Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-24, 18:45   #31
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
I andras relationer, ja.
Svårt att göra det i sin egen dock.
Samma störda dam som jag fortfarande kommer ihåg namnet på där med? Hon har verkligen fekkat upp dig mentalt
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 19:05   #32
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ärligt sagt så vad du skulle ni göra om er tjej slog er regelbundet? Kasta ner henne på golvet och sitt på henne en stund, alternativt kasta ut henne och lås dörren. Varför skulle man ta emot stryk bara för att det är en kvinna?
För att det inte känns?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 19:11   #33
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Hur många av er har faktiskt avbrutit en misshandel mellan ett par?
Jag gjorde det en gång, mitt på dagen mitt på gatan, ett par jag aldrig träffat i typ 50-års åldern. Det var en ganska grov misshandel och mannen, som var den som slog (ej svensk), var en ganska stadig bit, säkert dubbelt så stor som kvinnan.
Hade rollerna varit omvända, alltså kvinnan slog mannen, så är jag inte så säker på att jag ingripit. Beror möjligtvis på hur grov jag uppfattade misshandeln och storleksförhållandena i paret, men generellt så anser jag nog att en man bör kunna ta typ örfilar och sånt av en kvinna - inte för att det är rätt - men jag skulle inte känna att jag skulle behöva ingripa.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 19:39   #34
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ärligt sagt så vad du skulle ni göra om er tjej slog er regelbundet? Kasta ner henne på golvet och sitt på henne en stund, alternativt kasta ut henne och lås dörren. Varför skulle man ta emot stryk bara för att det är en kvinna?
Det känns som du inte har riktigt koll på hur komplex situation vi snackar om när en manipulerande individ har tryckt ned någon såpass mycket att de inte ens förmår lämna situationen vid psykisk och fysisk misshandel.

Här har du ett bra avsnitt att lyssna på https://sverigesradio.se/avsnitt/1634379
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 20:02   #35
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ärligt sagt så vad du skulle ni göra om er tjej slog er regelbundet? Kasta ner henne på golvet och sitt på henne en stund, alternativt kasta ut henne och lås dörren. Varför skulle man ta emot stryk bara för att det är en kvinna?
Polisanmält.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 20:07   #36
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det känns som du inte har riktigt koll på hur komplex situation vi snackar om när en manipulerande individ har tryckt ned någon såpass mycket att de inte ens förmår lämna situationen vid psykisk och fysisk misshandel.

Här har du ett bra avsnitt att lyssna på https://sverigesradio.se/avsnitt/1634379

Jag förstår men förstår ändå inte. Det är dock helt främmande tanke för mig att man låter nån behandla en så. Förstår grejen dock.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 20:08   #37
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
En kompis träffar en tjej på Gotland under medeltidsveckan, de båda är rollspelets människor. Det visade sig efter åt när det var slut, att han fått låsa in sig på toaletten och sovit där ibland.

Senare vill hon hälsa på och sova över med sin nya kille. Stackars alla.

Ingen i omgivningen anade att han hade det så illa.

Senast redigerad av Starke75an den 2021-01-24 klockan 20:09.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 20:39   #38
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Ja, "våld inom nära relationer" är inte så vanligt bland svenskar dock som i hederskulturer.
*Hjärtskärande tystnad medan jag håller tungan för att inte väcka vrede hos maktmänniskor*
*En ensam tår rinner långsam nerför kinden..*


Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det känns som du inte har riktigt koll på hur komplex situation vi snackar om när en manipulerande individ har tryckt ned någon såpass mycket att de inte ens förmår lämna situationen vid psykisk och fysisk misshandel.

Här har du ett bra avsnitt att lyssna på https://sverigesradio.se/avsnitt/1634379
*Ett stillsamt hopp tändes*

Senast redigerad av Plasttiger den 2021-01-24 klockan 20:42.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 20:45   #39
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ärligt sagt så vad du skulle ni göra om er tjej slog er regelbundet? Kasta ner henne på golvet och sitt på henne en stund, alternativt kasta ut henne och lås dörren. Varför skulle man ta emot stryk bara för att det är en kvinna?
Vet ej, troligen båda. Men jag skulle inte acceptera det iaf, så mycket kan jag lova. Skulle bryta allt vad kontakt var direkt.
Fast jag skulle aldrig acceptera att någon behandlar mig illa, inte ens familj. Varför skulle jag göra det?
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 20:48   #40
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Något man kanske bör vara medveten om är att man kan behöva säga ifrån flera gånger, ingripa flera gånger och upprepa samma procedur när det gäller relationsvåld. Jag kan illustrera med ett exempel:

Pelle slår Pia. Du är vänlig och låter Pia bo hos dig istället. (Så här långt är ganska många villiga att hjälpa Pia.)

