Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-18, 17:14   #1321
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Onsdagspasset blev idag

Först lite test av poststyrka i roddmaskinen. Orkade hålla 25 nätt och jämnt, 20 körde jag i 10 sek men hade nog kunnat hålla en minut eller nåt. Sen provade jag med fyrkants"RT"-handtag, men var rätt lätt att köra med 30-35 så antar att man ska vara rätt mycket starkare där och vet inte vart godkäntgränserna går. Körde sedan post på armbrytningsbordet mot den kärviga trissa, upp till 18*3 vilket är ett bra PB men hade nog kunnat gjort ett gäng till, men sparade lite på krafterna.

Körde sedan samma med fyrkantshandtaget, sen bröt vi lite arm eftersom vi ändå var vi som ska tävla, på plats.
Känner att jag börjar få in rätt saker i nervsystemet och mer och mer kan använda den styrkan Som finns och över tid byggs upp, så det är bra

Därefter rodd med två fyrkantshandtag, pers med 60*12 och 70*6. Är alltså inte samma handtag som jag körde med för typ en månad sen, de här är större och rullar ur nävarna på en som Rolling Thunder. Kör tumlöst med flexion i rörelsen så när det väl blir tungt, då blir det fan tungt hehe.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 18:00   #1322
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Angående vibrationer så är det riktigt bra att kunna minska dessa så mycket som möjligt,vibrationer från maskiner är rena döden för händer och leder,finns även vibrationsdämpande handskar men dessa är svindyra. Sen är selen riktigt bra även om det känns hårdkår att skita i,långvarig "låst" belastning är rena katastrofen för berörda muskelgrupper och i förlängningen där tillhörande leder
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 18:03   #1323
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Angående vibrationer så är det riktigt bra att kunna minska dessa så mycket som möjligt,vibrationer från maskiner är rena döden för händer och leder,finns även vibrationsdämpande handskar men dessa är svindyra. Sen är selen riktigt bra även om det känns hårdkår att skita i,långvarig "låst" belastning är rena katastrofen för berörda muskelgrupper och i förlängningen där tillhörande leder
Jo så är det ju men även de halvnya är såpass milda att det inte är nån fara, finns ju typ inte kvar några av de gamla mutterknackarna och annan skit som man fick vita nävar av. Brukar märka att om man får pump och tryck av det man gör så är det bara bra, däremot minskad känsel osv=farligt. Men det är bara nån slags teori
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 18:26   #1324
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jo så är det ju men även de halvnya är såpass milda att det inte är nån fara, finns ju typ inte kvar några av de gamla mutterknackarna och annan skit som man fick vita nävar av. Brukar märka att om man får pump och tryck av det man gör så är det bara bra, däremot minskad känsel osv=farligt. Men det är bara nån slags teori

Mycket bra!
Skall noteras att trycklufts maskinerna jag står och kör hela dagarna känns nära nog silkeslena i gången men skyddsombudet är milt sagt bekymrad efter att ha prövat en vibrationsmätare på dom för någon månad sedan,låååångt utanför gränsvärdena.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 17:41   #1325
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Vilodag idag som planerat eftersom dagens pass blev igår. Är förkyld som en gris så var tillräckligt att kötta ner en miljon träd och buskar på jobbet hehe. Fan mörbultad mellan skulderbladen. Imorn däremot blir det träning av triceps/press/sidotryck.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 17:33   #1326
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dagens: en jävla massa cablecross-pressar, upp till 7 plattor, svart band sidotryck, lila bakåttryck, 3 reps på höger/vänster, följt av lite annan skit. Överlag bra pass och fortsätter öka bra mätte underarmarna också, ökat till 35.5 vilket är cool. Hade 39.5 överarmar vilket jag inte haft sen jag slutade bänka, är största jag någonsin haft runt underarmarna och största jag haft runt överarmarna på den här vikten så går åt rätt håll!
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 11:54   #1327
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dagens: lite post top roll och high hook. Bestämde mig för några veckor sen att inte bryta nåt i september, så blir det sen att man bryter varenda pass. Är fullkomligt värdelös på att hålla mig till planer, men skyller på att jag konstant kommer på än bättre idéer

Därefter swingcurl med fatbar, 40*40 vilket förstås är PB.
https://www.instagram.com/p/BoBpM-0h...=1050s24teqcak
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 21:41   #1328
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
I det kommande Vätternbrytet tycker jag att vi kör över alla!
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 12:08   #1329
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
I det kommande Vätternbrytet tycker jag att vi kör över alla!
Definitivt i alla viktklasser och armar dessutom!

Dagens pass: cable press, upp till lila sida grönt bak, 4 plattor 3 reps. Därefter lite high hook. (klipp)
Därefter sidopressflyes på golvet.

Nu är jag fan helt mos överallt, känns som om någon skulle gå in i mig så skulle benen i armarna gå i tusen bitar

https://www.instagram.com/p/BoEPeVkh...=12ycoqv3lx4dg
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 15:38   #1330
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Vilodag idag! Dels är det planerad vilodag, men har även en jävla hosta som aldrig verkar bli bättre eller gå över. Eller ja, hostar bara på natten men lungorna känns som skit jämt. Har väl lungcancer eller nåt
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 15:33   #1331
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Dagens: swingcurl 50*30, rodd 70*10, + annan skit som försvann när jag nyss försökte posta ett inlägg
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:09   #1332
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Rejält armbrytningspass idag med alla möjliga sorters folk och brytstilar Såhär mörbultad har jag inte varit sen första brytpasset jag körde
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 08:34   #1333
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Idag är jag handikappad
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 11:26   #1334
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Vad skoj så länge du inte är handikappad på samma vis som det där berömda armrbytningshandikapet Magnus Samuelsson ställde till med för många år sedan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 12:10   #1335
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Vad skoj så länge du inte är handikappad på samma vis som det där berömda armrbytningshandikapet Magnus Samuelsson ställde till med för många år sedan.
Haha det händer titt som tätt på tävlingar men inte på det sättet nej! Däremot extrem svaghet blandat med en vidrig smärta som påminner om växtvärk. När man knappt kan skruva upp shakern redan innan den här värken känns, då vet man att det är illa

Körde en pressövning som rehab idag:
Rep från sidan lite framifrån, typ 45 grader uppifrån. Anti-radial, cup, supination, sidotryck rotarcuff och sidotryck bröst, samt triceps neråt.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)