Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-12, 18:40   #121
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-12
Tid: 11:30 - 12:40
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 94.1 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 3x80, 3x95
3x107.5, 3x107.5, 3x107.5, 3x107.5, 3x107.5 5xPB

Mycket bättre än sist, vilan gjorde susen helt enkelt, Ett lyft blev med lite väl mycket fällning men annars så såg det över lag bra ut. Att påstå att det gick lätt är en överdrift men det fanns vissa marginaler om än inte stora. Skönt i vilket fall att kroppen håller för vikterna. Rädslan ligger alltid och gnager i bakhuvudet. Vilket kanske är tur, för om jag blir nonchalant kan det nog smälla till.

Bänkpress

5x40, 5x40, 5x50
3x65, 3x65, 2x65, 2x65, 1x65

Inte fullt lika bra, två fail och en säker tvåa. Bottenstyrkan saknades och jag borde faktiskt kunna göra bättre ifrån mig. Utöver styrkan så fanns inte känslan heller.

Stångrodd
5x50, 5x50, 3x60
3x72.5, 3x72.5, 3x72.5, 2x72.5, 2x72.5,

Inte så bra rent tekniskt så det var kanske tur att jag missade två reps. Jag vet inte om jag med gott samvete skulle ha kunnat släppa igenom vissa lyft. Det var lite väl dynamiskt jobb med hela ryggen. Men som det artade sig blev det ett icke-problem.

Kommentarer
En sak har jag lärt mig idag. Det är att spinning är djävulens påfund. Här kommer man för ett lugnt och tungt pass och vad möts man av. Ett spinning pass i anslutning till de fria vikterna. Maken till kass och enerverande musik har jag inte hör på väldigt länge. Kombinerat med den klämkäcka ledaren så ville jag mest bara gå hem. Men ilskan kan man vända till något positivt, jag tog ut den på redskapen och se på fan om det inte blev ett PB. Tur att det inte av marklyft för då hade jag fått problem. Man får inte slamra och störa spinninggänget för då kanske inte eurodiscon hörs. Jag längtar till SAK öppnar igen.

Vikten rör sig neråt i ett acceptabelt tempo. Det går kanske till och med lite för fort. Enligt regressionen så ligger det på -170 g/dag. Men så brukar det vara i början. Jag ska försöka hålla mig på samma nivå och se om det planar ut efter hand.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-15, 19:46   #122
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-07
Tid: 17:10 - 18:05
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: ?

Knäböj

5x40, 5x60, 3x80, 3x95
3x110, 3x110, 3x110, 3x110, 3x110 PB

Ytterligare ett böjpass med stabilitet och styrka Enstaka reps var lite svajiga men överlag så var det inte speciellt tungt. Det verkar finns styrkereserver att ta av. Speciellt med tanke på att jag ätit ganska mycket under helgen. Djupet var det definitivt inget fel på heller näven om det inte var lika absurt djup som sist. Jag vill inte riskera att slå i safetybars då det sabbar hela min rytm.

Militärpress
5x30, 5x30, 3x35, 3x40
3x45, 3x45, 3x45, 3x45, 2+1x45

Fick köra från golvet efter som en kille ville böja. Det är ett sällsynt men trevligt problem. Dessutom så borde jag träna på frivändningar i vilket fall. 45 kg var inte svårt men jag kan se att det var allt annat än tekniskt. Lite problem med tekniken på sista setet så jag bjöd mig själv på ett omtag.

Marklyft

5x70, 3x100, 3x100
3x120

Styrkan fanns men jag slavade lite på sista repet vilket jag kände. Inget allvarligt men klart obehagligt. Greppet har jag inga större problem trots att jag inte har magnesium tillgängligt med vilket är skönt

Latsdrag

5x30, 5x50, 3x60
3x70, 3x70, 3x70, 3x70, 3x70

Fortsatt bra styrka. Det var inga större problem men dagens vikter. Jag börjar nästan undra om det är en lätt maskin eller om jag helt enkelt kört för smalt tidigare.

