Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-06-15, 23:12   #46
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-15
Tid: 15:10 - 16:05
Plats: LAK

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x82.5, 5x82.5, 5x82.5, 2x82.5, 2x82.5

Inte speciellt bra pass. Mycket tyngre än förväntat och som grädde på moset sprack de nylagade shortsen, dags att köpa nya. Redan i andra set så var det mer vilja än teknik och efter tredje var jag död muskulärt och psykiskt.

Militärpress
5x20, 5x25, 5x25, 5x30
5x37.5, 5x37.5, 5x37.5, 3x37.5, 3x37.5

Riktigt grisigt och mest bara vilja som gjorde att jag i alla fall klarade av de tre första setten.

Marklyft
5x50, 5x60, 5x70, 5x80
5x100

Samma sak här mycket vilja gick in i lyftet. Fånig som man är så kändes 100 kilo som en viktig gräns att klara. Det kanske var laddningen inför det lyftet som störde allt annat. Det var inte maxtungt men inte långt ifrån.

Latsdrag
5x40, 5x45, 5x50
5x60,3x60, 3x60, 3x60, 3x60

Ingen kraft kvar att ge efter marklyften, till och med greppet sviktade.

Kommentarer
Den totala motsatsen till måndagens pass, inget gick som det skulle idag. Lusigt hur det kan skilja sig från dag till dag. Fast jag tror att det till stor del beror på min struliga dygnsrytm. Resan och värmen under helgen har gjort att jag inte riktigt hittar tillbaka till rätt rytm igen. Sen så tror jag också att det morgondagens intervju som ligger och skaver i bakhuvudet. Det är svårt att ladda helt inför träningen när så mycket annat tar kraft. Orkar knappt skriva i journalen heller. Det försvinner förhoppningsvis efter imorgon. Då ska jag istället våndas över mina eventuella misstag och otåligt vänta på besked. Men jag fick i alla fall basta och det är alltid trevligt.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-06-15 klockan 23:20.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 14:23   #47
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-18
Tid: 14:10 - 14:50
Plats: Mattisberget

Kommentarer

Helt oplanerat så blev det ett lite längre löppass idag. I normala fall så brukar jag låna en cykel för att ta mig ut till Mattisberget men idag så var det redan tagen. Så utöver de sedvanliga 2.6 kilometerna i spåret så blev det även 2.5 kilometer till och från Mattisberget. Jag tog två små pauser på cirka en minut under tiden vid start och slut på elljusspåret. Det var betydligt mindre jobbigt än jag hade trott medan jag sprang. Men nu när jag kommit hem så känner jag mig ganska så slut. Men överlag ett ganska trevligt pass. Det gjorde stor skillnad att jogga tid så jag var uppvärmd innan den första uppförsbacken cirka 300 meter in i slingan. Så jag kanske ska ta och jogga dit även i fortsättningen. Ta jag bara en lite paus innan jag börjar med slinga så kommer jag nog till och med få bättre tider med den extra uppvärmningen.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 15:57   #48
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-20
Tid: 13:00 - 14:10
Plats: LAK

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x82.5, 5x82.5, 3x82.5, 3x82.5, 2x82.5

Det var inte styrkan så mycket som tekniken som var problemet idag. Jag fick helt enkelt inte till lyften så som jag ville. Men även om jag skulle fastna här så är det tio kilo tyngre än förra vändan och det är inget att fnysa åt. Bara mindre känningar i ryggen så det verkar inte vara någon fara.

Bänkpress
5x30, 5x40, 5x45, 5x50
5x60, 2x60, 3x60, 3x60, 3x60

Siffrorna talar sitt tydliga språk. Tvåan blev som den blev mest bara för att tekniken havererade. Det finns lite mer att ge om bara tekniken stämmer. Men det positiva är att m,in brygga och axlarna känns stabila. Dessutom så kände jag inte av svagheten i vänster handen det minsta.

Stångrodd
5x30, 5x35, 5x40, 5x45
5x52.5, 5x52.5, 5x52.5, 5x52.5, 5x52.5

Den sega känsla från förra veckan var som bortblåst, nu var det bara tungt i allmänhet. Det känns betydligt stabilare än tidigare vilket är skönt. Jag kommer nog känna av det i filéerna men inte i landryggen.

