Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-28, 18:47   #661
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag får i ärlighetens namn fullständigt med panik när det gäller det. Inga gamla vänner att ta upp bekantskapen med, och är 28 och har inte en endaste liten vän. Det är verkligen totalt kört att skaffa vänner efter en viss ålder.
Har du syskon? Isåfall börja umgås mer med dem, och deras vänner. Man kan faktiskt vara lite igel på någon annans bekantskapskrets, det blir inte som riktiga vänner men rätt likt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 18:51   #662
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Ja, men det är fullt fokus på barn för dem.

Däremot blev jag bjuden på fest av dem när jag var yngre. Jag önskar jag blev mogen och kunde tänka rationellt mycket tidigare, typ när jag gick ut gymnasiet. Jag slutade vara dum i huvudet och förstå vad som var bäst för mig när det var försent. Har missat massor med möjligheter för att jag valde lugnet, tv-spel och att vara en latmask.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 10:34   #663
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Ja, men det är fullt fokus på barn för dem.

Däremot blev jag bjuden på fest av dem när jag var yngre. Jag önskar jag blev mogen och kunde tänka rationellt mycket tidigare, typ när jag gick ut gymnasiet. Jag slutade vara dum i huvudet och förstå vad som var bäst för mig när det var försent. Har missat massor med möjligheter för att jag valde lugnet, tv-spel och att vara en latmask.
Kolla bland deras vänner. (Specifikt efter kvinnor givetvis) Be brorsan/syrran försöka fixa ihop dig med någon, platoniskt eller mer. Det kan ju finnas folk där, i deras vänkretser som också letar efter någon. Du är någon. I brist på det kanske någon du kan haka på. Det är ingen skam i att be sina syskon om hjälp, även om de har fullt fokus på att göra barn (Ja, kanske inte samtidigt, att du stör mitt i ja, du fattar)
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 10:41   #664
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Precis innan jag flyttade för någon månad sedan började jag igla på min syrra och hennes bekantskapskrets, det funkade hur bra som helst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 10:43   #665
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tack för tips. Tror som sagt det är rätt dött på den fronten då de har barn, men om tillfället dyker upp tar jag chansen. Men då får jag nog ta till alkohol för första gången på länge, då jag varit socialt isolerad i två år. :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 11:46   #666
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Det var min syster som ordnade så att jag blev tillsammans med min fru sedan 20 år. Jag är fortfarande ovetande om de eventuella planer som syrran och hennes väninna kokat ihop men som av en händelse så var vår planerade semesterresa utökad med en person och det tackar jag syrran för idag. Nu vet jag inte om TS har syskon men det är inte fel att se tex en syster som ett hemligt vapen.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 12:01   #667
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Tack för tips. Tror som sagt det är rätt dött på den fronten då de har barn, men om tillfället dyker upp tar jag chansen. Men då får jag nog ta till alkohol för första gången på länge, då jag varit socialt isolerad i två år. :p
Att de har två barn är ju inget hinder för att de kanske har barndomsvänner och vänner de kan sammanföra dig med.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 12:16   #668
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Att de har två barn är ju inget hinder för att de kanske har barndomsvänner och vänner de kan sammanföra dig med.
Visst kan det vara ett hinder. Min syrra och hennes vänners liv ser samtliga identiska ut: gifta, barn, hus, kneg, Idol. Gifta syrran har gifta vänner, ev ogifta vänner föll nog bort när svennelivet accelererade - man är ju mer intresserad att fika med de som också har ömma bröst/öron.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 12:16   #669
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Börja langa knark då kommer du ha hur mycket folk som helst som vill träffa dig varje dag i tid och otid
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 12:43   #670
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag sällskapar och har min son 3-4 dagar i veckan. Egentligen skulle jag ha tid men måste säga att under veckorna har jag 0 energi efter jobb och träning. Veckoslutena skulle funka men man måste ge lite tid åt förhållandet också och ärligt sagt så är man ofta jävligt trött. Så finns det dom vars partner gör det så jävla svårt för dom att träffa andra.

Varför skulle man vara creep om man går ut själv? Ungefär lika hjärndött som att säga att en tjej inte vill ha nån som varit singel i flera år
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 14:28   #671
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Visst kan det vara ett hinder. Min syrra och hennes vänners liv ser samtliga identiska ut: gifta, barn, hus, kneg, Idol. Gifta syrran har gifta vänner, ev ogifta vänner föll nog bort när svennelivet accelererade - man är ju mer intresserad att fika med de som också har ömma bröst/öron.
Att de fallit bort behöver ju inte betyda att de har upphört existera. Det går att kontakta folk även om man inte pratat på ett par år. Förövrigt får du försöka avancera till glaset är halvtomt. Jag förstår att det inte kan kännas halvfullt, men det ligger inte krossat på golvet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 15:29   #672
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag sällskapar och har min son 3-4 dagar i veckan. Egentligen skulle jag ha tid men måste säga att under veckorna har jag 0 energi efter jobb och träning. Veckoslutena skulle funka men man måste ge lite tid åt förhållandet också och ärligt sagt så är man ofta jävligt trött. Så finns det dom vars partner gör det så jävla svårt för dom att träffa andra.

Varför skulle man vara creep om man går ut själv? Ungefär lika hjärndött som att säga att en tjej inte vill ha nån som varit singel i flera år
För att det är ett anti-socialt beteende. Vilket dessa incels har många av. De avviker för mycket från det normala.

Det är den skiten av deras personlighet de måste jobba med först och främst. Kan dessa incels ens småprata med kassören om de går och handlar något i butik? Hur sociala är de? De är vad jag uppfattar det som helt efterblivna mongon socialt.

Det är ju där de måste börja. Sen kan de lägga till träning för snyggare kropp, kläder för utseende mm mm.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 16:01   #673
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag har fått uppfattningen att du inte är direkt socialt kompetent heller, så skulle nog passa mig för att ta tips från dig om jag var incel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 17:16   #674
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Syftar du på mig?

Jag har insett mina begräsningar för länge sen. Jag strävar inte längre efter något jag aldrig kommer uppnå. Och det är OK för min del. Jag har släppt det.

Livet är inte rättvist. Bara att acceptera och traska vidare (om du verkligen försökt ta dig ur din icke-önskade situation).

Man the f up och sluta lipa.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 17:25   #675
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Syftar du på mig?

Jag har insett mina begräsningar för länge sen. Jag strävar inte längre efter något jag aldrig kommer uppnå. Och det är OK för min del. Jag har släppt det.

Livet är inte rättvist. Bara att acceptera och traska vidare (om du verkligen försökt ta dig ur din icke-önskade situation).

Man the f up och sluta lipa.
Att ge upp är inte att ”man up”.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)