Kommentarer
Roligt träningspass på flera olika sätt. För det första så fick jag bevittna mitt första body-pump pass. Det gav mig energi utan dess like. Kvartsböjar med minimal vikt, halv-ROM bänkpress med minimal vikt. Och en instruktör som hade sämre form än många av eleverna. Jag kände mig som Hulken kombinerat med Leonidas i jämförelse. På väggen framför böjracket så finns en spegel så man ser vad som sker bakom ryggen. Under första setet så ser jag en kille som verkar göra ryckböj men ett kvastskafft för att sedan börja med goblet-squat med stretch i botten. Jag tappar nästan hackan, jag har aldrig sett någon köra dessa övningar på det här gymmet. När jag sedan går över på militärpressarna i samma rack så frågar han om jag har mycket kvar. Jag ger ifrån mig racket med glädje eftersom det är första gången jag ser någon böja där och frivänder upp stången istället. Det visar sig att killen också tränar på SAK, är doktorand och kör Starting Strength. Det var en kombo nästan trodde var okänd på KTH, jag är för en gångskull glad över att ha fel.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-17, 13:53   #123
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-12
Tid: 11:30 - 12:40
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 93.7 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 3x80, 3x95
3x112.5, 3x112.5, 3x112.5, 3x112.5, 3x112.5 5xPB

Brunare än brunt. Var lite stel i ryggen från i söndags och det märkte jag av. Det gjorde inte ont men jag fick verkligen fokusera till hundra procent för att den skulle göra som jag ville annars blev det ordetligt med fällningar. Första och andra set var mest en kamp med detta innan jag hittade rätt. Då inträdde en viss stabilitet och jag började få till vändningarna. skillnaden mellan en misslyckad och en lyckad vändning var verkligen milsvid. Det var ett par gånger jag nästan fick ge mig men skammen över att faila inför en spinningklass räddade situationen.

Bänkpress
5x40, 5x40, 5x50
3x65, 3x65, 3x65, 3x65, 3x65

Mycket bättre än sists bara en rep var riktigt tung. Däremot så höll näst sista set på att skita sig redan innan första rep. Den djälva ställningen och dess mystiska sprintar kom i vägen för stången och jag tappade balansen helt. bara att sätta tillbaka vila ett par sekunder och börja om. Dagens behållning var den goda stabiliteten i axelpartiet.

Stångrodd
5x50, 5x50
3x72.5, 3x72.5, 2x72.5, 2x72.5, 2x72.5,

Fortsatt småfult och "dynamiskt". Jag sörjer inte att jag missade det tredje försöket. Lägre vikter och fokus på korrekt form är vägen framåt. En deload till kring 60 kg borde vara lagom. Men vi får se.

Kommentarer
Om man ser från hur vikten redovisas i jounalen så ser viktnedgången ganska stabil ut, skönt. Helgens palt-bonanza och öldrickande har gjort sitt. På fredag låg jag på 93,5 kg men igår låg jag en bit in på 94 kg men det var mest förväntat. Att jag redan är nere på 93,7 kg är klart välkommet. Troligtvis så var det inte ens frågan om någon egentlig uppgång utan lite glykogen och tarminnehåll som spökade.

Fick för övrigt min försts ingivelse att "hjälpa" någon på gymmet idag. Två killar var där och började med skivstångsrodd BB-style. Inte något jag gillar men det är inte på något sätt fel och framför allt deras ensak. När de började med någon form av "marklyft + kort juck/drag till hakan"-kombo så blev jag dessdå mer orolig. Det var så inte helt säkert ut framför allt med marklyfts komponenten. Krum rygg, böjda och utvinklade armar och rejäl översträckning verkade inte helt bra. Men när jag insåg att det bara var 50 kg på stången så koncentrerade jag mig på min egen träning. Jag vet att man ska vara försiktigt med att ge råd när man själv är nybörjare och det verkade inte vara någon överhängande risk för liv och lem.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 22:15   #124
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-18
Tid: 18:30- 20:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Andra passet för den här terminen. Jag är ganska sliten från styrketräningen och skolan men det var bara att ta sig dit. Det var ett ganska lugnt pass. Många människor som aldrig tränat i rustning och vi fokuserade på grunder. Det passade mig alldeles utmärkt då det är något jag behöver. Efter halva så delades vi upp i avancerade och rustningsnybörjare. Fokus låg fortfarande på grunder från to-ma men med mer tempo och fokus på små tekniker. Där efter blev det fri keiko. Jag passade på att köra lite med Josef eftersom vi inte tränat med varandra sedan jag flyttade ner. Kul att träna mot någon som jag kan träna med på ganska lika villkor. Visst spöar han mig men det blir inte klassisk sensei-keiko av det hela. Sedan blev det en ganska kort och frustrerande dust med Imamura. Han kan verkligen sabba ens kendo utan att anstränga sig. Det värsta är hur han äter upp mitt maai. Efter det blev det lite teknikträning med Josef och en avslutande nito match. Nito är verkligen lurigt och ganska frustrerande. Jag fick in en bra tsuki men över lag så vara jag för nära. Han ska inte kunna nå min shinai med sitt shoto.

