Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-30, 16:31   #946
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Träffat en tjej två gånger, förväntar sig att hon inte skall träffa någon annan (trots att ni inte pratat om exklusivitet mellan er antar jag).

LuL
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:31   #947
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är väl snarare mer psykopatvarning ifall man träffar en tjej på krogen en gång, och sedan blir hembjuden till henne ett par veckor senare, har sex en gång och förväntar sig att det ska vara evig kärlek från dag ett.

Du skulle ju ha kunnat träffat någon annan tjej på krogen istället, och blivit hembjuden av henne. Skulle du ha bangat på det då och istället gått och trånat efter denna tjej som du ju rimligen måste ha skaffat en sån otrolig kontakt med efter fem minuter?

Vilken massa skitsnack.

Men för ordningens skull får jag lov att ge Lafayette en +1. För nu börjar det verkligen lukta troll om dig. Det har det väl iofs gjort en längre tid. Men om hela detta upplägg var en "long con" för att slutligen få ge utlopp för lite kvinnohat så ska du iaf ha kudos för det. Men nu kan du gå och dra nåt gammal över dig igen.
Är det "psykopatvarning" när man träffar en tjej som visar uppenbart intresse, man börjar prata med henne, hon säger man borde komma och besöka henne, en lååång bit bort, vill dela på kostnaden. Man kommer dit, hon säger hon är ute efter ett seriöst förhållande, man har det hur mysigt som helst, äter massa mat, går på resturang tillsammans, sen har man sex, hon ligger och myser med en hela natten, två nätter i rad, masserar och pillar på en, sen säger hon att hon börjar tycka om dig.

Sen när man ska hem säger hon att hon hemskt gärna vill man ska komma igen, sen ringer hon på kvällen när man kommit hem, man fortsätter snacka dagligen, text och telefon, sen blir man ditbjuden igen, åker dit, tar tåg som tar hur många timmar som helst, man är helt hypad inför det. Samma sak igen, hon är hur kärleksfull som helst.

Sen släpper hon bomben att hon under denna tiden ligger och blir knullad av inte bara en, men flera andra män.

Detta ska man alltså tycka är HELT OKEJ, inte bry sig, för nu är det "självständiga starka moderna kvinnor" ?!

Är du helt från vettet eller något?

Och att jag reagerar på detta, får dig alltså att misstänka någon form av "troll för att sprida kvinnohat", KVINNOHAT, att MAN INTE GILLAR att kvinnan som verkar vara seriös, ligger med andra män samtidigt, som hon säger att hon börjar tycka om en?

Herregud, nej tack för mig, denna värld har ju fan blivit helt sjuk
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:33   #948
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Träffat en tjej två gånger, förväntar sig att hon inte skall träffa någon annan (trots att ni inte pratat om exklusivitet mellan er antar jag).

LuL
Jag älskar hur du hela tiden rör till det för att låta på ett helt annat sätt än vad det är.

Du påstår det är tinder-ragg fast det inte är det.
Du ignorerar det faktum att hon visat uppenbart intresse för exklusivitet.
Du ignorerar det faktum att hon i princip ringt mig dagligen, eller textat, något man inte gör "bara för ett ligg".

Sedan försöker du utmåla mig som någon galen psykopat för att jag känslomässigt tar åt mig när man investerat i en sån tjej som sedan visar sig ****** massa andra.

Jävla idioti. Är det detta vad "modern dejting" är så vill jag inte ta del av det, så är det.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:35   #949
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
De här två punkterna ändrar min bild lite. Har hon sagt så här så förstår jag mer att du kan känna att det inte gått rätt till. Jag tycker fortfarande du drar på ALLDELES för stora växlar för att ha träffats på riktigt endast en gång dock, och det är något du delar med många.
Du tycker det är konstigt att folk är sexuellt frisläppta, medan jag tycker det är urkonstigt med de som ens börjar tänka på seriositet efter att ha träffats en gång.


Två gånger. Inkluderat pratat i telefon dagligen under alla dessa veckor, samt sagt hon börjar tycka om mig (innan jag sa något öht om det till henne), samt sagt hon är ute efter en seriös pojkvän och gjort det så jävla uppenbart för mig att det är mig hon syftar på, bortsett från det faktum att hon ringt och textat mig i princip varje dag då och sagt massa fina saker.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:36   #950
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Ser inget behov av att läxa upp dig, du framstår bara som en osäker tönt helt enkelt. Du beter dig som en fjortonåring utan nån självkänsla.
Om du anser det är att ha "hög självkänsla" att vara okej med att tjejen man kanske tänker något långsiktigt med ligger med massa andra män under eran dejting-fas så får det stå för dig. Personligen skulle jag vilja påstå att en man med självsäkerhet inte går med på att var någon form av 5-e hjul i sängen medans kvinnan "bestämmer sig" vem av alla hon ska välja.

