Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-17, 10:48   #1
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Någon som betalar med kredit för att samla bonuspoäng?

En tanke som jag haft många gånger men alltid lagt ner för att det antagligen inte löns. Undrar i alla fall om det finns någon här som betalar allt på kredit bara för att samla bonuspoäng från kreditbolaget?
Poängen kan väl oftast användas för resor men tror en del bolag erbjuder även andra alternativ. En annan fördel brukar vara lounge access även om det inte hör ihop med poängsamlandet.
Eftersom korten som ger poäng ofta är lite dyrare så tvivlar jag man kan vinna nåt på det, men hur är det, finns det nån här som har testat eller fortfarande gör så här?
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 11:05   #2
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Absolut. Jag och frugan har varsitt Cirkle K Mastercard som betalas med samma faktura. Vi tankar alltid båda bilarna på Cirkle K och kommer man över 1000 liter per år så har man 1% cashback (annars endast 0,3% eller något sånt) på allt man köper i hela världen (förutom på konkurrerande mackar). Så vi handlar och betalar ALLT med dessa kort, vilket ger oss 2-3000 kr tillbaka varje år. Korten är helt avgiftsfria.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 11:07   #3
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
En tanke som jag haft många gånger men alltid lagt ner för att det antagligen inte löns. Undrar i alla fall om det finns någon här som betalar allt på kredit bara för att samla bonuspoäng från kreditbolaget?
Poängen kan väl oftast användas för resor men tror en del bolag erbjuder även andra alternativ. En annan fördel brukar vara lounge access även om det inte hör ihop med poängsamlandet.
Eftersom korten som ger poäng ofta är lite dyrare så tvivlar jag man kan vinna nåt på det, men hur är det, finns det nån här som har testat eller fortfarande gör så här?
Komplett kreditkort är gratis och ger 1/2/4% tillbaka. Jag använder det för mina dagliga inköp, gratis pengar.

Använder det dessutom som bakomliggande kort i Curve och kan därför ta ut pengar utan kostnad i bankomat, inget växelpåslag etc.

Senast redigerad av PureWhey den 2020-01-17 klockan 11:08.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 11:17   #4
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Tycker det är smidigt, använder mastercard eurobonus och brukar använda poängen för att uppgradera biljetter när jag drar till USA.
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 11:28   #5
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Jepp. Var bättre villkor förr därför jag använder mitt okq8 kort. Nu gör jag det bara av gammal vana och jag gillar att få allting samlat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 13:08   #6
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Det verkar igen vara skillnad mellan Sverige och Finland här. Har inte sett nåt kort man kan samla poäng med här som är gratis. Mitt Visa som bara har kredit men utan poäng kostar 2€/månad. T.ex. ett Eurobonus Mastercard kostar 55€/månad men tror det är bland de billigaste.

Sen ger Eurobonuskortet 1p/1€ så ska handla för över 40K€ innan det blir några poäng som alls räcker nån väg.
__________________
Kneehabjournalen

Senast redigerad av VoDaresVins den 2020-01-17 klockan 13:10.
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 13:18   #7
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Komplett kreditkort är gratis och ger 1/2/4% tillbaka. Jag använder det för mina dagliga inköp, gratis pengar.

Använder det dessutom som bakomliggande kort i Curve och kan därför ta ut pengar utan kostnad i bankomat, inget växelpåslag etc.
Maxar du inte bonusen rätt fort med Komplett? 500 kr/månad upp till max 2000 kr/år?
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 13:57   #8
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Maxar du inte bonusen rätt fort med Komplett? 500 kr/månad upp till max 2000 kr/år?
Jag har nyss börjat jobba från att ha studerat innan så min kreditgräns är inte särskilt hög ännu. 2000 kommer jag nog att nå ändå men det kommer ta flera månader. Har man bättre förutsättningar för hög gräns når man det nog relativt fort, men det är fortfarande gratis pengar.

Gillar även att få en specad faktura på det man köpt tillsammans med Curves app, ger en bra bild över hur jag spenderar.

Skulle jag tjänat mer etc skulle jag däremot nog ha ett andra kort jag använde för att få poäng med när jag antingen nått 2000 poäng alt. 500 för månaden.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 14:10   #9
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Det verkar igen vara skillnad mellan Sverige och Finland här. Har inte sett nåt kort man kan samla poäng med här som är gratis. Mitt Visa som bara har kredit men utan poäng kostar 2€/månad. T.ex. ett Eurobonus Mastercard kostar 55€/månad men tror det är bland de billigaste.

Sen ger Eurobonuskortet 1p/1€ så ska handla för över 40K€ innan det blir några poäng som alls räcker nån väg.
Typo... 55€/år skulle det ju va.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 15:18   #10
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Jag har kört Norwegians kort i några år. Fungerar bra men nu när ni skrev om komplett så verkar det bättre för mig.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 15:33   #11
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Använder Norwegian men då de sänkt till endast 0,5 % bonus vilket är under gränsen för vad det är värt funderar jag på Komplettkortet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 12:19   #12
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag har nyss börjat jobba från att ha studerat innan så min kreditgräns är inte särskilt hög ännu. 2000 kommer jag nog att nå ändå men det kommer ta flera månader. Har man bättre förutsättningar för hög gräns når man det nog relativt fort, men det är fortfarande gratis pengar.

Gillar även att få en specad faktura på det man köpt tillsammans med Curves app, ger en bra bild över hur jag spenderar.

Skulle jag tjänat mer etc skulle jag däremot nog ha ett andra kort jag använde för att få poäng med när jag antingen nått 2000 poäng alt. 500 för månaden.
Använder du kortet till varuköp och andra köp eller funkar det att betala räkningar med? Utan räkningar känns det svårt att nå upp i taket 25 000 kr/månad.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 12:48   #13
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Betalar i stort sett allt med kreditkort, ger flera fördelar förutom bonus, kredittid, kostnadsöversikt mm, t ex att reseförsäkring ingår.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 12:52   #14
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Betalar i stort sett allt med kreditkort, ger flera fördelar förutom bonus, kredittid, kostnadsöversikt mm, t ex att reseförsäkring ingår.
Får du bonus för samtliga betalningar som du gör?
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 12:56   #15
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Jag har ett tiotal kort och betalar krediträkningarna i en oändlig loop varje månad vilket gör att jag får oändligt mycket poäng och cashback på allt möjligt. Testa det. Går också att betala saker i mitt bolag med privatkorten och ersätta mig själv med företagskort senare vilket ger otroligt mycket poäng. Kör bah kör.

Senast redigerad av KoloKille den 2020-01-20 klockan 13:03.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)