Jag ser att min datering av träningspassen har varit ganska off på sistone. Men de är i alla fall postade på rätt dag. Det får bli bot och bättring på den fronten.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 18:48   #125
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-12-19
Tid: 13:10 - 14:15
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 93,1 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 3x80, 3x95
3x115, 3x115, 3x115, 2x115, 1x115

Det började med största möda och lite ömhet i ljumskarna men lättade fram mot mitten. När jag på teknikfel missade i set fyra gick all energi åt till att förgäves försöka komma upp. Efter det så blev det som inte bättre. Det är mycket psykologiskt när jag ändå inte kommer klara alla treor så är det svårt att pressa sig själv till det yttersta i sista set. Men att ha lagt på 7.5 kg på sin tyngsta trea är inte fy skam.

Militärpress
5x30, 5x30, 3x35, 3x40
1x47.5, 2x47.5, 1x47.5, 1x47.5, 0x47.5

Inget klipp och ingen styrka att tala om. De reps som jag klarade var på ren vilja. Men jag kan glädja mig åt att det i all fall är en ny och oprövad vikt

Marklyft
5x70, 5x70, 3x100, 3x100
3x125

Ospektakulärt. En ganska säker vikt som jag får kämpa med men ska få upp. Fokus på buktrycket då jag tror att det var det som svek mig sist. Det känns rejält i ryggen men på ett bra sätt. Jag började också se över min startposition då den kanske inte varit den bästa tidigare, där finns det kilon att hämta. Den eviga frågan om jag ska antingen skippa böjarna, ta lättare böjar eller marka först kom upp under passet. Det kanske inte är helt optimalt för styrkan att jobba sig igenom ett gäng max-set med böj först. Men hittills så har jag kunnat lita på programmet och ändå öka i mark.

Latsdrag
5x30, 5x50, 3x60
3x72.5, 3x72.5, 3x72.5, 3x72.5, 3x72.5

Börjar bli tungt igen men inte allt för farligt. Det finns ett par kilo till att ge som det känns i nuläget. Skönt att maskinen tillåter 2.5 kg steg, det gör att det inte blir fullt lika drastiska höjningar.

Kommentarer

Kände mig ganska sliten efter kendon och funderade på att skippa passet. Fast det var det bra att jag inte gjorde. Ett kläm-och-känn-pass kan ibland vara precis vad som behövs för nya, respektingivande vikter. Men jag har ju hela helgen på mig att vila. Jag ska försöka att få i mig lite mer mat så kanske återhämtningen blir bättre. Fast den där inflyttningsfesten lär väl inte hjälpa. Men det är inget att klaga på vikten går neråt och vikterna uppåt, vad mer kan man önska sig?
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 08:28   #126
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-24
Tid: 00:00 - 24:00
Plats: Mest på jobbet eller hemma
Morgonvikt: 94,3 kg

