Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-26, 09:27   #16
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 462
Nej för fan. Aldrig gjort det och kommer aldrig göra det heller. Intalar mig själv att jag rör på mig tillräckligt ändå. Cyklar till jobbet, springer och far runt på jobbet som en idiot. Tror det bör vara tillräckligt.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-29, 10:19   #17
gnilrub
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 59
Sen jag skaffade hund så kommer jag aldrig under 10000 steg per dag oftast närmare 20000. Men apparna som räknar steg visar extremt olika så att jämföra sig med andra funkar inte.
gnilrub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 04:29   #18
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av gnilrub Visa inlägg
Sen jag skaffade hund så kommer jag aldrig under 10000 steg per dag oftast närmare 20000. Men apparna som räknar steg visar extremt olika så att jämföra sig med andra funkar inte.
Hur vet du det? Att det "visar extremt olika". Har du jämfört många appar? Själv har jag jämfört med tre och de ligger väldigt nära varandra. Skiljer på 200-300 meter på ca 10000 steg. Hyfsat försumbart kan jag tycka.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 08:30   #19
gnilrub
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Hur vet du det? Att det "visar extremt olika". Har du jämfört många appar? Själv har jag jämfört med tre och de ligger väldigt nära varandra. Skiljer på 200-300 meter på ca 10000 steg. Hyfsat försumbart kan jag tycka.
Ja alltså jag har inte gjort några jättestora efterforskningar men jag har provat att ha fler appar igång samtidigt. Har väl provat 4 st kanske och de har visat väldigt mycket olika. Ibland har den ena visat dubbelt så många steg som den andra. Den jag har nu som heter pedometer-stegräknare kan man ställa känsligheten på i tre steg och även där blir det en eventuell felkälla.
gnilrub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 09:22   #20
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, men jag tappar alltid räkningen när någon börjar prata med mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Smart. Själv har jag alltid löst det genom att åka hem igen, lägga mig, och omedelbart kliva upp och försöka genomleva min dag på exakt samma sätt som jag gjorde den förra gången, och börja om från 0 med stegräkningen. Men det är väldigt tidsödande, så jag tror jag ska pröva ditt sätt.
Jag fick lite dåligt samvete när jag tänkte på att ovanstående kommentarer var rätt dryga. Jag gillar trådskaparen och tyckte inte att hans fråga var dum, så jag får be om ursäkt om jag orsakat irritation.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 12:24   #21
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag fick lite dåligt samvete när jag tänkte på att ovanstående kommentarer var rätt dryga. Jag gillar trådskaparen och tyckte inte att hans fråga var dum, så jag får be om ursäkt om jag orsakat irritation.
Haha... är inte det minsta lättkränkt trots att uppfyller vissa kriterier i den genren, vit, (övre) medelålders man...
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 16:39   #22
xarizma
Registered User
 
xarizmas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 304
Nej, räknar inte.
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)