Att du sedan anser osäkerhet måste vara något negativt, eller ja, använder det som en form av att trycka ner någon annan, det säger också en hel del om dig, du är helt enkelt inte en särskilt empatisk människa.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:38   #951
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Vadfan.. Vem fan blir inte ledsen/förbannad i en situation som den där? Skulle ni sitta hemma efter det och fundera om hon pippar Örjan,Börje eller Anders de dagar hon inte svarar? Sen att kalla honom för kvinnohatare, nej nej..

Fan om man inte dejtat på åratal så kan det vara nytt att min idag har många på en gång i det där stadiet. Tro det eller ej men det är en överraskning för många. Jag gjorde det i åratal men hittade en jag tyckte om på riktigt så lät de andra vara. Ni får tycka vad ni vill men dom flesta hade reagerat som bobcole. Det är lätt att säga när man själv inte är inblandad.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:39   #952
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg

Är det konceptet av sexuell frisläppthet du tycker illa om, eller är det rollksiftet?
Dvs - Är en kille som gör samma sak lika äcklig, eller är det mer okej?
Va?! Vad är det ens för fråga, jag det är lika jävla illa från båda hållen. Jag kan inte alls förstå hur man kan bestämma sig för att träffa en person med intentioner att kanske bli framtida partners, säga massa saker, mysa en jävla massa, snacka dagligen som att man börjar tycka om denne, och säger detta, för att sedan samtidigt göra det med 4 andra. Det är fan ett helt sjukt beteende och om detta anses "normalt" så vill jag inte vara med längre. Ni som gillar det, varsågod, jag gör det då inte.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:40   #953
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Är på Bobcoles sida. Han har ju rest många mil för att bevisa sin hängivenhet till kvinnan. Det kan hon väl bjuda tillbaka?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:41   #954
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vadfan.. Vem fan blir inte ledsen/förbannad i en situation som den där? Skulle ni sitta hemma efter det och fundera om hon pippar Örjan,Börje eller Anders de dagar hon inte svarar? Sen att kalla honom för kvinnohatare, nej nej..

Fan om man inte dejtat på åratal så kan det vara nytt att min idag har många på en gång i det där stadiet. Tro det eller ej men det är en överraskning för många. Jag gjorde det i åratal men hittade en jag tyckte om på riktigt så lät de andra vara. Ni får tycka vad ni vill men dom flesta hade reagerat som bobcole. Det är lätt att säga när man själv inte är inblandad.
Tack.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:41   #955
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vadfan.. Vem fan blir inte ledsen/förbannad i en situation som den där? Skulle ni sitta hemma efter det och fundera om hon pippar Örjan,Börje eller Anders de dagar hon inte svarar? Sen att kalla honom för kvinnohatare, nej nej..

Fan om man inte dejtat på åratal så kan det vara nytt att min idag har många på en gång i det där stadiet. Tro det eller ej men det är en överraskning för många. Jag gjorde det i åratal men hittade en jag tyckte om på riktigt så lät de andra vara. Ni får tycka vad ni vill men dom flesta hade reagerat som bobcole. Det är lätt att säga när man själv inte är inblandad.
Förstår inte var uppfattningen av en kvinnohatare kommer i från. Det gäller ju, som du säger, inte nödvändigtvis bara för kvinnor utan även män.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:42   #956
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Är på Bobcoles sida. Han har ju rest många mil för att bevisa sin hängivenhet till kvinnan. Det kan hon väl bjuda tillbaka?
Mm, två flygresor, fram och tillbaka. Sen två tågresor med 15 timmar vardera. Men tydligen är man "en osäker tönt" om man inte gillar beteendet, istället ska man minsann vara "en riktig man, en modern sådan!" och inte ha några som helst problem med att kvinnan i fråga samtidigt ligger och knullar/myser med massa andra.

