Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-18, 16:44   #16
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Snygg övergång, Rikard! Men jag tycker vi ska hålla oss från att skriva saker om Mental som är osympatiska.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 18:47   #17
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror mentala val av namn beror på Gansers Syndrom, en slags psykisk störning som manifesterar sig i en stark drift att agera som man tror en mentalsjuk agerar. I olika situationer stannar man upp och funderar: "Hur hade en mentalsjuk agerat här?" eller "Hur hade en mentalsjuk besvarat den frågan?" och så gör man som man tror en mentalsjuk skulle göra.

Detta för att man av någon anledning vill vara eller vill uppfattas som mentalsjuk. I fall där detta inte görs i ett syfte som tex. få rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, utan är en störning med den driften kan detta bli rejält handikappande.
Om jag skulle lida av detta syndrom och under mathandlandet funderar på hur en mentalt störd skulle kunna betee sig och bestämmer mig för att leka flygplan samtidigt som jag kissar i fruktlådan så är jag i princip inte mentalsjuk då?äh vem vet hur det skall tolkas. Jag tycker själv om att göra konstiga ljud
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 18:51   #18
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
En baconälskande öldrickare som är professionell dietist måste man älska. Så är det.
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 21:25   #19
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Om jag skulle lida av detta syndrom och under mathandlandet funderar på hur en mentalt störd skulle kunna betee sig och bestämmer mig för att leka flygplan samtidigt som jag kissar i fruktlådan så är jag i princip inte mentalsjuk då?äh vem vet hur det skall tolkas. Jag tycker själv om att göra konstiga ljud
Jo, du är mentalt störd. Gansers syndrom. Det blir lite Inception, we must go deeper. En stark drift att bete sig vad man uppfattar som mentalsjukt. Till skillnad mot att bara vara mentalsjuk. Du väljer att göra det för att du bil vara och uppfattas vara mentalsjuk. En stark drift att säga 5! När någon frågar vad är 2+2. Trots att man vet att det självklart är 4. Det är svårförklarat. Fejkad mental ohälsa fast ännu värre. Tvångsmässigt kompulsivt fejkat.

Tänk dig lite smärre likheter med hypokondri. Fast för psykiska problem.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 22:06   #20
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Går det ut på att ge Mental så mycket komplimanger att han vill dejta en?
Eftersom jag aldrig ligger på första dejten så varför inte.
Mental är så bra att jag önskar han vore far till mina barn. Dessutom är användarnamnet coolt, även om det inte riktigt passar.
Men allt klär en skönhet förvisso!
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 22:43   #21
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Går det ut på att ge Mental så mycket komplimanger att han vill dejta en?
Eftersom jag aldrig ligger på första dejten så varför inte.
Mental är så bra att jag önskar han vore far till mina barn. Dessutom är användarnamnet coolt, även om det inte riktigt passar.
Men allt klär en skönhet förvisso!
Nej, det går ut på att ge Mental så många komplimanger att han inte låser tråden, för det alltid är han som är moderatorn som låser alla dejtingtrådar. Det gick ganska bra tills trädgårdsmöbel började kalla honom för psykiskt sjuk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 22:56   #22
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Ah, man spammar den med beröm och lägger incel, genus grejer lite snyggt i spoiler eller inblandat i berömmet som nån form av kod?
Eller är moderator i själva verket Tinder och Mental Bra Bröst Brud?
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 22:57   #23
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nej, det går ut på att ge Mental så många komplimanger att han inte låser tråden, för det alltid är han som är moderatorn som låser alla dejtingtrådar. Det gick ganska bra tills trädgårdsmöbel började kalla honom för psykiskt sjuk.

Ok ok. Det var en förklaring på namnvalet eftersom tråden handlade även om mental. Jag lägger ner det nu
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 23:13   #24
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Ah, man spammar den med beröm och lägger incel, genus grejer lite snyggt i spoiler eller inblandat i berömmet som nån form av kod?
Eller är moderator i själva verket Tinder och Mental Bra Bröst Brud?
Alltså... Ni får tänka lite själva.

Vi har två jobb här:

1) Hålla Mental glad.
2) Få utlopp för vårt behov av att gnälla över att vi inte är tillräckligt attraktiva.

Använd ert omdöme.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 08:10   #25
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag får inga brudar för Mental tar all uppmärksamhet.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 08:27   #26
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Märklig tråd det här.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2020-05-19, 08:35   #27
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 737
Jag tycker överlag det är lite dåligt att nu när vi är typ 5 personer som skriver på forumet så kommer inaktiva moderatorer in var tredje vecka och gestapo-dampar över vad vi får prata om och inte.

Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu  
Gammal 2020-05-19, 08:45   #28
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?
2 månader +

Sedan tar man ett snack och kollar om man skall göra det offentligt
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 09:02   #29
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg

Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?
Jag tycker man ska vara jävligt försiktig med att leta standarder på det där. Tror många hade mått mycket bättre av att känna efter i datingen vad som känns rimligt för just dem.

Det tog mig och min tjej åtta månader innan vi sade att vi var ihop, från det att vi träffades.
Väldigt lång tid enligt de flesta, men det var också det allra bästa för oss.
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-19, 09:14   #30
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag tycker överlag det är lite dåligt att nu när vi är typ 5 personer som skriver på forumet så kommer inaktiva moderatorer in var tredje vecka och gestapo-dampar över vad vi får prata om och inte.
Som ni säkert förstått av vad jag skrivit i andra trådar älskar jag överlag övervakning och att förståndigare människor än mig själv bestämmer vad jag ska göra, men i det här fallet håller jag faktiskt med dig. Jag har sett fler än en gång att ett gräl får moderatorer att låsa en tråd trots att grälet är över vid den tidpunkt låsningen sker. Med andra ord — om moderatorerna bara låtit tråden vara hade problemet löst sig av sig självt.

Angående att bara fem personer skriver på forumet så gissar jag att moderatorerna tänker på vad nya medlemmar ska tänka om de loggar in och börjar kolla runt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?
Jag ger samma svar som hälften av alla träningstrådar får: Hur långt är ett snöre?

Det här är extremt individuellt. Jag dejtade en tjej som verkade desperat att bilda familj och skaffa barn, hon ville nog bli ihop redan efter dejt två. Snubblar du över klassikern ”har precis lämnat ett långt förhållande och vill leka av sig” kan du nog bränna på henne varje dag i ett år och hon kommer fortfarande propsa på att ni ”inte ska binda upp er”. Så du får helt enkelt känna efter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-05-19 klockan 09:17.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)