Pia flyttar tillbaks till Pelle igen, bara nån vecka senare. (Här ger många utav de som tidigare hjälpte Pia upp. Nu har hon gjort sitt val, jag gav henne chansen osv).

Det kanske behövs ett dussin sådana chanser för Pia innan hon verkligen fattar grejen. Nu fattar jag att man själv inte orkar, och att man faktiskt gjort en bra sak om man hjälpt en gång men vill man verkligen hjälpa en utsatt för relationsvåld så är det bra att utrusta sig själv med tålamod och nånstans veta att hon (eller han) kanske behöver samma hjälp med samma sak upprepade gånger.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 23:49   #41
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ärligt sagt så vad du skulle ni göra om er tjej slog er regelbundet? Kasta ner henne på golvet och sitt på henne en stund, alternativt kasta ut henne och lås dörren. Varför skulle man ta emot stryk bara för att det är en kvinna?
Den situationen är så främmande på något vänster. Har bara så svårt att se det någonsin skulle hända. Eller det skulle aldrig kunna hända.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 23:59   #42
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur många av er har faktiskt avbrutit en misshandel mellan ett par?
Jag gjorde det en gång, mitt på dagen mitt på gatan, ett par jag aldrig träffat i typ 50-års åldern. Det var en ganska grov misshandel och mannen, som var den som slog (ej svensk), var en ganska stadig bit, säkert dubbelt så stor som kvinnan.
Hade rollerna varit omvända, alltså kvinnan slog mannen, så är jag inte så säker på att jag ingripit. Beror möjligtvis på hur grov jag uppfattade misshandeln och storleksförhållandena i paret, men generellt så anser jag nog att en man bör kunna ta typ örfilar och sånt av en kvinna - inte för att det är rätt - men jag skulle inte känna att jag skulle behöva ingripa.
Såg en man slänga upp sin dotter i famnen och klappa henne i ändan flera gånger mitt utanför ett köpcentrum bland folk för x antal år sedan. Vrålade rakt ut och stormade fram mot han och då gav han dottern till sin respektive. Slet tag i han och tryckte ner han i backen och vrålade något om att jag skulle spöa skiten ur han om han någonsin rörde barnet igen. Han blev helt apatisk och bara låg där på backen så tog upp han och knuffade iväg han.

Folket runt omkring bara stelnade, blev knäpptyst och alla stod och tittade ner i backen. Så kom en äldre kvinna fram och sa högt att det är bra att någon fortfarande har civilkurage medans mannen och kvinnan sprang med barnet över parkeringen som gaseller.

Önskar fortfarande jag hade skött det annorlunda och följt mannen till bilen eller så istället och tagit det där istället för att ställa till med en scen. �� blev dock nästan lite rädd för mig själv i efterhand då jag kände det knäppte till en aning, hade han gjort motstånd hade det nog blivit värre men nu dog allt ut då han bara la sig på backen blickstilla.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-01-25 klockan 00:08.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 00:29   #43
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
#slutaslå funkar skitbra mot wife beaters
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 01:10   #44
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Såg en man slänga upp sin dotter i famnen och klappa henne i ändan flera gånger mitt utanför ett köpcentrum bland folk för x antal år sedan. Vrålade rakt ut och stormade fram mot han och då gav han dottern till sin respektive. Slet tag i han och tryckte ner han i backen och vrålade något om att jag skulle spöa skiten ur han om han någonsin rörde barnet igen. Han blev helt apatisk och bara låg där på backen så tog upp han och knuffade iväg han.

Folket runt omkring bara stelnade, blev knäpptyst och alla stod och tittade ner i backen. Så kom en äldre kvinna fram och sa högt att det är bra att någon fortfarande har civilkurage medans mannen och kvinnan sprang med barnet över parkeringen som gaseller.

Önskar fortfarande jag hade skött det annorlunda och följt mannen till bilen eller så istället och tagit det där istället för att ställa till med en scen. �� blev dock nästan lite rädd för mig själv i efterhand då jag kände det knäppte till en aning, hade han gjort motstånd hade det nog blivit värre men nu dog allt ut då han bara la sig på backen blickstilla.
Låter som du har allvarliga aggressionsproblem, tyvärr. Vad är det att någon tar upp en unge och "klappar" på rumpan? Du reagerade på tok för starkt och hade polis varit där hade de nog plockat in dig.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 06:52   #45
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Vågar och har gjort det några gånger.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)