Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-19, 10:59   #31
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
ja det är mest looken jag är ute efter inte att bli lika snabb eller bra som Ronaldo i fotboll
Träna ett år på gym (behöver inte tänka på nått speciellt) och låt inte vikten springa iväg. Sen har du garanterat lika mycket muskelmassa, du kanske behöver mer muskler dock om du inte har lika ''bra'' muskelfästen
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:02   #32
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Träna ett år på gym (behöver inte tänka på nått speciellt) och låt inte vikten springa iväg. Sen har du garanterat lika mycket muskelmassa, du kanske behöver mer muskler dock om du inte har lika ''bra'' muskelfästen
Då får du nog dopa dig ganska ordentligt.
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:11   #33
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Då får du nog dopa dig ganska ordentligt.
http://cdn03.cdn.justjared.com/wp-co...-underwear.jpg

Ja för att se ut såhär lär man behöva en massa preparat
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:20   #34
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Träna ett år på gym (behöver inte tänka på nått speciellt) och låt inte vikten springa iväg. Sen har du garanterat lika mycket muskelmassa, du kanske behöver mer muskler dock om du inte har lika ''bra'' muskelfästen
Min kroppsvikt ? eller vikterna på gymmet, som att jag inte ska lägga på för mycket vikter ? Om du menar kroppsvikt hur undviker man det genom att äta lika många kalorier som man förbränner ?

Varför tror alla att han tar preparat ? Borde det inte gå utan, borde inte hälften av alla på gymmet då med ta preparat eller ?

Borde väl gå att få muskler med kroppsvikten med som de som utövar calesthenics, alla kan väl inte fuskträna med vikter ?
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:26   #35
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
Min kroppsvikt ? eller vikterna på gymmet, som att jag inte ska lägga på för mycket vikter ? Om du menar kroppsvikt hur undviker man det genom att äta lika många kalorier som man förbränner ?

Varför tror alla att han tar preparat ? Borde det inte gå utan, borde inte hälften av alla på gymmet då med ta preparat eller ?

Borde väl gå att få muskler med kroppsvikten med som de som utövar calesthenics, alla kan väl inte fuskträna med vikter ?
Låt inte din kroppsvikt springa iväg så att du blir tjock. Du kan träna med vikter eller med kroppsvikt, det kvittar.

Om han dopar sig så är det sannolikt för att han är professionell fotbollsspelare och tjänar miljoner på sitt yrke, finns ingen anledning till att inte göra det och riskera att inte prestera på topp. Du behöver absolut inga dopingpreparat för att nå en sådan fysik.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:35   #36
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Låt inte din kroppsvikt springa iväg så att du blir tjock. Du kan träna med vikter eller med kroppsvikt, det kvittar.

Om han dopar sig så är det sannolikt för att han är professionell fotbollsspelare och tjänar miljoner på sitt yrke, finns ingen anledning till att inte göra det och riskera att inte prestera på topp. Du behöver absolut inga dopingpreparat för att nå en sådan fysik.
Nej det är nog inget problem är 193cm lång väger 82kg har lite att gå upp om man säger så

Ska man träna många reps med lättare vikter eller färre med tyngre vikter ? Något mer att tänka på vad gäller vila och hur många gånger träna men mera ? Tack
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:35   #37
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Nästan alla proffs (vem gör det inte?) kör förstås hårt på gym. Jag menade att det knappast behövs för att uppnå en fysik som liknar Ronaldos rent visuellt. Och det var väl frågan? Inte hur man uppnår samma fysiska toppskick som Ronaldo? TS kommer rimligtvis aldrig bli lika snabb eller spänstig som sin idol.
Detta var ditt påstående:
Citat:
Ronaldos fysik går att uppnå utan någon vidare gymträning.
Och det stämmer inte. Du liksom, dina "styrkebyggare" gelikar fattar inte riktigt vad ren muskelmassa är.
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:51   #38
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Fast du kör hårt med huvudet först och gör allt rätt så bli inte allt för besviken om du inte uppnått den fysiken om ett år alternativt på längre tid utan nån vidare gymträning.

Kom med på tåget att ha gymträningen som en del av vardagen så får du se om några år var du ligger.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:52   #39
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
"I know he has stopped doing the muscle building in his upper body," Balague added. "He is working harder on muscles that allow him to keep his explosive pace.

How Cristiano Ronaldo has found his best Real Madrid form at the right time

"I think Ronaldo is going down physically, he has peaked," Balague said. "He has demanded lot of his body from very early on.

"He went to the gym a lot when he didn't need to. He was self-learning as he was going along which perhaps meant he overexerted himself with weights, something he perhaps shouldn't have done.

