Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-06, 00:10   #1096
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Brukar det komma något sammandrag av alla grenar som i wsm efter tävlingen?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Nej det brukar det inte göra däremot så brukar det vara några som har kontakt med folk på plats och uppdaterar spreadsheets med resultat samtidigt som tävlingen pågår. Tävlingen sänds sedan i USA under sommaren men kommer inte upp på youtube förrän den sänds i England i december.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 08:37   #1097
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Nej det brukar det inte göra däremot så brukar det vara några som har kontakt med folk på plats och uppdaterar spreadsheets med resultat samtidigt som tävlingen pågår. Tävlingen sänds sedan i USA under sommaren men kommer inte upp på youtube förrän den sänds i England i december.
Jag kanske var otydlig. Menar om det kommer ett sammandrag från Arnolds som var i helgen, likt det som sänds från wsm i december.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 08:47   #1098
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Jag kanske var otydlig. Menar om det kommer ett sammandrag från Arnolds som var i helgen, likt det som sänds från wsm i december.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Allt har sedan typ tävlingsstart legat uppe på tuben. Rogue har live-sänt hela spektaklet. Finns även kortare sammanfattnings-videos om de olika grenarna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 08:48   #1099
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Kan även rekommendera Rogues "Road to...." samt deras två dokumentärer om stenarna i Skottland och de baskiska strongman-utövarna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 10:45   #1100
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Allt har sedan typ tävlingsstart legat uppe på tuben. Rogue har live-sänt hela spektaklet. Finns även kortare sammanfattnings-videos om de olika grenarna.
Det är för mycket dötid för att jag ska orka kolla på hela grenarna och de sammanfattningar jag såg var typ 2-3 min långa så skulle vilja ha något mellanting men jag kanske får nöja mig med sammanfattningarna då.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 11:17   #1101
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Det är för mycket dötid för att jag ska orka kolla på hela grenarna och de sammanfattningar jag såg var typ 2-3 min långa så skulle vilja ha något mellanting men jag kanske får nöja mig med sammanfattningarna då.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Jag spolade, fungerade rätt bra. Behöver ju som sagt inte se alla atleterna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 22:04   #1102
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
https://www.instagram.com/p/Bf9SL5Bg...gmanmotivation

Ny film med Savickas och 160, 190, 200 i stock och en vändning på 220. Han kanske inte är passé trots allt.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 23:28   #1103
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
https://www.instagram.com/p/Bf9SL5Bg...gmanmotivation

Ny film med Savickas och 160, 190, 200 i stock och en vändning på 220. Han kanske inte är passé trots allt.
Ja 200kg såg bra ut iaf, vi får se om han lyfter 220kg nästa vecka som videon lovar. Märks ändå fortfarande att vänstra armen låser ut långsammare än högra, så skadan är nog inte 100% läkt än. Oavsett så kan det bli en hel del folk som lyfter 210kg+ på ESM tror jag.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 22:01   #1104
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Ja 200kg såg bra ut iaf, vi får se om han lyfter 220kg nästa vecka som videon lovar. Märks ändå fortfarande att vänstra armen låser ut långsammare än högra, så skadan är nog inte 100% läkt än. Oavsett så kan det bli en hel del folk som lyfter 210kg+ på ESM tror jag.
Jo. Jag tror inte att det blir Zydrunas som tar sitt eget världsrekord. Det blir nog Hall. Vilka är med mer?
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 11:22   #1105
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jo. Jag tror inte att det blir Zydrunas som tar sitt eget världsrekord. Det blir nog Hall. Vilka är med mer?
De andra i line-upen som kan ge sig på rekordet är Radzikowski som ser väldigt stark ut nu, och Graham Hicks kanske. Iron Biby, Oberst och Rob Kearney är även med som gäster. Hafthor kanske också kan överraska i stockpressen så snabbt som han verkar utvecklas.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 11:37   #1106
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Forsmark var med på tyngre radio idag, hans målsättning på WSM är att nå final. Har han eller Johnny någon chans att nå final? givetvis beroende på lottning i grupperna samt vilka grenar men om ni får gissa?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 15:33   #1107
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Forsmark var med på tyngre radio idag, hans målsättning på WSM är att nå final. Har han eller Johnny någon chans att nå final? givetvis beroende på lottning i grupperna samt vilka grenar men om ni får gissa?
Det är inte omöjligt, men blir givetvis svårt. Beror mycket på grupperna.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 22:16   #1108
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Forsmark var med på tyngre radio idag, hans målsättning på WSM är att nå final. Har han eller Johnny någon chans att nå final? givetvis beroende på lottning i grupperna samt vilka grenar men om ni får gissa?
Det handlar mycket om att inte nolla i någon gren tror jag. Forsmark är väl den som har störst chans att nå en final. Han lär inte nolla i något (bortsett från om det skulle vara någon riktigt tung pressgren), medan Johnny lär nolla i de statiska övningarna. Sen gäller det att de får bra grenar, att motståndet inte har lika tur med lottningen och att de inte får solen i ögonen.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 23:33   #1109
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Det handlar mycket om att inte nolla i någon gren tror jag. Forsmark är väl den som har störst chans att nå en final. Han lär inte nolla i något (bortsett från om det skulle vara någon riktigt tung pressgren), medan Johnny lär nolla i de statiska övningarna. Sen gäller det att de får bra grenar, att motståndet inte har lika tur med lottningen och att de inte får solen i ögonen.
Tänker att eftersom det är tunnor med stegrande vikt i årets WSM så kanske Johnny iaf klarar de 2-3 första tunnorna? Men det kanske ändå ger honom sista plats i grenen, tror fortfarande det hade varit värre med typ 340kg knäböj för reps.

Jag tror Forsmark och Hansson kan ta sig final med rätt grupp och grenar. Under de senaste två åren har man sätt folk som Matjaz Belsak och Nick Best kvala till finalen, jag skulle säga att Forsmark är en bättre strongman än båda dem.

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2018-03-09 klockan 23:37.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 23:42   #1110
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Johnny har ju en tendens att verkligen skrälla, men det är klart att Forsmark är jämnare.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)