Kommentarer

Här borde det komma ett entusiastiskt inlägg om min a bedrifter på gymmet, men så är inte fallet. Att dricka en massa öl straffade sig i form av en förkylning. Det var väl inte oväntat då kombon deff och skörlevnad aldrig ger några goda resultat. Med tanke på tentan på fredag så tänker jag inte tag några risker och provocera fram en värre förkylning genom träning. Det blir vila och lite högre kaloriintag ett par dagar framöver. Det är jobbigt att se vikten krypa upp när den borde krypa ner men jag vet ju innerst inne att det mesta försvinner så fort jag börjar träna och äta som vanligt igen.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 11:53   #127
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-27
Tid: 13:30 - 14:15
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 91,5 kg


Knäböj
5x60, 3x80, 3x90
0x115, 3x100, 3x100, 3x100

Planen var att stega sig upp till rätt arbetsvikt och se hur det gick. Det gick som synes inte alls så jag sänkte rejält och fokuserade på att bara få in känslan.

Bänkpress
5x40, 5x50
3x60, 3x60, 3x60

Inga ambitioner annat än att få smyga igång igen. Men treorna var riktigt lätta måste jag erkänna. Detta trots att mitt max ligger på 67.5 kg.

Marklyft
5x70, 5x70
3x100

Lätt teknikträning även här. Styrkan saknades men herre Oden vad stabil jag kände mig. Inte en tendens till böj, bryt eller vingel. Mer av den varan om LoveMachine får bestämma.

Kommentarer
Jag var inte säker på om jag skulle träna alls eftersom jag fortfarande hostade lite. Men efter att ha skrivit en tenta så måste jag få träna bort stressen och adrenalinet. Jag skulle egentligen köra pass A med stångrodd som sista övning. Men när de gick så segt bestämde jag mig för att ta ett mjukstartspass. Då finns det ju ingen anledning att inte fokusera på de tre stora. Att inte träna, tenta plugga samt ett något få lågt kaloriintag hade satt sina spår. Men jag vill i alla fall tro att det kommer släppa under den kommande veckan när saker blir lite mer normala igen.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 14:47   #128
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-30
Tid: 11:00 - 11:50
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 93.3 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x90, 3x100
3x115, 3x115, 2x115, 2x115, 2x115

Gick in i böjen helt utan förhoppningar. Förra passet var mer än lovligt segt men det är förväntat efter förklylning och blodgivning. till min stora förvåning så krossade jag alla uppvärmningsvikterna, totalt. Då var det ju bara att kliva upp till rätt arbetsvikt och köra få kung och fosterland. Det visade sig var betydligt svårare. Men det blev lika många reps som innan förkylningen vilket får ses som godkänt. Böjglädjen är stor just nu.

Bänkpress
5x40, 5x50, 3x60
2x67.5, 2x67.5, 2x67.5, 1x67.5, 1x67.5

Jag blev lite besviken då jag hade för mig att den här vikten gick bättre tidigare. Det visade sig dock att sist jag var här var under sommarbulkens slutfas. Då under dessa förhållanden var vikten helt oprövad. Det satte den egna prestationen i en helt annan dager. Då börjar jag alltså närma mig mitt gamla max som var fem treor på denna vikt. det rekordet ska jag ta rätt snart.

Stångrodd
5x50, 5x50, 5x50
3x60, 3x60, 3x60

Enda vettiga stången var upptagen så jag körde i mellan när en annan kille körde frivändningar. Därför blev det inte fullt så många som tänkt. Men planen var i vilket fall att gört en deload för att få med mig tekniken upp.

Kommentarer
Viken gick upp över helgen men de skulle den göra då jag ätit för dåligt när jag varit förkyld. Det mesta är tarminnehåll och glyko gen jag borde vara ner på vetiga nivåer imorgon eller på onsdag. men visuellt så ser det bra ut. Magen är märkbart mindre än innan och det är en stor moralisk seger om inte annat. Fast nu är det verkligen slut på lätta kilon och det kommer bli mer krig för varje kilo. Men jag är hoppfull för både stykran och formen.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 09:00   #129
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-01
Tid: 18:30- 20:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Första kendoträningen efter förkylning/tenta. Lite stel och konstig i kroppen men händer och fötter hade lyckligtvis inte blivit mjuka och sköra på den korta tiden. Tränaren lade fokus på raka, snygga men-hugg från to-ma. Det är ju som att jag hade lagt upp träningen. Där efter lite kote och kote-men men mest bara i förbifarten. Keikon bjöd som vanligt på blanda kompott. Imamura lekte med mig precis som vanligt, jag kan verkligen inte göra något vetigt mot honom. Kamiyasu? är bra och svår men på ett mycket mer produktivt sätt. Att träna med honom känns riktigt bra sätt. Sen var det ganska blandat men jag fick in ett antal fina, raka kote-hugg som jag räknar till min behållning från kvällen. Små, små steg framåt 3-dan är ingen omöjlighet.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-02, 22:03   #130
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-02
Tid: 11:15 - 12:25
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 92,3 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x90, 3x100
1x115, 1x115, 1x115

