Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-18, 20:40   #76
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Ha fyfan! Starkt ändå!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 07:53   #77
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Snabbast 1K:
1. MackeJuve 3:27
2. Baskagge 3:36
3. Dåren 4:50
Citat:
Ursprungligen postat av inZane Visa inlägg

https://connect.garmin.com/modern/activity/3962788704

3.17 eller 3.18 efter några kilometer uppjogg. Frukstansvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Brände av 1k @ 3:17 ca 13km in i dagens lugna medeldistans. Kommer inte göra om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Släpar mig över linjen på 3:38.
Snabbast 1K
1. pepplez/inZane 3:17
3. MackeJuve 3:27
4. Baskagge 3:36
5. Frustrator 3:38
6. Dåren 4:50

Bra jobbat! Tanken med skärmdumpar på sina resultat var väl förvisso till viss del för att få svart på vitt att 1K-maxningen var utförd men kanske ännu mer för att visa att den utfördes med förutsättningarna angivna i trådstarten, d.v.s. utan negativ elevation gain. Så har ni det - släng upp det!

inZane: om jag tolkar din data rätt så hade du -2 m elevation gain på din 1K? I sådant fall tycker jag att vi uppdaterar reglerna till att gränsen går just där, det är ju helt ärligt rätt försumbart

Frustrator: din maxning låter EXAKT som min första. Tror jag fick exakt 3:38 efter att ha stannat typ halvvägs.

Att maxa 1K visade sig vara lite roligare än övriga två moment i "tävlingen" Jag kanske gör ett nytt försök ikväll eller imorgon, det här med max distans på fem min får vänta.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 08:11   #78
inZane
Registered User
 
inZanes avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 175
Tänkte inte på det faktiskt och uppfattade sträckan som en pannkaka. Däremot den lilla nedjogg jag orkade med borde ha inneburit minst 10 meters höjdskillnad så jag gissar att den gamla Garminklocka jag har är riktig dålig i detta avseende eftersom det är noll på den biten.
inZane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 08:19   #79
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Snabbast 1K
1. pepplez/inZane 3:17
3. MackeJuve 3:27
4. Baskagge 3:36
5. Frustrator 3:38
6. Dåren 4:50

Bra jobbat! Tanken med skärmdumpar på sina resultat var väl förvisso till viss del för att få svart på vitt att 1K-maxningen var utförd men kanske ännu mer för att visa att den utfördes med förutsättningarna angivna i trådstarten, d.v.s. utan negativ elevation gain. Så har ni det - släng upp det!

inZane: om jag tolkar din data rätt så hade du -2 m elevation gain på din 1K? I sådant fall tycker jag att vi uppdaterar reglerna till att gränsen går just där, det är ju helt ärligt rätt försumbart

Frustrator: din maxning låter EXAKT som min första. Tror jag fick exakt 3:38 efter att ha stannat typ halvvägs.

Att maxa 1K visade sig vara lite roligare än övriga två moment i "tävlingen" Jag kanske gör ett nytt försök ikväll eller imorgon, det här med max distans på fem min får vänta.
Kan posta lin skärmdump men min stackars klocka visar inga höjdmeter öht
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 08:55   #80
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av inZane Visa inlägg
Tänkte inte på det faktiskt och uppfattade sträckan som en pannkaka. Däremot den lilla nedjogg jag orkade med borde ha inneburit minst 10 meters höjdskillnad så jag gissar att den gamla Garminklocka jag har är riktig dålig i detta avseende eftersom det är noll på den biten.
Det är lugnt, ditt resultat är 100 % valid! Jag vill inte vara regel-nazi och jag tror dig

Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Kan posta lin skärmdump men min stackars klocka visar inga höjdmeter öht
Jag litar på att det var plant
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 09:06   #81
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det är lugnt, ditt resultat är 100 % valid! Jag vill inte vara regel-nazi och jag tror dig



Jag litar på att det var plant
På totalen var det väl ett par meter upp. Startade strax ovanför stranden och slutade en liten bit högre upp Men inga negativa metrar. Att fuska med metrarna för att vinna en tävling på kolo ligger inte för mig
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 09:50   #82
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Haha Frustrator, underbart beskrivern maxning Jag kanske också ska testa 1 km. Känner mig fortfarande överkörd efter helgens träning, men sämre förutsättningar än dig kan jag inte säga att jag har Får bli ett inslag på dagens lunchjogg tror jag bestämt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 11:26   #83
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Kul grej det här��

Har inte sprungit på några månader så det blir nog full sjå att komma under 4...
Testar vid tillfälle.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 11:40   #84
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Äsch jag tabbade mig Hade klockan på manuellt läge och mätte upp 1 km längs en grusväg som är hyfsat platt. Men, när jag sprang själva testet så borde jag givetvis ha låtit klockan mäta 1 km automatiskt för när jag väl sprang så tittade jag ner på klockan ca 10 meter innan min "målpunkt" och hade då sprungit 1,02 km. Snittempot var 3:35 min/km men jag gick ut ganska lugnt och kunde öka hela vägen så jag tror att under 3:30 är fullt möjligt. Det märks dock hur otroligt ovan jag är med att träna med mjölksyra i kroppen, den där känslan när det börjar pirra i armarna är speciell och inget jag upplever särskilt ofta .