Give me a fucking break alltså.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:57   #957
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Det är nog ingen som har påstått att du måste gilla det, men du hanterar situationen som en riktig incel. Gråter ut i en egen tråd på ett forum över hur hemsk kvinnan var för man har offrat så mycket och att hon "lovat" dig saker.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 17:04   #958
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Är det "psykopatvarning" när man träffar en tjej som visar uppenbart intresse, man börjar prata med henne, hon säger man borde komma och besöka henne, en lååång bit bort, vill dela på kostnaden. Man kommer dit, hon säger hon är ute efter ett seriöst förhållande, man har det hur mysigt som helst, äter massa mat, går på resturang tillsammans, sen har man sex, hon ligger och myser med en hela natten, två nätter i rad, masserar och pillar på en, sen säger hon att hon börjar tycka om dig.

Sen när man ska hem säger hon att hon hemskt gärna vill man ska komma igen, sen ringer hon på kvällen när man kommit hem, man fortsätter snacka dagligen, text och telefon, sen blir man ditbjuden igen, åker dit, tar tåg som tar hur många timmar som helst, man är helt hypad inför det. Samma sak igen, hon är hur kärleksfull som helst.

Sen släpper hon bomben att hon under denna tiden ligger och blir knullad av inte bara en, men flera andra män.

Detta ska man alltså tycka är HELT OKEJ, inte bry sig, för nu är det "självständiga starka moderna kvinnor" ?!

Är du helt från vettet eller något?

Och att jag reagerar på detta, får dig alltså att misstänka någon form av "troll för att sprida kvinnohat", KVINNOHAT, att MAN INTE GILLAR att kvinnan som verkar vara seriös, ligger med andra män samtidigt, som hon säger att hon börjar tycka om en?

Herregud, nej tack för mig, denna värld har ju fan blivit helt sjuk

Ja, det är psykopatvarning ifall man träffat en tjej fem minuter och genast blir upp över öronen förälskad och förväntar sig att hon också ska ha blivit det.

Du hade blivit lika förälskad av vilken annan tjej som helst som visat minsta intresse för dig eftersom du enligt egen utsago varit socialt isolerad utan vänner och flickvänner under flera års tid.

Du behöver såklart inte umgås med henne nåt mer. Det är ju helt upp till dig (och henne). Men ifall du börjar skriva om hur äckligt hon beter sig, fast hon enbart uppvisat en helt normal sexualdrift, så får du finna dig i att bli kallad misogyn också.

Men återigen, så tror jag inte historien är sann. Så dessa argument gäller enbart hypotetiska scenarier.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 17:05   #959
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det är nog ingen som har påstått att du måste gilla det, men du hanterar situationen som en riktig incel. Gråter ut i en egen tråd på ett forum över hur hemsk kvinnan var för man har offrat så mycket och att hon "lovat" dig saker.
Det gör han väl inte? Dumpar och går vidare med stärkt självförtroende låter det som. Bara att kämpa vidare tills han hittar kvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Men ifall du börjar skriva om hur äckligt hon beter sig, fast hon enbart uppvisat en helt normal sexualdrift, så får du finna dig i att bli kallad misogyn också.
Så klart att det är äckligt med folk som ligger runt med flera, gäller för båda könen, inget misogynt där.
__________________
Mr. Dad-bod

Senast redigerad av Wain den 2019-10-30 klockan 17:09.
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 17:06   #960
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Va?! Vad är det ens för fråga
Se nedan quote från dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
en sån tjej fick snabbt höra vad hon var av för material och sedan gick man vidare, inget alls man satsar något seriöst på.
Det var en legitim fråga med tanke på att du tog upp hur man såg på sådana kvinnor tidigare. Inga konstigheter. Härligt att se att du i alla fall är konsekvent!

Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Är på Bobcoles sida. Han har ju rest många mil för att bevisa sin hängivenhet till kvinnan. Det kan hon väl bjuda tillbaka?
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Mm, två flygresor, fram och tillbaka. Sen två tågresor med 15 timmar vardera. Men tydligen är man "en osäker tönt" om man inte gillar beteendet, istället ska man minsann vara "en riktig man, en modern sådan!" och inte ha några som helst problem med att kvinnan i fråga samtidigt ligger och knullar/myser med massa andra.

Give me a fucking break alltså.
Fast nej, kom igen nu. Du valde att lägga enormt mycket tid och energi på en chansning. Det är riktigt modigt och jag tycker det är riktigt bra att du gjorde det. Men du är väl vuxen nog att kunna förstå att "Okej, this shit might not work", eller om du gick så in i 'the moment' så att du inte tänkte på det då så måste jag säga att du valde att göra något väldigt stort.

Hon är inte skyldig dig någonting, och hon berättade tidigt (utifrån mitt tidsperspektiv) hur läget låg. Nu råkade läget vara så att det äcklade dig, men det är inte hennes ansvar. Det är ditt.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)