Cristiano Ronaldo has reached his physical peak, says Guillem Balague

Senast redigerad av Bigggie den 2018-01-19 klockan 11:55.
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:00   #40
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
Nej det är nog inget problem är 193cm lång väger 82kg har lite att gå upp om man säger så

Ska man träna många reps med lättare vikter eller färre med tyngre vikter ? Något mer att tänka på vad gäller vila och hur många gånger träna men mera ? Tack
Skippa de tunga vikterna om du inte bryr dig om att bli väldigt stark, använd bra teknik i övningarna. Håll dig mellan 5-30 reps, träna varje muskel 1-2 gånger/vecka. Upplägget spelar inte någon stor roll, gå till gymmet och träna ett år bara. Är du inte nöjd med resultatet då kan du börja fila på detaljer.

Senast redigerad av smerk den 2018-01-19 klockan 12:05.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:22   #41
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
http://cdn03.cdn.justjared.com/wp-co...-underwear.jpg

Ja för att se ut såhär lär man behöva en massa preparat
Det finns väl en och annan person (typ en på 10 000?) som ser ut sådär utan att ens ha vidrört en vikt. Men de flesta av oss vanliga måste nog häcka på gymmet i mer än ett år och dra en deff för att komma i närheten (drivna av vårt hat mot de som inte behöver anstränga sig för att nå dit).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:44   #42
Dk1ng
Registered User
 
Dk1ngs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 424
Har man varit med på forumet i 10+ år återkommer liknande frågor kontinuerligt – "jag vill se ut som Brad Pitt i Fight Club", osv. Mig veterligen är denna typ av mål nog de jag i princip aldrig sett någon uppnå (skulle väl vara en ung Slarti då…).

Hitta en träningsform som passar dig och din livssituation. Utifrån dina icke-utseendebaserade mål låter det som att en blandning av styrketräning, konditionsträning och flexibilitet/rörlighet kombinerat med vardagsaktivitet är en bra bas. Att träna för att se ut som någon annan är helt meningslöst och leder bara till besvikelse. Om du nu vill träna primärt för utseendet så sätt istället upp personliga mål (kunna se mina magrutor, få väldefinierade armar, gå upp/ned i vikt, etc.). Överanalysera inte hur du ska träna (reps, set, etc.) utan se till att träna något och håll lite koll på din utveckling (sträva mot fler reps, tyngre vikt, snabbare löpning, bättre rörlighet etc.). I takt med att du utvecklas och får rutin kommer dina preferenser sannolikt att förändras och du kommer också succesivt lära dig hur och på vad din kropp reagerar. Ha tålamod. Ha ännu mer tålamod.

Ät ordentligt med protein (!) och komplettera med vettiga kolhydrat- och fettkällor som t.ex. frukt, grönsaker, potatis, havregryn, ris, quinoa, linser, bönor och nötter. Om du nu ska vara vegan måste du dessutom ha bra koll på näringsämnena och veta vad du får och inte får i dig. Personligen tycker jag att veganism för majoriteten är en usel trenddiet som för att bli bra och hälsosam kräver långtgående kunskap och uppoffringar, kunskap som de flesta inte orkar skaffa sig och uppoffringar som de flesta på sikt inte är villiga att göra. Det finns bättre medelvägar (lakto-ovo, pescetarian etc.) om man vill värna om djuren, miljön, hälsan eller annat.

Lycka till!
Dk1ng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:52   #43
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Och det stämmer inte. Du liksom, dina "styrkebyggare" gelikar fattar inte riktigt vad ren muskelmassa är.
Jag poängterade sedan att jag menade visuellt. Ronaldo ser ju ut som vilken strandpojke som helst med sina 33 cm överarmar och 61 cm lår.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 13:11   #44
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Träna ett år på gym (behöver inte tänka på nått speciellt) och låt inte vikten springa iväg. Sen har du garanterat lika mycket muskelmassa, du kanske behöver mer muskler dock om du inte har lika ''bra'' muskelfästen
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
http://cdn03.cdn.justjared.com/wp-co...-underwear.jpg

Ja för att se ut såhär lär man behöva en massa preparat
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Ronaldos fysik går att uppnå utan någon vidare gymträning. Jag såg ut ungefär sådär när jag var 17-18 och spelade fotboll.
Han är 187 cm lång och väger 84 kg med den formen.

Ni underskattar hans muskelmassa. Att det skulle ta ett år att uppnå den formen på (nästan) längden -100 för <10% BF. Nej.

Senast redigerad av 1x0 den 2018-01-19 klockan 13:15.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 13:17   #45
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Han är 187 cm lång och väger 84 kg med den formen.

Ni underskattar hans muskelmassa. Att det skulle ta ett år att uppnå den formen på (nästan) längden -100 för <10% BF. Nej.
Japp. Kändisar får ofta skit när någon användare gör en tråd om att han vill se ut som denne kändis. I det här fallet tycker jag att det är lite obefogat då Ronaldo faktiskt sitter inne på en riktigt schysst kropp. Det är knappast en "den-här-når-du-aldrig-fysik" men det är heller ingen "det-där-når-du-på-en-kvart-fysik".
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)