Kommentarer

Väldigt ospektakulärt träningspass. Att det går lite segt har väl delvis att göra med att jag kommit förbi de stopra nybörjarökningarna som kommer med nya övningar. Sedan så har jag dragit ner på maten lite för att så sakteliga gå ner i vikt. Jag vet inte om det gjort någon faktisk skillnad men jag upplever mig mycket smalare och att byxorna inte sitter lika snor-tight.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 12:23   #49
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-23
Tid: 11:15 - 12:25
Plats: LAK

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x82.5, 5x82.5, 5x82.5, 4x82.5, 3x82.5

Klart bättre styrka än sist och överlag bekvämare lyft. Under uppvärmningen så såg jag till att verkligen gå ner till mitt maxdjup och så att säga strecha i bottenläget. Det kändes som ett vinnande koncept och den mesta stelheten var borta till arbetsseten. Det var nog en bidragande orsak till att det kände och gick bättre. Jag vet inte om det är styrkan eller mitt psyke som sätter gränsen för så här i efterhand så undrar jag om det inte fanns ett eller två rep kvar att ge. När man är mitt uppe i det hela så känns allt omänskligt tungt och omöjligt. Frågan är om jag undervärderar min styrka eller förtränger ansträngning när jag väl är klar.

Militärpress

5x20, 5x25, 5x25, 5x30
5x37.5, 5x37.5, 5x37.5, 5x37.5, 3x37.5

Så oroligt retligt att jag missade sista setet. Jag försökte efter första missen att göra en omtagning men jag kom inte ens över huvudet med stången. Det fanns helt enkelt inget kvar att ge just då. Men nästa gång då djävlar.

Marklyft

5x60, 5x70, 5x80, 5x90
5x105

Jag prövade att stå lite bredare den här gången då jag upplevt balansen som lite dålig tidigare. Den här gången hade jag benen så att armarna precis nuddade på utsidan. Det kändes bättre och den lilla kontakten störde inte lyften. Punkt två var att jobba lite mer med höften. Jag passade på att kolla min utgångs position i en spegel och höfterna började lite väl högt. Det begränsade min styrka men satte även ryggen i en lite ful position. Om mina experiment med tekniken gav resultat är svårt att säga men det kändes bra och jag lyckades med lyften.

Latsdrag

5x40, 5x50, 5x50
5x60, 3x60, 3x60, 3x60, 3x60

Här dog jag ganska snabbt. Det var helt enkelt för tungt för mig efter första set. Jag har alltid varit svag rent absolut men framför all i förhållande till min vikt i just latsdrag/pullups.

Kommentarer

Väldigt små framsteg just nu men fortfarande framsteg, det är väl det viktigaste? Midsommar brukar vara ganska dåligt för min kondition och styrka då vi tar det hela på största allvar. Det brukar vara en av årets höjdpunkter och håller på i nästan ett dygn. Vi har en hel gris som ska grillar så vi kommer hålla på från förmiddagen med förberedelser och slutar när siste man somnat i sitt tält. Nästa veckan blir en vanlig träningsveckan fast då jag ska jobba som roddare på en festival helgen efter det så får jag eventuellt ta det lite lugnt så jag har krafter kvar.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 15:27   #50
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-23
Tid: 14:50 - ~15:30
Plats: Mattisberget

Kommentarer

När jag satt och loggade gårdagens styrkepass så insåg jag två saker. För det första var det på tok för fint väder att sitta inne och för det andra så skulle jag nog inte få tid till träning under helgen. Listig som man är så lyckades jag hitta en aktivitet som kombinerar de två insikterna. Då jag förra veckan upptäckte att det var en perfekt uppvärmning att jogga till Mattisberget så gjorde jag det även idag. Den här gången så visste jag att det inte var så farligt vilket gjorde att jag kunde jogga hela vägen utan pauser. Den största tröttheten var benmusklerna som var rätt möra sedan gårdagen och den mentala tröttheten/latheten. Totalt blev det 5.1 km var av 1 km var framfotslöpning. Jag hade tänkt ta och experimentera lite med det framöver och börja lite lugnt. Det var inte speciellt jobbigt för vaderna däremot så touch:ade hälen marken till och från när steget skulle dämpas. När jag tränade kendo som mest var vaden så stark och spänd att det aldrig var ett problem. Men det kommer väl allt eftersom jag återfår styrkan och får in tekniken.

