mer eller mindre den perfekta hunden, efter min preferenser lugn stabil kunde lite på han till 110% när det gällde mig och ja det var dominanta aggresiva hanar han hade lite problem med på slutet.

Denna kommer nog bli tvungen att bli en henhund vid 2 år(aka fullvuxen) har jag ställt mig in på mentalt redan nu, är ju aldrig lätt att ta ifrån hunden han mandom, men resultaten på min tidigare så, plus minskade problem med åkommor så





sambon har hållit på med hundar i 8 år och är snart hundinstruktör, men hon kommer hålla kurser i ägarträning och inte hundträning, när hon kommer ut från sjukhuset kan hon säkert tipsa om lite roliga tekniker och sysslor som gör själva träningen lättare.



Hundar är de nästan aldrig fel på, man måste bara hitta rätt med varje individ. Vi flyttar snart till Västernorrland igen också.



Kursen hon går nu så sysslar dom med rehab och träning för hundar som haft fel ägare,



Lycka till annars men hör av dig ifall du kanske vill bolla några funderingar








Sent from my Lumia 928
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 01:14   #11891
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Nvm, tänkte på mangemani som bodde i sundsvall.

Fast förslag har hon säkert ändå


Sent from my Lumia 928
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.

Senast redigerad av agazza den 2014-01-27 klockan 01:16.
agazza är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 10:05   #11892
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Dryga jävla människor.

OM NI SKA SPELA BLACK JACK, SNÄLLA VAR INTE BÅDE UPPKÄFTIGA, DÖVA OCH MATEMATISKA ANALFABETER. VÄLJ ÅTMINSTONE EN OCH SKIPPA RESTEN.

Har du för mycket pengar eller varför spelar du blackjack?

Eller du kanske är croupier och lurar av folk deras pengar. Vafan 40 spänn som minsta insats nuförtiden. Det är ju helt skadat för normalinkomsttagare.
Alltidxx är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 10:13   #11893
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Att folk antingen tycker att det är töntigt eller jobbigt att använda BLINKERS när som kör. Hur måga ggr har man inte kommit till en rondell och ser en bil på väg in i den och tänkt "hen blinkar inte ja men då ska han nog åka runt" och man själv börjar sakta i och såklart svänger idioten ur vid första sväng utan att blinka.

Eller man är på väg ut från en mindre väg och ser att det kommer en bil och då tänker man "hen blinkar inte, då måste han fortsätta på denna väg" så jag stannar till men idioten svänger av precis innan och då hinner flera bilar komma ikapp och man får vänta ännu längre.

Folk som kommer sent men inte ber om ursäkt. Jobbar som besiktningstekniker och det ska ta ca 15min från att man tagit emot kunden tills bilen är besiktad och kunden har återfått bilden och sedan direkt efter köra igång med nästa. Men kommer EN person 5min sent så kommer resterande personer att få vänta ytterliggare några minuter. Vilket många inte skulle bry sig om men jag stör mig på det och har en gräns att kommer man 10min sent då får man boka om men i stort sett alla har kommit inom 5-7min.

Kanske inte blir förbannad men förundrard på människor som har barn och åker omkring i sunkinga, söndertrasade bilar och när dom får underkännt på att det är något fel på airbag systemet och undrar om man kan koppla bort det. Pga av att det är dyrt. Förstår att alla har vi olika ekonomi men det handlar ju om deras och barnens säkerhet.

Folk som vill har rabatt på precis vad som helst. Vissa människor kan nästan bli skitsura när dom förväntar sig rabatt på 50kr och inte får det för tiden har gått ut. Personligen skulle jag få rabatt så skulle jag bli glad utan tvekan men jag frågar ju inte det varje gång jag går ex till frisören men alla har vi olika ställt. Sedan så när vi ändå är inne på pengar så tar vi ca 300:- för en besiktning av en bil och det tycker folk är dyrt men slå ut det på ett år så blir det 25kr i månaden.

Folk som gå sida vid sida på en 1meter bredd trottoar med snöhögar på varje sida och inte fattar att folk vill komma förbi.
__________________
Gotta catch´em all!

Senast redigerad av Spettet den 2014-01-27 klockan 10:20.
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 10:15   #11894
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg

Folk som kommer sent men inte ber om ursäkt. Jobbar som besiktningstekniker och det ska ta ca 15min från att man tagit emot kunden tills bilen är besiktad och kunden har återfått bilden och sedan direkt efter köra igång med nästa. Men kommer EN person 5min sent så kommer resterande personer att få vänta ytterliggare några minuter. Vilket många inte skulle bry sig om men jag stör mig på det och har en gräns att kommer man 10min sent då får man boka om men i stort sett alla har kommit inom 5-7min.
Funkar i båda riktningarna, jag är i tid till besiktningen, men får inte komma in fören 15 min efter bokad tid, och besiktningspersonen ber inte om ursäkt.
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-27, 10:22   #11895
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Att folk antingen tycker att det är töntigt eller jobbigt att använda BLINKERS när som kör. Hur måga ggr har man inte kommit till en rondell och ser en bil på väg in i den och tänkt "hen blinkar inte ja men då ska han nog åka runt" och man själv börjar sakta i och såklart svänger idioten ur vid första sväng utan att blinka.
Där finns det olika direktiv och de som tagit körkort rätt så nyligen har fått lära sig att man bara ska blinka när man går ur rondellen.

Jag som tog körkort 2006 fick lära mig att blinka vänster om jag skulle vänster, höger om jag skulle höger och sedan blinka ur rondellen.

På trafiksäkerhet.se står det att man ska blinka vid högersväng (alltså när man kör ur rondellen) samt körfältsbyte.
mela är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)