Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-06-06, 08:02   #1591
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Testade B&J Utter Butter Cookie Core igår. Drygt 1300 kcal var nästan lite svårt att få ner. Kärnan var för sötsliskig och för mycket. Inte överförtjust i kakbitarna heller (samma sak där: väldigt söta). Själva glassen var dock grymt god. Får utforska jordnötsglass mer helt klart.

Finns det någon bra Alvestaglass? Willys har ett erbjudande nu för medlemmar. 20 spänn burken.
Vet att ganska många i den här tråden gillade deras Marängswiss för ca ett år sedan och sa att det var den enda bra i deras sortiment. Sedan tyckte Grub att Chokladbomben var god.

Av dom jag har smakat kan jag inte rekommendera någon, dom var inte bra. Skulle jag köpa någon så hade jag köpt någon av ovanstående eller så deras Bananasplit. Det är för få bananglassar där ute, så den skulle jag ha testat

Edit: Köp inte dom sockerfria bara
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2015-06-06 klockan 08:04.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:04   #1592
Carlo Fatface
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Haha, jag tänker ju inte äta glassen nu! Kolla Vivaldis blogg, han har testat Kaffeböna och Sockerbiten (http://www.sockerbiten.org/) har testat Regnbågsglass.


Ok,försöka duger.

Thanx!
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 09:23   #1593
Carlo Fatface
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 159
Testade förresten den här proteinglassen igår då den fanns billigt på netto när jag var förbi där i veckan.
Jag är inte överdrivet kräsen,särskilt inte som jag dessutom blandade i lite färsk mango samt toppade med riven mörk choklad och kokos,men den smakade fan riktigt illa.

Överraskade nästan mig själv när jag slog ut den i muggen och kånkade fram GBs lättglass istället.

1/5

Har chokladen oxå men känner mig inte speciellt intresserad av den,kanske får vänta tills om man orkar dieta lite hårdare senare i sommar.Möjligt att jag uppskattar den mer då.
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:27   #1594
Goldman Sachs
Registered User
 
Goldman Sachss avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 44
Testade Peanut cookie core igår. Den var mycket godare än chocolate cookie core, men något sämre än peanut butter cup som fortfarande toppar min lista

Rekommenderas!

Goldman Sachs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:42   #1595
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Gjorde ett avsteg från de andra B&J med core jag brukar köra och rev av en Karamel Sutra. Mjuk karamell i mitten, den är god även om det drar mot det sliskiga hållet.
6,5/10
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:46   #1596
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Jag skulle ta B&J Utter Butter cookie core. Annars har jag blivit helt såld på SIA- Saltlakrits, dum som jag är haha. Saknar faktiskt lakritssmak från B&J samt Häagen.
Har tänkt samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Problemet är väl att saltlakrits är sällsynt utanför Norden.
Jaså, det är en tydligen smakpreferens vi (och finnarna uppenbart...) har? Ja nu när du säger det... man ser det knappt som smaksättning utomlands.
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:48   #1597
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Testade B&J Utter Butter Cookie Core igår. Drygt 1300 kcal var nästan lite svårt att få ner. Kärnan var för sötsliskig och för mycket. Inte överförtjust i kakbitarna heller (samma sak där: väldigt söta). Själva glassen var dock grymt god. Får utforska jordnötsglass mer helt klart.

Finns det någon bra Alvestaglass? Willys har ett erbjudande nu för medlemmar. 20 spänn burken.
Undvik för allt i världen deras sockerfria. Däremot har jag för mig att de har en rätt härligt sötsliskig lakritsglass.
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 11:59   #1598
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
Har tänkt samma sak.





Jaså, det är en tydligen smakpreferens vi (och finnarna uppenbart...) har? Ja nu när du säger det... man ser det knappt som smaksättning utomlands.
Aa, riktigt svårt/omöjligt att hitta det utomlands faktiskt. Än så länge har jag bara sett saltlakrits i butiker som säljer svenskt godis.


TapaTalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 12:10   #1599
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Hur är kvalitén på Lejonet & Björnens glass? Aldrig provat någon av deras smaker men såg nyligen att en ICA-butik i stan tagit in ett helt skåp med deras glass nu.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 13:24   #1600
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Hur är kvalitén på Lejonet & Björnens glass? Aldrig provat någon av deras smaker men såg nyligen att en ICA-butik i stan tagit in ett helt skåp med deras glass nu.
Jag tycker deras smaker är rätt goda, men konsistensen är inte lika krämig och god som många andra märken. (Och troligtvis därför kalorierna per bägare är lägre också)

Jag har inte haft några problem med någon av bägarna, men sett många skriva att de har ojämn fördelning av tillbehör, isiga, osv. Allmänt ojämn kvalité
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 20:47   #1601
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Testade att göra egen glass även denna helg men gick efter ett nytt recept. Precis som förra gången blev det en sats med vaniljglass + egengjord kakdeg. Testade även en sats med nougatglass denna gång som blev riktigt bra.

Det smakar verkligen helt annorlunda än glassen man köper. Det blir så oerhört mycket tyngre och kompaktare när man gör den själv och det går inte riktigt att jämföra med köpeglassen. Det är som två olika saker.

Min glassmaskin är dock ganska kass och den vill inte frysa glassen helt själv utan den måste en sväng in i frysen efteråt annars blir det lite mjukglass över det hela. Någon som har erfarenhet av en bra maskin?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:18   #1602
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Min glassmaskin är dock ganska kass och den vill inte frysa glassen helt själv utan den måste en sväng in i frysen efteråt annars blir det lite mjukglass över det hela. Någon som har erfarenhet av en bra maskin?
Ingen maskin klarar av att göra glass till stenhård konsistens. Det skulle behövas en enormt stark motor för att klara av det.

Vad har du för maskin?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:27   #1603
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Testade B&J Utter Butter Cookie Core igår. Drygt 1300 kcal var nästan lite svårt att få ner. Kärnan var för sötsliskig och för mycket. Inte överförtjust i kakbitarna heller (samma sak där: väldigt söta). Själva glassen var dock grymt god. Får utforska jordnötsglass mer helt klart.

Finns det någon bra Alvestaglass? Willys har ett erbjudande nu för medlemmar. 20 spänn burken.
då ska jag handla alvesta glass imorgon =) dock är 20 spänn inget superpris men endå bra pris...

köp rätt så smakar det ganska bra, men finns ju mer prisvärda glassar.

Senast redigerad av R Scarpa27 den 2015-06-06 klockan 21:28.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:27   #1604
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Jag menar förstås inte att den ska bli stenhård men den ska ju inte vara närmare milkshake än glass. Yoghurt- och proteinglass får perfekt konsistens.

Kjell & company billiga variant
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 21:29   #1605
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Jag menar förstås inte att den ska bli stenhård men den ska ju inte vara närmare milkshake än glass. Yoghurt- och proteinglass får perfekt konsistens.

Kjell & company billiga variant
Då kanske du ska fundera på att investera i en maskin med kompressor. Jag köpte en Nemox Gelatissimo Exclusive och är mycket nöjd, men den kostade strax över 3000 kr.

Wilfa ICM-C15 är en populär maskin (med kompressor) som kostar ungefär hälften så mycket.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)