Upptäckte att jag i förra posten har skrivit fel datum. Det ska naturligtvis vara 2011-06-22. Gör om gör rätt och tio böj-sträck.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-06-23 klockan 15:28.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-27, 13:54   #51
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-27
Tid: 11:20 - 12:25
Plats: LAK

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x82.5, 5x82.5, 5x82.5, 5x82.5, 5x82.5

Jag fortsatte på den inslagna vägen och såg till att sitta stretcha ordentligt i bottenläget under uppvärmningen. Även denna gång så gjorde det att böjarna kändes mycket mer bekväma. Den här gången satt djupet, rytmen och styrkan där den skulle. Det blev naturligtvis tungt och lite knöligt mot slutet men det ska ju vara tungt att träna. Inga problem med ryggen den här gången heller. Det är bara tiden framför datorn som ger problem.

Bänkpress
5x30, 5x40, 5x45, 5x50
5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Vilken skillnad från sist. Jag hade duktigt ont i latsen sedan midsommar (ingen aning varför) vilket kändes när jag bänkade. Men styrkan var något helt nytt. De första tre setten gick smidigt rak igenom. Där efter så fick jag koppla in pannbenet lite för att klara det sista. Set fyra är väl det som förtjänar mest omnämnande då det hade klart bäst setup av kroppen även om styrkan började svika.

Stångrodd
5x40, 5x45, 5x50
5x55, 5x55, 5x55, 5x55, 5x55

Här trodde jag att jag skulle få det tungt med mina ömma lats. Men där fick jag fel, det var bara att dra. Överlag rätt bra, lite bök men inga drag som inte nåde upp eller träffade lågt.

Kommentarer
Att sätta pers i tre av tre övningar måste ses som ett väldigt godkänt resultat med tanke på att det just varit midsommar. Att grilla och äta gris är väl helt i styrketräningens anda men öl, hedniska riter och brist på sömn är en annan femma. Som den ansvarstagande människa jag är så såg jag till att vara där tidigt och förbereda inför festen, att det sedan ger en perfekt ursäkt för att börja dricka öl redan klockan elva är en annan sak. När vi precis fått upp partytälten börjar det regna rätt rejält. Men vi öppnade var sin öl och hällde en skvätt på marken för att blidka Njord och tio minuter senare så strålade solen i kapp med oss. Utan att gå in på alla snaskiga detaljer så blev det en hel del folk, öl och nakenbad fast ovanligt lite fruktbarhetsriter i buskar och tält. Lite sliten dagen efter men inget som inte 2+12 timmar med sömn kunde avhjälpa.

Den stora frågan är varför har jag ont i mina lats. Kandidaterna är alla simturer i älven alternativt när jag och polaren på fyllan körde lite kroppssviktsövningar för att få partypump och bli representativ.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-06-27 klockan 13:57.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-28, 12:50   #52
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-28
Tid: 11:30 - 12:20
Plats: Mattisberget

Kommentarer

Mitt nuvarande standard löppass på 5 km. Fast med gårdagens böjar i bene så blev det väldigt segt och jobbigt. Det slutade med att jag bara sprang 3 av 5 km och gick resten. Så konditionsmässigt så var det ingen större bedrift men benen känns mjukare och inte lika ömma så här efteråt. Dessutom så är det bra för mitt mentala välbefinnande.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-29, 15:05   #53
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-06-29
Tid: 11:15 - 12:25
Plats: LAK
Morgonvikt: 95,0 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x85, 5x85, 5x85, 3x85, 2x85

Just idag så sång skivstången ovanligt ond och respektingivande, ut jag var helt inställd på att jag skulle få vika ner mig nästan direkt. Men ben kändes hel slaktade efter måndagen. Men jag lyckades återigen överraska mig själv. Det fick bli lite pannben men mot slutet vågade jag inte pressa mig själv något mer då jag var rädd att jag skulle sabba ryggen med bristande teknik.


Militärpress
5x20, 5x25, 5x25, 5x30
5x37.5, 5x37.5, 5x37.5, 5x37.5, 5x37.5

Det här var det enda resultatet jag skulle tillåta mig. Jag hade redan innan bestämt att jag skulle klara vikten om det så skulle krävas en halvtimme setvila. Nu krävdes det inte så mycket av den vara faktiskt. Alla sista reps var tunga men jag kunde kriga upp dem. Då stången jag använde var ganska hal så gick det inte att vila den mot brösten mellan repsen vilket gjorde att jag hade lite mer tempo vilket kände riktigt bra.