Jag kanske testar igen på fredag med bättre tekniska förutsättningar för att kunna klocka en korrekt tid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 14:06   #85
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Största problemet med denna utmaning är nästan inte själva ansträngningen utan vad den gör med ens utseende. Jag tillhör verkligen inte kategorin som inte gillar att springa bland folk, snarare tvärtom. Men när jag maxade senast så var det fan lite pinsamt att möta bilister och cyklister. Jag vet sedan Lidingöloppsbilderna hur jag ser ut när jag är riktigt trött och tar i och känslan var att utseendet t.o.m. var värre då än på Lidingö. För den som har sett de bilderna så säger det inte direkt lite. Nu adderade jag dessutom glasögon till ekvationen samt kom på mig själv med att luta huvudet bakåt och mer eller mindre blunda den sista biten.

Om jag hade mött en tjej jag gillar när jag var ute och sprang normalt skulle jag tänka typ "nice, nu såg jag sportig och stark ut". Skulle jag möta densamma sista 400 meterna på 1K-maxningen så skulle jag tänka "jaha, där rök den chansen"
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 14:36   #86
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag kommer in från en annan infallsvinkel: observatör.

Du känner dig säkert skitful som vi alla, men särskilt mycket mer skruvad än andra löpare är du inte i rörelse. Jag minns nog när ni korsade vägen in mot sista 1-2 kilometrarna på LidingöLoppet. Då såg du ansatt men ändå behärskad ut, förutom att du var dubbelt så bred som resten av fältet. Inte mycket mer än så.

Jag menar, ta 60 bilder per sekund medan du sitter och pratar. Finns inte en käft som kommer se normal ut om man sållar till en stillbild där de blinkar och rör munnen samtidigt.

Senast redigerad av Rahf den 2019-08-20 klockan 14:37.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 14:45   #87
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
En fördel med att bo på vischan är att de enda som såg mig springa var en flock kvigor och grannens katt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 15:01   #88
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag kommer in från en annan infallsvinkel: observatör.

Du känner dig säkert skitful som vi alla, men särskilt mycket mer skruvad än andra löpare är du inte i rörelse. Jag minns nog när ni korsade vägen in mot sista 1-2 kilometrarna på LidingöLoppet. Då såg du ansatt men ändå behärskad ut, förutom att du var dubbelt så bred som resten av fältet. Inte mycket mer än så.

Jag menar, ta 60 bilder per sekund medan du sitter och pratar. Finns inte en käft som kommer se normal ut om man sållar till en stillbild där de blinkar och rör munnen samtidigt.
Uppskattar inskjutet om bredast i fältet( ) men jag tror inte att du har sett bilderna Det är något i hästväg alltså och det är verkligen 15 av 15 bilder, helt otroligt. Tills den dag då jag de facto ser någon vars ansikte gör samma saker som mitt ansikte så väljer jag att tro att jag har ett otroligt oattraktivt ta-i-face. Ena mungipan vill snett nedåt och den andra snett uppåt, det måste ses för att förstås.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 15:48   #89
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Uppskattar inskjutet om bredast i fältet( ) men jag tror inte att du har sett bilderna Det är något i hästväg alltså och det är verkligen 15 av 15 bilder, helt otroligt. Tills den dag då jag de facto ser någon vars ansikte gör samma saker som mitt ansikte så väljer jag att tro att jag har ett otroligt oattraktivt ta-i-face. Ena mungipan vill snett nedåt och den andra snett uppåt, det måste ses för att förstås.
Jag såg det. Jag såg allt. I 60 bildrutor per sekund.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 19:34   #90
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Jag unnade mig att värma upp 2 tusingar och en femhunka i typ miltempo och sedan körde jag den här. Etapp 11, på 2:57. Hade tänkt ut var på rundan det skulle vara plant, men när jag stod och frustande och blickade tillbaka syntes det att jag hade lite nedförsbacke. Eftersom jag tryckte på klockan räknar inte strava ut det, men jag uppskattar det till 2-3m.

Jag skulle kunna tänka mig att göra om det längre fram när det är det enda jag ska få ut av passet, nu ville jag få in lite mer kvalitet och kunde kanske bara köra på 98% Samt där det är planare.

PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)