Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-18, 20:34   #1
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
Christiano Ronaldo

Hur tränar man för att få en kropp i den stilen med synliga muskler men inte för bulkiga. Kanske lite mer kroppsfett tror han har 6 procent. Ska man träna utan vikter typ med kroppsvikten som motstånd eller med vikter och fler upprepningar ? Hoppas ni förstår min fråga. Tack för svar.

Hittade en tråd i ämnet från 2012 men det verkade som den avvek från ämnet efter ett tag.
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 20:54   #2
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
Hur tränar man för att få en kropp i den stilen med synliga muskler men inte för bulkiga. Kanske lite mer kroppsfett tror han har 6 procent. Ska man träna utan vikter typ med kroppsvikten som motstånd eller med vikter och fler upprepningar ? Hoppas ni förstår min fråga. Tack för svar.

Hittade en tråd i ämnet från 2012 men det verkade som den avvek från ämnet efter ett tag.
Hade du kunnat utveckla dina tankar något. Tror du att du blir större än Ronaldo så snabbt att du inte hinner dra i bromsen om du skulle använda vikter?
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:02   #3
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 216
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
Hur tränar man för att få en kropp i den stilen med synliga muskler men inte för bulkiga. Kanske lite mer kroppsfett tror han har 6 procent. Ska man träna utan vikter typ med kroppsvikten som motstånd eller med vikter och fler upprepningar ? Hoppas ni förstår min fråga. Tack för svar.

Hittade en tråd i ämnet från 2012 men det verkade som den avvek från ämnet efter ett tag.
Cristiano-Ronaldo
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:05   #4
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träna som en bodybuilder, ät som en bodybuilder, hoppas du har bra gener.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:21   #5
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
2# kanske skulle funka om man lägger in en massa cardio ? Lite rädd är jag att jag blir större än vad jag vill bli. Vill ha en bra fungernade smidig kropp med lite muskler som en modell eller som ronaldo kanske även åt Brad Pitt i fightclub lite åt det hållet. Fast med lite mer bf Hur skulle jag träna med vikter i så fall lättare vikter fler upprepningar ?

3# undrar hur man kan träna för att slippa leva i gymmet 3-4 timmar per dag Daily practice for 3-4 hours assuring a low fat level (less than 10 percent) ?


4# träna som en bodybuilder, ät som en bodybuilder, hoopas man har bra gener och se ut som en bodybuilder nej ?

Tack för alla svar
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:23   #6
tossefar
Besserwisser
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Västerås
Inlägg: 3 134
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
2# kanske skulle funka om man lägger in en massa cardio ? Lite rädd är jag att jag blir större än vad jag vill bli. Vill ha en bra fungernade smidig kropp med lite muskler som en modell eller som ronaldo kanske även åt Brad Pitt i fightclub lite åt det hållet. Fast med lite mer bf Hur skulle jag träna med vikter i så fall lättare vikter fler upprepningar ?

3# undrar hur man kan träna för att slippa leva i gymmet 3-4 timmar per dag Daily practice for 3-4 hours assuring a low fat level (less than 10 percent) ?


4# träna som en bodybuilder, ät som en bodybuilder, hoopas man har bra gener och se ut som en bodybuilder nej ?

Tack för alla svar
Vadå nej? CR ser ut som han gör pga många års hårt styrketränande på gym. Det är inte precis så att han fått musklerna av att spela fotboll och göra övningar med kroppsvikt...
__________________
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:23   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Du har missförstått hur lätt det är att få muskler. 99 % av de som tränar och lever som en bodybuilder kommer aldrig se ut som en bodybuilder utan att dopa sig. Och bland de som ändå ser ut som en bodybuilder så tar det många år att nå dit. Det smartaste är att leva som en bodybuilder och sen "dra i bromsen" när du nått Ronaldos fysik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:25   #8
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Håll kroppsfettet på hans nivå med kosten och träna på tills du har massan. Du kommer dock inte att få en kropp som ser ut som hans. Du kommer att få en lika stor kropp som han, fast som ser ut som du. Du kan inte ändra formen på dina muskler eller deras fästen.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:27   #9
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
2# kanske skulle funka om man lägger in en massa cardio ? Lite rädd är jag att jag blir större än vad jag vill bli. Vill ha en bra fungernade smidig kropp med lite muskler som en modell eller som ronaldo kanske även åt Brad Pitt i fightclub lite åt det hållet. Fast med lite mer bf Hur skulle jag träna med vikter i så fall lättare vikter fler upprepningar ?