Riktigt dåligt tryck i benen redan från början. Fast kanske inte bara benen utan hela kroppen. Det kändes som att jag skulle krossas under stången så fort jag försökte lyfta ut arbetsvikten. Efter tre fula lyft så lät jag lag stång ligga, ingen mening i att riskera skador när styrkan inte finns. Då fick jag spara mig till marklyften.

Militärpress
5x30, 5x30, 3x35, 3x40
1x47.5, 2x47.5, 1x47.5, 1x47.5, 1x47.5

Bättre än sist men inte mycket, landar på samma antal reps i alla fall. Men det var helt enkelt tungt, inget annat går att säga. Frivände upp stången mest bara för att det kändes rätt för dagen. Det är i vilket fall en övning jag funderar på att inkludera vid tillfälle.

Marklyft
5x70, 5x70, 3x100
3x130

Uppvärmningen gick bra men utan att den riktiga känslan infann sig. Visa gången är ryggen som ett järnspett men nu så var den inte lika engagerad. Missade första försöket på 130 kg men då blev jag förbannad och skärpte mig. Mitt ego är ganska litet och efter att ha sett SM i styrkelyft har jag accepterat att det finns tjejer som värmer upp på mina maxvikter. Men när det stod en spinninginstruktör med två elever (samtliga tjejer) så fick jag väl en gnutta mer motivation att få upp vikten. Upp gick de, det fult var det och greppet svek mig precis efter jag sträckt ut. Nu vill jag tillbaka till SAK, det är i källaren med magnesium jag hör hemma.

Latsdrag

5x30, 5x40, 3x50, 3x65
2x75, 2x75, 3x75, 2x75, 1x75

Latsdragen har verkligen tagit sig på sistone, något annat kan jag inte säga. Men i enlighet med övriga passet så var det ingen spektakulär styrka. Men om vikterna går upp i samma hastighet som kroppsvikten går ner kan jag snart göra pullups.

Kommentarer
Jag börjar se en tendens, torsdagspassen går ofta dåligt. Jag misstänker att det beror på att jag inte riktigt hinner återhämta mig efter kendon. I vanliga fall så är det väl inga problem men att under deff gå från kvällsträning till att utan frukost träna innan lunch är nog inte optimalt. Jag ska testa att träna efter jobbet istället, det verkar ändå var tomt i friviktsrummet mest hela tiden. Dels så får jag mer tid till vila men kanske ännu viktigare jag får äta ett mål mat till innan det är dags att böja. Det är bara att ser om det hjälper men nu är det fokus på helgen aktiviteter, måla Warhammer-figurer och utnyttja (det förhoppningsvis måttliga) helgfrossandet till att riva av ett mosterpass på gymmet.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 18:54   #131
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-04
Tid: 13:00 - 14:25
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 93.0 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x90, 3x100
2x115, 1x115, 2x115, 1x115, 1x115

Tvåorna var förbannat tunga men inga fail idag. Vet inte om det kallas feghet eller smarthet men så var det. När jag missade första trean och därmed inte skulle få höja fokuserade jag på att ha ett ordentligt djup. Man ska ju försöka att få ut något ur passet oavsett. Så nästa gång lär jag sänka till kring 100 och börja jobba mig uppåt igen. Det är bra för moralen och lär inte skada mina marklyft lika mycket.