Marklyft
5x60, 5x70, 5x80, 5x90
5x110

Samma visa varje gång, jag hittar en hy nivå av gristungt och tror mig vara på gränsen men lyckats trots allt. Till skillnad från tidigare då marklyft bara var förknippat med glädje så börjar en viss fruktan infinna sig inför arbetssettet. Det är inte bara drag och lek längre utan kräver mycket mer av kroppen, tekniken och psyket. Det är med andra ord precis lika kul fast på ett ångestladdat, plågsamt sätt.

Latsdrag
5x40, 5x45, 5x50
5x60, 3x60, 3x60, 3x60, 3x60

Vad ska man säga? Det går segt. Jag pröcade att göra chinups men belönades inte med en enda. Fast då har jag varit ganska slut i latsen sedan midsommar.

Kommentarer
I dag är första dagen på resten av mitt liv. Det stämmer i och för sig på alla dagar utom den sista man lever. Poängen är att jag nu ska börja ta tag i det här med vikten igen. Innan jag började skriva den här journalen och började med Stronglifts så hade jag genomfört en två år lång, lågintensiv deff. Att kalla det en deff är egentligen fel då det mer handlade om en livsstilsförändring där träning fick spela en mycket större roll. Under de senaster tre månaderna så har jag tillåtit mig själv att äta ganska fritt och efter som jag tillfälligt bor hos mina föräldrar så är det ingen brist på mat och sötsaker i skåpen. En viktigt del de 35 kilo jag lyckades gå ner under "deffen" var just att jag inte hade saker att småäta hemma. Jag har på fyra månader gått upp tio kilo. Det var mer än jag hoppats på men är egentligen inte så mycket. När jag vägde 85 kilo så var jag i slutfasen av en deff och ganska tömt i kroppen. Den sista veckan hade jag tappat en hel del vikt. Nu idag så är jag allt annat än tömd och svulten. Så De tio kilorna är snarare sju-åtta och lite borde ha blivit till muskler i alla fall. Så under de närmaste fyra månaderna fram till första övningstillfället med 92. artilleribataljonen, elfte november, så är målet att gå ner åtta kilo och kravet är att gå ner fem kilo. Det länns spontant som ganska sansade mål och jag vill inte skynda så jag börjar tappa allt för mycket muskler. Att komma i bra form är ett långtidsprojekt och jag ser inte att jag når fram än på några år. Men att väga lite mindre är inte bara estetiskt viktigt utan gör att löpning och marsch kommer bli lättare och ger mig kanske viktigast av allt bättre förutsättningar för att bygga muskler.

Nu kommer det att bli ett litet uppehåll med träningen en dryg vecka framöver. På söndag så åker jag och jobbar som roddare på en musikfestival i Norge. Fram tills dess blir det bara konditionsträning men jag tror nog att jag kommer få en hel del smygträning när vi ska bygga scen och rigga för de olika banden.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-06-29 klockan 15:11.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 13:39   #54
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-07-13
Tid: 11:15 - 12:30
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,2 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x85, 5x85, 3x85, 2x85, 2x85

Det var ganska kämpigt precis som jag förväntat mig och resultatet blev där efter. Det var inte katastrofalt men knappast strålande.

Bänkpress

5x30, 5x40, 5x45, 5x50
5x60, 5x60, 5x60, 3x60, 4x60

Jag lät bli att höja då jag kände att dagsformen var allt annat än god. Jag ville inte slösa tt försök på den nya vikten.

Stångrodd
5x40, 5x45, 5x50
5x57.5, 5x57.5, 5x57.5, 5x57.5, 5x57.5

Jag fumlade och höjde trotts att jag ville ligga kvar på förra vikten. Men det visade sig vara ett riktigt lyckat misstag. Efter att ha varit allmänt dålig på allt annat så var det skönt att lyckas sätt ett personbästa.