3# undrar hur man kan träna för att slippa leva i gymmet 3-4 timmar per dag Daily practice for 3-4 hours assuring a low fat level (less than 10 percent) ?


4# träna som en bodybuilder, ät som en bodybuilder, hoopas man har bra gener och se ut som en bodybuilder nej ?

Tack för alla svar
Gör som så att du läser i journalerna och kollar in bilderna här på Kolozzeum, det ger en bättre jämförelse av vilka resultat du kan förvänta dig av att använda "vikter" än att kolla bodybuilderbilder (bra ord).

Varför? Jo för att i journalerna kan du se utvecklingen över tid. Är du då fortfarande orolig över att "inte hinna dra i bromsen innan du är för stor", då skall jag skapa ett träningsprogram till dig.
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:30   #10
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 216
Det handlar om regelbunden träning, kosthållning ofta en livstilsförändring för att få till något liknande.

Träning 3 ggr per vecka på gymmet och en del vardagspromenader istället för att ta bil eller kollektivtrafik.

Träningen kan vara på ganska basic nivå.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2018-01-18 klockan 21:33.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:56   #11
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
6# om du kollar de videos som finns på youtube är det mest core träning man ser och träning med kroppsvikt inte så mycket med vikter.

7# många av de jag ser på gymmet har bara stora kroppar, förstår du vad jag menar ? stora bulkiga. Bodybuilders är med stora men där ser man mer musklerna.

8# 6 procent är nog lite väl lågt kanske mår bättre av att ha 10 eller lite under. Ska försöka provar vegankost just nu får se om jag kan öka upp proteinet lite i min kost.

9# ja fast det är väl fortfarande hur de tränar hur ofta de tränar och vad de tränar samt hur de äter. Varje kropp är väl individuell men något åt det hållet vill inte bli stor utan vill behålla en smidighet med lite synliga muskler.

10# Låter som för lite jag tränade för ett halvår sedan tränade nästan varje dag 5-7 dagar i veckan plus cykel till jobb och lite annat för att bränna calorier. Tog för lång semester, och ville ha ett nytt träningsprogram så har varit för lat för att gå till gymmet under de här månaderna. Börja försktigt ja visst men efter ett tag vill jag köra på fullt igen. Den här gången ska jag inte ta sååååå lång semester och inte ha några uppehåll från gymmet man ångrar det nu

Tack för alla svar.
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 21:58   #12
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
7# många av de jag ser på gymmet har bara stora kroppar, förstår du vad jag menar ? stora bulkiga. Bodybuilders är med stora men där ser man mer musklerna.
Ja, men det har tagit lång tid för dem att nå dit. Om du stannar innan du når dit så blir du som Ronaldo. Hänger du med? Du ska inte träna annorlunda, bara sluta öka tidigare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 22:15   #13
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, men det har tagit lång tid för dem att nå dit. Om du stannar innan du når dit så blir du som Ronaldo. Hänger du med? Du ska inte träna annorlunda, bara sluta öka tidigare.
Skajag inte i så fall även ha mer cardio i min träning ? Det finns väl även olika träning om man ska ha starka muskler eller mer uthålliga tyngre vikter lägre antal upprepningar eller mer upprepningar mindre vikter ?

Tack.
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 22:17   #14
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ödmjuk Visa inlägg
Skajag inte i så fall även ha mer cardio i min träning ? Det finns väl även olika träning om man ska ha starka muskler eller mer uthålliga tyngre vikter lägre antal upprepningar eller mer upprepningar mindre vikter ?

Tack.
Cardio är bra för hälsan, men inget som hjälper dig nå ditt utseendemål. Du ska träna för muskelmassa, men det råder delade meningar om man då ska träna lätt eller tungt. Gissningsvis är en kombination bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 22:26   #15
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
14# hjälper inte cardio till att hålla bf nere ? tex intervall på löpband eller hopprep ?
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)