Bänkpress
5x40, 5x50, 3x60
2x67.5, 1x67.5, 2x67.5, 1x67.5, 2x67.5

Inte helt säker på repsen då jag glömde att anteckna lite. Men kontentan är att det gick ungefär som sist. Magen fick i alla fall jobba för att rädda mig från stången, fast det är inte ens särskilt obekvämt att ta ner den vid dessa vikter. Bara att se framåt och pressa sig själv lite mer.

Stångrodd
5x50, 5x50,
3x60, 3x60, 3x60, 3x60, 3x60

Deload som planerat vilket gjorde att det inte var särskilt tungt. Men då fick jag jobba med tekniken och att inte fuska för mycket med ryggen. Det såg och verkade rätt bra. Riktigt trivsam övning och dagens ljuspunkt, träningsmässigt i alla fall.

Kommentarer

Kom direkt från ACTA-manifestationen och det var väl kanske inte optimalt. Jag hade förväntat mig att vara lite mer förbannad och upprörd efter en timme. Fast jag var mest glad och småfrusen. Fast det kan väl vara eftersom jag tycker att folkliga protester är rätt trevliga. Det finns så saker som är så vackra som när folk knyter sin näve öppet istället för i fickan. Att lugnt och sansat kunna samlas på en offentlig plats och visa sitt missnöje mot systemet är ett friskhetstecken. Många Guy Fawkes masker men bara en person i denna.

Men för att glida tillbaka till träningen så känns det lite segt just nu både diet och styrkemässigt. Vikten pendlar och styrkan lika så dock inte jag ser en direkt koppling. Dock så är det inte lika extrema svängningar i vikt som förra veckan vilket är bra. Även om jag bara gått ner 3 kg under januari så är det ändå klart godkänt. Hittills har helgen varit utan svullande mitt enda godis har varit några protein drinkar. Jag köpte Kolos whey i jordgubb, choklad och päron vanilj och har smakat mig igenom alla. Jagär positivt överraskad, jag är inte begränsad i vad jag gillar men ingen fantast av syntet och halvfabrikat. Men vad ska man säga att ha proteindrinken som lördagsgodis är rätt trevligt. Nu blir det dagens fynd till middag, kycklinghjärtan 40kr/kg, opti.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 15:34   #132
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-06
Tid: 11:15 - 12:25
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: ? kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x90
3x100, 3x100, 3x100, 3x100, 3x100

Deload efter att ha skjutit ut mig på 115 kg. Kände redan under uppvärmningen av utsidan av höften. Den har varit problematisk även tidigare när vikterna och frekvensen blivit för hög, särskilt i samband med att försöka gå ner i vikt. Men det var inte någon problem att ta vikterna och djupet kan man ionte klaga på heller.

Militärpress

5x30, 5x30, 3x40, 3x40
2x47.5, 1x47.5, 1x47.5, 2x47.5, 1x47.5

Svag och dålig från starten. Det blir till att sänka vikten igen. Inget att göra åt.

Marklyft
5x70, 5x70, 3x100, 3x100
1x135

Borde kanske varit lite mer restriktiv men uppvärmningen. Men jag tog en etta vilket är bättre än sist då jag inte ens lyckades rubba vikten. Inte mycket att fira men man ska ta vara på varje liten seger, de är så få.

Latsdrag
5x30, 5x40, 3x50, 3x65
3x75, 3x75, 2x75, 3x75, 3x75

Jag borde ha tagit alla reps men jag blev girig och lite stressad. Men då vet jag att det går att plocka ut vid behov, nästa gång med andra ord.

Kommentarer
Fortfarande lite segt och motigt på många sätt. Morgonvikten glöämde jag bort att kolla men jag kan tänka mig att den fortfarande hoovrar kring 93. Det blir som varken hugget eller stucket längre. Träningen går dåligt och jag försöker styra upp med lite extra mat, utan resultat. Men då stannat deffen upp istället. Deffen är viktigare men det är så tråkigt att bli svagare. Den lilla segern är att min kosthållning varit bra under helgen. Det blev inge godis eller annat snask. Bara mat med högt protein och en proteindrink eller lightläsk om sötsuget blev för stor. Det ger hopp för framtiden. Det är så viktigt att vara sysselsatt. När jag suttit och målat så har jag inte haft någon tanke på att äta och på gymmet öär det annat som är i huvudet. Skönt att inte gå omkring och plåga sig själv fullt så mycket. Då är det ju bara frågan om vikten går ut rätt håll. Det får jag se imorgonbitti.