Kommentarer

Veckan i den lilla orten Lakselv i Norge som roddare visade sig allt jag förväntat mig och lite till. Planen var att försöka gå ner i vikt lite under tiden. Men redan dag ett så var det uppenbart att arbetet var så pass ansträngande att gällde att skyffla i sig all mat man kom åt för att orka med. Jag vill inte tänka på hur seg och öm jag skulle varit om jag inte ätit ordentligt. De första tre dagarna byggde vi stora scenen. Det innebar åtskilliga ton av smala, breda, raka, grunda, djup, sneda, enbens och enhandsmarklyft. Kombinerat med allhanda "funktionella" övningar i bära/släpa, lyfta/hissa samt klättring i torn. Vi arbetade i snitt 13 timmar per dag.

Sedan gick vi in i själva festivalen där arbetet blev mer intervallbetonat. Mellan de olika artisterna så skulle vi rigga om på scenen. Inte så mycket jobb faktiskt med intensivt och sent. Vi slutade oftast kring tre på morgonen då alla öl man korpat dracks upp. Efter att sista bandet var klart på kring 03:00 på söndagens morgon började vi riva teknik fram till klockan nio. Sen fick vi "sova" sex timmar och rev sedan resten av scenen fram till fyra på morgonen. Sen sov vi några timmar till och satte oss i bilarna för en tio timmars körning hem till Luleå. Så det är därför jag känt mig lite seg under dagen.

+Allfader, black metall från Mo i rana. Hårt, bra och ett trevligt band att jobba med.
+Kråkesølv, röjde hårdare än Status Quo som headlinade. Vi fick öppna väggarna till öltältet för att folk inte skulle kvävas. Helt enormt tryck, bra ljud och sköna killar.
+Metall-lappen, om Ozzy skulle varit norrman och same så hade han sett ut som denna kille. Pratade aldrig, skrek alltid och oftast om helt fel band.
+Maten, god och i (lite väl) stora mängdfer.

= Statu Quo, kul att se publiken härja och en proffsig men ganska förutsägbar show.
= Stella Mwangi, skittråkig musik men hela backstage gänget så mycket nöjda ut när vi kunde stå på sidan och oogla tjejerna som dansade.

- Regnet när vi skulle riva.
- Att mina kompisar försvann på efterfest med Allfader utan att hämta mig. Så jag fick varken öl eller t-shirt.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 15:36   #55
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-07-15
Tid: 15:40 - 16:20
Plats: Mattisberget
Morgonvikt: 96,2 kg

Kommentarer

Jag hade egentligen tänkt hålla mig hemma och bara njuta av att ha huset för mig själv men saker blir inte alltid som planerat. Efter att ha slöat, druckit kaffe och läst klart sista Space Wolves boken så var jag helt enkelt för taggad/orolig i kroppen. Kombinationen av inaktivitet, koffein och berättelser om heroiska dåd hade gett kroppen motstridiga signaler. Så det vara bara att ge sig ut i spåret och byta överskottsenergi mot endorfiner. Trots träningsvärk i benen och vad som kändes som en begynnande förkylning gick det riktigt bra. Det sedvanliga 5 km spåret avklarades på cirka 33 minuter utan att jag sprang ihjäl mig. Lite drygt tre kilometer var framfotslöpning men sedan fick jag en blåsa under stortån och gick tillbaka till hälisättning. Jag märker tydligt att kendo har satt sina spår då min vänstra vad är mycket starkare och spänstigare. Förhoppningsvis så kommer det här att jämna ut skillnaden lite i alla fall.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 14:17   #56
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-07-18
Tid: 11:15 - 12:20
Plats: LAK
Morgonvikt: 95,8 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x76
4x87.5, 3x87.5, 3x87.5, 3x87.5, 1x87.5

Första försökte på en ny vikt och det gick där efter. I första set så satsade jag på en femma vilket resulterade i en riktig fail. Jag kom nästan upp till 90 grader innan jag sjönk ner och fick lägga stången på safety pins. Det lyftet kändes inte bra för ryggen så jag tog det lite lugnare i de följande seten. Dessutom så kändes lyften väldigt knöliga och fula.

Militärpress
5x20, 5x25, 5x30, 5x35
5x40, 3x40, 3x40, 2x40, 3x40

Även här så fick jag en helt ny vikt att leka med. Jämna tiotal har alltid varit lite extra respektingivande av någon fånig anledning. Oavsett om det var muskler eller psyke så fick jag jobba hårt för att lyckas med ett enda rep.

Marklyft


Utgick helt då det inte fanns plats att köra samt att ryggen spökade efter mitt fail i böjen.