Jag försöker fundera ut en 5/3/1 variant som skulle kunna funka under deffen. Känningarna i höften och svagheten i marken tror jag har att göra med att jag inte riktigt klarar av att böja så tungt och ofta på kaloriunderskott. Ett 5/3/1 program gör att jag på varje pass får fokusera på ett lyft och sen få komplementen mest bara hänga på av nåder. Dessutom så är progressionen inte lika snabb. Det blir +2.5/5 kg per cykel d.v.s. tre till fyra veckor.

Mer om detta här: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=179179
Alla tips uppskattas, antingen i journalen eller den specifika tråden.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 22:08   #133
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-08
Tid: 18:30- 20:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

De ordinarie tränarna var borta så den skadade Josef fick ta över passet. Resultatet var förutsägbart lite mer fysiskt fostran än vanligt. Då ingen av nybisarna vill sopa golvet så fick jag som sempai rycka in. Det går emot traditionen men ibland ska man ledan genom föredöme. Redan där kände jag mig trött. Att springa framåtböjd längs golvet med en borste tar på krafterna. Sen så var ashi-sabaki övningarna fårvånansvärt jobbiga. Vaderna började stejka rätt snabbt. Dagen fokus låg på två varianter av debana-kote, en klassisk och en som mest likande en rak debana-katsugi-kote. Det gick helt ok på den vanliga varianten. Jag hade svårt att verkligen satsa full ut på den andra eftersom jag försöker vänja mig av med den tekniken. Det roligaste var att Josef sedan påpekade att han använde samma upplägg som jag visade honom två veckor tidigare. Det är kul att kunna bidraga med något inom det pedagogiska. Innan keikon så blev det 30 men-hiki-men. Så många på raken har jag inte gjort sedan någon träning med Shimbukan. Man kan ta shimbukanen ur Skellefteå... Det var rätt djävla jobbigt speciellt eftersom min motodachi inte stod kvar utan backade hela tiden. Då går dubbelt så mycket energi åt till vändningarna. På keikon så blev det bara två rundor. Jag stod i kö för att få träna med Jun och naturligtvis spöade mig utanatt ens försöka. Han har kort maai och får kendo att se så enkelt ut. Men det är av sådant man lär sig så det är bara att bita ihop och ta en vända till nästa gång han dyker upp.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 08:38   #134
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-09
Tid: 17:15 - 18:20
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 92.2 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x90
3x102.5, 3x102.5, 3x102.5, 3x102.5, 3x102.5

Ganska dålig styrka och fortfarande småöm på utsidan av höften. Men tanke på vikten för dagen så borde det hela gått lekande lätt men det var en riktigt kamp till och från. Det kändes allt anna än bra men nådda mål ska man alltid vara nöjd över, även om de är submaximala.

Bänkpress
5x40, 5x50, 3x60
2x67.5, 2x67.5, 2x67.5, 2x67.5, 1x67.5

Ett litet steg framåt även idag. Många av tvåorna var verkligen på gränsen för var jag klarade. Stången låg och vibrerade en bit ovanför bröstkorgen i åtskilliga sekunder. Den sista tvåan borde ha kommit upp men jag slog i ställningen och fick bräna krut på att parera och stabilisera.

Stångrodd
5x50, 5x50, 3x60
3x65, 3x65, 3x65, 3x65, 3x65

Var osäker på vilken vikt jag skulle ta. Det var antingen 62.5 eller 65 så jag tog den högre, vilket visade sig vara fel. Det var inga större problem även om ryggen är lite mör sedan förra dusten med marklyften. Att de enda vettiga viktena som finns tillgängnliga är trasiga och vobblar runt på stången är enormt irriterande.

Kommentarer
Jag brukar normalt sett träna innan lunch för att slippa andra människor. Idag så var inte det möjligt på grund av hur mitt schema på jobbet såg ut. Dessutom så har jag en tanke att jag kanske skulle prestera bättre om jag fick i mig en måltid till mellan kendo och gym. Jag kände mig också rätt stark i alla fall i bänken, böjen hindrades av ömheten. Så det kan därför vara en god idé att träna efter jobbet istället. Problemet var att det var mycket mer folk som skulle härja i friviktsrummet. Jag han sno power racket inna tillströmning började så min böjar påverkades inte. Men när det var dags för bänkpress var bänken tagen och enda uppsättning vikter som går att använda till rodden också tagna. Men killarna som körde marklyft var nästa klara så det var ingen större väntan. Jag fick dessutom lite frågor om hur jag tyckte att deras marklyft såg ut eftersom jag verkade kunna mina saker. Det är skillnad på vad som imponerar folk på ett vanligt gym och ett mer SL betonat gym. När det var dags för mitt andra försök att få bänka så var den upptagen, igen. Men lyckligtvis så hade han bara ett set kvar. Slutsatsen är att det är lite riskabelt att träna efter jobbet. Det enda som verkar var lätt att få är böjracket eftersom de få som böjer gör väldigt snabba insatser och de övriga som curlar, pressar eller som idag kör shrugs brukar gå att vänligt be att flytta sig. Rätt vad det är så är det fullt där man ska vara. Men för styrka kändes det rätt bra.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 19:53   #135
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-12
Tid: 13:05 - 14:20
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: ? kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x90
3x105, 3x105, 3x105, 3x105, 3x105

Så här bra har det inte känts på länge måste jag erkänna. En viss ömhet i framsidan av höften men ganska god styrka. Det fanns bra med djup och vändningarna kändes mycket stabila och distinkta. Sista repet var lite tungt och hade lite för mycket fällning men var ändå resolut.

Militärpress
5x30, 5x30, 3x40, 3x40
3x40, 3x40, 3x40, 3x40, 3x40

Deload och det märktes, vikterna kände som gjorda av papp. Det var synd att jag hade bestämt mig att sänka för jag tror att det med den här dagsformen skulle kunna ha gått långt. Men det är inget att gråta över utan bara att glädjas över klippen. Racket gick till bättre behövande böjare så jag fick också jobba på att frivända.

Marklyft
5x70, 5x70, 3x100, 2x120
3x135

Hade tänkt att köra en trea på 120 kg men blev lite feg och ville spara mig till arbetssettet. Om jag gjorde rätt vet jag inte men äntligen fick jag kryssa för en trea. Första lyftet blev lite forcerat eftersom greppet började svika. Så då tog jag och testade mixat grepp. Det gjorde en djäkla skillnad och när jag slapp stressa så gick det att bröla upp vikten. Det fanns lite mer att ge men inte mycket. Men jag vill fortfarande tillbaka till källaren så jag kan använda magnesium.

Latsdrag
5x30, 5x40, 3x50, 3x65
3x77.5, 3x77.5, 2x77.5, 3x77.5, 1x77.5
Här var det bara att köra på. Jag vet inte vad som hänt men latsdragen har verkligen lossnat på senare tid. Jag skulle ha tagit sista trean om jag inte "vilat" genom att testa vanliga chinups. Det gick men var dumt, bot och bättring så ska målvikten sitta.

Kommentarer
Fan det börjar ta sig igen. Detta trots att jag svinade ganska hårt i fredags. Jag tror att det var lördagens bakis-köttfrossa som gav styrkan. Tyvärr så kommer jag väl vara fetarest (jag det är ett ord) på måndag. Det känns mer och mer som att jag försöker bygga på kaloribalans än att jag deffar. Jag har i och försig inte ätit godis, fika och sådant på tre veckor men verkar kompensera med mer mat. Det är ju i och för sig bättre men tar mig inte närmare målet. Dock så tycker jag min se vissa positiva förändringar i form av midjemått och ådror. Sista februari så ska jag mäta och jämföra, med lite tur så ger det en annan bild.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)