Latsdrag
5x40, 5x45, 5x50
5x60, 5x60, 3x60, 3x60, 3x60

Två reps mer än sist är inte så mycket men alla framsteg räknas. Kändes lite konstigt i vänster armbåge. Det gjorde inte ont och var inget hinder. Jag hade känningar där när jag var i Norge och det är väl det som sitter kvar.

Kommentarer
Idag var jag sliten och med lite förkylningskänningar. Halsen har gjort lite ont och jag har en skön whisky-röst. Det där löppasset i fredags ligger nog bakom en del av det fast sessionen med vattenpipan lär inte har gjort saken bättre. Men man är inte ensam hemma och kan leka hedonism-bot varje dag. Snart så kommer verkligheten ikapp.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 10:36   #57
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-07-21
Tid: 11:15 - 12:30
Plats: LAK
Morgonvikt: 95,8 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x87.5, 1x87.5
Jag kom för djupt i första set och då sa ryggen STOP på ett kraftfullt sätt. Jag prövade att fortsätta men det kändes bara farligt. Nu blir det en deload och så ska jag börja böja med en höj safetybar så som mål så jag hittar djupet igen. Känns väldigt drygt men vad ska man göra. Dessutom så såg jag att mina knän kommer väldigt långt fram och att jag inte sätter mig bakåt ordentligt. Det är mycket att jobba på.

Bänkpress
5x30, 5x40, 5x45, 5x50
5x62.5, 5x62.5, 4x62.5, 3x62.5, 3x62.5

Här var det revansch som gällde, något vettig skulle jag ju få ut ur träningen. Jag kan inte annat än konstatera att det gick rätt bra trots allt. Bryggan och axlarna kändes stabilare än någonsin och jag behövde inte kämpa för att inte sjunka ihop på bänken. Jag hamnade lite snett i tredje set och slog i ställningen vilket kostade en del styrka och kostade mig femma. Men det kändes som en god revansch.

Stångrodd

Utgick eftersom jag inte vill belasta ryggen när den gjorde ont. Det är återhämtning som gäller.

Kommentarer
Inget bra pass. Att man är svag kan jag acceptera men att göra fel och få ont är inte acceptabelt. Om jag ska kunna vandra i fjällen och jobba som roddare så krävs det att jag är bra i ryggen. Men det är bara att lära sig av sina misstag och gå vidare. Jag kommer att sänka vikterna och sätt safetybars högre så att de inte räddar mig utan används som mål.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 12:45   #58
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-07-21
Tid: 11:15 - 12:30
Plats: Padjelanta
Morgonvikt: okänd

Kommentarer

Det har varit ganska tyst här på sistone men det är för att jag varit på en fjälltur och sedan inte haft ork att skriva. Det kan inte direkt kallas styrke- eller konditionsträning men jobbigt har det varit. Att utsättas för regn tre av fyra dagar tog en hel del energi och gjorde turen ganska jobbig psykiskt, men det var det värt. På måndag så fortsätter träningen som vanligt med en deload i knäböj och en fortsatt jakt efter högre vikter i övriga övningar.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 16:36   #59
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-05
Tid: 13:30 - ~14:30
Plats: Gamla Bodenvägen

Kommentarer

Ett riktigt dåligt löppass. Fötterna, benen och framför allt fotlederna var fortfarande slitna efter fjällturen, resten av kroppen var slut efter att ha byggt scen och halsen ville inte vara med. Så det blev 2.5 km slö jogging med ben gjorda av bly samt en halv varv promenad runt spåret, total ~3.5 km. Men för att citera min pappa: "Ja men då kan ju nästa pass inte vara sämre" Det är så det få bli. Nu till veckan så har jag inget annat än göra och kan träna som en vettig människa igen.

Mitt förra utspel om att börja böja igen på måndag tog inte hänsyn till att jag skulle jobba måndag-onsdag samt söndag med att bygga scen till Luleåkalaset. Så det sket sig. Men jag har definitivt fått träning i någon form. Min högra handled har troligtvis blivit inflammerad då den knakar och gör ont. Hur det påverkar träningen återstår att se.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-08-06 klockan 16:41.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 16:37   #60
Sarwien
Registered User
 
Sarwiens avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Linköping/Örebro
Inlägg: 1 440
ska det verkligen stå järnkirurgi?
__________________
Instagram

YouTube
Sarwien är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)